Звук [ч], позначення його буквою Ч, ч («че»). Читання складів, слів. Звуковий аналіз слів



Скачати 45.82 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір45.82 Kb.


Урок навчання грамоти

Підготувала вчитель:

Козаченко Л.О.

м.Лисичанськ

2014-2015н.р.

Урок навчання грамоти

Тема: Звук [ч], позначення його буквою Ч, ч («че»). Читання складів, слів. Звуковий аналіз слів.

Мета уроку: Ознайомити учнів з буквою Ч, ч (че), її алфавітною назвою та звуковим значенням, формувати в дітей правильне артикулювання звука [ч]; розвивати навички читання, зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас дітей; виховувати любов до природи.

Обладнання: Карта України, сніжинки, «Дерево знань»,мікрофон, складові таблиці, малюнки зі словами( на екрані телевізора), музична фізкультхвилинки.

Хід уроку:

І.Організація учнів до уроку:

Встаньте всі скоріше, діти!

Посміхніться всім миліше!

Привітайтесь «Добрий день!»

Пролунав дзвінок «Дзелень!»

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку:

- Діти, яка зараз пора року?

- Доведіть, що зараз зима.

- Ось сьогодні до вас на урок завітала Чарівниця –Зима. Вона спостерігатиме за вашою роботою на уроці.(Малюнок Зими)

Найактивніші та найпрацьовитіші учні отримають від неї ці чарівні сніжинки.(На «дереві Знань» висять сніжинки)


  • Працювати на уроці ми будемо ось за цим планом:

(Карта України завішана сніжинками)

c:\documents and settings\адм\local settings\temporary internet files\content.ie5\ol5c7lcy\300px-tscherkassy-ukraine-map[1].png

1. 2. 3.

4. 5. 6.



7. 8. 9.


- Давайте налаштуємось на продуктивну працю на уроці: ви активні, ви старанні, ви розумні.

ІІІ. Закріплення набутих учнями знань:

1. Робота за складовими таблицями (читають в парах)

2. Читання слів з вивченою літерою Ґ ґ (слова на екрані телевізора:

ґава , ґедзь, ґудзик, ґанок , аґрус,ґатунок, ґуля, ґелґіт, ґрунт, дзиґа)

- Діти, хто запам’ятав, яке слово було першим?

- Яке третім?

- Яке останнім?

- Молодці, ви читали правильно і уважно. Чарівниця зима прошепотіла мені, що найкраще читали такі учні:….. Вони можуть зняти з дерева « Знань» собі по сніжинці.

ІV. Вивчення нового матеріалу: (Невідоме)

1. Підготовка до вивчення нового матеріалу. Виділення слів зі звуком [ч]

- Діти, послухайте віршик і скажіть, який звук найчастіше вживається :

Чарівниця, чародійка

Зимочка – зима

Ти приносиш холоднечу

Зачаровуєш малечу.



  • Хто здогадався, який звук найчастіше вживається у цьому вірші?(Звук[ч])

  • У яких словах вірша ви почули цей звук? (Чарівниця, чародійка, зимочка, холоднечу, зачаровуєш, малечу)

  • Отже, сьогодні на уроці ми вивчимо звук [ч] та літеру,якою його позначають на письмі.

  • В українській мові звук [ч] завжди твердий.

2. Вивчення вірша на пам'ять .

- Спершу вивчимо цей вірш на пам'ять .

Діти розкажіть цей віршик на пам'ять.

Найкраще читали вірш………Вони одержують сніжинки від зимоньки.



3. Звуковий аналіз слів :

- Діти, вимовимо ще раз цей звук.

- Який він обґрунтуйте.

- Якою фішкою його позначатимете у звуковій моделі. Покажіть(-).

- Викладемо звукову модель слова(чижик, чашка)

- Хлопчики складають звукову модель слова (чижик), дівчатка (чашка)

- Найшвидше і правильно виконали завдання………Вони одержують сніжинки.

4. Ознаймлення з буквою Чч.

- Звук [ч] на письмі позначається буквою «че».

Аналіз будови. Порівняння малої і великої букв. Визначення місця букви в кишеньковій азбуці.


  • На що схожа буква «Че»?

Буква «Че» немов стілець, догори лиш ніжки.

Навіть з цифрою 4 буква схожа трішки.



5. Друкування літери Ч, ч в зошитах.

V. Фізкультхвилинка під музичний супровід

VІ. Робота за букварем (с.88-89)

Розгортаю свій Буквар

І знаходжу новий дар

Букву «че» цікаву, нову і незнану.

1.Читання складів хором і парами.

2.Читання слів

3.Читання скоромовки

- Де спить котик? Який він?

- Найкраще читали скоромовку………

Вони одержують сніжинки від Зими.



VІІ. Гра «Замініть слова»

  • слово замініть на нижнє слівце щоб у ньому стояла буква «че»

Тато - …., мамо -………,син -., доня -……….

-А тепер назвіть ласкаво ім’я свого сусіда.



VІІІ. Робота в групах:

1.Збери прислів’я .

Хочеш їсти калачі-не сиди на печі.

Дитина плаче, а матері боляче.

Хто багато читає-той багато знає.

У працюючого обличчя рум’яне .



ІХ. Підсумок уроку:

1.Вправа «Чарівний мікрофон»

- Яку букву вивчили на сьогоднішньому уроці?

Який звук вона позначає?

Як вимовляється цей звук в українській мові?

- Діти, подивіться на наше дерево «Знань». Всі сніжинки зникли. Чарівниця зима роздарувала їх вам, тому що ви були активними та уважними.



- Наша гостя Зима бажає Вам дружити з букварем. До побачення.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка