Звіт роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені І. С. Буряка Валківської районної ради Харківської області за



Скачати 98.36 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір98.36 Kb.
Звіт

роботи шкільного методичного обєднання

вчителів початкових класів

Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

імені І.С.Буряка

Валківської районної ради

Харківської області

за I семестр

2015 - 2016 навчального року
«Учитель готується до найкращого уроку все життя…

Щоб дати учням іскорку знань, вчителеві треба

ввібрати ціле море світла» (В.О. Сухомлинський)

image006

В 2015 -2016 н.р. методична робота вчителів початкових класів була спрямована на вирішенням проблемних завдань навчання і виховання учнів.

Члени ШМО 1-4 класів працюють над методичною темою:

«Удосконалення уроку як основної форми навчально – виховного процесу на основі впровадження інноваційних педагогічних технологій та досягнень психолого – педагогічних наук »

Педагогічні працівники мають постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.

Для забезпечення якісного упровадження  нового Держстандарту початкової загальної освіти та удосконалення педагогічної майстерності вчителів початкової школи . Працює шкільне методичне об’єднання у складі досвідчених учителів :

Супрун Н.Г., Білокудрі В.А, Гури С.М.,Тарасюк М.М.



Методичні теми , над якими працюють вчителі :

Супрун Ніна Григорівна

Гуманно-особистісний підхід у процесі викладання предметів




Виховання та формування учнівського колективу на основі громадянської позиції

Білокудря Вікторія Анатоліївна

Використання ігрових моментів на уроках




Виховання уявлень про моральні критерії

Гура Світлана Миколаївна

Інноваційні технології на уроках у початкових класах




Виховання патріотичних якостей особистості

Тарасюк Марина Миколаївна

Гра як метод навчання та виховання на уроках




Виховання уявлень про моральні критерії

Інноваційні форми роботи методоб’єднання вчителів початкових класів
За I півріччя було проведено три засідання ШМО та проводилась робота між засіданнями по опрацюванню наукової та науково – методичної літератури з зазначеної проблеми, матеріалами фахових журналів: ,,Учитель початкової школи’’, інформаційних збірників Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та постанов Кабінету Міністрів України. Головне питання, яке розглядається в цьому півріччі спрямоване на впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти для учнів 1-4 класів.
I засідання (методичного рівня)
Тема: Організаційне забезпечення навчально – виховного процесу на навчальний рік. Впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти, нових програм у 1-4 класах.
Форма проведення : «круглий стіл».

Мета: ознайомитися науково - методичним рівнем викладання навчальних предметів в 1-4 класах; дослідити якісний склад підручників, узагальнити рівень засвоєння пояснювальних записок до програм; поділитися досвідом роботи до проведення Першого уроку в школі.
На засіданні ШМО розглядалися нормативно – правові документи щодо організації навчально – виховного процесу в закладах освіти, актуальні проблеми методики викладання шкільних дисциплін, інформація стосовно проведення навчальних, позакласних занять, велися огляд та обговорення педагогічної літератури, книг, періодичних видань.

  • Обговорили і затвердили план роботи ШМО на 2015-2016 н. р. Запланували задачі методичного об’єднання на новий навчальний рік. ( Гура С.М.)

Опрацювали інструктивно – методичні матеріали щодо організації роботи в початкових класах:


    • Опрацювали лист МОНУ від 22 травня 2015 року № 1/9- 253 «Про структуру навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів» (Гура С.М.).

  • Опрацювали лист МОНУ від 14.02.2015 р. № 1/9- 71 ,,Щодо роз’яснення порядку приймання дітей до 1 класу’’ ( Супрун Н.Г.).

  • Опрацювали лист МОНУ від 08.04.2015 р.№412,,Інструкція щодо заповнення Класного журналу для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів’’.

(Тарасюк М.М.)

  • Опрацювали «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою для 1-4 класів ( ЗІ ЗМІНАМИ ) (Гура С.М.)

  • Огляд методичної літератури

  • Розглянуто і погоджено календарні плани на 2015-2016 н.р.

( Гура С.М, КостильоваВ.В.)

Окрім цього було дано завдання членам МО:

1.Скласти план самоосвіти на новий навчальний рік.

2.Скласти графік взаємовідвідування навчальних предметів та виховних заходів.


Робота між засіданнями :

  • Опрацювали літературу з питання: ,, Особливості індивідуального підходу до учнів у навчально - пізнавальній діяльності’’;

  • Підготували виступ з проблеми ,,Аналіз нових навчальних програм, навчально - методичний супровід та нові підходи у викладанні предметів в 4 класі’’;

  • Продовжували роботу над формуванням в учнів єдиних орфографічних навичок і вмінь щодо ведення учнівських зошитів;




  • Взяли участь у роботі районної творчої групи вчителів початкових класів « Сузір’я » : «Сучасні підходи до організації навчально-виховного процесу в початковій школі» ;  Методичний діалог «Розвиток творчого потенціалу учня через впровадження інноваційної технології - портфоліо» провела Гура С.М., учитель початкових класів  Олександрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені І.С.Буряка.


1 2
Адміністрацією школи створені  сприятливі умови для плідної самоосвітньої роботи вчителя.

Самоосвіта є елементом педагогічної діяльності кожного вчителя, який вільно обирає матеріал, прийоми й засоби роботи над собою. Такий принцип організації самоосвіти – поєднання її обов’язкового характеру з добровільно обраним змістом-найбільше виправдав себе. У процесі самоосвіти реалізуються основні дидактичні принципи навчання – систематичності, послідовності, наступності, зв’язку з практикою.



Творчі досягнення учнів

  • Учні 3 – 4 класів, під керівництвом вчителів, брали участь в Всеукраїнському шкільному конкурсі знавців української мови ім. П. Яцика.

  • Учні 1-4 класів ще зареєструвалися у Всеукраїнській українознавчій грі ,,Соняшник’’, яка буде проведена у березня 2016 року.

Учні початкових класів систематично беруть участь в шкільних конкурсах, де займають призові місця і нагороджуються грамотами та солодкими подарунками.

  • Брали участь у конкурсі малюнків про дорожній рух ,, Руху правила єдині – поважати їх повинні’’, ,,Вогонь – друг чи ворог?’’, ,,Я і мої права’’. Взяли участь в конкурсі малюнків на тему ,, Міцна сім’я – міцна Україна’’.

Проводились вікторини, конкурси, змагання по класах з правил дорожнього руху, пожежної безпеки, правової освіти, екологічної культури та фізичного виховання. Брали участь у святах:,,Найчарівніша квітка’’, ,,Козацькому роду –нема переводу’’, ,,Осінь золота прийшла до нашого краю’’, ,, Вогнище – це романтично, проте дуже небезпечно!’’, ,, Мир і дружба не дива, або знай свої права’’, ,,Символи моєї Батьківщини’’, ,,У ніч під Новий рік’’, свято Миколая та інші.

  • Лотоцька Вікторія ( 3 клас ) брала участь у обласному фестивалі « Зимові візерунки », нагороджена дипломом за ІІІ місце, 2 січня взяла участь у районному конкурсі « Максарад новорічних костюмів »

Творчі досягнення учителів

Гура С.М. публікує свої розробки виховних заходів на сайті http:schoollife.org.ua



c:\users\gura\appdata\local\temp\rar.453\сертифікат - шкільне життя.jpg c:\users\gura\appdata\local\temp\rar.985\сертифікат - шкільне життя.jpg c:\users\gura\appdata\local\temp\rar.005\сертифікат - шкільне життя.jpg
II. засідання( практичного рівня)

Тема засідання: Технологія виховання успішної особистості

Форма проведення : засідання – практикум.

Мета: вивчати основні положення Державного стандарту початкової загальної освіти, нових програм у 4 класі; аналізувати зміст підручників.

Обговорили проблеми:

  1. Впровадження інтерактивних технологій на уроках у початковій школі (доповідь). ( Гура С.М.)

2.Підсумки адаптації учнів 1-х класів (довідка).( Костильова В.В.)

3. «Творчий портрет вчителя, який атестується. « Ярмарок педагогічних ідей».

( Тарасюк М.М.)



Робота між засіданнями :

Обговорили:

  • статтю Оксани Деркач , канд.пед.наук «Секрети успішної адаптації до навчання в основній школі » ( журнал « Учитель початкової школи » №12 2015 р.,с.25-29 ) ;

  • статтю Олександра Митника , професора. Завідувача кафедри практичної психології Інституту педагогіки і психології , НПУ імені Михайла Драгоманова « Розвиваймо інтелектуально-творчі вміння учнів »

( журнал « Учитель початкової школи » №12 2015 р.,с.30-31).

  • наказ про експертизу поурочних планів вчителів початкових класів адміністрацією школи .

  • Вивчаємо і ознайомлюємося з документами для підвищення професіоналізму, саморозвитку вчителя, який атестується, зокрема Тарасюк М.М.

  • Працюємо над випуском методичних буклетів « Методичні поради вчителю "Як зробити урок ефективним"».

  • Виписали журнал ,, Учитель початкової школи’’ на 2016 рік. Відмічено, що вчителі живуть інтересами школи та свого класу, перебувають у безперервному пошуку ефективних методів роботи, мають свою систему виховної роботи, що несуть дітям новизну знань.

  • Проводили батьківські збори , батьківські тренінги .

IIІ. засідання( практичного рівня)

Тема засідання: Організація атестації вчителів , які атестуються

Форма проведення : засідання – практикум.

Мета: вивчати систему роботи вчителів , що атестуються ; аналізувати проведені відкриті уроки та виховні заходи

Обговорили проблеми:


  1. Вивчення системи досвіду роботи вчителя , який атестується

( Тарасюк М.М., Нужа Ю.П.- голова атестаційної комісії )
2.Обговорення відкритих уроків у початкових класах (обмін думками).
3.Оцінювання навчальних досягнень учнів 2 класу в ІІ семестрі . ( Білокудря В.А.)
4.Підведення підсумків у навчально-виховному процесі за І семестр .

( Гура С.М.)


Робота між засіданнями :

Обговорили:

  • статтю Катерини Пономарьової , канд.пед.наук « Висловлюють і враження . й думки у творах учні щиро й залюбки » ( журнал « Учитель початкової школи » №7 2015 р.,с.10-14)

  • Працюємо над оформленням учнівських та вчительських портфоліо .

  • Проведення експертизи наявності конспектів уроків та розробок годин спілування

  • Ведеться робота з класним батьківським комітетом

  • Створити сайт вчителів початкових класів .

Відкриті уроки та виховні заходи

  • 17вересня 2015 року виховний захід у 3 класі на тему : ,, Безпечний рух !’’, вчитель Гура С.М.




  • 26 листопада 2015 року урок з математики у 4 класі на тему: « Додавання та віднімання багатоцифрових чисе. Розв’язування задач на знаходження периметра трикутника ’’, вчитель Тарасюк М.М.




  • 23 листопада 2015 року година спілкування у 4 класі « Подорож країною математики » , вчитель Тарасюк М.М.

  • 27 листопада 2015 року математичний КВК у 3 класі, вчитель Гура С.М.




  • 7 грудня 2015 року година спілкування у 4 класі « Права дитини »,

вчитель Тарасюк М.М.


  • 13 грудня 2015 року година спілкування у 3 класі « Знай свої права , дитино!», вчитель Гура С.М.



  • 14 грудня 2015 року урок з навчання грамоти ( українська мова ) у 1 класі

на тему : « Закріплення звукових значень букви Т т ,« те » , вчитель Супрун Н.Г.


  • 22 грудня 2015 року урок з математики у 2 класі на тему : «Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 2 » , вчитель Білокудря В.А.




  • 18 грудня 2015 року колективний виховний захід в 1-4 класах ,,Миколай, Миколай, подарунки роздавай!’’, відповідальні вчителі та класні керівники 1- 4 класів.




  • 25 грудня 2015 року Новорічний ранок 1-7 класи , педагог-організатор та вчителі 1 – 7 класів


Недоліки

Однак поряд з позитивним у роботі методичного об’єднання вчителів початкових класів є ще деякі напрямки роботи, які потребують уваги:



  • покращити роботу з батьками через урізноманітнення форм роботи;

  • підвищити рівень навчальних досягнень учнів з середнім показником;

  • слід зазначити, що потребує вдосконалення робота по розвитку мовленнєвих, творчих здібностей школярів ;

  • більше слід працювати над формуванням комунікативної, соціальної компетентностей молодших школярів ;

  • особливої уваги потребує робота з обдарованими дітьми, з дітьми, які мають прогалини у знаннях.

Методичному об’єднанню в наступному II семестрі:

  • ретельно опрацювати вимоги та завдання нового Державного стандарту, програми для середньої загальноосвітньої школи 1 – 4 класи, врахувати висновки та пропозиції колег щодо впровадження нового Державного стандарту;

  • планувати та здійснювати роботу з ліквідації недоліків, виявлених моніторингом;

  • використовувати системний підхід у роботі зі здібними та обдарованими дітьми;

  • працювати над рівнем обізнаності та готовності вчителів до впровадження інтерактивних технологій в навчання школярів відповідно сучасним освітнім вимогам;

  • продовжувати поповнювати творчими доробками свої класні кімнати ;

  • продовжити взаємовідвідування уроків з метою збору зернинок досвіду кожного члена методичного об’єднання.

Аналіз проведеної роботи свідчить, що науково-методична робота здійснювалася цілеспрямовано і була направлена на оновлення змісту запровадження в практику нових освітніх технологій та Державного стандарту освіти.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка