Звіт про результати самооцінювання шкільної виховної програми загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 м. Борислава «Виховні справи національно-патріотичного напрямку в 5-6 класах у І семестрі 2014-2015 н р.»



Скачати 140.15 Kb.
Дата конвертації11.04.2016
Розмір140.15 Kb.
ЗВІТ

про результати самооцінювання


ШКІЛЬНОЇ ВИХОВНОЇ ПРОГРАМИ

ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №5

м. БОРИСЛАВА

«Виховні справи

національно-патріотичного напрямку

в 5-6 класах

у І семестрі 2014-2015 н.р.»

Юзефович Наталія Богданівна,

педагог-організатор

загальноосвітньої школи №5

м. Борислава

Дата: 23.02.2015р.

-2015-

ЗМІСТ


ПРЕДМЕТ ОЦІНКИ: Виховні справи національно - патріотичного напрямку в 5-6 класах

у І семестрі 2014-2015 н.р.

Для самооцінки ми обрали саме цей напрямок тому, що:

в Україні, як і в інших країнах світу, історично склалася своя система виховання, яка максимально враховує національні риси і самобутність українського народу. Нині, спираючись на глибинні національно-виховні традиції свого народу, національна система виховання поступово відроджується. І, нарешті, національне виховання найбільш відповідає потребам відродження України.



Головною метою національного виховання на сучасному етапі, коли Україна перебуває стані АТО, передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду і на цій основі формування особистісних рис громадянина України, які включають у себе національну самосвідомість, розвинену духовність, моральну, художньо-естетичну, правову, трудову, фізичну, екологічну культуру, розвиток індивідуальних здібностей і таланту.

Актуальність створення системи національного виховання визначається потребами суспільства у всебічній активізації інтелектуального і духовно-творчого потенціалу національних та загальнолюдських цінностей, постійного коректування виховного простору.
МОТИВАЦІЯ:

1. Поділитися кращим досвідом класного керівника з даного напрямку.

2. Виявити і подолати проблеми, які виникають у класних керівників під час реалізації завдань з даного напрямку.

3. Досліджували роботу класних керівників у таких ділянках роботи:

- СПІВПРАЦЯ З БАТЬКАМИ

- ВИХОВНІ СПРАВИ (проведені в І семестрі 2014-2015 н.р.)

- СПІВПРАЦЯ З УЧНІВСЬКИМ КОЛЕКТИВОМ

- РОБОТА КЛАСНОГО КЕРІВНИКА(методична)



4. Проведена самооцінка роботи класних керівників та проведено зовнішнє оцінювання роботи класного керівника з даного напрямку.

ЦІЛІ ЕВАЛЮАЦІЇ:

1. Отримати інформацію щодо забезпечення класними колективами визначених завдань шкільної програми.

2. Отримати результати спільної роботи класних керівників з учнівським та батьківськими колективами з даного напрямку.

3. Виявити проблеми, які з’явилися під час реалізації визначених завдань шкільної програми.

4. Вивчити кращий досвід класного керівника та його популяризувати

5.Використати результати евалюації для внесення змін в шкільну програму з даного напрямку.


Для проведення самооцінки ми використали:

наступні методи дослідження(аналіз планів роботи класних керівників, анкетування батьків, учнів, класних керівників, інтерв’ю з членами батьківських комітетів, спостереження за поведінкою учнів під час проведення заходів, аналіз відгуків батьків, громади та ЗМІ про проведені виховні справи);

обрали такі інструменти для дослідження(рекомендації щодо аналізу планів роботи класних керівників, анкети для батьків, учнів, класних керівників, питання для інтерв’ю з батьківським комітетом, листки спостережень за поведінкою учнів під час проведення виховних справ,листок опрацювання відгуків про проведенні виховні справи дітей, батьків, громади та ЗМІ, питання для інтерв’ю з класними керівниками);

ми обрали учасників оцінювання ( батьки, учні, вчителі та члени громади).


Час реалізації дослідження та термін використання результатів:
1. Підготовка до дослідження тривала з 15.01.2013р. по 30.01.2015р.

2. Саме дослідження тривало з 02.02.2015р. по 10.02.2015р.

3. Зібрані дані були опрацьовані до 23.02.2015р.

4. Звіт буде представлений у березні 2015р.

5. Результати дослідження будуть використані у ІІ семестрі 2014-2015н.р.
Звіт призначений для таких учасників навчально-виховного простору(директора школи, заступника з навчально-виховної роботи, заступника з виховної роботи, батьків, громадськості, учнівських колективів, класних керівників, психолога школи).

1.Ключове запитання:

На скільки плани класних керівників забезпечують виконання завдань шкільної програми?

Аналіз документів (планів роботи(програм) класних керівників)



Критерії оцінки: Відповідність завдань та заходів у планах роботи класних керівників, шкільній виховній програмі.

Розглядалися зазначені у шкільній програмі виховання, а також у рекомендаційних листах шкільного психолога і названі класними керівниками та зазначені у їхніх планах (програмах) виховної роботи конкретні завдання виховання з громадянсько-патріотичного напрямку.

Виявили наступне:


  • для ефективності і діагностування виховної роботи ми здійснювали поточний моніторинг.

  • під час складання плану виховної роботи класного керівника враховували рівень виховної дії, залучення до шкільної виховної програми учнів та батьків.

  • у своїх планах роботи класні керівники розробили систему заходів для об’єднання зусиль школи та батьків по вихованню учнів, для залучення батьків та громадськості до виховних вправ.

  • також розроблені заходи, що організовують та забезпечують всеобуч батьків, щоб допомогти їм при розв’язанні складних проблем із виховання дітей.

  • класні керівники запланували різноманітні форми роботи з громадянсько-патріотичного напрямку.

  • розробили комплекс заходів по формуванню фізично та духовно розвиненої особистості.

  • спланували краєзнавчу роботу(організація туристичних екскурсій по рідному краю з метою кращого пізнання і виховання любові до Батьківщини).

  • класні керівники впроваджують у виховну роботу елементи змагання між учителями.

Завдання та заходи розроблені класними керівниками здебільшого відповідають шкільній виховній програмі..

Класні керівники ознайомленні з документами про освіту, школу, інформовані про новинки та досягнення психолого-педагогічних наук; володіють певними знаннями про історію рідного краю та історії України; реалізовують завдання шкільної виховної програми.



Плани роботи класних керівників в цілому забезпечують виконання завдань шкільної програми.

2. Ключове запитання:

На скільки практиковані форми співпраці класних керівників, батьків та громадськості забезпечують національно – патріотичне виховання?

□ Анкета (для батьків)

□ Інтерв’ю (з членами батьківського комітету)

□ Аналіз документів (відгуків громади про виховні справи)



Критерії оцінки:

Відповідність загальношкільних та класних виховних справ громадянсько-патріотичного напрямку потребам батьків, корисність виховних справ для учнів(думка громади)

  • Розглядалися визначені батьками під час анкетування та в ході інтерв’ю потреби щодо обраних ними орієнтовних цілей виховання та відзначені більшістю батьками сплановані класним керівником заходи.

  • спільні громадсько зорієнтовані виховні справи, оцінені активом громади як цікаві та корисні для них , справи у яких учні брали активну участь; відгуки членів громади про виховні справи.

Анкетування виявило наступне:

  1. Батьки цінують школу за співпрацю з церквою та громадою.

  2. Батьки підтримують тісні зв’язки зі школою та класними керівниками.

  3. Школа виховує патріотизм в учнів.

  4. Батьки в цілому задоволені організацією виховної роботи в школі.

  5. Міжособистісні відносини в школі приязні та відкриті.

  6. В школі проводиться багато цікавих та корисних заходів саме з національного виховання.

Та є ряд побажань до класних керівників (5кл.):

  1. Частіше організовувати виховні заходи за участю батьків.

  2. Прислуховуватись до побажань учнів (брати участь у розробці виховних проектів).



Виховні справи національно - патріотичного напрямку, що проводяться у школі в цілому відповідають потребам батьків.

Відгуки про школу громади:

Школа створює умови для художньої самодіяльності, часто проводить екологічні акції; вшановує героїв; займається вивченням історії мікрорайону; проводить творчі вечори.

Громадські лідери вважають, що школа має навчати і виховувати учнів в тісній співпраці з громадою та церквою. Такі форми співпраці з церквою практикуються найчастіше: проведення спільних заходів (Різдвяних свят, гаївок, писанкарство); участь у Богослуженнях. Учні школи чемно вітаються;добре виховані;національно-свідомі.

У школі часто проводяться заходи національного спрямування. Проведені виховні справи для учнів є корисні та потрібні, виховують почуття національної свідомості; забезпечують інтелектуальний розвиток учнів; забезпечують високий рівень активності учнів; розвивають почуття громадянського обов’язку та патріотичні почуття; формують світогляд; вчать діяти в інтересах української нації.

Громада часто відвідує заходи, які проводить школа на рівні мікрорайону. Члени громади є частими гостями тематичних вечорів; шкільних концертів; колективних заходів разом з батьками;

свят національного спрямування.

Учні залучені до місцевого волонтерського руху, мета якого догляд за могилами воїнів УПА.

Школою ведеться пошукова та дослідницька робота, пов’язана з історією місцевості, пишуться реферати, курсові роботи.

Школа виховує патріотизм в учнів. Школу можна вважати центром громадського життя мікрорайону.

Так класні колективи 5-6 кл. брали участь у святкуванні 72-ї річниці з Дня утворення УПА разом з громадою у місцевій «Просвіті» «Хто українець – співай разом з нами» та відкритті меморіальної дошки, присвяченої Артуру Гулику – герою АТО. Відгуки про ці заходи були опубліковані у місцевій газеті «Нафтовик Борислава», поміщені на сайті школи та міста.

Практиковані форми співпраці класних керівників, батьків та громадськості забезпечують національно – патріотичне виховання.

3.Ключове запитання:

На скільки організація виховних справ відповідає очікуванню учнів?

□ Спостереження (за поведінкою учнів під час відкритих заходів)



Критерії оцінки:

Доступність обраних форм і методів виховної роботи, які використовує кл. керівник для учнів.

Розглядалися відзначені більшістю учнів сплановані класним керівником заходи під час анкетування та участь дітей у виховних справах (спостереження).



  1. Діти з радістю та з задоволенням ідуть до школи.

  2. Класні керівники з повагою та теплотою відносяться до учнів.

  3. Класний керівник для більшості дітей виступає в ролі порадника та другої мами та є прикладом для наслідування.

  4. Класні керівники намагаються виховати своїх учнів духовно багатими людьми та патріотами України.

  5. Значна частина учнів бере активну участь у підготовці та проведені виховних справ.

  6. Кожен з учнів знаходить собі справу по інтересу та здібностям.

  7. Учні мають всі умови для самоствердження та розвитку своїх талантів та здібностей, умови для здобуття життєвих компетенцій.

Класні керівники організовують свою діяльність на ґрунті національної культури і національних традицій, а зміст і форми роботи відповідають національно-культурним потребам України, її становленню і розвитку.

Обрані форми і методи виховної роботи класних керівників сприяють наближенню дітей до дорослого життя, розвивають практичні вміння, формують активну особисту позицію майбутнього громадянина.
Методи та прийоми виховання, які використовують класні керівники здебільшого доступні для учнів.
Так класний керівник 6-А класу провів свято «Рідна мова чиста, як роса», яке, за відгуками батьків та учнів, було проведено змістовно та цікаво.

Організація виховних справ відповідає очікуванню учнів.

4.Ключове запитання:

Котрі ділянки роботи класного керівника є найбільш проблемні?

□ Інтерв’ю (з класними керівниками)

□ Аналіз документів (відгуки батьків та учнів про виховні справи)

□ Аналіз відгуків у ЗМІ, про проведені виховні заходи



Критерії оцінки:

Ефективність проведених виховних заходів

Діапазон та розмаїття виховних справ

Розглядалися названі класними керівниками виховні справи, оцінені як цікаві і корисні для них та дітей, справи у яких учні брали активну участь;

- відгуки дітей та батьків про виховні справи;

- відгуки (статті) у ЗМІ, про проведені виховні справи.


РЕЗУЛЬТАТИ ІНТЕРВЮ (з класними керівниками):

Класні керівники брали участь в укладанні шкільної виховної програми.

Більшість класних керівників сумлінно та відповідально відносяться до виконання обов’язків класного керівника. Виховні справи сплановані на основі опитувань учнів, враховано їх вікові особливості, нахили, рівень сприйняття. Успіх запланованих виховних справ залежить від відносин між класними керівниками та учнями, які розвиваються на основі співробітництва та поваги. Класні керівники залучають учнів та батьків до участі у виховних справах. У кожного класного керівника співпраця з учнями та батьками є на різному рівні.

Вміють організувати свою працю та працю учнів, стимулюють активність учнів у позакласних заходах, використовують всі можливості для патріотичного виховання учнів; постійно вдосконалюють свою методику виховання, шукають нові форми та методи організації виховних справ. Постійно підвищують свою педагогічну майстерність.

Класні керівники є провідними організаторами виховного впливу на учнів, класних та шкільних виховних заходів, громадських організацій. Вибір форм та методів організації виховних справ має цілеспрямований характер, який відповідає інтересам учнівських колективів.

Класні керівники мають добрий авторитет серед учнів, батьків та громадськості.


Ефективними формами роботи з батьками можна вважати:

□ батьківські збори;

□ батьківський всеобуч;

□ індивідуальні бесіди;

□ спільні виховні справи.
Ефективними формами роботи з учнями можна вважати:

□ колективні творчі справи;

□ тренінги;

□ учнівські збори;

□ години спілкування;

□ різноманітні акції;

□ години духовної віднови;
Класні керівники вважають, що школа має навчати і виховувати учнів в тісній співпраці з громадою та церквою.
Школа більшою мірою розвиває в учнів ключові життєві компетентності.

Учні володіють такими компетентностями: критичним мисленням; здатністю вирішувати проблеми; прийняттям рішень; управлінням власними емоціями; здатністю працювати разом; ініціативністю.


Батьки та учні відзначають:

  • що стиль спілкування вчителя визначають його ставлення до дітей і володіння

організаторськими здібностями. Класні керівники активно-позитивно ставляться до дітей: ділова реакція на діяльність учнів; допомога у важку хвилину, відчуття потреби співпраці. Вимогливість у поєднанні із зацікавленістю викликає в учнів довіру. Діти ідуть на співпрацю. Учителі захоплюють дітей власним прикладом і вміло радиться щодо планування виховних заходів, рекомендує, що зробити. Співпраця класних керівників ґрунтується на глибокій повазі до особистості кожного учня; засадою для нього є довіра. В класах панує спільна творча діяльність, діти співпереживають щодо цікавих і корисних заходів. Вчителі наповнюють життя учнів радістю, гордістю за успіхи в колективних справах. Педагоги не керують учнями, а разом з ними дбають про справи класу, школи.

Проведені виховні заходи є ефективними для учнів та батьків, виправдовують сподівання класних керівників.(А в класних колективах, де виникають певні проблеми(5 класи), зокрема у міжособистісних стосунках, разом з класним керівником працює психолог школи).

У школі проводяться численні та розмаїті виховні справи патріотичного спрямування, про що свідчать часті публікації в ЗМІ.

ВИСНОВКИ

Провівши само оцінювання шкільної виховної програми «Виховні справи національно - патріотичного напрямку в 5-6 класах у І семестрі 2014-2015 н.р.» можна сказати, що виховна діяльність класних керівників 5-6 класів ЗОШ № 5 м. Борислава спрямована на реалізацію Конституції України, Конвенції ООН про права дитини, Декларації ООН про права дитини, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Загальної декларації ООН прав людини, Державної національної програми «Діти України», Національної доктрини розвитку освіти, Львівської програми національно-патріотичного виховання та духовного відродження учнівської молоді та інших законодавчих і нормативно-правових актів України.

Виховна діяльність класних керівників старшої школи спрямована на формування національної свідомості школярів на засадах християнської моралі, історично-культурних надбань нашого народу. Цій проблемі буде підпорядкований зміст загальношкільної виховної роботи, виховної діяльності класних керівників, позакласної роботи.

Працюючи над реалізацією Концепції національного виховання педагогічний колектив школи всю виховну роботу спрямовує на виховання свідомого громадянина, гуманіста і патріота України, створенню умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів, формування інтелектуального та світоглядного розвитку учнів у процесі навчання, виховання громадянина з демократичною культурою, виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я.

Класні керівники цих класів проводять цікаві, змістовні, нетрадиційні виховні заходи за участю батьків, учнів, громадськості.

Можна сказати: школа і сім’я, батьки і вчителі, церква і громада – єдине ціле, діяльність якого спрямована на дитину, її навчання, виховання, розвиток, становлення.



Громадскістю, батьками, вчителями та учнями 5-6 класів

відзначено такі цікаві заходи громадянсько-патріотичного виховання

протягом І семестру 2014-2015 н.р.:
□ Поїздки по визначних місцях України;

□ Години духовності «Величними і славними сторінками міста Борислава »;

□ «Хто українець – співай разом з нами»(виступ в «Просвіті» до Дня утворення УПА )

□ Шкільні співочі стрілецькі фестини «Стрілецький патріотизм»;

□ Літературна вітальня «Зустріч з сучасником – Дмитром Павличком»;

□ Свято в шкільній бібліотеці «Береженого Бог береже, а козака - шабля»;

□ Світлиця «Рідна мова чиста, як роса»;

□ Хвилини пам’яті «Свіча спомину»(річниця Голодомору);

□ Творчий вечір «Андрей Шептицький – велет українського духу;

□ Лінійка «Роман Купчинський – співець стрілецької слави»

Добре налагоджена співпраця школи з будинком «Просвіта». Деякі спільні заходи вже стали традиційними: Свято Матері, Шевченківські вечори, Різдвяні віншування, вертепи, фольклорно-музичні свята, День створення УПА і ін.
На етапі реформування виховного простору актуальною стає проблема здійснення виховання на основі виховної програми, що полягає в наявності педагогічного пошуку ефективних шляхів самореалізації особистості педагога та вихованців.

Головним показником творчої діяльності класних керівників 5-6 класів є наявність педагогічних ідей, які втілюються у педагогічний досвід.

Провівши самооцінювання виховної програми школи (з національного виховання) ми хочемо поділитися кращим досвідом класного керівника з даного напрямку. Класний керівник 6-А класу Козич О.Л. розкрила характерні для педагога форми, методи, прийоми роботи, способи самовдосконалення; розробила систему організації виховної діяльності , яка спрямована на гармонійний розвиток особистості учня. Її досвід роботи як класного керівника ми запропонуємо для вивчення та впровадження класним керівникам-початківцям.
Іноді виникають проблеми щодо організації виховної роботи в школі серед них: недостатнє методичне забезпечення виховання; недостатня допомога батьків; перевантаження учнів навчанням; відсутність батьків (за кордоном), неповні сім’ї ; вплив негативного середовища на розвиток духовності учнів (інтернет, ЗМІ, шкідливі звички, коло негативних друзів).

РЕКОМЕНДАЦІЇ (що треба зробити?Як варто учинити?)
заступнику з виховної роботи (щодо планування виховної роботи):

- Пропонувати включити до плану виховної роботи виховні заходи за участю батьків («Родинні свята»);

- І надалі створювати в школі сприятливі умови для творчої діяльності вчителів та учнів;

- У виховній роботі використовувати форми і методи організації виховних справ з досвіду кращого класного керівника.


класним керівникам :

- І надалі надавати можливість у виборі виховних справ учням ; враховувати їх можливості та інтереси;

- заохочувати кожного учня до активної діяльності у виховних справах (6-Б кл.);

- створювати в класі сприятливий клімат для творчої діяльності учнів(5-Б кл.);

- допомагати учням у вирішенні питань, що стосуються виховного характеру; прислухатися до різних точок зору учнів, давати рекомендації (5-А , 5-Б кл.);

- Залучати якомога більше батьків до співпраці( 6-Б клас)


батькам :

- Використовувати бесіди, що виховують в дітей почуття відповідальності, доброти, поваги;

- Приймати активну участь у житті класу та школи (5-Б кл.,6-Бкл.);

- Співпрацювати з батьківським комітетом, щодо питань виховання.


учням :

- Брати активну участь у житті класу та школи (5-6 кл.)

- Розвивати організаторські здібності (5-6 кл.);

- Співпрацювати з класними керівниками (5-А, 5-Б кл.);



- Співпереживати щодо цікавих і корисних заходів (6-А кл.)

- Формувати свої життєві компетентності (5-6 кл.)


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка