Зміст запиту від учениці 10 класу



Скачати 86.91 Kb.
Дата конвертації08.09.2017
Розмір86.91 Kb.
Приклади ведення Журналу протоколів індивідуальних та групових консультацій

Запиту №1.



Зміст запиту від учениці 10 класу: що робити, якщо ти відчуваєш, що роздратований і готовий до неправомірної дії

Зміст проведеної консультації практичного психолога

Пропоную тобі, Олено, зробити глибокий вдох і видох, розслабити мязи шиї і плеч. Згадайте свій психофізичний стан стійкості і врівноваженості. Виконання релаксаційну вправу «Комфорт перебування».

Рекомендовано продовжити самостійне виконання вивченої вправи.

Журнал реєстрації індивідуальних та групових консультацій

(приклад заповнення)

з/п

Дата

Хто звернувся

Проблема звернення

Короткий запис змісту

консультації

1.

15.09.2012

Іванова Олена, учениця 10 класу

Нарікання на постійне роздратування на дії і слова оточуючих

Відповідно до запиту Іванової Олени, з дівчиною проведені релаксаційні вправи з метою зняття м’язових затисків («Комфорт перебування»).

Рекомендації:

- самостійно продовжити виконання вивченої релаксаційної вправи протягом 10 днів і прийти на повторне консультування;

- прочитати отримані психологічну інформацію «Релаксація як метод подолання роздратування»

Запит №2.



Зміст запиту від вчителя історії: учень Петров П. постійно перебиває мене, недослуховує мене до кінця, вступає в суперечку без наявності об’єктивної аргументації

Зміст проведеної консультації практичного психолога

Олена Олександрівно, попросіть учня ще раз сформулювати претензію (прохання, зауваження). Повторіть слова учня, запитайте чи правильно Ви його зрозуміли. Якщо відповідь стверджувальна, спробуйте знову, лаконічно і впевненео повторити свої аргументи. Але, якщо реакція знову негативна – продовжуйте пошуки уточнень змісту претензії учня, використовуйте ці уточнення у проясненні ситуації. Дайте відчути учневі, що Ви намагаєтесь зрозуміти його і готові підтримати.



Журнал реєстрації індивідуальних та групових консультацій

(приклад заповнення)

п/п

Дата

Хто звернувся

Проблема звернення

Короткий запис змісту

консультації

1.

22.10.2012

Мєшкова І. С., вчитель історії

Вербальна агресія учня по відношенню до вчителя

Навчання вчителя основам мікротехніки уточнення, прояснення ситуації, перефразування для подолання вербальної агресії учня.

Рекомендації:

- використання у роботі з учнем відпрацьованих мікротехнік;

- ознайомитися із змістом книги І. Атватера «Я Вас слухаю»


Запит №3.



Зміст запиту від класного керівника: мати учениці 5 класу Сидорової Ганни у спілкуванні зі мною веде себе зарозуміло, гордовито, «мовби з висока», демонструє свою незалежність, намагається домінувати в питаннях навчання і виховання своєї дитини та керувати моєю педагогічною діяльністю.

Зміст проведеної консультації практичного психолога

Вікторія Василівна, дайте зрозуміти матері Сидорової Ганни, що Ви зацікавленні в мирному розв’язанні всіх складних питань. Нагадайте, що Ви є офіційний працівник системи освіти, що Ваші зауваження – це не особисті капризи, а Ви керуєтесь нормативними документами. Дайте назви декількох документів. Не даючи їй слова, запропонуйте їй свою допомогу, підтримку та захист.



Журнал реєстрації індивідуальних та групових консультацій

(приклад заповнення)

п/п

Дата

Хто звернувся

Проблема звернення

Короткий запис змісту

консультації

1.

22.10.2012

Дендера В.В., класний керівник 5 класу

Провокативна поведінка матері учениці Сидорової Ганни, зверхнє ставлення до вчителів школи

Після вивчення запиту вчителя, застосували психологічну мікротехнологію «Тлумачення і інтерпретація»

Рекомендації:

- демонструвати матері Сидорової Г. зацікавленість у вирішенні складних питань навчання і виховання, спиратися на необхідність керуватися нормативними документами;

- використовувати в роботі психологічну міктотехнологію «Тлумачення і інтерпретація».


Запит №4.



Зміст запиту від вчителя математики: учень 5 класу на уроках говорить дуже тихо або невиразно, ніби ковтаючи закінчення слів та фраз, це викликає у вчительки дискомфорт, вона не розуміє зміст сказаного учнем, роздратовується і пропонує дитині сісти на місце.

Зміст проведеної консультації практичного психолога

Якщо причиною не є артикуляційний дефект мовлення учня, то вірогідно, що учень не визначився зі своєю позицією чи не мож підібрати аргументи. Можливо просто погано знає навчальний матеріал. Поставте уточнюючі, прояснюючі запитання максимально доброзичливим тоном, перепитайте слова, що Ви недочули. Важливо, щоб у Ваших запитаннях, зауваженнях учень відчув зацікавленість і підтримку. Таким чином можна уникнути проблеми дезадаптації дитини при переході з молодшої до середньої ланки школи.



Журнал реєстрації індивідуальних та групових консультацій

(приклад заповнення)

п/п

Дата

Хто звернувся

Проблема звернення

Короткий запис змісту

консультації

1.

22.10.2012

Чуб О. О. , учитель математики

Спечифічна реакція вчителя (роздратування) на характер мовлення учня 5 кл. (Іванова С.)

Рекомендовано вчителю спочатку прояснити чи є в учня артикуляційний дефект мовлення. Потім визначити причини тихого, невиразного мовлення учня :

  • можливо учень не може підібрати аргументи або немає відповідної інформації, не вивчив урок тощо;

  • чи визначився учень зі своєю позицією щодо певної події чи явища.

Важливо задати уточнюючі питання максимально доброзичливим тоном, перепитати незрозуміле, недочуте. Інтонаційно показати свою зацікавленість в відповідях учня.

Рекомендації:

- вчителю змінити спосіб інтерпретації того, що відбувається, відкоригувати свій емоційний стан.

Запит №5.

Зміст запиту від учня 9 класу: учень вважає, що вчитель фізики завищує вимоги до його навчальної діяльності, тисне на нього, коли тільки вчитель заходить в клас учень відчуває паралізуючий страх, він стає не тільки не здатним дати відповідь на запитання вчителя, але навіть зрозуміти його.

Зміст проведеної консультації практичного психолога

Використовуємо психологічні мікротехніки «відтворення емоційних слідів у памяті», «відтворення почуттів клієнта».

Психолог просить учня описати свій психофізичний стан, зясувати звідки учень знає, що саме це його переживання є страхом. В момент відтворення свого психофізичного стану учень сказав, що в його очах побіліло, голос став напористим і злим, поза тіла напружена, «горіли» вуха. Цей стан учень назвав стахом. Відтворений стан учня дав можливість зробити висновки, що пережите ним є страхом, а гнівом, навіть люттю. Але силою волі гнів блокувався, паралізував учня і перетворився на паралізуючий страх. В данному випадку підлягає корекції стан гніву.

Журнал реєстрації індивідуальних та групових консультацій

(приклад заповнення)

п/п

Дата

Хто звернувся

Проблема звернення

Короткий запис змісту

консультації

1.

09.11.2012

Усков К., учень 9 класу

Паралізую-чий страх на уроках фізики

Використовуємо психологічні мікротехніки «відтворення емоційних слідів у памяті», «відтворення почуттів клієнта». Під час опрацювання мікротехнік було вивлено помилкове оцінювання учнем свого стану (переживання гніву учнем оцінювалось як переживання страху).

Рекомендації:

- застосовувати техніку «емоційного відтворення», опрацьовану під час консультації;



- застосовувати прийоми самодопомоги: написання автобіографії, метод автонаративу.

Запит №6.



Зміст запиту від двох учнів 4 класу: з криком і взаємозвинуваченнями прибігли два учня, намагаючись з’ясувати питання на перший погляд незрозуміло що: чи причину бійку, чи хто з них винний, чи кого з них необхідно покарати.

Зміст проведеної консультації практичного психолога:

Для подолання напруженого емоційного стану застовуємо стратегію «відволікання» (переключення уваги) та створення ситуації фрустрації. Практичний психолог спокійним тоном пропонує учням сісти, запитує їх прізвища та імена. Записує прізвища учнів по черзі в журналі, перепитує кожного чи вірно все записано, дає прочитати. Потім робить коротку паузу, запитує їх хто перший почав бійку, записує в журналі, показує запис обом учням по черзі, отримує підтвердження чи заперечення. Наступний крок: постановка запитання тому учню, якого вдарили («Як називається те почуття, яке ти пережив?»). Якщо учень не може назвати свої емоції, психолог просить зробити це за нього другого учасника бійки. Запитання до учня, що вдарив: «Чи можеш ти назвати причину, чому ти вдарив його?», «Яка емоція підштовхнула тебе до цього вчинку?». У випадку, якщо учень не можен назвати емоцію, психолог звертається до першого учня.

Психолог пропонує дітям написати оголошення в газету про пошук друга, в якому будуть названі риси характеру справжного товариша. Після виконання завдання звірити записи учнів, встановити спільні риси. Наголосити на спільних уявленнях двох учнів відносно справжньої дружби. Запитання до учнів «Як з урахуванням названих рис можна було вчинити інакше?».


Журнал реєстрації індивідуальних та групових консультацій

п/п

Дата

Хто звернувся

Проблема звернення

Короткий запис змісту

консультації

1.

07.14.2013

Копач С., Кущ Т., учні 4 класу

Бійка між учнями на перерві

Консультація була корекційного характеру. Для подолання напруженого емоційного стану застовуємо стратегію «відволікання» (переключення уваги) – метод фрустрації. Застосована психологічна мікротехнологія «зміна способу інтерпретації події». Учні виконали завдання – написання оголошення в газету «Шукаю друга».

Рекомендації:

- в подальшому у власних вчинках керуватися вимогами, що були написані в оголошенні (завдання «Шукаю друга»).




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка