Зміст Вступ 8 розділ І реалізація уроків інформатики в початковій школі 11



Скачати 363.83 Kb.
Сторінка1/6
Дата конвертації15.04.2016
Розмір363.83 Kb.
  1   2   3   4   5   6



Зміст

Вступ 8

РОЗДІЛ І Реалізація уроків інформатики в початковій школі 11

1.1 Необхідність впровадження інформатики в молодших класах 11

1.2 Педагогічні умови впровадження інформаційних технологій навчання в початковій школі 15

РОЗДІЛ ІІ Активізація розвитку логічного мислення у дітей шляхом використання на уроках інформатики мультимедійних навчальних програм та комп’ютерних ігор 21

2.1 Вплив навчальних програм та розвиваючих ігор на процес логічного мислення дитини 21

2.2 Програма розвиваючого курсу «Сходинки до інформатики» 28

РОЗДІЛ ІІІ Розгадування ребусів на уроках інформатики 32

Висновок 35

Список використаної літератури 37

Додатки 41





Вступ


Роль математики в розвитку логічного мислення винятково велика. Причина настільки виняткової ролі математики в тому, що це найбільш теоретична наука з усіх досліджуваних у школі. У ній високий рівень абстракції і у ній найбільш природним способом викладу знань є спосіб сходження від абстрактного до конкретного. Як показує досвід, у молодшому шкільному віці одним з ефективних способів розвитку мислення є рішення школярами нестандартних логічних задач.

Крім того, рішення нестандартних логічних задач здатне прищепити інтерес дитини до вивчення «класичної» математики. В цьому відношенні дуже характерний наступний приклад. Найбільший математик сучасності, творець московської математичної школи, академік Микола Миколайович Лузін, будучи гімназистом, одержував по математиці суцільні двійки. Учитель прямо сказав батькам Н.Н. Лузін, що їхній син у математиці безнадійний, що він тут і що навряд чи він зможе учитися в гімназії. Батьки найняли репетитора, за допомогою якого хлопчик ледь-ледь перейшов у наступний клас.

Однак репетитор цей виявився людиною розумною і проникливою. Він помітив неймовірну річ: хлопчик не вмів вирішувати прості, примітивні задачі, але в нього іноді раптом виходили задачі нестандартні, набагато більш складні і важкі. Він скористався цим і зумів зацікавити математикою цього, здавалося б, бездарного хлопчика. Завдяки такому творчому підходу педагога з хлопчика згодом вийшов учений зі світовим ім'ям, який не тільки багато зробив для математики, але й створив найбільшу радянську математичну школу.

Значне місце питанню навчання молодших школярів логічним задачам приділяв у своїх роботах найвідоміший вітчизняний педагог В. Сухомлинський. Суть його міркувань зводиться до вивчення й аналізу процесу рішення дітьми логічних задач, при цьому він дослідним шляхом виявляли особливості мислення дітей. Про роботу в цьому напрямку він так пише у своїй прекрасній книзі "Серце віддаю дітям": "У навколишньому світі - тисячі задач. Їх придумав народ, вони живуть у народній творчості як розповіді-загадки".

Сухомлинський спостерігав за ходом мислення дітей, і спостереження підтвердили, що насамперед треба навчити дітей охоплювати уявним поглядом ряд предметів, явищ, подій, осмислювати зв'язки між ними ... Вивчаючи мислення тугодумів, я все більше переконувався, що невміння осмислити, наприклад, задачу -- наслідок невміння абстрагуватися, відволікатися від конкретного. Треба навчити хлопців мислити абстрактними поняттями.

Ось одна з задач, що діти вирішували в школі Сухомлинського: "З одного берега на іншій треба перевезти вовка, козу і капусту. Одночасно не можна ні перевозити, ні залишати разом на березі вовка і козу, козу і капусту. Можна перевозити тільки вовка з капустою або ж кожного "пасажира" окремо. Можна робити скільки завгодно рейсів. Як перевезти вовка, козу і капусту, щоб усе обійшлося благополучно? "

Цікаво, що задача про вовка, козла та капусту докладно проаналізована в книзі німецького вченого А. Ноумана "Прийняти рішення - але як?", Де у популярній формі викладені основи теорії прийняття рішень. У книзі наведена картинка, на якій зображені вовк, коза і капуста на березі ріки, а також графічна схема рішення задачі, що відбиває стани "пасажирів" на обох берегах, а також переїзди через ріку туди і назад. Тим самим штучно задача є першою ланкою в побудові серйозної математичної дисципліни.

Проблемою впровадження в шкільний курс математики логічних задач не тільки дослідники в галузі педагогіки і психології, але і математики-методисти. Тому при написанні роботи використовувалася спеціалізована література як першого, так і другого напрямку.

Тому метою моєї роботи стало питання дослідження способів розвитку логічного мислення в процесі навчання дітей молодшого шкільного віку. А зокрема – використання комп’ютера з цією метою. В додатку А та Б наведені конспекти по розробці уроків. А в додатку Г наведені вправи для очей дітей після занять з комп’ютером та техніка їх використання. в додатку В - календарне планування курсу «Сходинки до інформатики» (2-4 класи), що направлений на використання комп’ютера на уроці з метою розвитку логічного мислення в дітей.

Об’єктом дослідження в ході роботи був вибраний предмет інформатики в молодших шкільних класах.

Метод дослідження вибраний простий порівняльний із врахуванням специфіки об’єкта дослідження та висновком по закінченні роботи.

  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка