Зміни відбуваються в природі навесні?



Скачати 39.33 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір39.33 Kb.
Розробила Бородавка Євгенія Павлівна

Відкритий урок

Віртуальна екскурсія

Тема: Зміни відбуваються в природі навесні?

Мета:

  • вчити учнів виявляти зміни, що сталися навесні в неживій природі, в житті рослин, тварин, птахів;з'ясувати причини, що зумовлюють ці зміни;

  • розвивати спостережливість, увагу, пам'ять, пізнавальні інтереси, вміння порівнювати, аналізувати, розширювати кругозір;

  • вдосконалювати вміння займатись пошуково-дослідницькою діяльністю, працювати в групах;

  • виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища, любов до природи.

Тип уроку: узагальнюючий урок-екскурсія

Обладнання: ноутбук, мультимедійна система, картки із зображенням птахів, тварин, рослин, предметні малюнки, запис звуків лісу, пташиний спів.


Хід уроку

І.Організація класу.

1.1.Вступне слово. (Демонстрація слайду №1).

Вчитель: усміхніться всім навколо

небу, сонцю, добрим людям

і тоді обов'язково

наш урок цікавим буде.



ІІ. Хвилинка спостережень.

Аналіз показників погоди(стан неба, опадів, хмарності, температури повітря, вітру), висоти сонця над горизонтом.

- Скільки було хмарних днів, скільки ясних?

- Яка була найвища температура повітря? Яка найнижча?

- Які були опади?

- Яка сьогодні погода?



ІІІ. Актуалізація опорних знань.

3.1.Відгадування загадки

Ясне сонечко пригріло,

розігнало довгі сни

в рівчаках заклекотіло

все діждалося...весни. (Демонстрація слайду №2).

3.2.Складання асоціативного куща.(Демонстрація слайду №3)

Вчитель: Що дарує нам весна? З чим асоціюється це слово? (Тепло, зелень, радість, квіти, сонце).



ІV. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми уроку.

4.1.Розповідь учителя.

(Звучить п'єса “Пори року, весна”)

Вчитель: весна чудова пора року. Як тільки сонечко торкнулося землі своїм лагідним промінчиком природа почала прокидатись від сну. Задзюрчали струмочки, заспівали пташки, з'явились перші прутики зеленої травички

(Демонстрація слайду №4).

Всі зміни, що відбуваються в природі навесні ми сьогодні побачимо, бо ми побуваємо у весняному лісі, але уявно (віртуально).Будемо подорожувати, спостерігати, милуватись красою лісу.

Працювати будемо в групах “Дослідники” тварин, птахів, рослин, народознавці.

V. Систематизація та застосування набутих знань, умінь, навичок.

5.1Робота з таблицею “Правила поведінки в природі”

Вчитель: зараз ми вирушаємо до лісу і перед віртуальною мандрівкою хочу звернутись до вас словами поета “Вмійте природу любити, кожній стеблинці радіти”

(Демонстрація слайду №5)

Пригадаємо правила поведінки в природі:

а) не розпалюй вогнища

б) не ламай гілок

в) не лишай після себе сміття

г) не руйнуй гнізда птахів

д) не кричи, не вмикай музику.

5.2.Робота в групах.

а)Звіт про пошукову роботу 1групи“Дослідники рослин”.

(Демонстрація слайду №6).

Вчитель: як приємно вдихнути у лісі свіже повітря. Погляньте, яке розмаїття рослин. Але краще про життя рослин

навесні нам розкажуть наші дослідники, що займались пошуковою діяльністю.

(Доповідь учнів. Демонстрація слайду №7).

Багато рослин, тварин, птахів, комах знаходяться під охороною держави і занесені до Червоної книги України.

(Демонстрація слайду №8).

б) Звіт про пошукову роботу 2 групи ”Дослідники птахів”

(Звучить спів солов'я)

Вчитель: як зачаровує пташиний спів. Прислухайтесь, хто ж це співає (соловей найкращий співак, улюбленець травневої ночі, ця пташка є символом радості).

Зі змінами у житті птахів нас ознайомлять Дослідники птахів. ( Доповідь учнів. Демонстрація слайду №9)

ФІЗХВИЛИНКА (Під музичний супровід. Демонстрація

слайду №10).

в)Звіт про пошукову роботу 3групи”Дослідники тварин”.

Вчитель: відгадайте загадку: Взимку білий, влітку сірий ( Заєць)

- А чому заєць змінює колір хутра? Як називається це явище?

(Линяння)

Про зміни в житті тварин навесні доповідатимуть Дослідники тварин. ( Доповідь учнів. Демонстрація слайду №11 ).

г)Звіт про пошукову роботу 4групи”Народознавці”.

Вчитель: з давніх-давен люди спостерігають за змінами в природі навесні і складають різні прикмети.

Група Народознавців теж працювали і ознайомлять нас з прикметами, пов'язаних з весною.

( Доповідь учнів. Демонстрація слайду №12).

VІ. Узагальнення знань, умінь, навичок.

6.1. Самостійна, робота в групах.

Вчитель: щоб перевірити чи уважними ви були попрацюйте в групах. У кожної групи є завдання в конверті. Але спочатку

пригадаємо правила роботи в групах.

(Демонстрація слайду №13).

Завдання 1групи: рослини розподілити на дерева, кущі, трав'янисті рослини.

2.групи: розподілити малюнки птахів на осілих та перелітніх.

3.групи: розподілити тварин на диких і свійських.

4.групи: скласти ланцюги живлення

VІІ. Підсумок екскурсії.

7.1.Бліц-інтерв'ю

- Де ми сьогодні побували?

- Які зміни в природі ви побачили?

- Що вам особливо запам'яталось?

(Демонстрація слайду №14).

7.2. Оцінювання-тестування.

Вчитель: у кожного є картка з тестами, перевірте свої знання.



(Взаємоперевірка)

7.3.Домашнє завдання. Намалювати малюнок на тему “Весна у лісі”


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка