Здоровою може вважатися людина, яка відзначається гармонійним фізичним і розумовим розвитком



Сторінка1/4
Дата конвертації01.05.2016
Розмір0.6 Mb.
  1   2   3   4
Здоровою може вважатися людина,

яка відзначається гармонійним

фізичним і розумовим розвитком

і добре адаптована до оточуючого її фізичного

та соціального середовища.

(Г.Сигерист)

Відомо, що впродовж шкільного навчального дня поступово збільшується ступінь втоми дітей, знижується їх працездатність. Першими ознаками зниження працездатності є неуважність, збільшення кількості помилок при виконанні завдань, ненавмисне порушення дисципліни (відволікання від навчальної роботи, розмови і т.д.). І це цілком закономірно і зрозуміло. Адже тривале сидіння за партою вимагає постійного статичного напруження м`язів спини, шиї, ніг, що призводить до їх втоми. У цьому випадку дитина починає мимоволі розслабляти втомлені м`язи. З`являється перекіс тулуба вліво або вправо. Учень лягає грудьми на парту або підставляє руки під підборіддя. Починає човгати ногами. Виконання вірно підібраних фізичних вправ упродовж декількох хвилин підвищує тонус м`язів, знімає втому дитини. Таким чином, необхідність проведення фізкультурних хвилинок на уроках очевидна. Основне їх завдання – повернути втомленій дитині працездатність, увагу, зняти м`язове і розумове напруження, попередити порушення постави та деформацію будови тіла.

Змістом фізкультурних хвилинок є прості, зручні для виконання в класі фізичні вправи. Вони повинні сприяти активному відпочинку тих груп м`язів і частин тіла, які втомлюються від одноманітної пози сидіння за партою і роботи.

Фізкультурні хвилинки проводяться, як правило, після 20-30 хв. роботи. Їх тривалість має бути в межах 2-3 хвилин. Комплекс вправ складається з 3-4 вправ для основних груп м`язів з 6–8 - разовим повторенням кожної. Слід також пам`ятати, що тонус м`язів передньої поверхні тулуба має природну перевагу над тонусом задньої поверхні. Це і є однією із головних причин порушення правильної постави: сутулість, нахил голови вперед, опускання плечей і т.п. Тому основну увагу слід приділити зміцненню м`язів задньої поверхні тулуба. Ефективними тут будуть вправи у потягуванні, випрямленні і прогині хребта, розправленні грудної клітки.

У школярів, особливо молодших, під час виконання письмових робіт швидко втомлюються м`язи рук, тому в комплекс вправ для фізкультурної хвилинки необхідно включити рухи для рук і пальців.

Організація фізкультурних хвилинок передбачає підготовку приміщення та учнів, які для виконання вправ повинні закрити книжки, зошити і покласти їх на середину парти, розшпилити комірці. Черговий відкриває фрамугу або кватирку. Добре, коли учні вміють проводити фізкультурні хвилинки самостійно. Це дає змогу відпочити і голосовим зв`язкам учителя. Проводити фізкультурні хвилинки може черговий або фізорг.

Після закінчення вправ необхідно прийняти положення правильної постави й утримувати його протягом 5-6 секунд. Це дозволить створити установку на збереження правильної постави під час навчальних занять.

Вправи рекомендується виконувати стоячи біля парти або сидячи за партою.

Заміну комплексів фізкультурних хвилинок слід проводити не частіше одного разу на два тижні.

Для фізкультурних хвилинок слід добирати такі вправи, які вже засвоєні учнями на уроках фізичної культури. Вправи комплексу рекомендується виконувати одну за другою без перерв.

Для підвищення ефективності фізкультурних хвилинок доцільно використовувати музичний супровід. Для добору відповідної музики можна залучати учнів класу. Це буде сприяти підвищенню інтересу учнів до цього виду занять фізичними вправами.

Особливо цікаві фізкультхвилинки, супроводжувані віршованим текстом. Розучування вправ у поєднанні з віршованим текстом сприяє розвиткові в учнів пам'яті та уваги. Імітація дій, які виконуються «сніжинкою», «метеликом», «зайчиком», «синичкою», про яких йдеться у віршах, розвиває уяву учнів. Імітаційні вправи викликають в них особливий інтерес, бо мають багато спільного з ігровою діяльністю, казкою.

Якщо віршовані рядки, що супроводжують фізкультхвилинку, є зразками справжньої дитячої поезії, їм прищеплюється повага до художнього слова і рідної мови, до природи, виховується естетичний смак.

« РЕЛАКСАЦІЯ »
Сядьте зручно, закрийте очі. Розслабте обличчя, руки, плечі, тіло. Тіло важчає. Ви почуваєте себе добре і спокійно.Ми потрапляємо в країну Здоровۥя. Роздивіться навколо: які там фарби,звуки. Уявіть собі людей, які там живуть. Роздивіться їхні обличчя. Чим вони займаються? Чи хотілося б вам жити в цій країні? Подякуйте країні Здоровۥя. Поступово повертаємося в клас. Відкрили очі. Посміхнулися.

РЕЛАКСАЦІЯ « ДЯКУЮ ТОБІ »
Учні стають у коло. Перший учень дякує якомусь однокласникові за те, чого він (вона) їх навчив(ла) на цьому уроці. Кожен наступний обирає того, ко­го ще не називали, щоб до кінця вправи всі по черзі отримали подяку. Першо­му учню дякує вчитель. Насамкінець гравці дякують оплесками одне одному за колективну роботу.

РЕЛАКСАЦІЯ « СИЛЬНІ ДУХОМ »
Учні повторюють слова за вчителем: « Я сильна, вольова, смілива людина. Я знаю, як діяти в надзвичайній ситуації. Мій дім — моя фортеця, і в ньому я в безпеці. У мене все добре! »

Узятись за руки і разом сказати: «Не той пропав, хто в біду попав, а той пропав, хто духом занепав».



« ОЗДОРОВЧА ВПРАВА »
Очі заплющені, тіло розслаблене, дихання повільне.Учитель спокійним приємним голосом промовляє слова, а діти повторюють їх « про себе »:

« Кожну клітинку мого організму заповнює любов і спокій ».Мій організм бадьорий, свіжий, вевелий, працездатний.

Я бажаю здоровۥя моїй сімۥї .

Я бажаю здоровۥя всім мешканцям мого села.

Я бажаю здоровۥя моїй шкільній сімۥї.

Я бажаю здоровۥя нашій планеті.

Нехай усі будуть щасливі! »


« РЕЛАКСАЦІЯ »
Сядьте зручно.Розслабтеся.Закрийте очі. Уявіть, що навколо багато людей, усі вони різні. Кожен розповідає про свою унікальність.Ти розумієш, що ти – неповторний, у тебе, як і в інших, багато гарних якостей. Ти посміхаєшся собі, бо любиш себе; посміхаєшся всім людям, які оточують тебе. Посилаєш їм свою любов. Повертаємось на урок. Відкриємо очі. З посмішкою та любовۥю дивимося на весь світ.

РУХАНКА « РУБАННЯ ДРОВ »
Ми багато сиділи, спробуємо активно відпочити, будемо « рубати дрова ».Стати так, щоб нікому не заважати. Уявити собі, що ви рубаєте дрова. Показати, яка колода, яку потрібно розрубати. Покласти її на пеньок і піднімати « сокиру » високо над голово.Щоразу, коли опускаєте « сокиру », голосно вигукуйте: « Хе!». Через хвилину скажіть: скільки колод « розрубали »?


  • Що ви зараз відчуваєте? Який настрій?


РУХАНКА « ЛЕБЕДИНА ШИЯ »
Шийний остеохондроз – причина головного болю, запаморочення. Перед вправами зробити 2 – 3 вдихи – видихи.

  • « Гілочки » - підняти повільно руки вгору, зімкнути в замок, добре потягнутися. Опустити повільно руки вгору, зімкнути в замок, добре потягнутися. Опустити повільно руки вниз. Поліпшується кровообіг у хребті.

  • « Так,ні, ай –я- я- яй »- так- голова вниз, назад; ні – вбоки;ай – я- я-яй- від плеча до плеча. 5 – 6 р.

  • Рухи корби – голова вправо, до плеча, повільно дугою вгору від плеча, вниз до грудей, потім підборіддям вперед і вгору. Так само вліво.

  • Пишемо носом або підборіддям - цифри, букви, можна малювати предмети, писати добрі слова: я здоровий, я терплячий, я врівноважений…

  • Загойдалася голова- повільно вліво, вправо й подивитися прямо перед собою.

Здоровۥя вам!
РУХАНКА « ДОЩ У ЛІСІ »
Діти сидять , кисті рук ( долонями вниз ) лежать на колінах.

  • Подув вітер ( легкі рухи руками ).

  • Похолодало ( Потирають долоні рук ).

  • Зашаруділо листя ( клацання пальцями біля вух ).

  • Дощ посилюється ( інтенсивно плескають долонями по колінах ).

Далі повторюють рухи у зворотньому порядку повільніше:

  • Вітер став ущухати ( терти долоні ).

  • Листя менше шарудить ( поважне клацання пальцями біля вух ).

  • Стало тепліше ( легкі рухи рук перед обличчям ).

  • Дощ зменшується ( поважно плескають долонями по колінах ).

  • На землю падають лише окремі краплі дощу ( рідкі оплески

долонями ).

  • Сонце ( руки догори ).



РУХАНКА « АВСТРАЛІЙСЬКИЙ ДОЩ »
Усі стають у коло. Ведучий показує рух, усі повторюють його, поступово приєднуючись

один до одного.



  • Піднімається вітер ( потираємо руки ).

  • Падають перші краплини дощу ( клацання пальцями ).

  • Почалася справжня злива ( плескаємо долонями по стегнах ).

  • Злива перетворилася на бурю ( топаємо ).

  • Ось буря стихає ( плескаємо долонями по стегнах ).

  • Закінчується дощ, падають останні краплі ( клацання пальцями).

  • Шумить тільки вітер ( потираємо долоні ).

  • Австралійський дощ, падають останні краплі ( клацання пальцями ).

  • Шумить тільки вітер ( потираємо долоні ).

  • Австралійський дощ скінчився.

  • Сонце ( усі разом піднімають руки вгору).


« РУХАНКА »


  • На галявині вогнище,

  • Полумۥя стелиться низько – низько ( присісти ),

  • Далі вогнище розгоряється ( піднятися ),

  • І полумۥя коливається ( показати руками ).

  • Ми взяли водичку прямо із кринички ( нахилитися ),

  • Полили, загребли ( імітувати руками ),

  • Із галявини пішли ( крокувати ).


РУХАНКА « ЗМІЯ »
Учитель. Однією з найнебезпечніших для людини ситуацій є укус отруй­ної змії. Зараз ми перетворимося на таку змію, але кусатиме вона не людей а свій хвіст.

Учні стають у шеренгу один за одним і кладуть руки на плечі того, хто сто­їть попереду. Перший у шерензі — голова змії, а останній — її хвіст.

Завдання для голови — упіймати хвіст. Завдання для хвоста — ухилятися щоб не бути пійманим.

Якщо голові вдалося зловити свій хвіст, останній учасник вибуває, і хвос­том стає той, хто стояв перед ним.

Через хвилину можна поміняти ролі «хвоста» і «голови».

РУХАНКА « ЗАХИЩАЄМОСЬ ВІД ДИНОЗАВРІВ »
Учні ходять по класу. Коли пролунає сигнал учителя: «Увага! Увага місто напали динозаври!», усі повинні зібратися щільною групою. Більшість учнів («доросле населення») беруться за руки, сховавши в середину дітей». Усі разом промовляють: «Дамо відсіч динозаврам! Захистимо наше місто!».

Умовними жінками можуть бути дівчата, дітьми — деякі хлопчики за якоюсь ознакою (за бажанням).



РУХАНКА « ДІМ, ГОСПОДАР, ЗЕМЛЕТРУС »
Об'єднатися в трійки. Двоє учнів беруться за руки. Вони — будинок. Один учень заходить усередину. Він — господар. За командою вчителя: «Будинок!» міняються місцями «будинки». За командою «Господар!» міняються місцями «господарі». За командою «Землетрус!» міняються місцями всі.

За сигналами вчителя групи відтворюють шум дощу, виконуючи ритмічні рухи: «Починає накрапати осінній дощик... Перші краплі падають на землю... Дощ перетворюється на зливу... Починається град... Раптом стихає... Тихі­ше... Ще тихіше... Дощ закінчився».




РУХАНКА « ПОГОДА В ЗАНЗІБАРІ » ( у парах )
Учні, стоячи обличчям один до одного, повторюють рухи за вчителем.

«У Занзібарі гріє сонечко (погладжування по плечах), дме легкий вітерець (руки вгору, невеличкі нахили вліво-вправо). Раптом хмарки закрили сонечко, почав накрапати дощик (пальці рук злегка постукують по стегнах), здійняв­ся вітер (руки вгору, нахили виконуються з великою амплітудою), почалася злива (пальцірук енергійно стукають по стегнах). Згодом буря вщухає, злива переходить у дрібний дощик, буря перетворюється на легенький вітерець (ви­конуються рухи у зворотньому порядку). У Занзібарі знову сонячно».




РУХАНКА « ВЕЛОСИПЕД І ВЕЛОСИПЕДИСТ »(під музичний супровід)
Учні об'єднуються в пари і стають одне за одним.

Перший із них — велосипед, другий — велосипедист. Він кладе руки на плечі першого учня.

«Велосипед» заплющує очі і прислухається до сигналів «велосипедиста»:


  • легке натискання обома великими пальцями на хребет означає рухатися вперед (якщо водій посилює тиск — їхати швидше);

  • натискання на ліве плече — лівий поворот (що сильніше натискати, то крутіший поворот);

  • натискання на праве плече — правий поворот;

  • забрати руки — натиснути на гальма.

Учні хвилинку тренуються, а відтак починають рухатися. Завдання «вело­сипедиста» — акуратно управляти «велосипедом» і стежити за іншими вело­сипедистами, щоб уникнути зіткнення.

За якийсь час партнери міняються ролями.



РУХАНКА « КРАСУНЯ, ЛИЦАР, ЧУДОВИСЬКО »
Учні об'єднуються у дві команди і шикуються у дві шеренги (одна навпро­ти іншої). Гравці мають зобразити одного з трьох персонажів: Красуню, Лица­ря або Чудовиська.

Красуня — кокетливо присідає у реверансі.

Лицар — робить рішучий випад «мечем» і вигукує «У-у-у!>>.

Чудовисько — піднімає руки вгору, загрозливо гарчить «Р-р-р!».

Команди пошепки обирають персонажа, повертаються обличчям до супро­тивників і на рахунок «три» зображують того, кого вони обрали.

Перемагає Красуня, якщо вона робить реверанс Лицарю.

Перемагає Лицар, коли нападає на Чудовисько.

Перемагає Чудовисько у разі нападу на Красуню.

Команда-переможець отримує один бал. Якщо обидві команди обрали той самий персонаж, зараховується нічия.

Грають три або п'ять разів.



    • Які типи спілкування спостерігалися у цій руханці?



РУХАНКА « ПЕРЕШКОДИ » (під музичний супровід)
У центрі класу — два стільці на відстані 1,5 м.

Учні заплющують очі і по черзі обходять ці перешкоди «вісімкою». Той. хто зачіпає перешкоду, вибуває з гри. Інші знову стають у кінець черги. Ви­грає той, хто залишиться останнім.

У цю гру можна грати двома командами. Перемагає команда, яка зачіпає менше перешкод.
РУХАНКА « ОСТРІВЕЦЬ БЕЗПЕКИ »
Перед початком гри вчитель промовляє:

«На дорозі острівок, Мов смугастий килимок. Він велике право має — Пішохода захищає. Можна тут перепочити, Всі машини пропустити. А коли дорога вільна, Можна далі йти спокійно.»

Кількість груп — 2-4, у залежності від загальної кількості дітей і площі приміщення, де проводиться гра. Крейдою на підлозі малюються відповідно 2-4 овали, які нагадують за формою «острівці безпеки». За сигналом ведучого члени кожної групи повинні швидко стати на свій «острівець безпеки». Пере­магає група, члени якої вмістяться у овалі скоріше за інших.

ОЗДОРОВЧА ВПРАВА « Поспішаємо на виставу »
Ми по вулиці ідемо,

Гарно всі себе ведемо. ( Ходьба на місці)

Ось і «зебра », зупинись,

Вліво, вправо подивись.( Повороти головами вліво – вправо )

Вільно скрізь, машин нема,

Йду по зебрі прямо я.( Ходьба на місці ).

До театру ми прийшли,

Зайняли свої місця,

Почалась вистава ця. ( Присідання ).

РЕЛАКСАЦІЙНА ГРА « ПРИМИРЕННЯ »
Сядьте зручно й заплющіть очі. Зробіть три глибоких вдизи й видихи. Виберіть будь – яку важливу людину, з якою ви недавно посварилися і на яку ви ще досі сердитеся.

Уявіть собі цю людину. Зверніть увагу на вираз її обличчя. Який у неї зараз настрій?

Уявіть, що ви сіли поруч із нею. Вам хочеться з нею помиритися, бо вона важлива для вас. Просто скажіть їй: « У мене для тебе є подарунок ». Віддайте їй подарунок, вона усміхається і вам стане приємно. Запамۥятайте почуття, які виникли під час примирення. А тепер поступово повертаємося до класу. Потягніться, розплющіть очі.


  • Вам важко було попросити вибачення , пробачити?

  • Як реагував ваш співрозмовник?

  • Як ви гадаєте, пробачення - це ознака сили чи слабкості?

  • Чому так важливо пробачити іншим?


РЕЛАКСАЦІЙНА ГРА « КВІТКОВИЙ ДОЩ »
( якщо хтось з учнів у поганому настрої або пережив стрес )

Дитина стає в центр кола, опускає руки вниз, заплющює очі. Всі навколо нього. Уявили, що на дитину падає незвичайний дощ із тисячі невидимих кольорових різноманітних квітів. Діти відчувають красу квітів, їх аромат. Учитель слідкує за виразом обличчя дитини, яка в ценрті кола, і стимулює процес гри: діти умовно можуть додавати кількість квітів і радіти разом своєму подарунку дитині у вигляді квіткового дощу.

Гра завершується, якщо на запитання вчителя: « Чи достатньо квітів тобі подарував клас? », дитина дає позитивну відповідь.


РЕЛАКСАЦІЙНА ГРА « ВІРНИЙ ТОВАРИШ »
Сядьте зручно, заплющіть очі, розслабтеся. Зробіть три глибоких вдихи…

Уявіть, що ви прогулюєтеся стежиною в лісі.Довкола ростуть високі дерева. Ви чуєте плюскіт води, підходите до озера, дивитесь на воду, вода прозора, і ви бачите своє відображення у воді.

І раптом відчуваєте, що тут не самі, є хтось поруч. І його присутність вас -заспокоює, вам приємно, що він поруч. На воді ви бачите його відображення.Це той, хто до вас ставиться добре, розуміє вас. Можливо, ви його знаєте, або бачите вперше. Ви відчуваєте, що це ваїн вірний друг, якому ви можете ціл­ком довіритися. Через деякий час ви починаєте говорити з ним. Він розповідає тільки про ваше життя. І ви уявляєте. Що тільки вірний друг може так багато про вас знати, розуміти ваші почуття. Можливо, у вас є до нього запитання або _ви бажаєте йому щось розповісти. Ви можете зараз це зробити. Відповідь до вас прийде через ваші думки, почуття. Тепер подякуйте своєму другу за під­тримку і попрощайтеся на сьогодні з ним. Пам'ятайте, у будь-яку хвилину ви можете звернутися до нього.

Ще раз погляньте на своє відображення у воді. Потягніться, напружте і розслабте все тіло, повільно відкривайте очі. Посміхніться.

Хто був вашим вірним другом?

Як вам почувалося?

Чим зміг допомогти вам вірний друг?

(Якщо діти не дають відвертої відповіді на всі запитання, то можна їм запропону­вати записати відповіді в зошит.)



ПСИХОТРЕНІНГ « ПОЛІПШУЄМО НАСТРІЙ »
1-й рецепт «сміх»

«Ніщо не коштує так дешево і не ціниться так дорого, як ввічливість, при­крашена природною усмішкою».

Людина з природною привітною усмішкою й сама стає бадьорою, життє­радісною, і поліпшує настрій усім, хто її оточує. Усмішка — це диво, створене сонцем; усмішка та сміх — збудники позитивних емоцій. Сміх убиває старість. Осяяна усмішка допомагає доброзичливо ставитися до людей, із якими спіл­куємося, сприяє уникненню кризових ситуацій, що можуть зіпсувати настрій. Після радісного сміху людина заспокоюється, у її душі наступає умиротворен­ня. Дуже корисно кожен день починати з усмішки. Вранці перед дзеркалом ба­жано згадати щось приємне. Це допоможе надати обличчю виразу привітності. Тільки з таким виразом ви маєте право звертатися до людей, які вас оточують.

Діти тримають перед собою дзеркальце, згадують щось приємне. Розпові­дають, як змінюється настрій.


2-й рецепт «звуки приємної музики»

Звучить музика. Обговорення вияву настрою.



Увага: на різних людей або в різних ситуаціях музика може впливати

порізному.



3-й рецепт «дихання»

Оздоровча вправа

Зручно сісти в крісло, ніби відпочити після прогулянки. Заплющити очі. Дихати неглибоко, у зручному ритмі (5-10 секунд). Потім виконати спокійний вдих із закритим ротом, схожий на позіх, одночасно образно уявляючи, що струмінь повітря йде по хребту до куприка. Видихати повітря через рот, знов уявляючи, що видих іде знизу вгору, і цей струмінь обволікає хребет.



4-й рецепт «постава»

Оздоровча вправа

Сидіти слід прямо і вільно, і ви автоматично відчуєте себе сильнішими і впевненішими. Пряма і ріг-на хода також сприяє гарному настрою (рухові вправи).



5-й рецепт «компліменти» (люб'язні, приємні слова, похвала)

Хороші думки покращують внутрішній стан. Слід думати про себе та ближніх лише добре, тоді просвітлення в душі не забариться, гарний настрій обов'язково проявить себе.



Гра «Вчимося говорити компліменти»

4 групи — кожен у групі записує приємні слова про товаришів і про себе (про зовнішність, риси характеру тощо). Вислуховують у групі компліменти.



  • Чи легко було говорити та сприймати компліменти?

  • Чи змінився настрій? Як?

6-й рецепт «розмова з другом»

Гра «А крім цього...»

Робота в парах. Стати напроти один одного. Розказувати один одному про приємності чи необразливі речі.



  • «Мій улюблений светр уже випраний.»

  • «У мого батька сьогодні гарний настрій.»

  • «Мені сьогодні хотілося іти до школи.»

  • «Я хочу писати сьогодні диктант.»

7-й рецепт «не ображайтеся, вмійте вибачати»

Відкиньте образу від своїх помислів, настрій зразу поліпшиться.



8-й рецепт «страва»

Гарний настрій приходить через шлунок. Поїжте страву, яку любите, — ваш настрій швидко підніметься.



9-й рецепт «любов»

До того, хто любить, повертається його любов, збільшена в сто разів.



10-й рецепт «вплив природи»

Якщо вам важко на душі, не гайте часу, негайно виходьте на вулицю, ідіть у ліс, парк, сквер чи сад. Спілкуйтеся з квітами, деревами, пташками. Ваш на­стрій значно поліпшиться.


11-й рецепт «праця»

Займіться корисною працею, зокрема на свіжому повітрі, працею, яку ви любите, яка приносить задоволення. Доведіть її до завершення. Настрій під­німеться обов'язково.



12-й рецепт — «молитва, розмова з Богом, потаємна розмова із собою, зі своїм внутрішнім «Я»

Можна прописати на аркуші шлтеру свою розмову із собою.


ГРА «КІЛЬЦЕ ДРУЖЕЛЮБНОСТІ»

Діти стають у коло, і кожен вибирає собі якусь професію. Педагог просить дітей уявити, що чарівне кільце дружелюбності допомагає людям різних про­фесій. Потім він обходить усіх дітей і вкладає в руку одного з них кільце дру­желюбності. Той, кому воно дісталося, розповідає, чим дружелюбність може зарадити людині обраної ним професії в її роботі (наприклад: «дружелюбному лікареві хворі охоче розкажуть про свій біль та занепокоєння, і йому легше бу­де визначити необхідні їм ліки»; «дружелюбному провідникові пасажири по­дарують багато посмішок і підтримуватимуть у його вагоні порядок та чисто­ту»; «дружелюбному продавцеві покупці подарують приязні слова, і йому не доведеться витрачати сили на суперечки з покупцями» тощо).

Потім, коли вже дитина розповіла про своє бачення тієї чи іншої професії, вона вкладає кільце в руки свого товариша у колі, і гра триває далі.

ГРА « КРАЩИЙ – ГІРШИЙ – РІВНИЙ »
Інколи у вас з'являється враження, що ви найкращі за інших, а часом,
що найгірші. А існує ще третій спосіб спілкування почуватися нарівні з оточуючими. Зараз спробуємо відчути це. Починайте бродити по класу одночасно всі.

Уявіть, що ви найкращі, наприклад, найрозумніші. Як ви при цьому ходи­те, як тримаєтеся? Продемонструйте.

Тепер завмріть на хвилинку. Уявіть, що ви найгірші від усіх, що вони сильніші, красивіші. Знову походіть по класу, покажіть, як ви почуваєтеся при цьому, як будете триматися.

Тепер зупиніться. Розбийтеся на пари: один із вас буде «кращим», дру­гий — «гіршим». Один одному розкажіть про свої почуття: «кращий» — про почуття переваги («Я гордий. У мене рівна спина тощо. Я почуваю себе...»); «гірший» — що йому дає цей стан («Мої плечі опущені. Я розмовляю пошеп­ки. Я почуваю себе...»).

А тепер ви стали рівними. Що ви бачите при цьому один в одного? Що ви можете робити в такому стані? Як ви почуваєтеся? Як ви розумієте один одно­го. Розкажіть у парі.

Висновок: коли ви рівні, виникає почуття поваги, взаєморозуміння один одного.

  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка