Закріплення знань про прислівник



Скачати 34.55 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір34.55 Kb.
7 клас Українська мова

Урок № ____ Дата_____________

Тема: Закріплення знань про прислівник

Мета: Удосконалювати вміння учнів визначати спосіб творення прислівників; закріпити навички написання н та нн у прислівниках, не і ні з прислівниками, а також словотвірного аналізу прислівників; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати навички культури зв’язного мовлення; виховувати повагу до багатства і виразності української мови.

Тип уроку: Закріплення та систематизація набутих знань, умінь та навичок.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал: картки для індивідуальної роботи та для роботи в групах, таблиці, ілюстрації.

Хід уроку:

I. Організаційний момент

II. Оголошення теми й мети уроку

III. Мотивація до навчальної діяльності

IV. Відтворення теоретичних відомостей

Метод “мозкового штурму”

Діти, домашнім завданням було скласти таблицю або повідомлення на тему:

1 група “Написання не, ні з прислівниками”

2 група “Написання прислівників”

3 група “Способи творення слів”

4 група “ Ступені порівняння прислівників”

5 група “Написання прислівників”



V. Виконання вправ на закріплення вивченого

Біля дошки один учень виконує завдання:

Виписати прислівники, пояснити морфологічні ознаки, з’ясувати синтаксичну роль, дати повне визначення прислівнику.

Дощі випадали щоденно. Вискочить сонце на мить на блакитну полянку, гляне на себе в калюжу, і знову лізуть на нього важкі хмари. Ми йдемо серед поля. Широко, гарно, спокійно.

Робота в групах на картках



  1. Визначити спосіб творення прислівників:

забагато –

нещиро –

по-нашому –

рано-вранці –

заново –

смачнесенько –

Отже, прислівники утворюються за допомогою префіксального, суфіксального, префіксально-суфіксального способів, суфіксально-префіксального способу, злиття основ.


  1. Утворити просту форму найвищого ступеня порівняння:

Тяжко –

важко –


швидко –

легко –


болюче –

багато –

Отже, ступінь порівняння прислівників утворюється за допомогою:

вищій має просту і складену форми, найвищій – просту форму (на відміну від прикметників, бо прикметники мають в найвищому ступені дві форми



  1. До поданих слів дібрати синоніми прислівники:

Неправильно-

Недобре –

Недалеко –

Нещиро –

Невесело –


  1. Записати слова у три колонки:

  1. Окремо

  2. Разом

  3. Через дефіс

Диктую слова, а ваше завдання розподілити слова правильно.

Окремо

без сумніву

з радості

до вподоби

на чолі

без кінця



раз у раз

Разом

вдень


знизу

утрьох



Через дефіс

по-моєму


пліч-о пліч

тихо-тихо

всього-на-всього





























































  1. Кросворд “Прихована частина мови”

Запитання - відповідь

    1. З давніх - давен – споконвіку

    2. Антонім до слова ліворуч праворуч

    3. Ненароком – мимохіть

    4. Босо – босоніж

    5. З лівого боку – ліворуч

    6. Обома руками - обіруч

    7. Діючи в боротьбі із супротивником прикладом, холодною зброєю – врукопаш

    8. В одну нитку, в один прошарок – водносталь

    9. Ненароком – мимоволі

10) Завжди, постійно – всякчас

Добре, яка це частина мови вийшла у насПрислівник. Які прислівники ви знаєте за видом? (Місця, часу, способу дії, міри і ступеня і .....)



VI. Підсумок уроку.

Отже, сьогодні на уроці ми з вами закріпили наші знання з теми “Прислівник”, повторили і систематизували правила з даної теми.



Виставлення оцінок і їх мотивація.

VII. Оголошення домашнього завдання

Повторити вивчене. Написати міні-твір, вживаючи прислівники.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка