Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціаль-ного розвитку України»



Сторінка1/4
Дата конвертації18.04.2016
Розмір0.8 Mb.
#12654
ТипЗакон
  1   2   3   4

ВСТУП


Проект Програми економічного і соціального розвитку Сумської області на 2014 рік (далі – Програма) розроблено відповідно до Закону України
«Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціаль-ного розвитку України», розпорядження голови Сумської обласної державної адміністрації від 03.09.2013 № 371-ОД «Про організацію розроблення проекту Програми економічного і соціального розвитку Сумської області на 2014 рік».

В основу проекту Програми покладені ключові положення Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкуренто-спроможна економіка, ефективна держава», Стратегії розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015».

Метою Програми є зростання добробуту і підвищення якості життя населення за рахунок забезпечення позитивних структурних зрушень в економіці, підвищення її конкурентоспроможності як основи для збалансо-ваного зростання стандартів та показників економічного розвитку.

Програма визначає цілі, завдання, основні заходи економічного і соціального розвитку Сумської області на 2014 рік. За кожним напрямом сформульовані проблемні питання та критерії ефективності. Заходи, що реалізуються, повинні закласти основу для стійкого довгострокового економічного зростання та підвищення добробуту населення області.

Відповідно до Програми головні зусилля будуть спрямовані на зростання конкурентоспроможності Сумщини шляхом комплексного економічного розвитку на основі інноваційно-інвестиційної складової, забезпечення доступу до результатів економічного зростання для якомога більшої кількості громадян, справедливої оплати праці, повноцінного відновлення робочої сили та задіяння стимулів до збільшення індивідуальних доходів громадян шляхом підвищення продуктивності праці з метою досягнення головної мети розвитку – підвищення добробуту населення Сумщини.

Напрями та завдання Програми конкретизуються в додатках до неї: «Заходи щодо реалізації Програми економічного і соціального розвитку на


2014 рік», «Основні показники економічного і соціального розвитку області на 2014 рік», «Перелік обласних цільових програм по галузях, фінансування яких у 2014 році здійснюватиметься за рахунок коштів обласного бюджету».

І. Соціально-економічний розвиток Сумщини у 2013 році

Економічне зростання в області у 2013 році набувало рис стійкого розвитку за рахунок упровадження ряду важливих реформ у всіх сферах економіки та соціальної сфери. Завдяки згуртованій роботі всіх гілок влади та депутатів всіх рівнів відбулись значні досягнення в соціально-економічному розвитку Сумщини.

Головними факторами економічного зростання та поліпшення життя населення області у 2013 році стали:


  • Зростання рівня розвитку економіки області – валовий регіональний продукт за 2012 рік (за попередніми даними) збільшився на 0,8%.

  • Модернізація промислового комплексу області.

Індекс промислової продукції за 2013 рік проти минулого року склав 106,7% (4 місце серед регіонів України).

За 2013 рік очікується реалізація промислової продукції на суму 22 млрд. гривень, що на 5,8% більше, ніж за 2012 рік. Частка області в загальному обсязі реалізованої промислової продукції по Україні становить 2% (14 місце серед регіонів України).

В області вживаються заходи, спрямовані на введення в дію нових виробничих потужностей, у тому числі за рахунок коштів іноземних інвесторів.

Позитивно вплинули на збільшення обсягів реалізації продукції введені


в дію в минулому та поточному роках нові виробничі потужності в машино-будуванні, харчовій промисловості, промисловості будівельних матеріалів, пакувальних засобів.

Зокрема, у 2013 році у ПАТ «Сумський завод «Насосенергомаш» відбувся запуск плавильної печі та перша плавка в новому ливарному цеху; введено в дію новий складальний цех у ТОВ «Завод Кобзаренка», смт Липова Долина; здійснено дообладнання цеху гарячого литва пластику в ТОВ «Гуала Кложерс Україна». У ПАТ «СМНВО ім. М.В.Фрунзе» здійснюється реконструкція об’єктів основного, енергетичного та допоміжного призначення, впроваджуються енергозберігаючі та комп’ютерні технології в управління виробництвом.



  • Зростання інноваційної активності.

Економічне зростання в регіоні в значній мірі забезпечили наукові розробки. Протягом 2012 року інноваційною діяльністю в області займалось
41 промислове підприємство, або 18,6% від їх загальної кількості. У рейтингу регіонів України за часткою інноваційно активних промислових підприємств
у загальній кількості промислових підприємств область зайняла 11 місце,
за часткою обсягу інноваційної продукції в загальному обсязі реалізованої промислової продукції – 3 місце (область – 10,6%, Україна – 3,3%).

За попередніми даними, інноваційною діяльністю в області у 2013 році займаються 43 промислові підприємства, або 19,5% від їх загальної кількості. Частка інноваційної продукції в загальному обсязі реалізованої промислової продукції області становить 12%.

У 2012 році впроваджено 119 нових технологічних процесів, з них спрямовані на економне використання матеріальних та енергетичних ресурсів – 31, освоєно виробництво 378 найменувань нових видів продукції, з них нових видів техніки – 93. Обсяг реалізованої інноваційної продукції становить 2,2 млрд. гривень.


  • Зростання основних показників аграрного комплексу, будівництво та реконструкція виробничих об'єктів галузі, розбудова інфраструктури аграрного ринку.

В останні роки сільськогосподарська галузь області стабільно розвивається. За 2013 рік вироблено валової продукції сільського господарства на суму 9,5 млрд. гривень (115,5% до відповідного показника минулого року), зібрано рекордний за всю історію області врожай зернових (понад 3,5 млн. тонн).

Протягом 2013 року проводилися роботи з будівництва та реконструкції 31 тваринницького об’єкту, уведено в дію 21 об’єкт загальною інвестиційною вартістю 40,3 млн. гривень.

Триває розбудова інфраструктури аграрного ринку. У 2013 році введено в дію елеватори у Сумському (180 тис. тонн), Білопільському (12 тис. тонн), Роменському (80 тис. тонн), Шосткинському (16 тис. тонн) та Глухівському (24 тис. тонн) районах. Встановлено додаткові ємності для зберігання зерна на елеваторах Глухівського (24 тис. тонн), Конотопського (5 тис. тонн), Краснопільського (6 тис. тонн) районів. Проведено реконструкцію 3 картоплесховищ у Буринському районі (загальна ємність – 430 тонн), проводиться будівництво 3 картоплесховищ у Недригайлівському районі (12 тис. тонн), завершено будівництво фруктосховища в Сумському районі (4,8 тис. тонн).


  • Відродження переробки сільськогосподарської продукції.

Підприємствами харчової промисловості області реалізуються заходи, спрямовані на впровадження сучасних технологій та розширення асортименту продукції.

Протягом 2013 року введено в дію цех з виробництва плавлених сирів ПАТ «Бель Шостка України» (освоєно 9,8 млн. гривень), цех з виробництва борошномельної продукції у ТОВ «Ньюсфера» Шосткинського району (14 млн. гривень); проведено реконструкцію та переоснащення виробничих потужностей у ТОВ «ОМПК «Славія» (1,3 млн. гривень) та філії «Охтирський сиркомбінат» ПП «Рось» Охтирського району (1,5 млн. гривень), оновлення та ремонт основних засобів на ПАТ «Охтирський пивзавод» (4,7 млн. гривень).

Нарощені виробничі потужності на підприємствах кондитерської галузі, зокрема, на ПАТ «Крафт Фудз Україна» (135 млн. гривень). Реконструйовано міні-завод з виробництва круп у ТОВ «Мрія» Великописарівського району (освоєно 0,3 млн. гривень).


  • Зростання обсягів залучення інвестицій.

Шляхом зняття обмежень для стрімкого зростання в рамках реалізації Стратегії розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015» продовжено роботу за принципом «єдиного інвестиційного вікна», що дало змогу збільшити обсяги іноземних інвестицій, залучених в економіку області.

Протягом 2013 року за принципом «єдиного інвестиційного вікна» забезпечується супровід проектів підприємств ПАТ «Крафт Фудз Україна», ТОВ «Керамейя», ТОВ «Гуала Кложерс Україна», АТ «Технологія».

На ТОВ «Керамейя» відкрито ІІ лінію з виготовлення клінкерної керамічної цегли «КлінКерам-2» та технологічну лінію з виробництва крупно-форматних поризованих керамічних блоків «ТеплоКерам» (загальна вартість проектів – 15 млн. доларів США).

Проводиться робота щодо створення та розвитку індустріального парку «Свема» в місті Шостка та індустріального парку в місті Тростянець. На території індустріального парку «Свема» працює понад 30 підприємств, що виробляють різнопрофільну товарну продукцію, здійснює реалізацію інвес-тиційного проекту з виробництва активних фармацевтичних інгредієнтів ПАТ «Фармак» (відкрито I чергу будівництва).

Станом на 01.10.2013 загальний обсяг прямих іноземних інвестицій, внесених в економіку області, склав 429,8 млн. доларів США, що на 11,2% більше, ніж на початок року. Протягом січня-вересня 2013 року іноземними інвесторами вкладено 44,5 млн. доларів США.


  • Поліпшення бізнес середовища.

З метою створення доступних та зручних умов для реалізації прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб щодо отримання адміністративних послуг на території області діють 26 центрів надання адміністративних послуг.

Для зниження адміністративного тиску на бізнес в регіоні запро-


ваджено контроль планових та позапланових перевірок суб’єктів підприєм-ництва. З початку 2013 року контролюючими органами області проведено майже 10 тис. перевірок суб’єктів малого та середнього підприємництва, що у 2,2 раза менше порівняно з 2012 роком.

Уживаються заходи щодо зменшення кількості перевірок з боку фіскаль-них органів (за 2013 рік Головним управлінням Міндоходів в області проведено на 127 перевірок менше, ніж за 2012 рік).

З метою удосконалення системи адміністрування податків і зборів, впровадження електронних методів обслуговування та нових моделей податкового супроводу платників при Державних податкових інспекціях області діють 8 центрів обслуговування платників податків, що працюють в режимі «єдиного вікна».

Набуває поширення сервісна служба Головного управління Міндоходів у Сумській області – надання сертифікованих електронних ключів. Протягом 2013 року клієнтами центру сертифікації електронних ключів стали 18,5 тис. платників податків.



  • Збільшення надходжень до місцевих бюджетів.

За 2013 рік до місцевих бюджетів області надійшло 1794 млн. гривень власних та закріплених доходів, що на 99,4 млн. гривень, або на 5,9%, більше порівняно з 2012 роком (у співставних умовах). Надходження податку на доходи фізичних осіб (76,6% у структурі власних та закріплених доходів) зросли на 70,1 млн. гривень (+5,4%), плати за землю (18%) – на 24 млн. гривень (+8%).

  • Повільне зростання цін, розвиток інфраструктури та розширення внутрішньої пропозиції на споживчому ринку.

Споживчий ринок області характеризується подальшим розвитком інфраструктури, високим рівнем товарного насичення, стабільним балансом попиту і пропозиції та низьким рівнем інфляції.

Протягом 2013 року відкрито 271 підприємство роздрібної торгівлі загальною площею 27,7 тис. кв. метрів, відновлено роботу – 59 (3,9 тис. кв. мет-рів), відкрито та відновлено роботу 56 закладів ресторанного господарства на 2,5 тис. місць та 71 закладу побутового обслуговування населення.

За 2013 рік в області досягнуто одного з найнижчих серед регіонів України індексу споживчих цін на товари та послуги – 99,5% (5 місце серед регіонів України, по Україні – 100,5%), а також нижчого від середнього
по Україні індексу споживчих цін на продукти харчування та безалкогольні напої – 98,5% (по Україні – 99,3%).


  • Поліпшення ситуації на ринку праці.

Ринок праці області характеризується поступовим зростанням зайнятості населення. Протягом січня-вересня 2013 року чисельність зайнятого населення працездатного віку, визначеного за методологією МОП, порівняно з відповідним періодом 2012 року збільшилася на 0,8 тис. осіб та склала 460,6 тис. осіб, рівень зайнятості населення зріс з 65,4% до 65,6%. Чисельність безробітних громадян працездатного віку порівняно з відповідним періодом минулого року зменшилась на 6 тис. осіб та склала 42,4 тис. осіб, рівень безробіття знизився з 9,5% до 8,4%.

Станом на 01.01.2014 на обліку в обласній службі зайнятості перебувало 16,6 тис. незайнятих трудовою діяльністю осіб.

За 11 місяців 2013 року в області створено 19,6 тис. нових робочих місць, річне завдання виконано на 146,4%.

Поряд із вирішенням проблеми зайнятості Сумська обласна державна адміністрація значну увагу приділяла питанням підвищення рівня життя населення та соціального захисту.



  • Збільшення доходів населення та розмірів державних допомог.

За попередніми даними, у цілому протягом 2012 року доходи населення області зросли на 8,5%, розмір соціальної допомоги – на 13,1%, заробітна
плата – на 9%.
За 11 місяців 2013 року середньомісячна заробітна плата одного штатного працівника зросла на 7,9% порівняно з відповідним періодом минулого року
та склала 2680 гривень. Реальна середньомісячна заробітна плата одного працівника за січень-листопад 2013 року зросла на 9,5%.

  • Покращення житлових умов населення області.

В області успішно реалізуються програми будівництва житла:

програма здешевлення вартості іпотечних кредитів для забезпечення доступним житлом громадян, які потребують поліпшення житлових умов (укладено 207 договорів про надання часткової компенсації відсотків на загальну суму 39011,75 тис. гривень);

програма будівництва (придбання) доступного житла (укладено
34 договори на загальну суму 2650,9 тис. гривень);

обласна цільова програма індивідуального житлового будівництва «Власний дім» (укладено 86 кредитних договорів на суму 2,25 млн. гривень);

програма забезпечення житлом інвалідів війни (придбано 3 квартири на загальну суму 571,5 тис. гривень).

Сумська область входить до трійки кращих регіонів з реалізації програми будівництва (придбання) доступного житла та здешевлення вартості іпотечних кредитів.

За 9 місяців 2013 року в області всіма забудовниками введено в експлуатацію 63,1 тис. кв. метрів загальної площі житла.


  • Поступове покращення умов для обслуговування населення в закладах охорони здоров’я області шляхом будівництва, реконструкції та капітальних ремонтів об’єктів медичної інфраструктури, а також їх оснащення сучасним діагностичним та лікувальним обладнанням.

Завдяки залученню коштів державного бюджету продовжується виконання будівельних робіт на соціально важливих об’єктах області,
зокрема: добудова Сумського обласного психоневрологічного диспансеру
на 240 ліжок (друга черга); будівництво лікувально-терапевтичного корпусу центральної районної лікарні в смт Велика Писарівка; розширення централь-
ної районної лікарні міста Охтирка; добудова незавершеного об’єкта під пологовий будинок з діагностичним центром та дитячою поліклінікою
в місті Конотоп.

Створено умови для модернізації лікувально-діагностичної бази закладів. Придбано сучасне рентгенологічне обладнання (5 рентгенодіагностичних апаратів, 3 мамографи, 3 комп’ютерні томографи, флюоорограф) у заклади Конотопського, Роменського, Глухівського, Середино-Будського та Білопільського районів, Сумську обласну клінічну лікарню, Сумський обласний клінічний госпіталь для інвалідів Вітчизняної війни та Шосткинський діагностичний центр (на загальну суму 33 млн. гривень).

Порівняно з 2012 роком вдалося досягти зниження рівня малюкової смертності (з 7 до 6,3 на 1000 народжених), смертності від туберкульозу
(з 15,4 до 14,3 на 100 тис. населення).


  • Створення сучасної спортивної та культурної інфраструктури.

В області триває реалізація проекту розвитку дитячо-юнацького футболу (у 2013 році відкрито філії футбольного центру «Барса» в містах Конотоп, Шостка, Білопілля та Недригайлівському районі); розпочато роботу щодо створення «Регіонального центру зимових видів спорту».

Проведено ремонтні роботи у 316 закладах культури на загальну суму 13,6 млн. гривень, відкрито після капітального ремонту Липоводолинський та Путивльський районні будинки культури.

Разом з цим на заваді подальшого зростання є система проблем економіки та суспільства, над вирішенням яких ще треба працювати.

До чинників, що гальмують економічний розвиток області, належать:



  • брак власних коштів підприємств для здійснення інвестування
    в розвиток та недостатня ефективність державної грошово-кредитної політики, високі відсоткові ставки за користування банківськими кредитами, низький рівень розвитку страхового бізнесу та ринку цінних паперів
    (середньозважена відсоткова ставка за кредитами на початок листопада 2013 року склала 21,4% проти 20,5% у відповідному періоді минулого року);

  • залежність основних галузей промисловості від зовнішнього попиту (частка експортних поставок у загальному обсязі реалізованої продукції машинобудування становить понад 80%, хімічної промисловості – 70%);

  • відсутність необхідного державного замовлення для ефективного функціонування підприємств оборонно-промислового комплексу;

  • недостатній рівень розбудови інфраструктури області, що має негативний вплив на залучення інвестицій;

  • недостатньо висока частка продукції місцевих товаровиробників на регіональному споживчому ринку;

  • зменшення обсягів державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників значно стримує активізацію їх інвестиційної діяльності;

  • високий рівень споживання природного газу для опалення закладів бюджетної сфери, низька активність щодо проведення енергоощадних заходів, у першу чергу термомодернізації споруд, через недостатній рівень фінансування заходів з енергозбереження в бюджетній сфері області;

  • залишається кризовим стан житлово-комунального господарства області (спостерігається подальше погіршення технічного стану житлового фонду, збільшення кількості аварійного та ветхого житла; незадовільний технічний стан ліфтового господарства; якість житлово-комунальних послуг не відповідає вимогам; низький рівень конкурентного середовища на ринку послуг з управління та утримання будинків, споруд та прибудинкових територій);

  • виснаження основних родовищ з видобутку нафти та природного газу, недостатнє фінансування робіт з пошуку та розроблення нових родовищ, складна процедура відведення земельних ділянок під видобування вуглеводнів та отримання спецдозволів;

  • напружений екологічний стан земельних ресурсів суттєво ускладнює розвиток регіону, негативно впливає на ландшафтне та біологічне різноманіття, здоров’я та умови проживання населення;

  • дисбаланс попиту і пропозиції робочої сили на ринку праці області, високе навантаження на одне вільне робоче місце (на 01.01.2014 на одну вакансію припадає 21 безробітний);

  • недостатній рівень надання медичних послуг, особливо в сільській місцевості:

залишаються низькими: рівень кадрового забезпечення (укомплектова-ність лікарських посад в сільських амбулаторіях та дільничних лікарнях стано-вить 66%, середніх медичних працівників фельдшерських та фельдшерсько-акушерських пунктів – 98%), рівень охоплення населення диспансерним наглядом, профілактичними заходами, заходами діагностики та рівень обізнаності населення у зазначеному напрямку (комунальні заклади охорони здоров’я фінансуються на 33% від потреби, недоступність для більшості населення області платних діагностичних та лікувальних послуг медичних закладів у зв’язку з їх високою вартістю); матеріально-технічна база лікувальних закладів (до 70% діагностичної апаратури вичерпали свій ресурс);

  • недостатній рівень гуманітарних послуг, особливо в сільській місцевості, необхідність продовження роботи щодо матеріально-технічного забезпечення, ремонту, реконструкції закладів освіти, культури та спорту. Спостерігається перевантаження груп дошкільних навчальних закладів у містах обласного значення (на 100 місцях у середньому виховується 124 дитини); недостатня кількість шкільних автобусів (потреба складає 47 автобусів); 11 закладів культури знаходяться в аварійному стані, 230 – потребують капітального ремонту, 17% закладів культури не опалюються; потребує оновлення спортивна матеріально-технічна база закладів фізичної культури
    та спорту, зокрема, дитячо-юнацьких спортивних шкіл, загальноосвітніх навчальних закладів.

Відповідні проблеми негативно впливають на розвиток основних галузей економіки регіону, створення робочих місць, зростання добробуту та комфорт-ного життя населення області та є основними для вирішення у 2014 році.

ІІ. Цілі та стратегічні завдання Програми на 2014 рік

Основним стратегічним завданням області у 2014 році є зростання добробуту і підвищення якості життя населення за рахунок забезпечення позитивних зрушень в економіці, підвищення її конкурентоспроможності шляхом модернізації та технічного переозброєння виробництва на основі інвестиційно-інноваційної складової.

Головні зусилля будуть спрямовані на реалізацію інвестиційних проектів з розбудови інфраструктури області, оновлення та створення нових виробничих потужностей, що стимулюватиме зростання виробництва в усіх галузях економіки регіону, створення нових робочих місць та підвищення доходів населення.

Завдання Програми ґрунтуються на основних положеннях Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкуренто-спроможна економіка, ефективна держава», Стратегії розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015», їх реалізація передбачається шляхом:

підвищення умов життєдіяльності населення області на основі розвитку економіки області як базису для підвищення зайнятості та збільшення доходів;

підвищення конкурентоспроможності товарів та послуг, вироблених на Сумщині, нарощування їх експорту та створення умов для імпортозаміщення;

інвестиційно-інноваційного розвитку економіки області, реалізації інвестиційних проектів;

створення умов розвитку ринкового середовища, підтримки малого та середнього підприємництва;

продовження модернізації інфраструктури області, зокрема, житлово-комунальної та транспортної;

покращення стану навколишнього природного середовища та забезпечення екологічно збалансованого використання природних ресурсів;

підвищення стандартів, якості та доступності освіти, медичного обслуговування, соціального захисту населення, спорту та культури;

зменшення диспропорцій в розвитку економіки міст та районів області шляхом підвищення їх інвестиційної привабливості та конкуренто-спроможності;

підвищення ефективності державного управління шляхом залучення на державну службу високопрофесійних кадрів.

З метою досягнення поставлених цілей та завдань регіональна політика буде формуватися та реалізовуватися таким чином, щоб забезпечити необхідні умови для підвищення самодостатності економічного і соціального розвитку Сумщини, кожного міста та району області, зростання добробуту і підвищення якості життя населення.



ІІІ. Пріоритетні напрями економічної і соціальної політики на 2014 рік

1. Забезпечення умов для подальшого соціально-економічного зростання

1.1. Податково-бюджетна політика

Одним із основних пріоритетів діяльності у сфері податково-бюджетної політики визначено адміністрування податків, зборів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, надання послуг громадянам і бізнесу та, як результат, забезпечення наповнення дохідної частини бюджету, створення умов для розвитку підприємництва.

Для забезпечення у 2014 році виконання даних пріоритетів визначено наступні завдання:

розвиток партнерських відносин з громадянами та бізнесом;

надання високоякісних послуг громадянам та бізнесу, впровадження нових електронних сервісів та підвищення рівня надання послуг;

здійснення контролю за повнотою сплати податків, зборів, та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;

оптимізація оперативно-слідчої діяльності у сфері оподаткування.

Реалізація цих завдань дозволить забезпечити реалізацію державної політики у податковій сфері з урахуванням сучасних тенденцій, у тому числі: покращення обслуговування платників податків, впровадження нових та вдосконалення наявних електронних сервісів обслуговування, забезпечення надходжень до бюджетів усіх рівнів податкових зобов’язань у повному обсязі та у встановлені законодавством терміни; збільшення надходжень до місцевих бюджетів (у тому числі за рахунок ефективного використання їх основних резервів); недопущення втрат бюджетів усіх рівнів, оптимізація роботи зі стягнення податкового боргу; упередження незаконного відшкодування з бюджету податку на додану вартість; зменшення кількості збиткових підприємств та сум їх збитків.


Кількісні та якісні критерії ефективності реалізації завдань


Показник

2012 рік факт

2013 рік факт

2014 рік прогноз

Надходження власних і закріплених доходів до місце-вих бюджетів, млн. гривень

1694,6

1794

1838,5

Каталог: images -> docs
docs -> 1 Квалификация выпускника – Специалист по связям с общественностью. Нормативный срок освоения основной образовательной программы подготовки по специальности Связи с общественностью при очной форме обучения – 5 лет
docs -> Программа составлена на основе: федерального компонента Государственного стандарта основного общего образования
docs -> Програма для вступних випробувань у внз «Львівський кооперативний коледж економіки І права»
docs -> Інформація про державну реєстрацію емітента; X в) банки, що обслуговують емітента; X г) основні види діяльності; X ґ) інформація про одержані ліцензії (дозволи) на окремі види діяльності
docs -> Голові Сумської обласної державної адміністрації
docs -> Загальні правила поведінки державного службовця
docs -> Закону України «Про місцеві державні адміні-страції»
docs -> Баліна К. Н. Українська література. Підручник для 9 кл загальнооствітніх навчальних закладів і навчальними мовами національних меншин
docs -> Положення про організацію бухгалтерського обліку та облікову політику


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка