|
Закономірності і принципи навчання. Гуманізація як принцип навчання. Структура процесу навчання
|
Дата конвертації | 26.04.2016 | Розмір | 22.77 Kb. |
|
Питання до іспиту з дисципліни ‟Методика викладання у вищій школіˮ
-
Основні педагогічні категорії: виховання, навчання, освіта, педагогічна система, педагогічний процес.
-
Поняття про зміст освіти.
-
Навчання як педагогічна категорія. Загальна характеристика.
-
Триєдина функція навчання: освітня – розвиваюча – виховна.
-
Закономірності і принципи навчання.
-
Гуманізація як принцип навчання.
-
Структура процесу навчання.
-
Двобічність навчального процесу: викладання – учіння. Роль викладача у навчальному процесі.
-
Методи та організаційні форми навчання у вищій школі. Взаємодія форм і методів навчання.
-
Лекція як форма організації та метод навчання у вищій школі. Завдання лекційного викладання , його переваги і недоліки.
-
Сучасні проблеми лекційного викладання.
-
Семінарські заняття у вищій школі, їх види та методика проведення.
-
Поняття про мотивацію. Мотивація навчальної діяльності студентів.
-
Групове навчання як педагогічна проблема. Навчання в малих групах співробітництва.
-
Дискусія та гра як активні методи навчання.
-
Диференціація в освіті. Види диференціації.
-
Освіта як багатоаспектне поняття.
-
Викладач як організатор педагогічного процесу. Поняття про педагогічну діяльність.
-
Дидактичні принципи застосування контролю і оцінки знань.
-
Критерії і норми оцінки. Рейтингова система оцінювання знань.
-
Сутність і значення самостійної роботи студентів.
-
Стилі педагогічного спілкування: авторитарний, ліберальний, демократичний.
-
Порівняльний аналіз.
-
Уміння слухати як важливий елемент комунікативної поведінки викладача. Активне та пасивне слухання.
-
Монологічний (суб’єкт - об’єктний) та діалогічний (суб’єкт - суб’єктний) стилі мовлення викладача.
-
Виховання як педагогічна категорія. Виховання в широкому і вузькому розумінні.
-
Мета виховання як педагогічна проблема. Мета виховання в українській школі.
-
Основні закономірності і принципи виховання.
-
Зв’язок навчання і виховання як педагогічна закономірність.
-
Студентська група як виховний колектив.
-
Загальна характеристика основних напрямків виховання.
-
Критерії педагогічної майстерності.
-
Складові елементи педагогічної майстерності. Загальна характеристика
-
Поняття про педагогічні здібності.
-
Професійна компетентність викладача як основа його педагогічної майстерності.
-
Мовлення викладача як ознака його педагогічної майстерності.
-
Мотивація діяльності викладача.
-
Основні тенденції сучасної освіти.
Третє питання у білеті - аналіз педагогічної ситуації. |
|
|