З талановитою молоддю



Сторінка1/7
Дата конвертації01.05.2016
Розмір1.24 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ

СУМСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ


КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД СУМСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ –

ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ТА РОБОТИ

З ТАЛАНОВИТОЮ МОЛОДДЮ





Суми – 2014

Відповідальний за випуск Тихенко Л. В., директор Сумського обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю


Упорядник Олійник Н. В., методист Сумського обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю

Комп’ютерна верстка Гринько Г. С., методист Сумського обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю

Збірка «Веселкове літо» містить матеріали щодо організації роботи літніх профільних оздоровчих таборів під час ІІІ оздоровчо-виховного семестру: план роботи табору, розробки спортивно-ігрових, конкурсно-розважальних програм, інтелектуальних ігор та вікторин для дітей молодшого, середнього та старшого шкільного віку.

Сподіваємося, що запропоновані методичні розробки стануть у нагоді педагогам в організації активного й цікавого відпочинку дітей.

Вступ
Одним із пріоритетних напрямів роботи Сумського обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю в ІІІ оздоровчо-виховному семестрі є створення умов для забезпечення оздоровлення, зайнятості вихованців, організації їхнього активного й цікавого відпочинку. З цією метою в закладі організовано роботу профільних оздоровчих таборів «Веселковий двір», «Юннат+».

Діяльність цих таборів будується на основі педагогічно обґрунтованого, змістовного дозвілля дітей. Відтак, вихованці мають змогу, відпочиваючи, творчо розвиватися, формувати предметні компетентності, духовно та інтелектуально збагачуватися, розширювати власний світогляд. Цьому сприяють ефективне використання природних ресурсів (сонячні та повітряні ванни, фізичні вправи на свіжому повітрі); збалансоване харчування; чітке дотримання санітарно-гігієнічних норм відпочинку дітей; належна організація фізкультурно-оздоровчої роботи (спортивні змагання, рухливі ігри, походи, формування навичок безпечної поведінки); проведення виховних заходів, конкурсно-розважальних програм.

Виховна робота в таборах поєднує відпочинок, працю, спорт і пізнавальну, творчу, екологічну, оздоровчу діяльність.

У пропонованому збірнику вміщено матеріали з досвіду роботи педагогів Сумського обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю: методичні розробки спортивно-ігрових, конкурсно-розважальних програм, інтелектуальних ігор та вікторин для дітей різних вікових категорій.

Запропонована збірка стане в нагоді керівникам гуртків, вчителям, культорганізаторам загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів, усім тим, хто опікується питаннями організації літнього відпочинку та оздоровлення дітей та учнівської молоді.

Орієнтовний план роботи літнього профільного оздоровчого табору


1-й день
1. Відкриття табору

Свято «Хай сонцю всміхаються діти»

2. Мультимедійне заняття «Культура спілкування»

3. Конкурсна програма

«Будемо знайомі»

4. Психологічна гра «Пізнай себе»



2-й день
1. Вікторина

«Всезнайко»

2. Конкурсно-розважальна програма «Космічна подорож»

3. Робота творчої майстерні «Квіти з бісеру»

4. Екскурсія містом «Я розповім тобі про Суми»


3-й день
1. Спортивно-ігрова програма «Малі олімпійські ігри»

2. Галерея поробок

«Фантазії літа»

3. Конкурсно-розважальна програма «Я люблю Україну»

4. Мультимедійна екскурсія «Сім чудес м. Суми»


4-й день
1. Конкурс малюнків

«Природа – наша мати, треба її оберігати»

2. Екологічна акція

«Чисте довкілля»

3. Інтелектуально-розважальна програма «Свято квітів»

4. Екскурсія до дендропарку ім. І. Асмолова



5-й день
1. КВК «У світі казок»

2. Конкурсно-розважальна програма «Конкурс акторської майстерності»

3. Робота творчої

майстерні «Мій

улюблений казковий

герой»


4. Екскурсія до дитячого парку «Казка»

6-й день
1. Свято «Здоровим бути здорово»

2. Спортивно-ігрова програма «Естафета здоров’я»

3. Виготовлення

стінгазети «Зростаємо здоровими»

4. Екскурсія до парку ім. І. М. Кожедуба


7-й день
1. Похід до урочища Баси

2. Конкурсно-розважальна програма «Лісові Робінзони»

3. Конкурсна програма «Школа етикету»

4. Тренінг «Я і комп’ютерний світ»

5. Музичний марафон «Угадай мелодію»


8-й день
1. Спортивно-ігрова програма «Справжні олімпійці»

2. Конкурсно-пізнавальна гра

«Літо ерудитів»

3. Перегляд вистави в обласному театрі драми та музичної комедії ім. М. Щепкіна

4. Майстер-клас із хореографії


9-й день
1. Конкурсно-розважальна програма «Літо-літечко прийшло»

2. Конкурсна програма

«Леді та джентльмени»

3. Технічна гра-вікторина «Ерудит»

4. Екскурсія до Сумського національного аграрного університету




10-й день


  1. Цікаві повідомлення «Моє рідне місто»

  2. Мультимедійне заняття «Росте на Сумщині калина, ростеш на Сумщині і ти»

  3. Ігрова програма «Колесо історій»

  4. Екскурсія до музею Лесі Українки (с. Косівщина)

  5. Пленер «Чарівне літо»

11-й день
1. Квест «Квіточка-семиколірочка»

2. Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»

3. Бесіда «Людина починається з добра»

4. Екскурсія до кінно-спортивної школи

5. Мультимедійне заняття «Скарби бабусиної скрині»


12-й день
1. Конкурсно-розважальна програма «Туристичні канікули»

2. Екскурсія до Ботанічного саду Сучського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка

3. Конкурс малюнків на асфальті «Сонце, літо, я!»

4. Майстер-клас із хореографії



13-й день
1. Спортивно-розважальна гра «Веселий експрес»

2. Конкурс малюнків з використанням графічного редактора Paint «Хай завжди буде сонце!»

3. Екскурсія до Сумського міського центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді


14-й день


  1. Урочисте закриття табірної зміни

«До побачення, табір»

  1. Розважальна програма «Віночок дружби»

3. Робота творчої майстерні «Квіти літа»

4. Інтелектуальна гра «Мовознавчий турнір»







Космічна подорож

конкурсно-розважальна програма

для дітей молодшого шкільного віку
Підготувала: Москаленко Н.А., керівник гуртка ОЦПО та РТМ
Мета: формувати уявлення дітей про Всесвіт, планети Сонячної системи; розвивати мовлення, пам’ять, увагу, спостережливість, мислення; виховувати допитливість, дружні стосунки з однолітками.

Обладнання: папір, фломастери, коробки, штанга, м’яч, обручі, кеглі.

Література:

  1. Горбачова Л. На космодромі / Л. Горбачова // Джміль. – 2011. – № 2 – С. 13–15.

  2. Старченко В. Загадки Червоної планети / В. Старченко // Джміль. – 2009. – № 4 – С. 124-125.

  3. Сидоренко О.Р. Казки та ігри у розвитку дитини: Методичний посібник / О.Р. Сидоренко, А.І. Шматкова, І.Ф. Востоцька. – Суми: СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2004. – 80 с.


Хід заходу
Ведуча 1. Добрий день, дорогі друзі! Хто з нас із захопленням не дивився на зоряне небо, милуючись його красою, загадковістю, недоступністю? Кого не манив цей неосяжний океан Космосу?

Ведуча 2. Ще в давнину люди намагалися розгадати його, зрозуміти. Про Космос складали легенди, населяли його міфічними істотами. Таємниче сяйво зірок і бездонна глибина неба завжди приваблювала до себе людей.

Ведуча 1. І сьогодні ми пропонуємо вам вирушити в космічну подорож: злітати на Місяць, облетіти навколо Марсу, побачити кільця Сатурна.

Ведуча 2. Отже, ми з вами космонавти. Тож полетіли!

Ведуча 1. Зачекай! Без тренувальної підготовки летіти небезпечно! Лише витривалі, сильні, сміливі, розважливі зможуть подолати всі труднощі, що чекають на них у відкритому Космосі: невагомість, зміни тиску, а також швидкий рух ракети.

Ведуча 2. Так, дійсно, ти маєш рацію. Давайте проведемо тренувальну підготовку! ра «Штанга»)

Ведуча 1. Є дві команди по 8 учасників, які шикуються у шеренги. Ваше завдання: по черзі підбігти до штанги і підняти її над собою три рази, а потім повернутися до своєї команди й передати естафету наступному гравцю.

Ведуча 2. Молодці! Наші космонавти сильні, спритні, витривали. Тож ми можемо злітати.

Ведуча 1. Ні, не поспішай! Космонавтові треба мати гарну пам'ять, вміти розмірковувати і швидко відповідати на запитання. Отже, відгадайте загадки!

Загадково сяє Марс.

Може, хтось живе там?

Понесе до Марса нас

Мов стріла…(Ракета)

Ведуча 2.

Тільки ранок настає,

Виглянь у віконце!

Всім життя воно дає –

Променисте… (Сонце)

Ведуча 1.

Роздивитися мікроб

Допоможе мікроскоп.

А щоб вивчити зорі,

Треба мати…(Телескоп).

Ведуча 2.

Океани й континенти,

Гори й ліс, міста й поля,

Це твоя й моя планета,

Називається… (Земля).

Ведуча 1.

У небі куля вогняна

Має довгий хвіст вона.

То не зірка, не планета.

Здогадались? Це… (Комета).

Ведуча 2.

«Пі-пі-пі» – його сигнали

В морі судно наздогнали.

Капітан повинен знати,

Звідки шторм йому чекати,

Це цунамі може бути,

А пильнує це… (Супутник)

Ведуча 1. Молодці, діти! Добре потренувалися. Тож час сідати в ракету й полетіти у відкритий Космос.

Ведуча 2. Запуск ракети – хвилююча мить. І щоб космічний корабель злетів успішно, за ним спостерігає ціла команда експертів із центру управління. Вони керують роботою всього космодрому, підтримують зв'язок з екіпажем та супутниками, що перебувають у космосі.

Ведуча 1. Для того, щоб наша ракета злетіла без перешкод, нам потрібні помічники, які перевірять справність ракети. Є дві команди по 5 учасників, які повинні збудувати ракету з блоків (коробок)ра «Ракета»).

Ведуча 2. Так, ракета справна, усе працює добре, екіпаж готовий. Тож до польоту!

Ведуча 1.

У ракету сіли діти,

Щоб летіти навколо орбіти.

Ремінь вміло прикріпили,

Дружно всі набрали сили (показують, які сильні).

5, 4, 3, 2, 1 (діти потихеньку під рахунок піднімаються).

Пуск – (руки вгору, піднялися на носочки й гудуть, ніби ракета «У-у-у»).

Ми у небо піднялися,

Навколо себе подивися.

Подивіться – он Земля,

Наче м’ячик із даля.

Фізкультхвилинка «У ракету сіли діти»

Ведуча 2.

Ми на місяць прилетіли,

На зручній площадці сіли.

У скафандри одяглися,

І гуляти подалися.

Як незвично нам ходити,

Так і хочеться злетіти.

Тут, на Місяці, у шість раз



Легші стали ми ураз.

Ведуча 1. На Місяці немає ні краплі води. А «місячними морями» називають заглибини й великі ями, що добре помітні з Землі навіть без телескопа. Вчені-астрономи їх ще називають кратерами.

Ведуча 2. На Місяці ніколи не йдуть дощі й не буває снігу та хуртовин. Немає не лише води, а й повітря. Тож одягаймо свої скафандри та дослідимо Місяць.

Ведуча 1. Команди шикуються у дві шеренги. У кожної команди є м’яч. Перший гравець з кожної команди пробігає через кімнату з м’ячем і котить його назад до наступного гравця. Виграє команда, яка першою перетне кімнату ра «Космічні перегони»).

Ведуча 2. Молодці! Час вирушати до Марсу. Це найближча до Землі планета Сонячної системи.

Ведуча 1. А як ми долетимо до Марсу?

Ведуча 2. У нас же є космічна мапа.

Ведуча 1. Так, але тут так все заплутано. Нам потрібна допомога.

Ведуча 2. Команди, шикуйтеся у дві шеренги. Ваше завдання: за допомогою олівця визначити маршрут ракети від Місяця до Марса. Перемагає та команда, що першою це зробить ра «Космічна мапа»).

Ведуча 1. Чудово! Ми визначилися з маршрутом, час і летіти. Цікаво, до Місяця ми летіли 3 дні й 3 ночі, а скільки потрібно нашому космічному кораблю, щоб прилетіти до Марса? Діти, а ви знає, скільки потрібно часу, щоб долетіти до цієї планети?

Ведуча 2. Так, щоб дістатися до Марса, нам доведеться витратити не менше 9 місяців. А ви знаєте, що Марс ще називають Червоною планетою? Як ви думаєте, чому?

Ведуча 1. Марс – пустинна планета, покрита рудим і коричневим камінням, усіяна гострими скелями та кам’яними брилами. Тут є кратери, як на Місяці, а також вулкани, долини та пустелі, подібні до тих, що є на землі.

Ведуча 2. Марс приблизно вдвічі менший за Землю, а знаходиться далі від Сонця, тому тепла й світла йому дістається менше.

Ведуча 1. До речі, на Марсі так само, як і на Землі, відбувається зміна дня і ночі, пір року. От тільки погода змінюється надто швидко. Якщо вдень можна було б позасмагати, то вночі такий мороз, що треба одягати не одну шубу. Та нам усе це не знадобиться, адже в нас є скафандри.

Ведуча 2. Увага! Ми вже наближаємося до Марсу! Щоб дослідити Марс, потрібно взяти зразки твердої поверхні.

Ведуча 1. Команди, шикуйтеся в шеренги! Ваше завдання: зібрати зразки (м’ячі) й передати їх від першого учасника до останнього. Перемагає та команда, яка перша збере всі зразки ра «Марс»).

Ведуча 2. Молодці, впоралися із завданням! Тепер можна вирушати до планети Сатурн, шостої за віддаленістю від Сонця та другої за розмірами планети Сонячної системи. Сатурн швидко обертається навколо своєї осі.

Ведуча 1. Діти, а ви знаєте чим відома ця планета?

Ведуча 2. Сатурн відомий своїми великими кільцями. Він має помітну систему кілець, що складаються здебільшого з частинок криги, важких елементів і пилу. Навколо планети обертається 62 відомі на даний час супутники.

Ведуча 1. Щоб розглянути кільця, потрібно обережно підлетіти ближче. Для дослідження кілець Сатурну нам потрібні сміливці, по 10 учасників від команди.

Ведуча 2. Команди, шикуйтеся в колони! Ваше завдання: по черзі «підлетіти до планети», обминаючи великі кільця (обручі), а потім повернутися до своєї команди й передати естафету наступному учаснику (гра «Кільця Сатурна»).

Ведуча 1. Молодці! Час відлітати додому. Але, що я бачу? Якась перешкода! Космонавти, увага! Ми потрапили в зону метеоритного дощу. Він уже затарабанив по нашому кораблю. Потрібні сміливці, щоб допомогли облетіти метеорити.

Ведуча 2. Команди, шикуйтеся в колони! Ваше завдання: по черзі на «ракеті» якнайшвидше «облетіти» метеорити (кеглі) ра «Метеоритний дощ»).

Ведуча 1. Молодці! Метеоритний дощ не зашкодив нам повернутися до нашої рідної планети Земля. Яка вона красива!

Земля нам усміхається квітками,

Дарує всім любов, тепло й красу.

А квіточки своїми пелюстками

Дзвінку збирають вранішню красу.

Ведуча 2.

Прозору й чисту, ніжну і тремтливу,

Що Всесвіт відбивається у ній.

І стільки є тут мудрості та дива,

Лиш придивись, прислухайся, постій…

Ведуча 1.

І ти побачиш незбагненну казку

У квітах, травах, небі, у струмку.

Поглянь навколо! Подивись, будь ласка,

На дивовижну й дзвінку росу.

Ведуча 2.

Усе життя, бо це твоя країна,

Вітчизна мила, це твоя Земля!

Найкраща в світі, рідна Україна

До твого серця щиро промовля.

Ведуча 1. Наша подорож добігла кінця. Вам сподобалося? До нових зустрічей на борту нашого космічного корабля!

Літо-літечко прийшло

конкурсно-розважальна програма

для дітей молодшого шкільного віку
Підготували: Заярна В.С., методист,

Шматко О.М., керівник гуртка

ОЦПО та РТМ
Мета: закріпити знання дітей про складові здорового способу життя; розвивати творчу уяву, фантазію; виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я.

Обладнання: вітрячки-квіти, муляжі фруктів та овочів, метелики, кошик, сачок, м’яч.

Література:


  1. Паронова В.І. 1400 загадок для дітей / Упоряд. В.І. Паронова. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2006. – 196 с.

  2. Сидоренко О.Р. Казки та ігри у розвитку дитини: Методичний посібник / О.Р. Сидоренко, А.І. Шматкова, І.Ф. Востоцька. – Суми: СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2004. – 80 с.


Хід заходу
Ведуча. Доброго дня всім, хто до нас завітав! Ось і літо прийшло до нас, принесло розваги, радість та сміх.

Здоровятко. Добрий день, дівчата! Добрий день, хлоп’ята! Мене звати Здоров’ятко. Радий вас бачити в цю чарівну пору року.

Ось і прийшло до нас літо.

Здрастуй, літо! Здрастуй, літо!

Теплим сонечком зігріте!

Здрастуй, поле і лісок!

Здрастуй, річка і пісок!

Відчинило двері літо –

Скільки радощів у нім!

Скільки в лісі трав і цвіту!

Гей, мерщій туди ходім!



Ведуча. Справді, влітку ми відпочиваємо, багато часу проводимо на свіжому повітрі, їмо корисну їжу. Діти, а що треба робити, щоб бути здоровими та сильними? (Діти відповідають).

Здоров’ятко. Молодці! Кожного ранку треба робити зарядку. Давайте зробимо її разом. (Під зворотній рахунок від 5 до 1 діти піднімають ліву та праву руки, потім ліву, праву ноги, поступово роблячи рухи швидше).

Здоровятко. Але самої зарядки замало! Щоб бути здоровими, ще потрібно вживати корисну їжу. Я впевнений, що діти знають про це.

Ведуча. Це ти про сухарики та чіпси говориш?

Здоровятко. Ой, ой!!! Звичайно ж ні! Я про їжу, багату на вітаміни. А вітамінів багато у фруктах та овочах.

Ведуча. Отже, зараз ми їх і будемо збирати. (У кошику фрукти й овочі. Учасники з кожної команди по черзі підбігають до кошика й вибирають: одна команда – фрукти, інша – овочі).

Ведуча. Так, гарно потрудилися!

Здоровятко. Але треба і відпочивати. То ж я запрошую вас на річку!

Ведуча. Але нам потрібно дістатися іншого берега.

Здоровятко. Переходити ми будемо по одному. (Діти за допомогою двох обручів проходять естафету).

Ведуча. Вправно ми переправилися через річку! Я бачу, тут багато риби. Давайте її наловимо для смачної юшки! (Діти вудочками «ловлять» рибу).

Здоров’ятко. Який гарний луг біля річки, які яскраві квіти! Як приємно прогулятися з букетом квітів. (Діти бігають із вітрячками-квіточками).

Ведуча. А ще на лузі літає багато яскравих метеликів. Діти полюбляють ловити метеликів сачками, а потім відпускати на волю. Давайте ми спробуємо їх спіймати. (Діти «ловлять» паперових метеликів і переносять до кошику)

Здоровятко. Діти, я знаю чудові загадки. Їх ще ніхто не зміг відгадати. Може, ви спробуєте?

Я смачна для всіх осіб,

Маю назву – «другий хліб».

Страви з мене вітамінні,

У кожній хаті незамінні (картопля).
Росте в лісочку,

Має червону сорочку.

Хто йде, той поклониться (суниця).
Я яскрава, довгоноса

І зелені маю коси.

Я хрумка і соковита,

Люблять усі: дорослі й діти (морква).


Росте високо,

Кругле, червонобоке,

Налилося соком (яблуко).
Зелений, а не дуб,

Круглий, а не місяць,

З хвостом, а не миша,

На грядці гріється,

Червоним соком піниться (кавун).

Ведуча. Молодці! Усі загадки відгадали. А я дуже люблю кавуни. Вони такі смачні й корисні.

Здоровятко. У мене якраз є два гарненькі кавуни. Зараз ми будемо обережно їх передавати. (Діти передають м’яч-«кавун» над головою).

Ведуча. Ми вже з вами робили зарядку, збирали фрукти й овочі, ловили рибу, бігали лугом.

Здоров’ятко. Але, щоб бути здоровими, цього замало. Обов’язково треба займатися спортом і грати в спортивні ігри. Які ви знаєте ігри з м’ячем? (Діти називають ігри з м’ячем).

Ведуча. А зараз змагання для справжніх баскетболістів. Ваше завдання: поцілити м’ячем у корзину. (Діти кидають м’ячі в корзину).

Здоров’ятко. Як чудово влітку! Можна і гратися, і відпочивати на свіжому повітрі, коли світить сонечко.

Ведуча. Але інколи йде дощ, який освіжає повітря і напуває землю. До речі, ви пам’ятаєте, як шелестить дощ? Зараз ми пригадаємо. (Діти повторюють рухи за ведучою):

Піднімається вітер (потираємо руки).

Падають перші краплини дощу (клацаємо пальцями).

Почалася злива (плескаємо долонями по стегнам).

Злива перетворилася на бурю (тупаємо ногами).

Ось буря стихає (плескаємо долонями).

Стихає злива (плескаємо долонями по стегнам).

Закінчується дощ, падають останні краплі (клацаємо пальцями).

Шумить вітер (потираємо долонями).

Дощ скінчився. Сонце! (діти піднімають руки вгору).



Здоровятко. Яскраво світить сонечко. Бажаю вам, щоб кожного дня сонце дарувало вам свою посмішку, бажаю гарного відпочинку, щоб ви росли здорові та щасливі!

Ведуча.

У нас було чудове свято,

Ігор і змагань багато,

Ми змагалися і грали –

Гарно всі відпочивали.

Здоровятко. Теплого вам літа. Веселих канікул! На все добре!

Естафета здоров’я

конкурсно-розважальна програма

для дітей молодшого шкільного віку
Підготувала: Лапа Н.І.,

культорганізатор ОЦПО та РТМ
Мета: сприяти розвитку фізичної активності дітей; виховувати відповідальне ставлення до власного здоров’я та навколишнього середовища.

Обладнання: картки із завданнями, м’ячі, гімнастичні палиці, повітряні кульки, кошики, пластмасові стаканчики.

  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка