Вплив Інтернету на розвиток сучасної дитини



Скачати 209.43 Kb.
Дата конвертації10.09.2017
Розмір209.43 Kb.

Вплив Інтернету на розвиток сучасної дитини


Інтернет ні краплі не зближує людей. Інтернет – як накопичення самотності, наче ми разом, але кожний сам по собі, це ілюзія життя, ілюзія дружби, ілюзія любові…

У наш час стрімко розвивається техніка, з’являються нові інформаційні технології. Здавалося б, не так уже й давно персональні комп’ютери були дивиною, а зараз вони є майже в кожному офісі, магазині. Все більше комп’ютерів з’являється вдома, мобільні телефони за своїми можливостями наближаються до комп’ютерів, у яких є все – від органайзера до ігор. Звичайно, комп’ютери значно полегшують наше життя – в цьому їх безперечний «плюс».


Бурхливий розвиток комп’ютерних технологій і широке розповсюдження доступу до мережі Інтернет відкриває великі можливості для спілкування і саморозвитку. Дорослі розуміють, що Інтернет – це не лише джерело можливостей, але й джерело загроз. Діти, які сьогодні дуже активно користуються можливостями всесвітньої павутини, дуже часто необізнані про ризики, з якими можуть у ній зіткнутися. Тому завдання, як держави, так і педагогів, і, безумовно, батьків об’єднати зусилля, щоб забезпечити безпеку дітей. Проблема безпеки дітей в мережі Інтернет вже не здається Україні такою далекою. Ніхто не може заперечити, що на сьогоднішній день вона постала особливо гостро. Відомо, що підлітки у період заниженої самооцінки шукають підтримки серед своїх друзів, а не у родинному колі. Старші підлітки, бажаючи незалежності, мають потребу ототожнювати себе з певною групою й схильні порівнювати цінності своєї сім’ї та своїх товаришів. Діти, як найбільш активна й допитлива аудиторія, часто першими знайомляться з новими технологіями, такими як інтернет, випереджаючи в технічній освіченості батьків. У цьому є позитивний бік: підвищення рівня ерудиції, формування навичок спілкування з людьми; допомога у виконанні шкільних завдань; містить багато корисної інформації для учнів; розширює кругозір; новий світ навчальних можливостей для дітей. Але є й негативний: відсутність життєвого досвіду, як правило, підвищує ризик зіткнутися з онлайн-загрозами:

1.Можливість для ображення, розміщення пліток.

2.Сайти з агресивним змістом.

3.Сторінки, небезпечні для дітей: про секти, наркотики та їх виготовлення, суїциди, різні види насильства.

4.Порнографічні сайти.

5.Відверті блоги.

6.Онлайн – казино.

7.Сумнівні соціальні мережі.

8.Отримання особистої інформації з метою злочинного використання.

Діти не можуть реально оцінювати рівень достовірності й безпеки інформації, що містить інтернет-простір. А тому, ми, дорослі повинні прийти на допомогу. Побудувати режим школяра, так, щоб дитина крім віртуального життя була зацікавлена і приймала активну участь у реальному житті.

Існують часові норми перебування за комп’ютером для дітей різного віку:

Згідно з нормами, визначеними Міністерством охорони здоров’я України, неперервне перебування за комп’ютером упродовж доби не повинно перевищувати:


  • Діти з 7-10 років -15-25 хвилин;

  • Діти з 11-14 років- від 30 до 40 хвилин;

  • Підліткам до 16 років - не більше 2-х годин;

  • Підліткам старше 16 років - 2- 4 години з перервами ;

Що роблять підлітки в онлайні

В онлайні підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в он-лайнові ігри. За допомогою пошукових серверів підлітки знаходять інформацію будь-якого змісту та якості в мережі Інтернет. Більшість підлітків реєструються у приватних чатах та спілкуються на будь-які теми, видаючи себе за дорослих. Хлопці в цьому віці надають перевагу всьому, що виходить за межі дозволеного: брутальний гумор, насильство, азартні ігри. Дівчатам, які мають занижену самооцінку, подобається розміщувати провокаційні фото, вони схильні на фривольні розмови, видаючи себе за дорослих жінок.


Ознаки Інтернет-залежності

Психологічна

Фізіологічна

Очікування сеансу Інтернету

Фізична втомленість

Збільшення часу перебування в Інтернеті

Сухість очей

Втомленість, в`ялість, депресія

Головні болі

Ризик втрати соціальних зв‛язків

та життєвих інтересів

Болі в спині, порушення режиму харчуваня

Брехливість у відношеннях з

батьками, педагогами, з метою

приховати захоплення Інтернетом

Недотримання режиму дня

Ейфорія під час перебування в Інтернеті

Порушення сну

Головною причиною виникнення комп'ютерної залежності у дітей психологи вважають недостатнє спілкування і взаєморозуміння з батьками, однолітками і значущими людьми.

   Більшість людей  використовують всесвітню мережу не лише для роботи чи пошуку інформації, а й як спосіб життя. З'явилися чати, сайти знайомств, де споживачі інтернет – ресурсу перебувають і вдень і вночі: ведуть переписку, бавляться в ігри. Відповідно до нових діагностичних рекомендацій, інтернет-залежною визнається людина, яка проводить в мережі декілька годин на день і у якої спостерігався щонайменше один з симптомів залежності протягом трьох місяців, зокрема:

-непереборне бажання ввійти в інтернет,

- нездатність контролювати свій час в інтернеті,

- розумове або фізичне виснаження,

- порушень сну або концентрації уваги,

- дратівливість, депресія, знервованість, труднощі у спілкуванні з людьми в реальному житті.

-просиджування за комп’ютером  уночі;

-приймання їжі за комп’ютером;

-відсутність інших захоплень, крім комп’ютерних ігор; та  віртуальних пошуків у мережі Інтернет

-дитина не уявляє, чим себе зайняти, коли комп’ютер зламався;

-конфлікти з батьками та їх шантажування у відповідь на заборону проводити час за комп’ютером.



Дані по дослідженню проведеному за анкетою «З компютером на ТИ»

За результатами проведеного дослідження, у Королівській ЗОШ №1, можна сказати, що у більшості підлітків вдома є комп’ютер.

Аналізуючи пункт 2 можна сказати, що більшість учнів зареєстровані у соціальних мережах. Соціальні мережі сприймається як необхідна річ у житті кожного підлітка і факт того, що деякі учні не зареєстровані у соціальних мережах сприймається як щось дивне.

Аналізуючи третій пункт можна сказати, що більшість підлітків завантажують в Інтернет свої фотографії/відео/аудіо. Вони бажають таким чином самовиразитися і показати себе з кращої сторони для якомога більше людей. Серед учнів, які не завантажують свої фотографії в Інтернет більше хлопців, ніж дівчат. Це показує, що дівчата більше, ніж хлопці прагнуть показати себе.

За четвертим пунктом видно, що більшості учнів коментарі друзів не дуже важливі, але все-таки певне значення мають. Різниця помітна між дівчатами та хлопцями. Для дівчат коментарі друзів важливіші, ніж для хлопців. Їм байдуже. Це показує те, що дівчата більше схильні керуватися думкою інших, ніж хлопці.

За п’ятим пунктом показано, що більшість учнів не слідкують за часом, який проводять в соціальних мережах на день. Та все-таки певні відмінності є. Хлопці на день в соціальних мережах проводять менше часу, ніж дівчата. Для них соціальні мережі вже стають способом життя, самовираження та спілкування з друзями, тоді як для хлопців комп’ютер та Інтернет потрібні для ігор, а не стільки для спілкування у мережі.

За шостим пунктом видно, що батьки учнів роблять їм зауваження щодо надто тривалого перебування учнів у мережі Інтернет. Батьки учнів розуміють наскільки шкідливим може бути надмірне проведення учнів у Інтернеті і скільки небезпек на них там очікує. Саме тому вони намагаються контролювати їхній час.

За сьомим пунктом показано, що більшість учнів вибирають дивитися фільми. Для учнів втрачає своє значення спілкування з іншими людьми. Вони дуже відсторонюються від життя і починають занурюватися у віртуальний світ чужих історій. Для них життя кіногероїв цікавіше за власне.

За восьмим пунктом видно, що більшість учнів грають у комп’ютерні ігри. Серед тих, хто не грає у комп’ютерні ігри більше дівчат. Хлопці більше схильні до ігор, а дівчата більше часу проводять у соціальних мережах.

Аналізуючи дев’ятий пункт можна сказати, що більшість підлітків називають свої комп’ютерні ігри, які їм цікаві (Контра Сіті, Вормікс, Ферма, Май Том, Тап Топ Даш та ін.). Для них легше назвати свою гру, ніж віднести її до певної категорії ігор, які були представлені у варіантах відповідей.

Аналізуючи десятий пункт, можна сказати, що більшість підлітків приділяють на тиждень іграм 1-2 дні. Дівчата на тиждень іграм приділяють значно менше часу, ніж хлопці. Це знову показує більшу схильність хлопців до комп’ютерних ігор.

Аналізуючи одинадцятий пункт, можна сказати, що більшість учнів можуть залишити гру незакінченою. Для хлопців це проблем ніше, ніж для дівчат. Для хлопців властива більша схильність до комп’ютерних ігор, ніж у дівчат.



Аналізуючи дванадцятий пункт, можна сказати, що на думку підлітків не варто витрачати гроші на удосконалення гри (переказати через SMS). Учні схильні вважати такі удосконалення шахрайством і не бажають у цьому брати участь. Так вони захищають себе в Інтернеті.

Висновки: в більшості учнів 5-А та 5-В класів схильності до Інтернет-залежності немає.

Отже, за результатами анкетування показано, що більшість учнів мають вдома комп’ютер, зареєстровані в соціальних мережах, завантажують в Інтернет фотографії/відео/аудіо, коментарі друзів не є дуже важливими, не слідкують за часом, який проводять у соціальних мережах, батьки роблять зауваження щодо тривалості перебування в Інтернеті, люблять дивитися фільми, грають в комп’ютерні ігри, захоплюються різноманітними комп’ютерними іграми, в комп’ютерні ігри грають 1-2 днів на тиждень, можуть залишити гру незакінченою, не готові витрачати гроші на удосконалення гри.

Учні дуже багато часу проводять у соціальних мережах і трохи менше за комп’ютерними іграми. Більшість учнів виявляють ознаки інтернет-залежності, що говорить про надзвичайну важливі новітніх технологій у житті сучасного підлітка. Вони не уявляють хоч один день без Інтернету. Дівчата використовують Інтернет більше для спілкування, знайомств та самовираження, а хлопці – більше для участі у різних групових онлайн іграх. Учні більше звикли проживати життя у віртуальному житті, а не реальному. Відсутність у соціальних мережах сприймають як щось дивне і нереальне. Це негативно впливає на їх соціалізацію та фізичний і психічний стан, що спричиняє замкнутість та викликає конфлікти з батьками. Та все-таки досить багато учнів цінують реальне спілкування з друзями і поводять досить багато часу поза Інтернетом та комп’ютером, а також, позитивним є те, що батьки зважають і контролюють користування учнів Інтернетом, намагаючись так їх захистити, що говорить про хорошу можливість уникнення та профілактики Інтернет-залежності.

Небезпечні групи в Інтернеті


У соцмережах з’явилися групи, в яких кваліфіковані психологи доводять дітей до самогубства. Відомо, що фанати таких спільнот називають себе китами, тому що тварини асоціюються у них зі свободою. Ці кити можуть літати, і цим, можливо, пояснюється те, що даний вид ссавців - один з небагатьох, представники якого добровільно можуть звести рахунки з життям зводять рахунки з життям. Тому у всіх шанувальників «моря китів» і «тихих будинків» на особистих сторінках зображені відео або малюнки з літаючими китами. Нелюди, що організували цю систему, працюють наступним чином. Адміністратор групи схиляє дитину до виконання завдань (квестів), причому практично всі завдання передбачають нанесення дитині каліцтв або заподіяння болю. Всі ці «квести» в обов’язковому порядку знімаються на відео. Коли адміністратор групи впевнений в тому, що дитина готова до останнього кроку, створюється аудіо з музикою, в якому дитина виступає в головній ролі, та оговорюються усі її проблеми, які вона озвучила «провіднику». Єдиний вихід із усіх проблем, який озвучується в цьому «творі», - обірвати життя. Перед цим дитина слухає аудіозапис, та робить останній крок. Відеозаписи, в подальшому, продаються в мережі Інтернет, або в Darknet.

Також відомо, що для того, щоб вступити в такі групи, потрібно:

1) Надати заявку для вступу до неї та написати певний текст у себе на сторінці.

2) Якщо адміністрація групи затвердить кандидатуру, то буде проведено невеличке психологічне вивчення особи та її готовності до самогубства через спілкування в приватному чаті.

3) Наступне повідомлення буде із завданням (опис завдання, та час який надається на його виконання). Виконання кожного завдання, потрібно фіксувати на фото або відео. На кожне завдання надається обмежений час. Якщо учасник не встигає його виконати, то його виключають з групи.

4) Всього надається 50 завдань («квестів») (у фейкових спільнотах - від 13 до 50 «квестів», це залежить від адміністратора).

5) Фінальне завдання – покінчити життя самогубством, та зафіксувати момент смерті на камеру в режимі online.

У зв’язку з цим, батькам для того, щоб не допустити потрапляння дітей у такі групи, рекомендується приділяти більшу увагу психологічному стану дитини та:

1) Перевіряти шкіряні покриви дитини на наявність пошкоджень та, в разі їх виявлення, з’ясовувати обставини, за яких вони з’явилися. Особливу увагу звертати на пошкодження різного роду в формі кита.

2) Перевіряти акаунти дитини в соціальних мережах, та групи до яких входить акаунт. Перевіряти вміст спілкування в приватних чатах.

3) Звертати увагу на коло спілкування дитини.

4) Намагатися зайняти вільний час дитини спортивними або культурними секціями.

5) Обов’язково контролювати те, які фото й та відеофайли знаходяться в гаджетах дитини.

6) Встановлювати функцію «батьківський контроль» на всіх гаджетах дитини.

7)Перевіряйте стан дитини вночі.

При виявленні таких груп самостійно, просимо негайно повідомляти до кіберполіції (https://www.cybercrime.gov.ua (цілодобово), телефон гарячої лінії (044) 374-37-21 (з 8:45 до 19:30 в робочі дні)) та до адміністрації соцмережі у якій було виявлено групу.

Як забезпечити безпеку дітей в мережі Інтернет:

1)поговоріть зі своїми дітьми про друзів, з яким вони спілкуються в онлайні, довідайтесь як вони проводять дозвілля і чим захоплюються;

2)цікавтесь які веб сайти вони відвідують та з ким розмовляють;

3)вивчіть програми, які фільтрують отримання інформації з мережі Інтернет, наприклад, Батьківський контроль в Windows*;

4)навчіть своїх дітей ніколи не надавати особисту інформацію про себе та свою родину електронною поштою та в різних реєстраційних формах, які пропонуються власниками сайтів;

5)контролюйте інформацію, яку завантажує дитина (фільми, музику, ігри, тощо);

6)цікавтесь чи не відвідують діти сайти з агресивним змістом;

7)навчіть своїх дітей відповідальному та етичному поводженню в онлайні. Вони не повинні використовувати Інтернет мережу для розповсюдження пліток, погроз іншим та хуліганських дій;

8)інформуйте дітей стосовно потенційного ризику під час їх участі у будь-яких іграх та розвагах;

9)розмовляйте як з рівним партнером, демонструючи свою турботу про суспільну мораль.

Також, можна подати такі рекомендації для батьків:



  • Проводьте більше часу з вашими дітьми. Візьміть собі за правило, хоч 30 хв. в день розмовляти з дітьми на будь-яку тематику.

  • Вчіть дітей казати слово “НІ”. Вони мають право відмовитися, якщо вони відчувають дискомфорт.

  • Залучайте дитину до різних захоплень (гуртки, музична школа, спортивні секції).

  • Вчіть дітей просити про допомогу, якщо вона їм потрібна.

  • Не забувайте казати дитині: “Ти мені потрібен”, “Я люблю тебе таким, який ти є”.

  • Обмежте час, який проводить дитина за комп’ютером

  • Подавайте хороший приклад дитині.

Використовуючи ці рекомендації, Ви маєте нагоду максимально захистити дитину від негативного впливу всесвітньої мережі Інтернет. Але пам’ятайте, Інтернет, це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей. Ви повинні навчити свою дитину правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації.

Та найголовніше, дитина повинна розуміти, що Ви не позбавляєте її вільного доступу до комп’ютера, а, насамперед, оберігаєте. Дитина повинна Вам довіряти.



Висновки

І ще пам’ятаймо: комп’ютер сам по собі не є злом. Молодій людині потрібно вміти ним користуватися та працювати з Інтернетом як із джерелом нової інформації. Але у всьому потрібно знати міру.

Батькам варто частіше цікавитися реальними успіхами дитини, ніж віртуальними. Його треба періодично підтримувати, давати стимул до руху, досягнення поставлених цілей, вчити і розповідати про життя, що має місце поза домом і комп'ютера. Все життя складається з дрібниць, і в силах батьків та вчителів зробити їх для дитини приємними і цікавими, зацікавити його чимось в реальному світі. Коли він це відчує, побачить увагу і підтримку дорослих, то зрозуміє, що жити без комп'ютера теж можна.

Зробимо  ж так, щоб в реальному житті дитини було більше позитивних і цікавих подій, ніж тих, які він бачить у віртуальному.

Дорогі батьки, а давайте, якщо ви відправляєте кожного дня вранці дітей в школу, ви просто – без тривоги і паніки їх обніміть і просто скажіть, наскільки вони для вас важливі і як ви їх любите. І відправите їх в школу без поспіху, вимог, пришвидшень і встигнете посміятися і наповнити їх вашою щирою турботою. А якщо ще в сумку зможете покласти записку – листа з якимись теплими словами – буде взагалі чудово. Вимкніть паніку, увімкніть здорову турботу і любов.

Сьогодні ми з вами торкнулися важливої теми, що стосується і морального обличчя наших дітей і, насамперед їх здоров’я. 
А здоров’я дітей – «крихка кришталева кулька», і тримають її три атланти: спадковість, спосіб життя і середовище.

 Батько і мати – найкращі вихователі, і тому вони мають вплив на своїх дітей навіть тоді, коли їх нема вдома. Пам’ятайте, що дитина – дзеркало своїх батьків. Як у краплині води відбивається сонце, так само і в дітях відбивається особистість батька та матері. Майбутнє належить тільки дітям. Робіть все, щоб дитинство і майбутнє наших дітей були прекрасними. Любові й довіри, щирості та взаєморозуміння, успіхів та щастя вам та вашим дітям!

Бурхливий розвиток комп’ютерних технологій і широке розповсюдження доступу до мережі Інтернет відкриває великі можливості для спілкування і саморозвитку. Дорослі розуміють, що Інтернет – це не лише джерело можливостей, але й джерело загроз. Діти, які сьогодні дуже активно користуються можливостями всесвітньої павутини, дуже часто необізнані про ризики, з якими можуть у ній зіткнутися. Тому завдання, як держави, так і педагогів, і, безумовно, батьків об’єднати зусилля, щоб забезпечити безпеку дітей.

Пропонуємо декілька рекомендацій, які стануть у нагоді турботливим батькам, які прагнуть зробити роботу дітей в Інтернеті корисною.

Правило 1. Уважно ставтесь до дій вашої дитини у мережі Інтернет:

- не відправляйте дитину у «вільне плавання» по Інтернету. Намагайтесь активно брати участь у взаємодії дитини з мережею, особливо на етапі її освоєння;

- спілкуйтесь з дитиною про те, що нового вона дізнається для себе за допомогою Інтернету і як вчасно попередити загрози.

Правило 2. Інформуйте дитину про можливості і небезпеки, які містить у собі мережа:

- поясніть дитині, що в Інтернеті, як і в житті, зустрічаються «гарні» і «погані» люди. Переконайте, що в разі зіткнення дитини з негативом чи насильством з боку іншого користувача, вона має повідомити про це близьких людей;

- навчіть дитину шукати потрібну інформацію і перевіряти її, в тому числі, з вашою допомогою;

- навчіть дитину уважно ставитися до скачування платної інформації і отримання платних послуг з Інтернету, особливо через відправлення смс-повідомлень;

- складіть перелік корисних, цікавих, безпечних ресурсів, якими може користуватися ваша дитина, і порадьте їй їх використовувати.

Правило 3. Оберіть зручну форму контролю перебування вашої дитини в мережі:

- встановіть на вашому комп’ютері необхідне програмове забезпечення – програми батьківського контролю, антивіруси;

- якщо ваша дитина навчається у початкових класах, обмежте час її перебування в Інтернеті; якщо в середніх чи старших – домовтесь про режим користування Інтернетом;

- якщо комп’ютер використовують усі члени родини, встановіть його в місці, доступному для всіх, а не в кімнаті дитини;

- створіть різні облікові записи на вашому комп’ютері для дорослих і дитини. Це допоможе не тільки убезпечити дитину, але й зберегти ваші дані;

- регулярно відстежуйте ресурси, які відвідує ваша дитина. Прості налаштування комп’ютера дозволять вам бути в курсі того, яку інформацію переглядала ваша дитина.



Правило 4. Регулярно підвищуйте рівень власної комп’ютерної грамотності, щоб забезпечити безпеку дитини:

- використовуйте зручні можливості підвищення рівня комп’ютерної та Інтернет-грамотності, наприклад, відвідування курсів, читання спеціальної літератури, консультації з експертами;

- знайомте членів вашої родини з базовими принципами безпечної роботи на комп’ютері і в Інтернеті.
Детальніше: http://school16.org/do-vsesvitnogo-dnya-bezpeki-ditey-u-merezhi-internet

Вступне слово.

Психологічні аспекти Інтернет-залежності.

Основні причини залежності дитини від Інтернету.

Симптоми та хвороби спричинені Інтернет-залежністю.

    Нові інформаційні технології стають не тільки головною рушійною силою прогресу, засобом спілкування між державами, компаніями, університетами, новою формою торгівлі, але й потужним засобом навчання, улюбленою іграшкою. Чимало дітей захоплюються комп'ютерними іграми, які приваблюють їх динамічним сюжетом, викликають гострі відчуття.  Є безліч можливостей використання інформаційних технологій – від самостійного складання досить досконалих програм, створення своїх сторінок у просторі Internet, дистанційного навчання до занурення у світ найкращих музейних колекцій, бібліотек . Виникають запитання – як впливає цей дивовижний штучний інформаційний світ на психіку людини і, зокрема, дитини? За яких умов цей новий вид людської діяльності сприяє розвитку особистості, а за яких заважає?  Почнемо із позитивних моментів. Використання комп’ютерів на уроках у школі сприяє активiзацiї розумової дiяльностi, формує світогляд дитини, створює позитивний емоційний настрій. Але, з іншого боку, виникає тривога: чи не завдасть шкоди тривале "сидіння" перед дисплеєм?                         

  На жаль, зараз зустрічаються діти, які перейшли межу розумного у спілкуванні з комп’ютером. Надмірне спілкування з комп’ютером може не тільки призвести до погіршення зору дітей, порушення здоров’я через стиснуту позу, але й негативно відбитися на його психічному здоров’ї. Адже комп'ютерні ігри тільки створюють ілюзію спілкування і не приводять до формування навичок справжнього спілкування. Особливо це небезпечно для сором’язливих дітей. Комп’ютер дає такій дитині можливість перенестися в інший світ, який можна побачити, з яким можна погратися, і дитина все більше віддаляється від реальності, де їй загрожують негативні оцінки і необхідність щось змінювати у собі. Така втеча в ілюзорний світ може сформувати у дитини психологічну залежність від комп’ютера.

   Підлітковий вік – це період формування цінностей, розширення соціальних контактів, а залежна дитина обмежує своє коло спілкування комп'ютером. В результаті цього в таких дітей спостерігаються відсутність життєвого досвіду, інфантилізм у вирішенні життєвих питань, труднощі в соціальній адаптації, бідність емоційної сфери, звуження кола інтересів, прагнення створити особистий світ, втеча від реальності.

   Все може початися з того, що молода людина полюбляє спілкуватися в Інтернеті, часто перевіряє пошту, веде власний блог чи знаходить якусь „надзвичайно цікаву іграшку”. Поступово людина настільки „втягується” у віртуальний простір, приймає його закони, правила та норми, що почувається незручно та невпевнено у життєвих ситуаціях.  Варто знати, що комп’ютер шкодить не лише психічному, але й фізичному здоров’ю. Під час роботи дисплеїв збільшується іонізація повітря і зростає температура, вологість же, навпаки, зменшується.

   Головною причиною виникнення комп'ютерної залежності у дітей психологи вважають недостатнє спілкування і взаєморозуміння з батьками, однолітками і значущими людьми.

   Більшість людей  використовують всесвітню мережу не лише для роботи чи пошуку інформації, а й як спосіб життя. З'явилися чати, сайти знайомств, де споживачі інтернет – ресурсу перебувають і вдень і вночі: ведуть переписку, бавляться в ігри. Відповідно до нових діагностичних рекомендацій, інтернет-залежною визнається людина, яка проводить в мережі декілька годин на день і у якої спостерігався щонайменше один з симптомів залежності протягом трьох місяців, зокрема:

- непереборне бажання ввійти в інтернет,

- нездатність контролювати свій час в інтернеті,

- розумове або фізичне виснаження,

- порушень сну або концентрації уваги,

- дратівливість, депресія, знервованість, труднощі у спілкуванні з людьми в реальному житті.

   Крім того у процесі роботи з комп’ютером у підлітків може розвиватися комп’ютерний зоровий синдром , який призводить до зниження гостроти зору; його затуманення; труднощі при переводі погляду з ближніх предметів на дальні і назад; відчуття змін забарвлення предметів; двоїння; тимчасова короткозорість .  Вимушена поза з нахилом уперед вносить зміни в конфігурацію  хребта і призводить до звуження грудної клітки, що відбивається на підвищенні артеріального тиску, болі у ділянці серця .  Вимушене положення може стати чинником скривлення хребта, остеохондрозу, захворювань кистей рук, що розвивається внаслідок неправильного положення рук при роботі з клавіатурою та мишею.

  Тривале перебування за комп’ютером може бути причиною порушення роботи травного тракту (гастрити, виразкова хвороба шлунка та дванадцятипалої кишки).  І це далеко не повний перелік можливих проблем зі здоров’ям  залежної людини. Як же запобігти інтернет-залежності та комп’ютерній залежності дитини? Звичайно, необхідно  контролювати діяльність дітей в Інтернеті новітніми програмами, за допомогою яких можна побачити, які саме сайти самостійно споглядала дитина. Якщо дитина хоче листуватися зі своїми знайомими, то бажано мати сімейний мейл, а не окремі скриньки. Це допоможе батькам зберегти контроль над ситуацією. Одним із правил користування Інтернетом для дітей є обов`язковий нагляд батьків. З одного боку це зрозуміло – небезпечно випускати дитину в світ, повний зовсім недитячих переживань, жорстокості та неправдивої інформації. З іншого боку, тотальний нагляд може підірвати дружньо-партнерські стосунки між батьками та дітьми (в першу чергу тут іде мова про підлітків). Відповідно, найкращим способом є довірливе спілкування щодо Інтернету між старшим поколінням та їх технічно підкованими нащадками.



Психолого-педагогічні рекомендації профілактики Інтернет-залежності в дітей та підлітків

   Для профілактики комп'ютерної залежності у дітей батьки можуть керуватися психолого-педагогічними рекомендаціями:

1. Привчайте дитину правильно ставитися до комп'ютера: як до технічного пристрою, за допомогою якого можливо отримати знання і навички, а не як до засобу отримання емоцій.

2. Не дозволяйте дитині у віці 3-5 років грати у комп'ютерні ігри.

3. Розробляйте з дитиною правила роботи за комп'ютером: 20 хв. комп'ютерної гри, З0 хв. заняття іншими видами діяльності.

4. Не дозволяйте дитині їсти і пити біля комп'ютера.

5. Не дозволяйте дитині грати в комп'ютерні ігри перед сном.

6. Домовляйтеся з дитиною виконувати ці правила.

7. Обговорюйте з дитиною покарання у разі, якщо дитина порушить домовленість.

8. Помічайте, коли дитина дотримується ваших вимог, обов'язково скажіть їй про свої почуття радості та задоволення. Таким чином закріплюється бажана поведінка.

9. Не використовуйте комп'ютер як засіб для заохочення дитини. Під час хвороби і вимушеного перебування вдома комп'ютер не повинен стати компенсацією.

10. Допомагайте дитині долати негативні емоції, які завжди присутні в житті кожної людини (розчарування, сум, образа, агресія тощо), і які можуть підштовхнути дитину отримати полегшення за комп'ютерною грою.

   І ще пам’ятаймо: комп’ютер сам по собі не є злом. Молодій людині потрібно вміти ним користуватися та працювати з Інтернетом як із джерелом нової інформації. Але у всьому потрібно знати міру.

Батькам варто частіше цікавитися реальними успіхами дитини, ніж віртуальними. Його треба періодично підтримувати, давати стимул до руху, досягнення поставлених цілей, вчити і розповідати про життя, що має місце поза домом і комп'ютера. Все життя складається з дрібниць, і в силах батьків та вчителів зробити їх для дитини приємними і цікавими, зацікавити його чимось в реальному світі. Коли він це відчує, побачить увагу і підтримку дорослих, то зрозуміє, що жити без комп'ютера теж можна.



 Висновки

Зробимо  ж так, щоб в реальному житті дитини було більше позитивних і цікавих подій, ніж тих, які він бачить у віртуальному.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка