Вищий навчальний комунальний заклад
«Володимир-Волинський педагогічний коледж ім. А.Ю. Кримського»
Предметна комісія викладачів соціально-економічних дисциплін
«ЗАТВЕРДЖУЮ»
Заступник директора
з навчальної роботи
________ /О.О. Юринець/
«__» ________20__ р.
Інформаційний пакет з курсу «Соціологія»
напрям підготовки 0202 «Мистецтво»
спеціальність 5.02020501 «Образотворче мистецтво»
спеціалізація Вчитель образотворчого мистецтва
інститут, факультет,
відділення мистецько-технологічне
Володимир-Волинський – 2014 рік
Інформаційний пакет з курсу «Соціологія» для студентів за напрямом підготовки 0202 «Мистецтво», спеціальністю 5.02020501 «Образотворче мистецтво». - Володимир-Волинський: ВВПК, 2014. – __ с.
Розробники: Поліщук І.А., викладач ВКНЗ «Володимир-Волинський педагогічний коледж ім. А.Ю.Кримського».
Затверджено на засіданні кафедри (предметної комісії) викладачів соціально-економічних дисциплін. Протокол від “__” ____________ 20__ року № __
Голова циклової (предметної) комісії) ___________________ /М.С. Стрільчук/
Затверджено на засіданні кафедри (предметної комісії) викладачів соціально-економічних дисциплін. Протокол від “__” ____________ 20__ року № __
Голова циклової (предметної) комісії) ___________________ /М.С. Стрільчук/
Затверджено на засіданні кафедри (предметної комісії) викладачів соціально-економічних дисциплін. Протокол від “__” ____________ 20__ року № __
Голова циклової (предметної) комісії) ___________________ /М.С. Стрільчук/
ВВПК, 2014 рік
Поліщук І.А., 2014 рік
1.Опис навчальної дисципліни
Найменування показників
|
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень
|
Характеристика навчальної дисципліни
|
денна форма навчання
|
заочна форма навчання
|
Кількість кредитів –1
|
Галузь знань
2.05.Соціологія
(шифр і назва)
|
Нормативна
|
Напрям підготовки
0202 «Мистецтво»
|
Модулів – 2
|
Спеціальність
5.02020501
«Образотворче мистецтво»
|
Рік підготовки
|
Змістових модулів –6
|
4-й
|
-
|
Індивідуальне науково-дослідне завдання: дослідження історії свого роду
|
Семестр
|
Загальна кількість годин – 54
|
8-й
|
-
|
Лекції
|
Тижневих годин для денної форми навчання:
аудиторних – 2
самостійної роботи студента –2
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень:
молодший спеціаліст
|
20 год.
|
-
|
Практичні, семінарські
|
8 год.
|
-
|
Лабораторні
|
-
|
-
|
Самостійна робота
|
26 год.
|
-
|
Індивідуальні завдання:
|
год.
|
Вид контролю:
|
залік
|
Примітка.
Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить 1,08
2. Мета і завдання навчальної дисципліни, її місце у професійній підготовці:
Мета навчальної дисципліни: формувати системи знань про соціальну систему суспільства, розуміння сутності соціального життя та соціальної структури суспільства, а також навичок аналізу соціальних явищ і процесів.
Поглибити знання студентів про соціальні спільності (групи), соціальні відносини, соціальні інститути, соціальні структуру суспільства, соціальну стратифікацію, спеціальні і галузеві соціологічні теорії.
Завдання: опанування сутності, історії, теорії і методології соціологічної науки, навчання організації соціологічних досліджень, набуття навичок соціальної діяльності та поведінки.
В процесі вивчення «Соціології» студенти повинні знати:
-
загальну характеристику суспільства як цілісної системи та її складових елементів;
-
предметів, структуру, функції, принципи, методи, основні категорії та закони соціології;
-
особливості становлення соціології як самостійної науки;
-
структуру та зміст спеціальних соціологічних теорій;
-
послідовність розробки програми соціологічного дослідження;
-
основні методи збору, обробки, аналізу результатів соціологічного досліджень;
-
шляхи реалізації результатів соціологічних досліджень і соціальних технологій у суспільній практиці;
В процесі вивчення «Соціології» студенти повинні уміти:
-
пояснювати, оцінювати, узагальнювати знання про суспільство з елементами структурно-функціонального аналізу;
-
володіти основним соціологічними термінами, користування ними під час виступів на семінарах, в дискусіях, диспутах тощо;
-
користуватися всіма доступними джерелами знань;
-
самостійно добирати матеріал до реферату, доповіді, самостійної роботи;
-
використовувати в роботі засоби масової комунікації, в тому числі комп’ютерні джерела інформації;
-
брати участь в організації та проведенні соціологічних опитувань;
-
використовувати на практиці результати соціологічних конфліктів при діагностуванні причин соціальних конфліктів в сім'ї, колективі на виробництві;
-
сприяти розв’язанню міжособистісних та трудових конфліктів, виконуючи роль медіатора.
Програма навчальної дисципліни
1. Соціологія як самостійна наука про суспільство
Тема 1. Соціологія як самостійна наука.
-
Визначення поняття «соціологія». Предмет і об’єкт соціології.
-
Основні поняття і категорії.
-
Структура соціологічного знання.
-
Функції соціології та їх роль у суспільстві.
Тема 2. Становлення соціології як самостійної науки. Зародження соціологічної думки в Україні. Сучасний етап розвитку соціології.
(Семінарське заняття).
-
Соціальні реформи Огюста Конта. Соціологічні погляди Г.Спенсера, К.Маркса, Е.Дюркгейма, М.Вебера.
-
Головні напрямки соціології ХІХ століття. Головні напрямки соціології ХХ століття. Дев’ять тез Гіденса на майбутній розвиток соціології.
-
Зародження соціологічної думки в Україні. Сучасний етап розвитку соціології.
-
Про соціологічні проблеми Київської Русі. Політизація громадської свідомості українців. Формування соціологічної думки.
-
Соціально-політичні погляди радянських часів.
-
Сучасна соціологія в Україні.
ІІ. Теорія і практика соціологічного дослідження.
Тема 3. Методи збору соціологічної інформації.
-
Що таке соціологічне дослідження.
-
Етапи соціологічного дослідження.
-
Види соціологічного дослідження.
-
Програма і робочий план соціологічного дослідження. Вибірка.
-
Аналіз документів. Соціологічне інтерв’ю. Соціологічне спостереження. Соціологічний експеримент.
-
Обробка і аналіз емпіричної інформації.
-
Підсумковий документ аналізу соціологічної інформації.
Тема 4. Складання анкети соціологічного дослідження.
-
Анкетне опитування. Вимоги до складання анкети та анкетного опитування.
-
Типи запитань.
-
Складання анкети соціологічного дослідження.
ІІІ. Соціологічний аналіз суспільства.
Тема 5. Суспільство як соціальна система.
-
Поняття «суспільства» і його основні ознаки.
-
Типологія суспільства.
-
Розвиток суспільства.
Тема 6. Соціальна структура суспільства та соціальна стратифікація. (Семінарське заняття).
-
Соціальна структура суспільства та її складові елементи.
-
Соціальні інститути їх види і роль у суспільстві.
-
Соціальна стратифікація: поняття та види.
-
Соціальний статус, соціальний престиж, соціальна роль, ранги, соціальна мобільність і маргінальність.
-
Сучасна соціальна структура України.
ІV. Соціальний зв'язок і категорії соціальної динаміки.
Тема 7. Соціальна взаємодія та соціальні зв'язки.
-
Поняття соціальної взаємодії та її види.
-
Соціальний зв’язок, фактори, що визначають наявність соціального зв’язку.
-
Соціальні процеси та їх різновиди.
Тема 8. Види соціально-політичних процесів у суспільстві.
(Семінарське заняття).
-
Поняття соціального процесу як головної категорії соціальної динаміки.
-
Види соціальних процесів.
-
Сутність і структура соціально-конфронтаційних процесів.
-
Соціальний процес як переміщення народів.
-
Українська діаспора і сучасні еміграційні процеси в Україні.
V. Спеціальні соціологічні теорії.
Теми 9. Соціологія особистості. Соціологія молоді.
-
Поняття особистості.
-
Значення біологічних, психологічних чинників у формуванні особистості. Типи особистості.
-
Соціалізація особистості.
-
Соціальний статус і соціальні ролі особистості.
-
Соціальні регулятори діяльності та проблеми девіантної поведінки. Особистість в історії.
-
Поняття соціології молоді. Місце соціології молоді у системі соціологічного знання та у державній молодіжній політиці.
-
Основні поняття і категорії соціології молоді.
-
Найголовніші молодіжні проблеми.
-
Стан дослідження молодіжних проблем та необхідність розвитку соціології молоді в Україні.
Тема 10. Соціологія сім’ї. Гендерна соціологія.
-
Сім’я як об’єкт соціологічного вивчення.
-
Сім’я як соціальний інститут і як мала соціальна група.
-
Суспільні та індивідуальні функції сім’ї.
-
Соціальні фактори кризи сучасної сім’ї та проблеми оптимізації шлюбно-сімейних відносин.
Тема 11. Сімейно-шлюбні відносини у сучасних умовах (семінарське заняття).
-
Криза сім'ї як соціального інституту.
-
Проблема молодої сім’ї. Студентська сім’я.
-
Негативні явища в сімейно-шлюбних відносинах і їх подолання.
-
Шляхи зміцнення сім’ї.
-
Роль демографічної політики держави та системи охорони здоров’я у забезпеченні репродуктивні функції сім’ї.
Тема 12. Соціологія гуманітарної сфери.
-
Соціологія гуманітарної сфери та її складові.
-
Поняття культури в соціології. Види культури. Культура як якість суспільного життя. Форми культури та їх взаємодія. Соціальні функції культури; її структурні елементи: мова, традиції, норми, цінності, обряди, знання, переконання.
-
Наука як особливе соціальне явище. Соціальні функції науки.
VІ. Галузеві соціологічні теорії.
Тема 13. Економічна соціологія. Соціологія праці та управління. Соціологія вільного часу.Соціологія вільного часу.
-
Сутність соціології праці, її об’єкт, предмет і категорії. Праця – основа суспільного виробництва. Значення соціології праці у вирішенні соціально-економічних проблем. Концепція службової кар’єри людини в соціології праці.
-
Сутність соціології управління, її об’єкт, предмет і категорії. Соціальні функції праці.
-
Предмет, історія формування соціології вільного часу. Деякі аспекти сучасної концепції вільного часу. Категорії вільного часу. Особливості і проблеми вільного часу студентської молоді.
Тема 14. Політична соціологія. Соціологія права та громадської думки. Соціологія конфлікту.
-
Політика як особливий вид соціального регулювання. Предмет соціології політики. Політична система суспільства; її структура, функції, принципи стратифікації. Легітимність політичної влади в суспільстві та її ознаки.
-
Громадянське суспільство: сутність ідеї та перспективи його формування в Україні. Громадська думка як оцінюючий фактор соціально-політичного рівня розвитку суспільства. Функції та канали висловлювання громадської думки. Засоби масової комунікації. Функції масової комунікації. Вплив засобів масової комунікації на формування громадської думки, політичну свідомість та культуру.
-
Поняття конфлікту, його соціальна природа та функції у суспільстві. Причини та умови виникнення конфліктів. Управління соціальними конфліктами. Соціальні конфлікти в сучасній Україні. Конфлікти і шляхи їх вирішення.
-
Структура навчальної дисципліни
№ з/п
|
Назви змістових модулів
|
Кількість годин
|
Всього
|
з них
|
Лекції
|
Лаб.роб.
|
Семінари
|
Самост. Робота
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
1
|
Соціологія як самостійна наука про суспільство.
|
9
|
2
|
|
2
|
5
|
2
|
Теорія і практика соціологічного дослідження.
|
9
|
4
|
|
|
5
|
3
|
Соціологічний аналіз.
|
7
|
4
|
|
|
3
|
4
|
Соціальний зв’язок.
|
7
|
2
|
|
2
|
3
|
5
|
Спеціальні соціологічні теорії.
|
13
|
6
|
|
2
|
5
|
6
|
Галузеві соціологічні теорії.
|
9
|
2
|
|
2
|
5
|
Всього
|
54
|
20
|
|
8
|
26
|
Теми семінарських занять
Тема 1. Становлення соціології як самостійної науки. Зародження соціологічної думки в Україні. Сучасний етап розвитку соціології. (2 год.).
-
Соціальні реформи Огюста Конта. Соціологічні погляди Г.Спенсера, К.Маркса, Е.Дюркгейма, М.Вебера.
-
Головні напрямки соціології ХІХ століття. Головні напрямки соціології ХХ століття. Дев’ять тез Гіденса на майбутній розвиток соціології.
-
Зародження соціологічної думки в Україні. Сучасний етап розвитку соціології.
-
Про соціологічні проблеми Київської Русі. Політизація громадської свідомості українців. Формування соціологічної думки.
-
Соціально-політичні погляди радянських часів.
-
Сучасна соціологія в Україні.
Тема 2. Види соціально-політичних процесів у суспільстві. (2 год.).
-
Поняття соціального процесу як головної категорії соціальної динаміки.
-
Види соціальних процесів.
-
Сутність і структура соціально-конфронтаційних процесів.
-
Соціальний процес як переміщення народів.
-
Українська діаспора і сучасні еміграційні процеси в Україні.
Тема 3. Сімейно-шлюбні відносини у сучасних умовах (2 год.).
-
Криза сім'ї як соціального інституту.
-
Проблема молодої сім’ї. Студентська сім’я.
-
Негативні явища в сімейно-шлюбних відносинах і їх подолання.
-
Шляхи зміцнення сім’ї.
-
Роль демографічної політики держави та системи охорони здоров’я у забезпеченні репродуктивні функції сім’ї.
Тема 4. Політична соціологія. Соціологія права та громадської думки.
Соціологія конфлікту.(2 год.).
-
Політика як особливий вид соціального регулювання. Предмет соціології політики. Політична система суспільства; її структура, функції, принципи стратифікації. Легітимність політичної влади в суспільстві та її ознаки.
-
Громадянське суспільство: сутність ідеї та перспективи його формування в Україні. Громадська думка як оцінюючий фактор соціально-політичного рівня розвитку суспільства.
-
Функції та канали висловлювання громадської думки.
-
Засоби масової комунікації. Функції масової комунікації. Вплив засобів масової комунікації на формування громадської думки, політичну свідомість та культуру.
-
Поняття конфлікту, його соціальна природа та функції у суспільстві. Причини та умови виникнення конфліктів. Управління соціальними конфліктами.
-
Соціальні конфлікти в сучасній Україні.
Самостійна робота
Самостійна робота передбачає поглиблене вивчення питань, що є основою індивідуального творчого мислення, направлена на опрацювання теоретичного лекційного матеріалу, самостійного вивчення тем і питань на основі навчальної та наукової літератури.
Виконання передбачених практикумів для самостійної роботи озброює життєво важливими навичками та вміннями. По-перше, це вміння працювати з першоджерелами та соціологічною літературою, по-друге, це вкрай важливий для кожної людини процес самостійного прийняття рішень та їх обґрунтування, по-третє, це аналіз вкрай суперечливої інформації, яка стосується соціологічних досліджень в Україні та подається засобами масової інформації.
Особливість соціології як навчального предмета полягає в тому, що необхідною умовою його успішного засвоєння є вміння користуватися різноманітними джерелами інформації для отримання соціологічних знань: статистичними, текстовими, картографічними та ін. Саме під час виконання самостійної роботи опрацьовуються різноманітні джерела соціологічної інформації, опануваються форми навчальної роботи, які необхідні для самостійної діяльності.
Важливим елементом матеріалів для самостійної роботи є практикуми, що супроводжують кожну тему. Виконання їх є обов’язковою умовою вивчення теми.
Завдання для самостійної роботи
-
Ознайомитися з основними правилами і вимогами організації навчального процесу за кредитно-модульною системою;
-
Розробити власну систему контролю за основними результати своєї навчально-пізнавальної діяльності під час вивчення навчальної дисципліни;
-
Скласти план індивідуальної роботи над засвоєнням змісту навчальної дисципліни «Соціологія»;
-
Використовуючи спеціальну довідникову та навчальну літературу розробити і окремо оформити по кожному змістовому модулю опорний конспект з предмету.
№
з/п
| Самостійна робота
Назва теми
|
Кількість
годин
|
|
Змістовий модуль №1.
Соціологія як самостійна наука про суспільство
|
|
1
|
Тема 1. Соціологія як самостійна наука.
-
Визначення поняття «соціологія». Предмет і об’єкт соціології.
-
Основні поняття і категорії.
-
Структура соціологічного знання.
-
Функції соціології та їх роль у суспільстві.
Завданя: -Опрацюйте теоретичний матеріал з теми;
-
Виконайте п.1.3 (с.17 ) та 1.6.(с.23 ) Практикуму з соціології/ за редакцією В.М.Пічі.-Львів: «Новий світ-2000», 2004.-368 с.
|
2
|
2
|
Тема 2. Становлення соціології як самостійної науки. Зародження соціологічної думки в Україні. Сучасний етап розвитку соціології. (Семінарське заняття).
-
Соціальні реформи Огюста Конта. Соціологічні погляди Г.Спенсера, К.Маркса, Е.Дюркгейма, М.Вебера.
-
Головні напрямки соціології ХІХ століття. Головні напрямки соціології ХХ століття. Дев’ять тез Гіденса на майбутній розвиток соціології.
-
Зародження соціологічної думки в Україні. Сучасний етап розвитку соціології.
-
Про соціологічні проблеми Київської Русі. Політизація громадської свідомості українців. Формування соціологічної думки.
-
Соціально-політичні погляди радянських часів.
-
Сучасна соціологія в Україні.
Завданя: -Підготуйте опорний конспект відповіді на питання семінару;
-Виконайте п.2.3(с.50) та 2.6.(с.60) Практикуму з соціології/ за редакцією В.М.Пічі.-Львів: «Новий світ-2000», 2004.-368 с.
|
1
|
|
Змістовий модуль №2.
Теорія і практика соціологічного дослідження.
|
|
3
|
Тема 3. Методи збору соціологічної інформації.
-
Що таке соціологічне дослідження.
-
Етапи соціологічного дослідження.
-
Види соціологічного дослідження.
-
Програма і робочий план соціологічного дослідження. Вибірка.
-
Аналіз документів. Соціологічне інтерв’ю. Соціологічне спостереження. Соціологічний експеримент.
-
Обробка і аналіз емпіричної інформації.
-
Підсумковий документ аналізу соціологічної інформації.
Завданя: -Опрацюйте теоретичний матеріал з теми;
-Виконайте п.17.3 (с.359) та 17.6. (с.362) Практикуму з соціології/ за редакцією В.М.Пічі.-Львів: «Новий світ-2000», 2004.-368 с.;
-Складіть програма і робочий план власного соціологічного дослідження.
|
3
|
4
|
Тема 4. Складання анкети соціологічного дослідження.
-
Анкетне опитування. Вимоги до складання анкети та анкетного опитування.
-
Типи запитань.
Завданя: -Опрацюйте теоретичний матеріал з теми;
-Складіть анкету соціологічного дослідження та визначте (за основними критеріями), які типи запитань ви використали
|
2
|
|
Змістовий модуль №3.
Соціологічний аналіз суспільства.
|
|
5
|
Тема 5. Суспільство як соціальна система.
-
Поняття «суспільства» і його основні ознаки.
-
Типологія суспільства.
-
Розвиток суспільства
Завданя: -Опрацюйте теоретичний матеріал з теми;
-Виконайте п.3.3 (с.77) та 3.6. (с.82) Практикуму з соціології/ за редакцією В.М.Пічі.-Львів: «Новий світ-2000», 2004.-368 с.
|
2
|
6
|
Тема 6. Соціальна структура суспільства та соціальна стратифікація.
-
Соціальна структура суспільства та її складові елементи.
-
Соціальні інститути їх види і роль у суспільстві.
-
Соціальна стратифікація: поняття та види.
-
Соціальний статус, соціальний престиж, соціальна роль, ранги, соціальна мобільність і маргінальність.
-
Сучасна соціальна структура України.
Завданя: -Опрацюйте теоретичний матеріал з теми;
-Виконайте п.4.3 (с.100) та 4.6. (с.105) Практикуму з соціології/ за редакцією В.М.Пічі.-Львів: «Новий світ-2000», 2004.-368 с.
|
1
|
|
Змістовий модуль №4.
Соціальний зв'язок і категорії соціальної динаміки.
|
|
7
|
Тема 7. Соціальна взаємодія та соціальні зв'язки.
-
Поняття соціальної взаємодії та її види.
-
Соціальний зв’язок, фактори, що визначають наявність соціального зв’язку.
-
Соціальні процеси та їх різновиди.
Завданя: -Опрацюйте теоретичний матеріал з теми;
-Підготуйте презентацію на тему: «Соціальні конфлікти та їх типи»
|
2
|
8
|
Тема 8. Види соціально-політичних процесів у суспільстві. (Семінарське заняття).
-
Поняття соціального процесу як головної категорії соціальної динаміки.
-
Види соціальних процесів.
-
Сутність і структура соціально-конфронтаційних процесів.
-
Соціальний процес як переміщення народів.
-
Українська діаспора і сучасні еміграційні процеси в Україні.
Завданя: -Підготуйте опорний конспект відповіді на питання семінару;
-Підготуйте презентацію на тему: «Соціально-конфронтаційні процеси в Україні»
|
2
|
|
Змістовий модуль №5.
Спеціальні соціологічні теорії.
|
|
9
|
Тема 9.Соціологія особистості. Соціологія молоді.
-
Поняття особистості. Значення біологічних, психологічних чинників у формуванні особистості. Типи особистості. Соціалізація особистості. Соціальний статус і соціальні ролі особистості. Соціальні регулятори діяльності та проблеми девіантної поведінки. Особистість в історії.
-
Поняття соціології молоді. Місце соціології молоді у системі соціологічного знання та у державній молодіжній політиці.
Основні поняття і категорії соціології молоді. Найголовніші молодіжні проблеми. Стан дослідження молодіжних проблем та необхідність розвитку соціології молоді в Україні.
Завданя: -Опрацюйте теоретичний матеріал з теми;
-Виконайте п.5.3 (с.121) та 5.6. (с.124) Практикуму з соціології/ за редакцією В.М.Пічі.-Львів: «Новий світ-2000», 2004.-368 с.
|
2
|
10
|
Тема 10. Соціологія сім’ї. Гендерна соціологія.
-
Сім’я як об’єкт соціологічного вивчення.
-
Сім’я як соціальний інститут і як мала соціальна група.
-
Суспільні та індивідуальні функції сім’ї.
-
Основні положення гендерної соціології. Проблеми гендерної соціалізації.
Завданя: -Опрацюйте теоретичний матеріал з теми;
-Виконайте п.10.3 (с.210) та 10.6. (с.213) Практикуму з соціології/ за редакцією В.М.Пічі.-Львів: «Новий світ-2000», 2004.-368 с.
|
1
|
11
|
Тема 11. Сімейно-шлюбні відносини у сучасних умовах
(семінарське заняття).
-
Гендерні ідеали, стереотипи та тенденції до їх зміцнення в сучасному суспільстві.
-
Соціальні фактори кризи сучасної сім’ї та проблеми оптимізації шлюбно-сімейних відносин.
-
Проблема молодої сім’ї. Студентська сім’я.
-
Негативні явища в сімейно-шлюбних відносинах і їх подолання.
Шляхи зміцнення сім’ї.
-
Роль демографічної політики держави та системи охорони здоров’я у забезпеченні репродуктивної функції сім’ї.
Завданя:-Підготуйте опорний конспект відповіді на питання семінару;
-Підготуйте презентацію на тему: «Демографічна ситуація в в Україні»
-Виконайте п.12.3 (с.252) та 12.6. (с.258) Практикуму з соціології/ за редакцією В.М.Пічі.-Львів: «Новий світ-2000», 2004.-368 с.
|
2
|
12
|
Тема 12. Соціологія гуманітарної сфери.
-
Соціологія гуманітарної сфери та її складові.
-
Поняття культури в соціології. Види культури. Культура як якість суспільного життя. Форми культури та їх взаємодія. Соціальні функції культури; її структурні елементи: мова, традиції, норми, цінності, обряди, знання, переконання.
-
Наука як особливе соціальне явище. Соціальні функції науки.
-
Соціологія освіти. Основні тенденції розвитку освіти в світлі Болонського процесу.
Завданя:-Опрацюйте теоретичний матеріал з теми;
-Підготуйте презентацію на тему: «Основні тенденції розвитку освіти в світлі Болонського процесу.»
-Виконайте п.7.3 (с.156) та 7.6. (с.159) Практикуму з соціології/ за редакцією В.М.Пічі.-Львів: «Новий світ-2000», 2004.-368 с.
|
1
|
|
Змістовий модуль №6.
Галузеві соціологічні теорії.
|
|
13
|
Тема 13. Економічна соціологія. Соціологія праці та управління. Соціологія вільного часу.
-
Праця – основа суспільного виробництва. Сутність соціології праці, її об’єкт, предмет і категорії. Соціальні функції праці. Значення соціології праці у вирішенні соціально-економічних проблем. Концепція службової кар’єри людини в соціології праці.
-
Сутність соціології управління, її об’єкт, предмет і категорії.
-
Предмет, історія формування соціології вільного часу. Деякі аспекти сучасної концепції вільного часу. Категорії вільного часу. Особливості і проблеми вільного часу студентської молоді.
Завданя:-Опрацюйте теоретичний матеріал з теми;
-Виконайте п.6.3 (с.141) та 7.6. (с.143), п.14.3 (с.292) та 14.6. (с.298), п.15.3 (с.309) та 15.6. (с.312), Практикуму з соціології/ за редакцією В.М.Пічі.-Львів: «Новий світ-2000», 2004.-368 с.
-Підготуйте повідомлення на тему: «Особливості і проблеми вільного часу студентської молоді» (на основі методу спостереження).
|
2
|
14
|
Тема 14. Політична соціологія. Соціологія права та громадської думки. Соціологія конфлікту.(семінарське заняття)
-
Політика як особливий вид соціального регулювання. Предмет соціології політики. Політична система суспільства; її структура, функції, принципи стратифікації. Легітимність політичної влади в суспільстві та її ознаки.
-
Громадянське суспільство: сутність ідеї та перспективи його формування в Україні. Громадська думка як оцінюючий фактор соціально-політичного рівня розвитку суспільства. Функції та канали висловлювання громадської думки. Засоби масової комунікації. Функції масової комунікації. Вплив засобів масової комунікації на формування громадської думки, політичну свідомість та культуру.
-
Поняття конфлікту, його соціальна природа та функції у суспільстві. Причини та умови виникнення конфліктів. Управління соціальними конфліктами. Соціальні конфлікти в сучасній Україні. Конфлікти і шляхи їх вирішення.
Завданя:-Опрацюйте теоретичний матеріал з теми;
-Виконайте п.8.3 (с.168) та 8.6. (с.172), п.16.3 (с.333) та 16.6. (с.337), Практикуму з соціології/ за редакцією В.М.Пічі.-Львів: «Новий світ-2000», 2004.-368 с.
-Підготуйте повідомлення на тему: «Вплив засобів масової комунікації на формування громадської думки, політичну свідомість та культуру»
|
3
|
|
Разом
|
26
|
7. Індивідуальні завдання
-
Скласти власну програму соціологічного дослідження застосовуючи емпіричні методи.
-
Провести вивчення, дослідження історії свого роду (не менше як до п’ятого коліна)
-
Провести вивчення, дослідження історії свого села (селища, містечка, міста), відповідно до вимог конкурсу «Волинь від краю до краю»
Методи навчання -
словесні методи - розповідь-пояснення, бесіди, лекції.
-
наочні методи - ілюстрація, демонстрація
-
практичні методи: вправи
Методи контролю
У процесі вивчення курсу оцінка знань студентів здійснюється у формі усного опитування, поточного тестування, письмової відповіді, усної оцінки (відповіді) та модульного контрольного опитування.
Розподіл балів, які отримують студенти
Розподіл балів за модулями
|
Загальна кількість
|
Індивідуальна творча робота
|
Залік за весь курс
|
Змістовий модуль 1
|
Змістовий модуль 2
|
№1
|
№2
|
№3
|
№4
|
№5
|
№6
|
|
|
|
Т 1
|
Т 2
|
Т 3
|
Т 4
|
Т 5
|
Т 6
|
Т 7
|
Т 8
|
Т 9
|
Т 10
|
Т 11
|
Т 12
|
Т 13
|
Т 14
|
|
|
|
12
|
12
|
12
|
12
|
24
|
12
|
84
|
16
|
100
|
л/с
|
с.з/с
|
л/с
|
л/с
|
л/с
|
л/с
|
л/с
|
с.з/с
|
л/с
|
л/с
|
с.з/с
|
л/с
|
л/с
|
с.з/с
|
|
|
|
4/2
|
4/2
|
4/2
|
4/2
|
4/2
|
4/2
|
4/2
|
4/2
|
4/2
|
4/2
|
4/2
|
4/2
|
4/2
|
4/2
|
|
|
| -
Шкала оцінювання: національна
Сума балів за всі види навчальної діяльності
|
Оцінка за національною шкалою
|
для екзамену, курсового проекту (роботи), практики
|
для заліку
|
90 – 100
|
відмінно
|
зараховано
|
75 – 89
|
добре
|
60 – 74
|
задовільно
|
45 – 60
|
незадовільно з можливістю повторного складання
|
не зараховано з можливістю повторного складання
|
0-44
|
незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни
|
не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни
| Критерії виставлення підсумкової оцінки
У процесі вивчення курсу оцінка знань студентів здійснюється у формі усного опитування, поточного тестування, письмової відповіді, усної оцінки (відповіді) та модульного контрольного опитування.
Оцінка за виконання завдань з самостійної та індивідуальної роботи. Всі ці бали сумуються і додаються до оцінки, яку студент отримує на підсумковому занятті.
Підсумкова оцінка у 100-бальній системі є сумою трьох складових:
сумарна кількість балів за поточне оцінювання з відповідних тем; оцінка за індивідуальну і самостійну роботу.
Проміжний контроль
43 – 48 «відмінно»
36 - 42 «добре»
29 – 35 «задовільно»
22 – 28 «незадовільно»
Рекомендована література -
Андрущенко В.П. Соціологія. /В.П. Андрущенко. – Київ: – Харьків, 1998р.
-
Андрущенко В.П.. Михальченко М.І. Сучасна соціальна філософія./ В.П.Андрущенко, М.І. Михальченко. - К.: «Ґенеза», 1996р.
-
Герасимчук А.А., Палеха Ю.І., Шиян О.М. Соціологія./ А.А.Герасимчук ,Ю.І. Палеха , О.М. Шиян. - Видання Європейського університету: - 2003р.
-
Городяненко В.І. Соціологія./ В.І. Городяненко. - К.: Академія, 2002р.
-
Погорілий О.І. Соціологічна думка ХХ століття./ О.І. Погорілий. - К.: «Либідь», 1996р.
-
Піча В.М. Соціологія./ В.М. Піча. - К.: «Каравелла», 2002р.
-
Піча В.М. Соціологія. Підручник./В.М. Піча. - Львів: «Новий світ 2000», 2004р.
-
Піча В.М. Практикум з соціології./В.М. Піча. - Львів: «Новий світ 2000», 2004р.
-
Забара А.Д., Завадова Н.І., Ревуцький М.І. Соціологія. Конспект лекцій./ А.Д.Забара, Н.І.Завадова, М.І. Ревуцький. - Полтава: «Інтас», 1996р.
-
Черниш Н. Соціологія. Курс лекцій./ Н.Черниш.- Львів: «Кальварія», 1996р.
-
Якуба О.О. Соціологія. Навчальний посібник для студентів./ О.О. Якуба. - Харьків: «Константа», 1996р.
Інформаційні ресурси -
Поліщук І.А. Лекції з курсу «Соціологія»/ І.А. Поліщук. – Віртуальна електронна бібліотека Володимир-Волинського педагогічного коледжу. – 16.04.2012. – Режим доступу: http://vvpk.at.ua/load/0-0-29-0-17
-
Поліщук І.А. Основні категорії та поняття соціології / І.А. Поліщук. – Віртуальна електронна бібліотека Володимир-Волинського педагогічного коледжу. – 16.04.2012. – Режим доступу: http://vvpk.at.ua/load/0-0-29-0-17
-
Поліщук І.А. Вимоги до написання індивідуальної роботи з соціології/ І.А. Поліщук. – Віртуальна електронна бібліотека Володимир-Волинського педагогічного коледжу. – 11.10.2011. – Режим доступу: http://vvpk.at.ua/load/0-0-29-0-17
-
Поліщук І.А. Опорні схеми з "Соціології"/ І.А. Поліщук. – Віртуальна електронна бібліотека Володимир-Волинського педагогічного коледжу. – 19.09.2011– Режим доступу: http://vvpk.at.ua/load/0-0-29-0-17
-
Примуш М.В. Загальна соціологія/ М.В.Примуш. –Українські підручники онлайн. - Режим доступу: http://pidruchniki.ws/15840720/sotsiologiya/zagalna_sotsiologiya_-_primut_mv
|