Використання кольорового маркетингу в сучасних умовах господарювання доц. Шипуліна Ю. С., студент



Скачати 34.63 Kb.
Дата конвертації12.04.2016
Розмір34.63 Kb.
Використання кольорового маркетингу в сучасних умовах господарювання
доц. Шипуліна Ю. С., студент Хижняк М. О.
У сучасних умовах розвитку споживчого ринку, товарам, особливо новим, все важче досягти успіху. При цьому постійно збільшується кількість торгових марок, що загострює конкуренцію між ними та ускладнює вибір покупців. Це в свою чергу спонукає товаровиробників до застосування та створення нетрадиційних методів просування продукції (вірусний маркетинг, маркетинг пліток) та підвищення ефективності традиційної реклами (як то білл-борди, листівки, телевізійна реклама). Під впливом останніх тенденцій кольоровий маркетинг набуває все більшої популярності. Так, нещодавно американські психологи провели ряд досліджень, у ході яких виявили, що колір в рекламі займає одне з найважливіших місць. Було доведено, що людина з вірогідністю 60% під впливом кольору вирішує, чи потрібно їй знайомитись із продуктом ближче [1].

Тобто використання необхідних кольорів у рекламі може стати основним стимулом до купівлі. Але важливим є саме доречне їх застосування. Для цього необхідно знати, які емоції викликає кожен з них. Дослідженням цього займався швейцарський психолог Макс Люшер. Він зробив важливий для поліграфії висновок про те, що колір не тільки викликає певну реакцію людини в залежності від його емоційного стану, а й формує його емоції [4].

Червоний - налаштовує на рішучість, бажання вчинити той чи інший вчинок. Невелика деталь каталогу або брошури, виділена червоним, буде доречна й відразу приверне до себе увагу, в той час як надмірне його використання може викликати роздратування.

Синій колір допомагає зосередитися. Синя деталь відразу приверне до себе увагу, і, на відміну від червоної, не викличе негативних емоцій.

Жовтий - колір товариськості і відкритості. Він допомагає заспокоїтися, покращує емоційний стан людини. Використовують жовтий колір у рекламі дитячих товарів, рекламних і PR агентств.

Зелений колір заспокоює, доречно його використовувати в рекламі медикаментів, водоочисних систем, стоматологічних клінік та аптек і т. д.

Чорний - колір ізольованості: Він допомагає від усього відгородитися і сконцентруватися на вирішенні тієї чи іншої задачі. Але здатний налаштувати на меланхолію і зневіру, викликати відчуття самотності.

Білий - колір повної відкритості світу з усім розмаїттям, не несе ніяких неприємних відчуттів. У поліграфії рекомендується використовувати його в поєднанні з іншими кольорами, так як використання одного лише білого кольору здатне створити нейтральний ефект [2].

Також, у вищеописаному дослідженні американських психологів було встановлено, що правильне поєднання кольорів може на 38% підвищити шанси реклами бути поміченою серед споживачів, та на 40% покращити сприйняття споживачами рекламного повідомлення. Кольори можуть підвищити позитивне відношення до рекламованої продукції на 22% [5].

Але окрім реклами, використання кольорів та їх поєднань – дуже важливе при розробці логотипів та фірмових стилів, адже від цього залежить сприйняття споживачами продукції даної торгової марки в цілому.

За всю історію існування реклами, торгових марок та їх логотипів сформувались найбільш успішні поєднання кольорів у компаній. До них відносять: червоний на білому, жовтий з чорним, зелений на жовтому, білий з синім, білий на чорному, синій з жовтим, жовтий з червоним [3, 6].

У той же час відомо, що кожний колір має певний символізм для окремої держави і при виході товару на міжнародний ринок необхідно це враховувати.

Також вибір кольору залежить і від таких факторів, як стать, вік (молодь обирає червоний, а люди похилого віку - синій), розмір населених пунктів (у селах – фіолетовий, у великих містах - коричневий), район проживання (чим більший район, тим частіше віддають перевагу синьому), географічний поділ країни на райони), соціальний прошарок (нижчі верстви – фіолетовий та жовтий, а вищі – обирають синій та не люблять фіолетовий). Тому при прийнятті рішення про колір того чи іншого рекламного оголошення необхідно дослідити цільову аудиторію і те як вона сприймає певні кольори і лише тоді створювати необхідні рекламні оголошення [3].

На жаль, в Україні питання кольору в рекламі та логотипах ТМ вирішується зазвичай на інтуїтивному рівні. Але, на мій погляд така тенденція набирає обертів і у найближчому майбутньому досягне широкого вжитку і в нашій країні.



Список літератури:

  1. Психологічні аспекти впливу кольору в рекламі. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://sisupr.mrsu.ru.

  2. Вплив кольору на сприйняття людиною реклами. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.alkor-4.ru.

  3. Колір в рекламі. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://biztimes.ru.

  4. Кольорове сприйняття реклами. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.btl.su.

  5. Магія кольорового впливу. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.advlab.ru.

  6. Психологія кольору. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.shkolazhizni.ru.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка