Вік учнів: 6-11 років. Обладнання: бланк спостереження за учнями. Інструкція



Скачати 34.27 Kb.
Дата конвертації11.09.2017
Розмір34.27 Kb.
#48587
ВИЗНАЧЕННЯ ТИПУ ТЕМПЕРАМЕНТУ УЧНЯ
Мета: визначити тип темпераменту учня.

Вік учнів: 6-11 років.

Обладнання: бланк спостереження за учнями.

Інструкція: для правильної оцінки особливостей темпераменту слід дотримуватись наступних умов:

а) оцінювати їх у різноманітних видах реакцій;

б) знати, в яких саме реакціях особливо яскраво проявляється темперамент.

1. У ситуації, коли потрібно діяти швидко:

а) легко включається в роботу;

б) діє із захопленням, пристрастю;

в) діє спокійно, без зайвих слів;

г) діє невпевнено, боязко.

2. Як реагує на зауваження вчителя?

а) каже, що надалі так чинити не буде, але через деякий час робить те ж саме;

б) обурюється, що йому роблять зауваження;

в) вислуховує, реагує спокійно;

г) ображено мовчить.

3. Під час обговорення з товаришами питань, що його дуже хвилюють, висловлює власну думку:

а) швидко із запалом, але прислухається до висловлювань інших;

б) швидко, пристрасно, але не слухає інших;

в) повільно, спокійно, але впевнено;

г) з великим хвилюванням та сумнівом.

4. У ситуаціях, коли потрібно здавати контрольну роботу, а вона ще не закінчена або зроблена, як виявляється, з помилкою:

а) легко реагує на ситуацію, що склалася;

6) поспішає закінчити роботу, обурюється з приводу помилки;

в) працює спокійно, доки вчитель не підійде до нього і не візьме роботу;

г) здає роботу, але висловлює невпевненість, сумніви щодо правильності її виконання.

5. Під час розв'язання складної задачі (або прикладу), якщо вона одразу не виходить:

а) кидає, потім знову береться до розв'язання;

б) розв'язує вперто й наполегливо, але час від часу висловлює різке незадоволення;

в) розв'язує спокійно, сумлінно;

г) виявляє розгубленість, невпевненість.

6. У ситуації, коли учень поспішає додому, а вчитель або актив класу пропонує йому залишитись у школі після уроків для виконання конкретного завдання:

а) швидко погоджується;

б) обурюється;

в) залишається без суперечки;

г) виявляє розгубленість.

7. У незнайомій обстановці:

а) виявляє максимум активності, легко і швидко отримує потрібні відомості для орієнтування, швидко приймає рішення;

б) виявляє активність у якомусь певному напрямі, через це не отримує потрібних відомостей, але рішення приймає швидко;

в) спокійно обдивляється навколо, з рішенням не поспішає;

г) боязко знайомиться з обставинами, рішення приймає не впевнено.


Обробка отриманих результатів.

Літери попереду варіантами поведінки означають:

а - сангвінік;

б - холерик;

в - флегматик;

г - меланхолік.

Приклад оформлення результатів спостереження.

Учень ______________________________________



Ситуація

Темперамент

а

б

в

г

1

сангвінік

+










2

флегматик







+




3

холерик




+







4

холерик




+







5

холерик




+







6

меланхолік










+

7

холерик













Разом

1

4

1

1

Висновок: темперамент учня наближений до холеричного типу

Скачати 34.27 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал