Виховний захід “Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти”



Скачати 57.74 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір57.74 Kb.
Виховний захід

Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти”

(3 клас)

Мабуть, кожен учитель, - чи початківець, чи з великим досвідом роботи, знає, як важко згуртувати учнівський колектив. У 1 клас приходять діти з різних сімей, з різними поглядами на світ. Завдання вчителя – вихователя об’єднати дітей у колектив, навчити їх дружити. А це справа нелегка.

Мета. Формувати в учнів знання й уміння, необхідні для толерантного вирішення конфліктних ситуацій, суперечок. Вчити працювати в групах, у парах, знаходити спільні рішення.

Розвивати логічне мислення, мовлення, уяву, вміння висловлювати свої думки.

Виховувати почуття впевненості в собі, доброзичливе ставлення до однокласників, друзів, товаришів; розкривати перевагу добра над злом. Виховувати бажання жити в мирі, злагоді з ближніми.

Обладнання: картки зі словами до теми уроку, плакат з правилами дружби, картки з прислів’ями, плакат синього кольору, паперові зірочки, аркуші паперу для роботи в групах, картки з цифрами для жеребкування.


Хід заняття


І.Вступне слово вчителя. Повідомлення теми виховної години.

Вчитель. Сьогодні під час нашої години спілкування ми поговоримо про дуже важливе питання. А про що саме – ви мені підкажете.



Робота в парах. (Учні отримують картки зі словами – анаграмами, як потрібно розшифрувати. Кожна картка має свій порядковий номер. У вчителя на столі лежать картки зі словами відповідного номера. Як тільки пара розшифрувала слово, хтось один із пари підходить до вчительського столу, бере картку з відповідним номером і прикріплює слово на дошці).

І пара: ЖИДРУТИ - №1;


ІІ пара: ВАСПРА - №2 ;

ІІІ пара: ЛЕГНЕКА - №3;

ІV пара: ТИЖИДРУ - №5;

V пара: БАТРЕ - №6;

VІ пара: ТИВМІ - №7;

Слово під №4 - але – вчитель прикріплює на дошці.

З’являється напис :”Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти”

Вчитель. Отже, поговоримо про те, якими мають бути стосунки між школярами в колективі. Усі ви такі різні, не схожі між собою. Разом ви – клас! А ще – колектив. А щоб цей колектив був дружний, щоб кожен хлопчик і дівчинка хотіли цього. Тож будемо вчитися дружити, щоб не було, як у байці Л.Глібова.




Лебідь, Рак та Щука


У товаристві лад – усяк тому радіє. І невелика, бачся, штука,

Дурне безладдя лихо діє. Так Лебідь рветься підлетіть,

І діло, як на гріх, Рак упирається, а Щука

Не діло – тільки сміх. Тягне у воду.

Колись – то Лебідь, Рак та Щука Хто прав із них, хто ні –

Приставить хуру узялись Судить не нам.

От троє разом упряглись. Та тільки хура й досі там.

ІІ. Бесіда.


  • Що ж таке лад?

  • Як досягти ладу в колективі ? (Відповіді дітей)

Отже, ви правильно сказали, що потрібно вміти дружити.

  • Що ж означає: дружити? Як ви розумієте це поняття? (Відповіді дітей)

  • А зараз послухайте вірш Оксани Сенатович.

Що це значить – не дружити


Що це значить – не дружити, Це дивитись, наче в книжку,

Живи так, одинаком? Набік з видом кам’яним,

Не дружити – це ходити А насправді тишком – нишком

Не дверима, а вікном. Роздавати штурхани.


Це без друга, без подружки В школі вчитись й не дружити –

На перерві у кутку Це, повірте, все одно,

Розправлятись самотужки Що, заплющившись, сидіти

З апельсином нашвидку. І дивитись у вікно



ІІІ. Міркування про друга. Робота в парах по 4 учні.

  • Який же він, справжній друг? (Відповіді дітей)

  • Як стати справжнім другом? Попрацюйте в групах.

Складіть правила дружби. На виконання роботи вам дається 5 хвилин.

ІV. Презентація результатів роботи в групах.

V. Зачитування правил дружби з плаката. Їх обговорення.

  1. Дружба – це правда і чесність кожного.

  2. Поважай тих, з ким дружиш.

  3. Що вимагаєш від друга – насамперед вимагай від себе.

  4. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.

  5. Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.

  6. Будь терплячим.

  7. Ти не кращий за всіх, але не гірший за всіх!

  8. Якщо вмієш добре грати, навчи іншого.

  9. Успіху можна досягти тільки разом, у колективі.

VІ. Слухання та обговорення конфліктних ситуацій.

Ситуація 1. (Зачитують діти, які краще читають).
Хіба це клас?

Нема ні миру, ні любові - Забруднили зошит Галі,

Розтанули і зникли вмить. Брутальне слово хтось сказав,

Розбив Віталик носа Вові Пішла біда гуляти далі ...

І той заплаканий стоїть Хтось Колі ручку поламав.

Скубнули Таню за косичку, Де хлопці і дівчата б’ються

Вона ображена мовчить. І лайки чути повсякчас,

З книжками скинули поличку... Де над бідою всі сміються ...

Ну як в такому класі жить? Скажіть мені, хіба це клас?

С.Матохін

(Діти висловлюють свої міркування з приводу описаного у вірші)

Ситуація 2. Послухайте ще один вірш і скажіть, чому ж Славко залишився один?
Утрьох

Славкові, в кіно ходили,

що з квартири сорок утрьох

велосипед купили вчора . у нашому дворі

Він зразу співали

в двір його потяг, скільки сили

прудкого та дзвінкого а потім

Все хизувався ним грали у квача,

Та нас аж поки

не підпускав до нього вечір не почавсь

Просив Юрко:

- Ну дай хоч раз А що Славко?

поїду метрів двісті! - Він сам – один

а він Юркові: сидів з велосипедом

- Ач який! і вже кататись

Свого купи та їзди. не хотів.

І я просив. Отак йому

Та він: і треба!

- Моє! - Хай трошечки

І нам кататись позаздрить –

не дає... хай виправиться

Ну й що? Нехай! завтра!

А ми зате

утрьох А.Костецький
Ситуація 3.

На перерві ти поспішаєш до їдальні. Назустріч тобі йде дівчинка. Ти випадково її штовхнув. Вона падає і плаче. Як ти вчиниш?



Ситуація 4.

На перерві ти ідеш з їдальні. Назустріч тобі біжить хлопчик, який ненароком штовхнув тебе. Ти впала і забилась. Що ти робитимеш?



Ситуація 5.

Хлопчик проходив повз твою парту і ненароком скинув твій пенал. Пенал розкрився і все, що в ньому, розсипалося на підлозі. Що ти робитимеш?



VІІ. Скарбничка народної мудрості.

Вчитель. Так, звичайно, дружба допомагає у багатьох ситуаціях. Народ завжди шанував цю чесноту в людських стосунках. Тому не дивно, що про дружбу та друзів є багато прислів’їв і приказок. Продовжимо роботу в групах. Чия група першою складе прислів’я з двох частин в одне ціле? А девізом для вашої роботи нехай прослужить теж народне прислів’я: “Берись дружно – не буде сутужно”.

(Кожна група отримує однакове завдання. Діти змагаються в правильності та швидкості. На виконання завдання дається 3 хвилини).

Прислів’я

Сварка до добра не будеш.

Бійкою правий не доводить.

Дружба міцніша а той, хто правду каже.

Не той друг, хто медом маже, від кам’яних стін.

Людина без друзів, що дерево без коріння.

Вчитель. З прислів’ями ви впоралися добре, а тепер пригадайте казки, в яких саме дружба допомогла героям чи то перемогти ворога, чи то зробити якусь важливу справу.

VІІІ. Гра “Комплімент”.

Вчитель. Щоб бути добрим другом, потрібно вміти бачити в людині гарні риси характеру. Зараз ви за жеребом витягнете картки з певною цифрою. Ті учні, у яких номери однакові, спробують назвати якусь позитивну рису характеру один одного.



ІХ. Підсумок.

Вчитель. Мені дуже сподобалось, як ви сьогодні працювали. Щоб підбити підсумок нашої години спілкування, кожен із вас на своїй зірочці напише, яким другом ви б хотіли бути, і прикріпіть її ось на цьому плакаті. Життя інколи буває непростим і ставить перед нами випробування. Тож нехай ці зірочки збережуться у вашій пам’яті назавжди і вказують вам правильний шлях у складних ситуаціях.



(Діти пишуть на зірочках, яким другом вони себе уявляють, і переклеюють їх на плакат синього кольору, що заздалегідь прикріплений на дошці).


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка