Виховна година Пам’яті та Скорботи «Український голодомор в історії та літературі» Мета



Скачати 22.03 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір22.03 Kb.
Виховна година Пам’яті та Скорботи

«Український голодомор в історії та літературі»
Мета: Розкрити картини голодомору, визначити причини цього жахливого періоду в житті українського народу; виховувати почуття національної свідомості, відвертості, сміливості в питаннях, що стосуються національного самоутвердження українців; не забувати багатостраждальної історії нашого народу.
Форми роботи: Групова робота
Обладнання:

Народна книга-меморіал „Голод 33”, документи (ксерокопії) про голод 32-33 рр., ксерокопії фотографій, пов’язаних із голодомором, музичний супровід, відеосупровід.

Епіграф:

Найстрашніша смерть – це смерть від голоду.

Не дай Бог навіть ворогові вмирати такою смертю.

Улас Самчук „Марія”

Оформлення:

На столі перед дошкою колоски і калина, перев’язані чорною стрічкою. Поряд запалена свічка.



Хід виховного заходу
І етап.

1. Вступне слово вчителя (під музичний супровід „Ave Maria” у виконанні Селін Діон).

Сьогоднішній наш урок – урок Пам’яті і Скорботи. На цей урок ми прийшли зі свічками, як до храму. Хай наш клас стане сьогодні храмом духовності, храмом Скорботи і Пам’яті. Говорити ми будемо сьогодні голодомор 32 -33 рр., зображений у романі Уласа Самчука „Марія” , який писався автором, коли в Україні лютував голод, штучно влаштований з метою винищення селянства, який забрав понад 7 мільйонів людських життів.

„Найстрашніша смерть – це смерть від голоду. Не дай Бог навіть ворогові вмирати такою смертю,” – ці слова Самчук уклав у вуста своїх героїв. Ці слова ми візьмемо епіграфом до нашого уроку.

Боляче і важко говорити про голодомор, але ще болючіше і важче мовчати. Пекучий біль розривав серця людей, які пережили це страхіття і вимушені були мовчати, бо говорити не мали права. Близько 60-ти років продовжувалось це мовчання, яке скріпило вуста печаткою страху – страху за своє життя.

Сьогодні ми не маємо права мовчати. Ми повинні говорити, ми повинні пам’ятати заради тих, хто загинув жахливою смертю, заради тих, хто вижив у той страхітливий час і тим самим продовжив наш рід, не дав загинути нації – нації українців.

2. Хвилина мовчання під відеосупровід.
ІІ етап.

Слово вчителя.

Ми з вами поринемо в минуле сімдесятилітньої давності. Щоб краще уявити події того часу, вами була підібрана виставка ксерокопій фотографій, яку ми розмістили на дошці, поділивши їх на дві групи : „конателі” і „постраждалі”.

Які ж події відбувалися у ті роки?

Повідомлення учнів з елементами дискусії з посиланням на ксерокопії фотографій та документів (мультимедійні презентації):

а) група „істориків” про причини та наслідки голодомору;

б) група дослідників свідчень постраждалих про голодомор;

в) група дослідників історії про голодомор у нашому краї;

г) група дослідників періодичних видань про відображення голодомору в пресі тих років;

д) група дослідників літератури про відображення картин голодомору в художніх творах.



3. Висновок (роблять учні).

Голодомор 32 – 33 років був штучно влаштований з метою винищення українського населення.



ІІІ етап. Підсумок.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка