Відсоткові розрахунки



Дата конвертації30.04.2016
Розмір86.7 Kb.

Киричук Г.О., урок математики «Відсоткові розрахунки»




Донецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 136
Урок з математики (6 клас)

Тема: Відсоткові розрахунки.

Мета: Навчити учнів знаходити вміст величин у відсотках; формування вміння розвязувати задачі на відсотки, удосконалювати навички самоконтролю, бажання працювати в групі.

Тип уроку: застосування знань, вмінь, навичок.

Розвивальна мета: розвивати інтерес до математики, розвивати логічне мислення учнів, культуру математичного мовлення й письма.

Виховна мета: виховувати наполегливість, активність, увагу, вміння слухати один одного, виявляти стриманість, скромність та самокритичність.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал.

Хід уроку

1. Організаційний етап (2 хвилини)

2. Перевірка домашнього завдання; актуалізація опорних знань (10 хвилин)

Учні здають зошити з домашнім завданням на перевірку.

Слово вчителя:

«Сьогоднішній урок математики присвячений відсоткам. Ми повинні з вами згадати матеріал, який вивчали в 5 класі і знайти вміст величин у відсотках в 6 класі. Наш урок складається з декількох етапів. Вам потрібно застосувати знання, які здобули на попередніх уроках. Для цього проведемо математичний диктант. Перед вами лежать листочки. Підпишіть їх будь-ласка (вказавши прізвище, імя, клас. Математичний диктант). Я буду читати запитання і варіанти відповідей на них. Ви повинні вибрати правильну відповідь і записати її».

1. Щоб виразити число у відсотках, його потрібно … на 100

а) помножити;

б) поділити;

2. Число 15 це:

а) 100 %;

б) 150 %;

3. 230 % відповідає десятковому дробу:

а) 0,23


б) 2,3

4. - це:

а) 75%;

б) 80%;


5. Збільшити число в рази – це означає збільшити на:

а) 50% ;


б) 100%;

6. Виразити 5,5 % у вигляді десяткового дробу:

а) 0,055;

б) 55,0;


7. Виразити 75% у вигляді звичайного дробу:

а) ;

б) ;

8. Знайти відсоткове відношення чисел 4 до 20, яке дорівнює:

а) 20%;

б) 50%;


9. 30 хвилин від години складають:

а) 35%;


б) 50%;

10. У скільки разів зменшиться число, якщо його зменшити на 50%:

а) у 5 разів;

б) у 2 рази;

Таблиця правильних відповідей.





а)

б)




1




*




2

*







3




*




4




*




5




*




6

*







7

*







8

*







9




*




10




*



Після цього учні обмінюються листочками і за відповідями перевіряють правильність відповідей і здають листочки.

3. Формулювання теми, мети і завдань уроку; мотивація навчальної діяльності (5 хвилин)


Відомий математик Р.Беллман сказав, що математик може вважати свою проблему вирішеною лише тоді, коли усвідомлює суть оптимального підходу до її вирішення. Тісний зв'язок математики з усіма сторонами нашого побуту, з природою дозволяє за допомогою математики оптимально вирішувати не тільки математичні, але і життєві проблеми.

Відсоткові розрахунки – це тема уроку. Його мета – формування вміння розвязувати задачі на відсотки.



4. Удосконалення вмінь і навичок (22 хвилини)

Вчитель пояснює учням в якій формі буде проходити урок. Клас розподілений на 5 груп: група економістів, група кадрових працівників, група працівників торгівлі, група працівників планового відділу і група банківських працівників. Кожній групі необхідно розвязати 3 задачі. По завершенні роботи представники кожної групи звітують про розвязок задач.



  • Робота в групах

ЗАДАЧІ ГРУПИ КАДРОВИХ ПРАЦІВНИКІВ

1.В ремонтній бригаді фірми працюють 18 чоловіків, що складає 5% від всіх робітників бригади. Скільки людей працює в ремонтній бригаді7

Відповідь:*100=160 чоловік.

2. В польовій бригаді фірми працюють 90 чоловік, із них жінки складають 20%, а решта чоловіки. Скільки жінок і чоловіків працює в бригаді?

Відповідь:1) = 18 жінок;

2)90-18=72 чоловіка.

3. Знайти відсоткові відношення між членами бригади, які працюють в овочевій бригаді фірми, якщо в ній 12 жінок і 20 чоловіків.

Відповідь:1) *100% =60% - відсоткове відношення кількості жінок до кількості чоловіків;

2) *100% =166 % - відсоткове відношення кількості чоловіків до кількості жінок;

ЗАДАЧІ ГРУПИ ПРАЦІВНИКІВ ТОРГІВЛІ

1. 1 кг винограду коштував 18 грн. Скільки буде коштувати 1 кг винограду, якщо він стане дешевше на 10 %?

Відповідь: 18:100%*10 =1,8 грн.

18-1,8 =16,2 грн. – став коштувати 1 кг винограду.

2. Ціну на товар, що коштував 200 грн. знизили на 10%. На скільки відсотків потрібно підняти нову ціну, щоб отримати початкову?

Відповідь: Початкова ціна (200 грн.) – 100%

Знижена ціна : 100%-10%=90% від початкової.

Нехай ціна після зниження дорівнює x грн.

Тоді: 200 грн. – 100%

х грн. – 90%



=; х= =180 грн.

Порівняємо з новою ціною (180 грн.) стару ціну. Нова ціна становить 100%. Нехай початкова ціна (200 грн.) становить х% від нової.

180 грн. – 100%

200 грн. – х%



= =111%;

Отже, нову ціну слід підняти на 111% - 100% =.

3. До магазину завезли 350 кг цукру. За І день було продано 23 % цукру. Скільки кілограмів цукру продали за перший день?

Відповідь: 350: 100% *23%= 80,5(кг) цукру продали за І день.



ЗАДАЧІ ГРУПИ ЕКОНОМІСТІВ

1.Щоб урахувати інфляцію 4%, виробник холодильників підняв ціну на кожний холодильник з 1250 грн. до 1290 грн. Чи правильно він виконав розрахунки?

Відповідь:

Початкова ціна – 100%, а нова ціна - х%.

1250 грн. – 100%

1290 грн. – х%

1250:1290 = 100:х;

х=103,2%


Виробник зробив розрахунки неправильно.

2.Закупили 45,8 кг картоплі. Через деякий час зясувалось, що картоплі стало 45, 5 кг. Визначте відсоток усушки картоплі. Відповідь округлите до десятих.

Відповідь: 45,8 – 45,5 =0,3 кг – складає усушка.

* 100% ==0,650,7% - складає усушка.

3. Бригада засіяла соняшником 1,8 га поля, що на 20% більше, ніж торік. Яку площу засівала бригада торік?

Відповідь: Нехай площа, яку засіяли торік, складала 100%.

1,8 га – 120%

х га - 100%

=; х===1,5 га. – засіяли торік.



ЗАДАЧІ ДЛЯ БАНКІВСЬКИХ ПРАЦІВНИКІВ
1. Вкладник вніс до банку 400 грн. під 15% річних. Яку суму грошей він матиме на рахунку через рік?

Відповідь:400*0,15 =60 грн. – складають 15 % річних;400+60 =460 грн. - він отримав через рік.

2.Банк дав підприємцеві кредит на певну суму грошей зі ставкою 7% річних. Підприємець повернув банкові 64200 грн. через рік. Яку суму кредиту брав підприємець?

Відповідь: 64200 грн. – 107%

x грн. - 100%

=; x ==60000 грн. - був кредит.

3.Вкладник вніс до банку 500 грн. під 14% річних, через рік річна ставка зросла до 17%. Яку суму грошей він матиме на рахунку через 1 рік? Через 2 роки?

Відповідь: 1) 500*0.14 = 70 (грн.) – складають 14%;

2) 500+70=570 (грн.)- через рік одержить вкладник;

3) 570*0,17=96,9 (грн.) – зросла ставка;

4) 570+96,9=666,9 (грн.) – через 2 роки.


ЗАДАЧІ ГРУПИ ПРАЦІВНИКІВ ПЛАНОВОГО ВІДДІЛУ
1. Коли фабрика випустила 204 пари взуття, то план був виконаний на 85 %. Скільки пар взуття мала випустити фабрика за планом?

Відповідь: 204:0,85 =240 пар – мала випустити фабрика за планом.

2.Комбайнер перевиконав завдання на 15% і зібрав зернові з площі 230 га. Скільки гектарів за планом йому треба було обробити ?

Відповідь:1)100+15=115% - виконав завдання;

2)230:1,15=23000:115=200 (га) – був план.

3.За планом робочий повинен був виготовити 200 деталей, а він виготовив 220 деталей. На скільки відсотків він виконав план ? На скільки відсотків він перевиконав план ?

Відповідь: 1) 220-200 = 20 дет. – перевиконав план;

2) *100 =10% - перевиконав план;

3)100% +10%=110% - виконав план.


  • Розминка

Всі учні отримують роздатковий матеріал у вигляді малюнків «відсоткового» дерева, за допомогою яких визначають рівні вирази.


150%





2

1



200%





25%

40%



20%



1,5





75%





100%%%


5.Підсумок уроку (5 хвилин)

  • Рефлексія

1.Чи подобався вам сьогоднішній урок?

2. З якими труднощами ви зустрілися?

3. Які завдання були найлегшими, а які найтруднішими?

Ось і підходить до закінчення наш урок. Відсотки ще не раз зустрінуться на вашому шляху, допоможуть у вивченні нових предметів хімії і фізики. Сьогодні всі добре попрацювали на уроці. Дякую за роботу.


6. Домашнє завдання. №754, №755, №757.



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка