Відлік часу в історії. Знайомство з історичною картою



Скачати 39.25 Kb.
Дата конвертації01.05.2016
Розмір39.25 Kb.
#31397
ТипПлан-конспект
    Навігація по даній сторінці:
  • Клас - 5
Кіровоградський обласний загальноосвітній

навчально-виховний комплекс гуманітарно-естетичного профілю

(гімназія –інтернат – школа мистецтв)

ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ. ЗНАЙОМСТВО З ІСТОРИЧНОЮ КАРТОЮ


Клас - 5


Вчитель історії

Горобець Д.О.

Кіровоград 2009 рік.

План-конспект відкритого уроку.

Клас -5.
Дата проведення – 10.09.2009
ТЕМА. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ. ЗНАЙОМСТВО З ІСТОРИЧНОЮ КАРТОЮ
Мета: формувати початкові знання про історичний час, історичний про­стір та одиниці його вимірювання; знайомити учнів у загальному вигляді з поняттями хронологія, дата, лінія часу, легенда карти; розвивати хро­нологічні просторові вміння; формувати історичну свідомість, прищеп­лювати відчуття причетності до минулого України, бажання більше дізна­тися про нього.
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.
Обладнання: Власов В., Данилевська О. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005; Мисан В. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005; роз­давальний матеріал, атлас «Історія України. 5 клас». Карта етнографічні області України.

Поняття: «хронологія», «дата», «лінія часу», «легенда карти».


ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент

Актуалізація знань учнів

Назвіть, на які питання дає відповідь історія.
II. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Щоб зрозуміти, як давно і де саме сталася та чи інша подія, ми повинні навчитися працювати з історичною картою та стрічкою часу.


Повідомлення теми та мети уроку.
III. Вивчення нового матеріалу
Працюємо з поняттями

Учитель. Досліджуючи минувшину, завжди відповідаєш на запитання: коли сталася та чи інша подія? Дізнатися про це дозво­ляє хронологія — наука про час. (Записати визначення поняття в зошити.) Які одиниці виміру часу ви знаєте? (Доба, тиждень, місяць, рік)

Учитель. Давні греки вважали Кроноса (Хроноса) богом часу, а давні римляни називали його Янус і зображували у вигляді людини з двома обличчями. Одне обличчя завжди дивиться вперед – тобто в майбутнє, а інше – назад, тобто в минуле. Ось чому наука, яка вивчає відлік часу отримала назву Хронологія. Оскільки хронологія— наука про час, то основою цієї науки є конкретні дати. Дата — це точний час певної події. (За­писати визначення поняття в зошити.) Назвіть по одній даті зі свого життя.

Лічба років від певної події — літочислення або ера. (Записати визначення поняття в зошити.) Великі проміжки часу лічать століттями — 100 років, тисячоліттями — 1000 років.

Наша ера бере свій початок від дати народження Ісуса Христа. Отже, зараз 2008 рік від Різдва Христового, 2008 рік нашої ери. Але в давні часи різні народи мали різні точки відліку. В Давній Греції події рахували до чергового номеру Олімпійських ігор, в Давньому Єгипті – до правління того чи іншого царя, а згідно ісламського календаря, який взяв за основу відліку переселення пророка Муххамеда в Медину зараз триває 14 століття.

Працюємо зі стрічкою часу

Показуємо 0 від початку нашої ери.

Наголошуємо на тому, що 100, 200 — останні роки століття, 101, 201 — перші роки наступного століття.

Роздаємо картки з датами кожному з учнів (500 р. до н. є., 1940, 988, 1113). Учні мають визначити століття, до якого належать запро­поновані дати.

Учитель записує на дошці слова «тисячоліття», «ера», «століт­тя», «десятиліття». Учні мають розташувати у зростаючому поряд­ку відрізки часу: тисячоліття, ера, десятиліття, століття.

Розвиваємо просторові вміння

Починаючи працювати з історичною картою, необхідно пам'ятати такі правила:

За кольорами відрізняють одну територію від іншої.

Штриховкою позначають події та явища, що пов'язані з певною територією. Приміром, перехід району від однієї держави до ін­шої.

Місця битв позначають перехрещеною зброєю.

Стрілками позначають пересування військ і народів.

Кордони держав, інші межі позначають кольоровими лініями.

Міста позначають кружечками, квадратиками або малюнками.

Завдання

Знайдіть кордони держав.

Що означає колір на історичній карті?

Як позначаються міста, столиці, річки, рух військ?


IV. Підбиття підсумків уроку

Запитання та завдання

Що таке хронологія?

Зобразіть стрічку часу. Позначте умовний початок нашої ери цифрою нуль.

Розташуйте у зростаючому порядку дати народження своїх рід­них та власний день народження. Прокоментуйте зроблене.
V. Домашнє завдання

Читати, переповідати текст підручника, підготувати одне запи­тання до теми (Власов В., Данилевська О. Вступ до історії Украї­ни. — К.: Ґенеза, 2005. — § 1-2, С. 11-13; Мисан В. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — § 1, С. 14; § 6, С. 33-34).


Використана література.

Катагіна Н.А. Вступ до історії України. 5 клас / Н.А.Катагіна, О.П.Мокрогуз. – Х.: Вид.група «Основа», 2009.



Мисан В.О. Вступ до історії України: Підруч.для 5-го кл. загальноосві. навч. закл. –К.: Ґенеза, 2005.



Скачати 39.25 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка