Відділу освіти Хмельницької райдержадміністрації



Скачати 297.31 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір297.31 Kb.



Відділу освіти Хмельницької райдержадміністрації

Жучковецька ЗОШ І-ІІ ст.






Підготувала

класний керівник 5 класу

Жучковецької ЗОШ І-ІІ ст.

Никифорова Г. А.



Ми живемо у час глобальних суспільних змін, глибокого осмислення життя. Сьогодні спостерігається яскраво виражена відсутність високих життєвих ідеалів. Тому особливої актуальності набуває завдання виховати молоде покоління на засадах моральності й духовності, бо «…у кожної людини чи навіть народу, що не наділений належною мірою ідеалізмом, як правило, відсутні й життєві орієнтири та стимули боротьби за існування. Ідея – головне джерело енергії творчої особистості. Ідеал – це ідея, перетворена в міцний енергетичний заряд, що спрямовує енергію особистості в майбутнє». Який «шлях» обере юна особистість – таким і буде її майбутнє, наше майбутнє, майбутнє нашої держави. Там, де виховання відкладають «до кращих часів» і починають вирішувати інші, загальніші і важливіші, як здається, питання, ці кращі часи не настають ніколи. Виховання – це саме життя, а життя «на потім» відкласти не можна.

Вчитель у стінах навчального закладу моделює майбутнє суспільство, а ми прагнемо до суспільства успішних, творчих людей, тому метою діяльності справжнього педагога, на мою думку, є виховання Благородної Людини, Благородної Особистості, Благородного Громадянина. Вчитель повинен вести дитину через осягнення цінностей свого народу, своєї нації, своєї країни до осягнення загальнолюдських цінностей; через розвиток почуття громадянськості до відчуття планетарної співпричетності.

Не загубити! Не втратити! Відродити! Ось головна змістова лінія, що проходить через мою педагогічну діяльність. Виховна робота – це безмежне поле, на якому потрібно завзято та наполегливо працювати. Щодня пошук, щодня несподіванки, то прикрі, то кумедні, щодня – відкриття, які неможливі без натхнення. Передам переживання рядками авторського вірша:

Заходжу в клас і серце б’ється часто

Я віддаюся праці залюбки.

Моє важке, моє тривожне щастя,

Учительське – найбільше з щасть людських!!!

Хай втома інколи лягає нам на плечі,

Зневіра, розпач крадуться в серці,

Але я знаю моя праця не даремна –

Дитячі душі зігріва вона!!!

Інколи думаєш – досить… Але є в нашій роботі щасливі й радісні моменти заради яких хочеться працювати, вдосконалюватися, і тоді схаменешся – все недаремно! І знову починаєш спочатку…

А.С. Макаренко зазначав, що «…діти – це життя, і життя прекрасне, і ставитися до них треба як до товаришів і громадян, поважати їхнє право на радість і обов’язок відповідальності». Вчитель є творцем дитячих душ, процес педагогічної творчості постійно підштовхує на пошуки нових методів і форм роботи з учнями.

Працюючи вчителем Жучковецької ЗОШ, намагаюся використати всі можливості виховного простору нашого закладу для створення комфортних умов, що сприятимуть всебічному розвитку кожного вихованця, підтримці, максимальному розкриттю всіх його здібностей і талантів. Керуючись у своїй роботі Конституцією України, Законами України: «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді», Конвенцією ООН про права дитини, Національною програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Національною доктриною розвитку освіти України у ХХІ столітті та новими концептуальними підходами до виховання дітей, підлітків і молоді у національній системі освіти, спрямовую свою діяльність на створення у класі сприятливого середовища для формування особистості дитини, пошук найбільш ефективних прийомів і методів здійснення виховного впливу на кожного вихованця, адже взаємодія з дітьми – це справа душі і серця, яка крок за кроком веде до загального успіху.

Педагогічний стаж в мене 4 роки. Цього року я стала керівником 5 класу. Хоча досвіду роботи в мене ще не багато, але я намагаюся його поповнювати кожного дня. На початку навчального року вивчила особові справи учнів, поспілкувалася з кожною дитиною, з її батьками. Вивчення індивідуально-психологічних особливостей, фізичного стану, рівня соціального та духовного розвитку кожного вихованця надали мені можливість скласти об’єктивний психолого-педагогічний портрет класу. Узагальнивши отриману інформацію, свою діяльність планую таким чином, щоб при збереженні індивідуальності, унікальності кожної дитини, навчити учнів жити в новому колективі, ефективно взаємодіючи, привчаючись робити те, що потрібно, а не те, що забажається, поступово набуваючи досвіду самостійних рішень та дій, загартовуючи свою волю, характер, формуючи позитивні моральні уявлення, почуття і звички.

Особистим прикладом, поведінкою, способом життя намагаюсь побудувати такі взаємовідносини у колективі, щоб кожна дитина відчувала свою значущість, потрібність. Не примушувати, а переконувати; не керувати, а організовувати; не обмежувати, а надавати свободу вибору – ось моє професійне кредо. Виховання без примусу ґрунтується на довірі. Мої вихованці повинні бути моїми однодумцями, вони не просто мають багато працювати для досягнення високих результатів, вони повинні стати творцями власних життєвих успіхів і перемог.

Роздуми, постійний пошук, розуміння відповідальності та важливості моєї професії, намагання зробити кожну взаємодію з вихованцями цікавою як для дітей, так і для себе, допомагають мені визначати пріоритетні завдання у виховній діяльності, знаходити засоби їх вирішення, прогнозувати реальні результати.

Виховна діяльність – це процес безперервної творчості, що не обмежується певними рамками, тому ефективність її підвищується, якщо проводиться вона на основі результатів діагностичних досліджень, що передбачають вивчення й ідентифікацію індивідуальності кожного учня. Розвиток духовності неможливий без вивчення культури свого народу. Розроблені та проведені з дітьми години спілкування, тренінгові заняття, вікторини, рольові ігри сприяють формуванню в учнів свідомого ставлення до свого життя, навичок здорового способу життя, екологічної культури.

У роботі з учнями застосовую активні та інтерактивні методи виховання, технологію педагогічної підтримки та партнерства, що дає позитивні результати. Тренінгові заняття, проектні технології створюють унікальні передумови для розвитку ключових компетенцій і самостійності вихованців, стимулюють їхню природну допитливість й творчий розвиток. Але для того, щоб компетентно допомогти учням, організувати їхню діяльність, сама постійно вдосконалююсь, підвищую свій професійний рівень, займаючись самоосвітою, багато читаю, співпрацюю з іншими класними керівниками , вільно володію комп’ютером, в університеті пройшла навчання за програмою Інтел. Навчання для майбутнього. Вивчаю та використовую у своїй роботі педагогічні скарби видатних педагогів світу та надбання вітчизняних педагогів-новаторів.

Свої знання із задоволенням передаю дітям.

Фундаментальним завданням виховання є соціалізація, соціальна адаптація підростаючого покоління, тобто поступове залучення молодої людини в систему суспільних і громадянських відносин. Виховання ефективне тоді, коли наставник і вихованець разом створюють матеріальні і культурні цінності, набувають вмінь та навичок у процесі формування стосунків, тому одним із важливих чинників створення сприятливого виховного простору є робота учнівського самоврядування, яке відіграє важливу роль у повсякденному житті дитячого колективу. Розвитку самоврядування в класі приділяється велика увага, що допомагає становленню колективу класу та кожної особистості.

Вивчаючи рівень самооцінки кожного учня, разом з ними розробляю програми їхнього розвитку, перспективи (близьку, середню та далеку) всього колективу групи. Близькою перспективою є організація та проведення таких виховних справ як: Дні іменинника, екскурсії на виставки декоративно-вжиткового мистецтва, походи на природу; такі форми роботи сприяють формуванню колективу, згуртованості його членів. Середньою – колективні творчі справи, наприклад, створення стінгазети, участь у конкурсно-розважальних програмах «Шепчуть квіти ніжно пелюстками», «Свято осені», «День Учителя». Ці та інші виховні справи, спрямовані на розвиток творчих здібностей, нахилів учнів, формують правильну самооцінку, стимулюють бажання вихованців до самоорганізації, самопрезентації, під час якої вихованці дізнаються про нові, ще невідомі таланти та риси характеру їхніх однокласників. Далекою перспективою, запланованою у виховній діяльності з класом, є створення умов щодо розвитку бажання кожного учня постійно працювати над собою, самовдосконалюватися, з метою успішного завершення навчання в школі та прагнення залишити яскравий слід у майбутньому.

Я надзвичайно пишаюсь спортивними здобутками своїх учнів. Цього року два учні з мого класу - Шелест Максим і Хоманець Андрій брали участь у спортивних змаганнях з міні-футболу, де разом із своєю командою зайняли призове місце у районі.

Важливою ланкою у системі виховної роботи класного керівника є взаємодія з батьками учнів. Переконана в тому, що єдність виховних впливів закладу освіти і сім’ї не лише гарантує розумну спрямованість виховного процесу, але й збільшує його силу, його можливості. Завдяки системній роботі з батьками учнів, їхній активній участі у навчально-виховній діяльності, соціально-педагогічній роботі, психолого-педагогічній просвіті, спостерігається продуктивна, цілеспрямована співпраця, взаємна доброзичливість і повага. Батьки класу – це активні учасники процесу виховання всебічно розвиненої, гармонійної особистості дитини.

Важливе місце в моїй роботі з вихованцями відводиться гуртковій роботі, адже творчість, то шлях до успіху, шлях до щасливого цікавого життя.

Багато часу приділяю вдосконаленню своєї професійної майстерності, методичній роботі.

Хоч класним керівником працюю перший рік, та все глибше переконуюсь у тому, що розуміючи порухи душі й сердечні переживання дитини, її почуття, прагнення, і входячи в життя вихованців як своя, близька людина, справжній педагог зуміє зайнятися глибинним вихованням дитини, коли сама дитина стає його соратником у цьому процесі. Розуміти дітей – означає володіти щонайвищою майстерністю їхнього виховання. Хто виховує хороших людей, той і перемагає. Ми повинні піднятися до розуміння того, що кожна дитина, кожен учень – це Особистість, яку ми повинні відчути серцем, підтримати в разі необхідності, вселити надію на щасливе майбутнє. Головне – створити в людині Людину. Це як збудувати храм, що завжди не просто. Для цього потрібно змінити свою свідомість, перейти на інший рівень. Одягти інші окуляри. Інакше подивитися на світ. Але тільки так можна і себе вдосконалити і допомогти іншим досягнути життєвого успіху. 

Сучасні діти нашпиговані різноманітною безкорисною, негативною інформацією. Із гуртувати колектив, досягти певних результатів у вихованні, а саме у збагаченні та поглибленні їхніх знань, набутих у процесі навчання, застосуванні їх на практиці; розширенню загальноосвітнього кругозору учнів, формуванні у них наукового світогляду, вироблення вмінь і навичок самоосвіти, виявлення і розвиток індивідуальних творчих здібностей та нахилів, задача не з легких. А найголовніше завдання кожного класного керівника – формування міцного колективу.

Формування колективу проходить різні етапи. Моє бачення вирішення цього питання – це використання технології колективного творчого виховання.

Сутність технології полягає: у формуванні особистості в процесі роботи на користь інших людей.

Цілі і завдання технології колективного творчого виховання:

 Забезпечення соціального замовлення на людину нового демократичного суспільства, якій притаманна активна життєва позиція;

 У процесі колективної творчої справи розвинення таких сторін особистості: пізнавально-світоглядної, емоційно-вольової діяльності.

 Оволодіння вихованцями суспільно цінним досвідом;

 Виховання та самовиховання як учнів, так і педагогів.

Основними умовами виховної ефективності колективних творчих справ

1. Єдність життєвого досвіду та виховання для покращення життя учнів всередині колективу і навколишньому житті.

2. Творчий підхід кожного педагога у вихованні, а саме: постійний пошук найкращих рішень важливих завдань на різних стадіях організації.

3. Єдність окремих стадій організації кожної справи.



Етапи організації колективної творчої діяльності

І етап. Колективне цілепокладання.

На цьому етапі відбувається визначення теми і мети, завдань майбутньої діяльності, висування перспектив перед учнями, вироблення у них переконань в суспільній значущості та необхідної майбутньої діяльності. Але необхідно звертати увагу на вік учнів. А саме, для учнів 5-8 класів декілька тем може запропонував учитель, а учні колективно обирають. Учні 9-11 класів можуть обирати теми самостійно.

Наприклад: Створення колективного фотоальбому «В царстві богині Флори»

Мета проекту: забезпечити підростаюче покоління науковими знаннями про взаємозв’язок природи і суспільства, допомогти зрозуміти багатогранне значення природи в цілому і кожної людини зокрема. Виховати свідоме добре ставлення до неї, почуття відповідальності за навколишнє середовище як національну та загальнолюдську цінність, розвивати творчу активність щодо охорони та перетворення оточуючого середовища, вміння працювати в колективі.

Перед учнями ставиться завдання:

 Разом з класним керівником відвідати місцевий ставок та пасовиська. Зробити фотознімки різноманітних росли.

 Знайти матеріал про рослини, які занесені до Червоної Книги ростуть на території Запорізького краю.

 Створити колективний фотоальбом про рослини нашого краю.



ІІ. Етап. Колективне планування справи.

На етап колективного планування справи відбувається обговорення різноманітних пропозицій, варіантів плану, визначення оптимального для даних умов плану, підбір матеріалу, складання запитань – завдань. Головна роль відводиться дітям.

Наприклад: Уривок з виховного заходу «Я маю право»

Сценарій виховного заходу побудований у формі гри, а саме КВН.

Одним із завдань було підготуватися до конкурсу капітанів.

Завдання капітанам було таким:

 Підібрати по три питання для свого суперника на знання історії незалежної України.

 Написати передвиборчу програму майбутнього президента.

При підготовці до цього конкурсу повинна врахована думка кожного члена команди.

ІІІ етап. Колективна підготовка справи.

Учні розподіляють доручення між учасниками, вибирають відповідальних за виконання певних завдань. Створення спільного проекту колективної творчої справи.



IV етап. Проведення справи.

Визначається форма проведення і вона залежить від змісту, мети завдань.

Наприклад. Виховний захід «Багатолика Європа»

 Учням пропонується самостійно обрати країни Євросоюзу, за якими буде здійснюватись подорож.

 Кожний клас підготував власний проект про одну з країн Європи і зараз продемонструє результат своєї роботи.

V етап. Колективний аналіз.

Пошук відповідей на запитання:

 Чи була користь, радість від діяльності навколишнім людям?

 Чи була робота колективу дружня, організована, доброзичлива?

 Чи було щось особливе при показі проекту?

 Хто показав себе з найкращого боку?


Щоб виховання учнів було результативним необхідно постійно планувати свою роботи і розробляти сценарії різноманітних заходів враховуючи особливості колективу ваших учнів. У своїх розробках я поєдную різні види інтерактивних вправ, які розвивають в учнів, як індивідуальність так і вміння працювати в колективі. Я намагаюсь створити таку атмосферу, щоб кожному вихованцю було цікаво та комфортно.

Я пропоную декілька розробок виховних годин з використанням інтерактивних технологій, технології проектної діяльності учнів, та технології творчої діяльності у виховному процесі.

Результатами впровадження цих технологій — це роботи учнів, як індивідуальні так і групові. Роботи представлені у вигляді презентацій, публікацій, колективних стінгазет, фотоальбомів та інше.


* * * * *
КОНСПЕКТ ВИХОВНОї ГОДИНИ НА ТЕМУ

«Є НА ЗЕМЛІ ВЕЛИКІЙ ТАКА КРАЇНА…»

(Підготовчий етап проекту)

Мета:

  • Навчальна: поглибити знання учнів про Україну, як суверену державу; поглибити знання учнів про державні символи України, про традиції українського народу;

  • Виховна: виховувати любов до рідного краю, його історичного минулого і сучасності;

  • Розвиваюча: Розвивати навички самостійної пошукової роботи; розвивати уміння презентувати проект.

Обладнання: Комп’ютер, відеокамера, фотоапарат, БФП.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Вступна частина

Вчитель. Добрий день, дорогі учні. Сьогодні у нас досить незвичайна виховна година. В цьому ви пересвідчитеся самі. А епіграфом нам слугуватиме цей вираз:

Можна все на світі вибирати, сину,

Вибирати не можна тільки Батьківщину

В. Симоненко



Вчитель. Уявіть собі великий – превеликий дім – на цілу країну. У цьому домі мешкає велика родина – цілий народ. Щоб мати лад у сім’ї та в домі, треба мати… А що треба мати – ми з вами з’ясуємо.

(Для учнів 5 – 7 класів розгадування кросворду; для учнів 10–11 класів – складання асоціативного куща)



«Кросворд» ( у кросворді можливе використання малюнків)



АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ

Прочитайте по вертикалі назву одного із символів держави.



Завдання:

1. Гімнастичне знаряддя у вигляді 2-х куль з’єднаних ручкою; (гантель)

2. Спортсмен у команді; (ігрок)

3. Наука, яку вважають царицею усіх наук; (математика)

4. Дощ, буревій, вітер, гроза. Як назвати одним словом? (негода)

ІІ. Оголошення мети проекту

Вчитель. Так, ви вже впевнилися в тому, що цей урок незвичайний. На ньому ви познайомитеся з поняттям «проект». Почнемо вчитися створювати власні проекти, використовуючи різні можливості ПК. Під час виконання завдань ви отримаєте нові знання , навчитеся працювати в колективі, інакше результат буде невтішним, навчитеся користуватися Інтернетом і знаходити корисну і необхідну вам для проекту інформацію.

ІІІ. Показ презентації вчителя.

Вчитель. Наш проект розпочинає роботу. Показ презентації вчителя. (коментар кожного слайда).

Після цього уроку вам надається декілька днів, щоб ви визначилися:

• у якій групі ви будете працювати;

• зробити підбірку літератури, цікавих висловів, віршів;

• Написати план вашої роботи ( тобто, як ви бачите виконання свого проекту).

IV. Підбиття підсумку виховної години.

Гра «Три речення»

Учні повинні трьома реченнями записати, про те що довідалися під час уроку. Виграє той, хто складе найкоротше речення, яке найповніше відповідатиме меті виховної години.

Або гра «Ерудит»

Завдання. Знайдіть і з’єднайте обидві половинки прислів’їв.

Земля там найкраща, там і рай.

Де рідний край - на своєму корені росте.

Кожна травичка і в жмені мала.

Рідна земля як своя сторона.

Людина без вітчизни, де вродився ти!

Нема в сіті кращої, як соловей без пісні.

Вчитель.

Ось і закінчилась виховна година. Я сподіваюсь, що вам сподобалось А на останнє: поміркуйте, яку групу ви оберете; зробіть підбірку літератури стосовно поняття Батьківщина.

* * * * *

Велике значення у вихованні учнів має участь класних колективів у святах, які проходять у школі.

* * * * *

Розробка сценарію

«Шепчуть квіти ніжно пелюстками»

Ведучий: Добрий день, дорогі друзі.

Ведуча: І знову ми всі разом ...

Ведучий: Сьогодні ми хочемо запропонувати вам свято квітів.

Ведуча: Коли ми хочемо привітати найріднішу нам людину, ми несемо їй квіти...

Ведучий: Коли вперше юнак іде на побачення, він також дарує дівчині квіти.

Ведуча: Квіти, квіти, квіти... Як багато про них можна сказати. І, водночас, досить подарувати квітку, і в тих очах, які дивляться на тебе, спалахне щасливий вогник.

Ведучий: Та вони ж чарівні!

Ведуча: Так, про них можна говорити досить багато. Про те, скільки приємних хвилин вони приносять нам - людям.

Ведучий: Ой, подивіться (показує на квіти) скільки довкола багато різних квітів.

Ведуча: Так, дійсно. Цікаво, а які квіти краще вибирати, адже кожна квітка щось символізує, щось говорить про себе.

Ведучий: Напевно, так, як ви гадаєте?

Ведуча: А давайте запитаємо про це самих квітів!

(На сцену виходять дівчатка з фотографіями квітів і розповідають віршики)

Ромашка – ДЗЕБЧУК ХРИСТИНА

Я ромашка скромна і біленька,

На полях і в квітнику росту,

В мене серце жовте, золотеньке,

Ціле літо я цвіту, цвіту...
Всюди я своїх сестричок маю:

І на грядці, в лузі і в гаю —

Від Землі я сік живий приймаю,

Людям щедро все передаю.


Мир несу до хати і кохання,

В кольорі — невинність, чистоту.

Тож в букет ромашку без вагання

Ставте скромну, ніжну і просту.



Троянда – ДЗЕБЧУК АНАСТАСІЯ

Я квітка чарівна, чудова, незвичайна —

Відтінків, форм і різних кольорів,

Червона, біла, голуба і чайна,

Ну хто б всі кольори перелічив!
Але колючки завжди виставляю —

Це захисна реакція моя,

Так пелюстки тендітні захищаю,

Так честь і ніжність захищаю я.


Я радість, щастя і любов дарую

Завжди на святі і в буденний день,

Слова найкращі від людей я чую,

А скільки про троянду є пісень!



Гвоздика – ХОМАНЕЦЬ ДІАНА

До мене всіх прикована увага.

А я — Гвоздика, квітка-дивина.

Це мужність, стійкість і сама відвага —

Чоловікам призначена вона.
Як в гості ви йдете до чоловіка,

Найкраще з того, що б хто не приніс, —

На довгій ніжці чарівна гвоздика

Як визнання його найкращих рис.



Лілія – БЕРТАШЕВСЬКА ЛІЛІЯ

Я біла Лілія — це чистота і свіжість,

А ви зайдіть під час цвітіння в сад.

В нас грація підкреслена, і ніжність,

І дивний, тонкий, чистий аромат!
Тому то так дівчаток називають:

Дають дитині Лілія ім’я.

Дівчатка теж, як квіти, розцвітають,

Красунями стають такі ж, як я!



Айстра – ЖМУРКО РУСЛАНА

Я Айстра, хоч сумна, але багата

На різні форми, різні кольори,

Мене з любов’ю прийме кожна хата,

Мене так гріє сонечко згори.
А сум за тим, що літо догорає

І хмари насуваються сумні.

Та й холод аж до серця допікає

І обпікає пелюстки мені.


І кажуть люди, схожі ми з зірками,

Із самоцвітів народились всі.

Як диво-зорі, що вгорі над нами, —

Ми стоїмо у вранішній росі.



Жоржина – ІВАНОВА СНІЖАНА

Тепло і ніжність сонце віддавало —

Я кольори ввібрала геть усі.

І від тепла сама, як сонце, стала

Й пелю́сточки скупала у росі.
Я гарна квітка, квіточка-жоржина,

Про осінь нагадала вам, мабуть.

Тому я людям розказать повинна:

За мною скоро холоди прийдуть...


(Дівчатка-квіти виходять)
Ведучий: Мова квітів зародилася давно, кілька століть тому на Сході. Букет, як лист, приносив звістки, призначав зустрічі, висловлював почуття. Символіка квітів і на сьогодні збереглася. Айстра символізує сум, волошка - простоту і ніжність, мак красу і молодість, мальва - красу, дзвоник польовий - вдячність, троянда - кохання і здоров'я, ромашка - кохання і мир.
Ведуча: А ще з рослинами пов'язано багато прикмет. Нині доведено, що понад 400 представників флори по-своєму реагують на зміну погоди. Їх так і називають - рослини-барометри. Візьмімо, для прикладу, звичайну папороть. Якщо у неї скручене донизу листя - сподівайся на сонячний день, а випростане не забудь захопити з собою дощовика.
Ведучий: Придивіться і до жовтої акації: якщо її квіти сильно пахнуть і над ними в'ються комахи — бути негоді. Чи таке: вранці не розпустилися білі квіточки зірочника, мокришника або мальви - на дощ. Це ж саме віщують опущені долі й стулені листочки конюшини та квасениці, згорнуте суцвіття кульбаби, сплюснуті пелюстки паничів.
Ведуча: Квіти не тільки у вінок вплітають. На Україні віддавна поширився звичай класти у першу купіль дитина різні ароматичні рослини, промовляючи при цьому побажання. Використовували для цього квіти, які, за народними розуміннями, давали силу, здоров'я, доброту.
Ведучий: Так, у купіль хлопчика клали любисток (щоб любили), гілочку дуба, (щоб був міцний), барвінок (щоб довго жив), чорнобривець (щоб був чорнобривий).
Ведуча: А в купіль дівчинки - ромашку (щоб була рум'яна), калину (щоб красива була), любисток (щоб люб'язна була), яблуко (щоб була червоненька).
Ведучий: На Землі сила силенна квітів! Але у кожного народу є най­улюбленіші — це квіти рідного краю.
Ведуча:

Пахне мальвами та любистком,

Свіжим сіном і листом м'яти.

І рум'яняться срібним блиском

Ружі біля старої хати.
Ведучий:

Полину сохнуть сизі віники,

Бузина одягнула шати.

Чорнобривцями пахнуть «півники»

І долоні рідної матері.
Ведуча:

І жоржини у сріблі-золоті

Знов приносиш ти лиш для мене...

Пахне айстрами моя молодість,

Матіолою та роменом.

Ведучий:

Є багато квітів запашних,

Кожна квітка красу свою має.

Та гарніші завжди поміж них

Ті, що квітнуть у Рідному Краю.
Ведуча:

Є багато пташок голосних,

Любі-милі нам співи пташині.

Та завжди наймилішими з них

Будуть ті, що у Рідній Країні.
Ведучий:

Як багато різнобарвних квітів

Розцвітає на нашій землі.

Їх так люблять всі люди на світі,

І дорослі, і діти малі.
Ведуча:

Ніжні квіти дарують нам радість –

Радість серцю, душевне тепло.

Земля б стала сумна, як могила,

Якби квітів на ній не було.
Ведучий:

Нема жита без колосся,

Нема ночі без роси,

Якби в нас не було квітів,

То не знали б ми краси.
Ведуча:

Квіти ввібрали промінчики сонця

І веселкові палкі кольори.

Тішачи душу, цвітуть під віконцем.

Сонце всміхається квітам згори.
Ведучий:

Руки ласкаві ці квіти плекали,

Добрі серця їм любов віддали.

Гляньте, які композиції склали -

Диво букети на свято прийшли.
Ведуча:

А зараз запрошуємо кожен клас зайняти місце біля своїх композицій і захистити їх.


Ведучий:

Але спочатку я повинен представити наше журі, яке буде оцінювати ваші виступи і композиції. Це:



  1. ______________________________________________________

  2. ______________________________________________________

  3. ______________________________________________________.

Ведуча: Отож розпочинаємо з 5 класу.

……………………………………………….



(Журі підводить підсумки, ведучі говорять)

Ведучий: Поки журі підводить підсумки, давайте відгадаємо загадки про квіти. Переможці отримають чарівні квіти.
Ведуча:

Хто красується на лузі

В золотому капелюсі?

І чекає на обнову —

Білу шапочку чудову? {Кульбаба)
Ведучий:

А ось ще одна загад­ка для вас!

Цвіте синьо, лист зелений,

Квітник прикрашає.

Хоч мороз усе побив —

Його не займає. (Барвінок)


Ведуча:

Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не буде влітку! (Пролісок)
Ведучий:

Про яку квітку йдеться у цьому вірші?

На стрункій, високій ніжці

Біля річки, на лужку,

У косинці-білосніжці

Стрів я квітоньку таку.

Ясним оком жовтуватим

Усміхається мені.

Я хотів її зірвати,

А бджола сказала: ні! (Ромашка)


………..
(Журі оголошує результати конкурсу)
Ведуча: На цій щасливій ноті наше свято підходить до закінчення!!!
Ведучий: А зараз на нас чекає святкова ярмарка і дискотека!!! Запрошуємо всіх!!!
* * * * *
Виховна година – спогад

Чорнобиль… Трагедія… Пам'ять…

Мета:

  • Навчальна: розширити знання дітей про Чорнобильську трагедію, наголосити про потенційну небезпеку радіації для усього живого, розповісти про ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС, показати, що чужої біди немає;

  • Виховна: виховувати любов до рідного краю, природи; виховувати у дітей людяність, доброту та згуртованість;

  • Розвиваюча: вчити застосовувати у повсякденному житті елементарні радіаційно-гігієнічні навички.


Епіграф:

Чи знаєш ти, світе, як сиво ридає полин,

Як тяжко, як тужно моєму народу болить!

ХІД ЗАХОДУ

Ведуча: Чорнобиль… Нині це слово знає весь світ. Чорнобиль – це мука і трагедія і безсилля, це пам'ять, це наш нестерпний біль.

Вірш 1

Не можна про це казати,

Мовляв, це було вже давно.

Перед очима батько – мати,

І Україна, і Дніпро.

Не можна ні про що мовчати,

Горить тривогою чоло.

Птахи складають гімн весні,

Всміхаються до сонця квіти,

А пам'ять лине в моторошні дні,

Гудуть жорстокі дзвони квітня

(Лунає сумна мелодія. Дзвони коло кола)

Ведучий. Було собі в Україні місто Чорнобиль. Затишне, красиве. Та біля нього побудували атомну станцію. І недогледіли її. Погано збудували. Погано й пильнували. Сталася аварія на атомній станції. Багато земель України стали брудні. На них не можна сіяти, пасти худобу. На заражених землях нікому тепер не можна жити. Ті землі треба лікувати. Чорнобиль – тепер велика рана України.

Чорнобиль походить від назви гіркого полину чорно билки. Спочатку так іменувалось давнє поселення, потім - місто, а згодом – і атомна станція.



Вірш 2

І сталось це літа Божого

Тисяча дев'ятсот вісімдесят шостого.

Було тихо – тихо й погожо.

І сталось це літа Божого,

Яке пам'ятається кожному

Українцю навічно та просто – просто.

І сталось це літа Божого 1986-го…

26 квітня 1986 року на четвертому енергоблоці Чорнобильської АЕС сталася найбільша катастрофа сторіччя. Це була трагедія не тільки для України, а й для всього людства. Найбільшому радіоактивному забрудненню піддались області України, Білорусії, Росії. Це територія з населенням 7,1 млн осіб, із них 3 млн. дітей.

• Діти, а ви знаєте, що означає слово «радіація?»

Слово «радіація» походить від латинського слова «радіус», що означає «промінь». Тобто те, що рухається в просторі як промінь світла.

Аварія на Чорнобильській АЕС, смертоносне полум’я зловісної пожежі висвітлило кожного, хто там працював і жив, виділило перших із перших. Вони, ризикуючи своїм життям, кинулися до реактора, аби своїми грудьми відвернути трагедію.



Вірш 3

Душевні, добрі, сильні, вперті –

Змогли стихію подолать.

Кому прийшлось назавтра вмерти,

Комусь – ще довго помирать.

Бій без траншей і без окопів…

Він увійшов у пам’ять літ.

Спасли чорнобильці Європу.

А може, цілий світ.

Біду небачену зуміли

Від долі людства відвести,

А на чорнобильських могилах

Безмовні виросли хрести.

Антон Лісовський

Відвага… Для пожежника це професійна риса, без якої ніяк не можна. Ось так тієї трагічної ночі пожежники виконували звичайну роботу. О ні! Це був смертельний бій, з якого хлопці вийшли переможцями.

28 чоловік двох пожежних караулів затулили собою не тільки станцію, а й Європу. 6 чоловік загинуло майже відразу.



Ведучий. Відвага… Для пожежника це професійна риса, без якої ніяк не можна. Ось так тієї трагічної ночі пожежники виконували свою звичайну роботу. О ні! Це був смертельний бій, з якого хлопці вийшли переможцями. 28 чоловік двох пожежних караулів затулили собою не тільки станцію, а й Європу. 6 чоловік загинули майже відразу.

Вірш 4

Ті, що згоріли в огні

В перші хвилини двобою,

Землю прикрили собою.

Як наші батьки на війні.

Не залишили пости,

Мужньо стояли на герці.

Пам’ятник вознести

Їм треба у кожному серці.

Безумство хоробрих –

Життя за життя.

Щоб тільки лишилися

Мати й дитя.

Не всі виживають,

Та житиме світ –

І спів материнства,

І день – первоцвіт

Де згасли для вас

І життя, і блакить.

А думка людська

Пам’ятатиме вас.

А пам’ять людська

Повертатиме вас.

Безумство хоробрих –

Де вічність і мить,

Де згасли для вас

І життя, і блакить.

(Діти по черзі називають імена пожежників).

- Володимир Правик, Віктор Кибенюк, Володимир Тищура, Микола Ващук, Василь Ігнатенко, Микола Титенюк. Вічна пам’ять, низький уклін усім покійним від усього людства. Вічна слава героям!



Хвилина мовчання.

Ведучий. Герої Чорнобиля відомі всьому світу. Їхніми іменами названі вулиці, про них написані книжки.

У важких умовах вдалося загасити пожежу, попередити її розповсюдження на інші енергоблоки… Суворий екзамен тримали не тільки пожежники, а й транспортники, будівельники, медики, спеціальні частини хімзахисту, вертольотчики, підрозділи охорони, міліції. Усі діяли героїчно, самовіддано .



Вірш 5

Наша доля, наше горе,

Біль пекучий – чорний біль.

Сліз велике чорне море!

Чорнобиль.

Чорний квітень, чорні квіти,

Не пішли до школи діти.

Ой біда!

Не на рік, і не на десять,

Не на вік, а навіки

Погоріли білі весни,

Мов граки.

Допоможи нам, Божа Мати!

Дай терпіння і зусиль.

Щоб забути, щоб не знати –

Чорнобиль.



М. Сапожник.

Ведучий. Наша пам’ять і пам’ять багатьох наступних поколінь – знову і знову буде повертатися до трагічних квітневих днів 1986 року, коли ядерна смерть загрожувала всьому живому і неживому. Вирвавшись з – під влади недбайливих господарів, вона спричинила трагічні наслідки.

Чорнобильське лихо…Радіація… Радіонукліди… Скільки тривоги внесли ці слова у наше життя! З’явилися нові тривоги , і головна з них – майбутнє нашої планети. Біда причаїлась скрізь: і у ґрунті, й у воді, у повітрі, у їжі. Поля і луки, ліси й озера, річки і ставки Чорнобильщини тяжко уражені невідомою чорною хворобою. Дичавіє земля, хоча ще квітують і родять сади. Ніхто не споживає тих гірких плодів, ніхто не йде до лісу за його цілющими дарами. Чорний круг невідомо скільки років залишиться незагойною раною на лоні природи, закарбується у серцях людей, які покинули рідні домівки, обжиті, влаштовані місця, могили своїх батьків.

На території України щонайбільш 400 тис. жителів були змушені залишити свої домівки. Понад 10 млн. людей нині проживає на радіаційно забруднених територіях.

Вірш 6

Став край наш зоною, де атом

Людськії долі обпалив.

Хоч можна тут перебувати,

А жити й Бог сам не велів.

А. Лісовський

Вірш 7

Що трапилось, мій краю?

Не чути вже твоїх пісень.

В садочках дітвора не грає.

Все більш пустих стає осель.

Крило Чорнобиля накрило

Домівки, луки і ліси.

Блищить ота підступна сила

В краплях двосвітної роси.

Та не корились ми ніколи.

А м’яла ж терниця не раз.

Іще нам усміхнеться доля.

Я вірю в той прийдешній час.

А. Іваненко.

Ведучий. Офіційна довідка (середина травня 1986 року). Із зони вивезено понад 90 тисяч жителів; загублено 48 тисяч гектарів земельних угідь; виведено із ладу 14 підприємств; 15 будівельних організацій; втрачено 900 тисяч квадратних метрів житла; 10400 приватних будинків.

Вірш 8

Радіаційна днина б’є на сполох,

Радіаційні стогнуть небеса.

Двадцять перший вік – як доля, а не спомин,

Як хліб душі, як мамина сльоза.

Двадцять перший вік –

Наш атомний, космічний,

І ми – розвідники його життя.

Ми завжди тимчасові, а не вічні,

І як прожити – не дано знаття.



Ведучий. Через 24 роки після аварії Чорнобильська зона стала унікальним природним заповідником. Сюди повертаються рідкісні тварини. Чорнобильська зона вже не є закритим об’єктом, іноземним туристам дозволено фотографувати на тлі саркофагу, відвідувати мертве місто Прип’ять, околиці рудого лісу.

Вірш 9

Калинові гаї,

Які тепер сумні ви!

А де веселі співи?

Ішла колись весна

Квітучими гаями

З веселкою над ними…

А де ж тепер вона?

Калинові гаї,

Які ви невеселі!

Тут навіть солов’ї

Змінили свої трелі.

Метелику білий, не лети

В той бік, адже там Чорнобиль!

Бо так не доб’єшся мети,

Лиш наберешся хвороби.



Ведуча. Щоб бути здоровим, треба знати елементарні радіаційно-гігієнічні навички і використовувати їх у повсякденному житті.

Правила поводження у забрудненому середовищі.

• Найперше і найголовніше правило – дотримання чистоти тіла, одягу, приміщення, їжі.

• Неприпустимо їсти немиті овочі та фрукти. Адже вони дозрівають біля дороги, де пил може вміщувати радіоактивні частинки.

• Не можна брати до рота зірвану травинку, билинку, смоктати бурульку.

• Всю обробку їжі треба робити ретельніше: гарно мити у проточній воді, зливати виварювати і т. ін..

• Особиста гігієна: ретельно мити руки милом перед вживанням їжі, після вулиці, полоскати рот і горло перед їдою, часто мити голову, приймати душ.



Звернення Землі.

Важко мені жити, діти мої, кровиночки мої. Чи не я вас породила, чи не я вам силу даю. Викохую для вас кожен кущик, кожну травинку. Всі свої багатства віддаю вам до останку. Захищаю братів ваших менших: пташок, жучків, хробачків. За що раните мене, діти мої, чому не шануєте? Зриті ранами надра мої гоїтимуться тисячі років, споєні отрутою поля не будуть родити, не колоситиметься на них золота пшениця. Не брудніть мене, не засмічуйте, бо я – ваша мати.

• Діти, хто ж звертається до нас зі своїми болями та тривогами?

• Що за катастрофа вразила нашу Землю?



Вірш 10

Хай стане мир міцніший у стократ,

Хай над землею чисте небо буде.

Чорнобиль – попередження набат,



Його уроків людство не забуде !
* * * * *
Важливе значення у згуртуванні класу має спільна робота учнів над виконанням проектів, доручень.



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка