Ведучий 1 : Яка багатана свята наша планета! Якихтільки свят не відзначає



Скачати 86.63 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір86.63 Kb.
#29601

Ведучий 1 :Яка багатана свята наша планета! Якихтільки свят не відзначає

людство! Тому дужеприємно, що не залишилася без уваги і

наша прекрасна мова. Саме з цього приводу ми і зібралися у цій

залі. Мова – цепоказниккультурилюдини. Недаремноговорять:

«Заговори, щоб я тебе побачив».


Ведучий 2 :Синів і дочок багатьох народів

Я зустрічав, які перетинали

Гірські й морські кордони, на подив,

Багато бачили, багато знали,

Я їх питав із щирою душею:

- Яку ви любите найбільше мову? -

І всі відповідали: - Ту, що нею

Співала мати колискову.


Ведуча 1 : Солов’їну, барвінкову,

Колосисту - на віки -

Українськуріднумову

В дар дали мені батьки.

Берегтиїї, плекати

Буду всюди й повсякчас, -

Бо ж єдина, так, як мати,

Мова в кожногоіз нас!




( Вокальний номер"Звучи, рідна мово". Слова Андрія Демиденка, музика О.Семенова).


Мово рідна, світи в ріднім домі.
Крізь зболений час і духовні руїни.
Вертайсь, рідна мово,
У серце народу, у душу Вкраїни.


Мово рідна, квітуй і шануйся,
Любов'ю воздай всім народам і мовам.
З тобою я плачу,
З тобою сміюся,
О ріднеє слово!


Мово рідна, живи в ріднім домі.
Крізь зболений час і духовні руїни
Вертайсь, рідна мово,
У серце народу,
У душу Вкраїни.


Приспів:

Якого ж ми будемо племені-роду,
Якщо буде в устах наша мова згасать?
Чи будемо з вами тоді ми народом,
Як стихне вона в голосах?


Звучи, рідна мово,
На землі рідній лийся по вінця,
Мово моя українська,
Мово моя материнська!

Ведучий 1 :Як хочеш, друже, шанувсюдимати,

Навчисяріднумовушанувати.

Вона - твоєобличчя, твоя доля.

На цебула свята Господня воля.

Ще в давнину признав її весь світ,

Та скніла у неволі тьму століть.

Тепер вона розкута і підмоги

Від нас чекає,щобзвестись на ноги.

Ведучий 2 :Українськамовапромениста,

Доступна й лагідна, весела і дзвінка.

Багата, як земля, джерельно - чиста,

І тепла, наче мамина рука.

Я вчуся нею гарнорозмовляти,

Читаю вірші і пишу слова,

Боріднумову треба добре знати.

Вона чудова, ніжна і жива.


( післяслівведучихпочинаєтьсяконкурснапрограма)


Уконкурсіберуть участь команди 7,8,9 класів

І. Презентація команд (назва, виступ «Мова в життілюдини», зовнішнійвигляд) за 5 б.

ІІ.Інтелектуальнарозминка(за кожнуправильнувідп. 1 б.)

1. Дороговказ до Києва.(Язик).

2. Процес перекачки інформації до журналіста. (Інтерв’ю).

3. Шкільна книга жахів. (Журнал)

4. Улюбленевидовище барана. (Нові ворота).

5. Головне вбраннянастільноїлампи. (Абажур )

6.

ІІІ. «Спробуй-переклади» ( за 3 хв .перекластисловосполучення)

1.Лишний экземпляр. – зайвийпримірник

2. Лесть. -лестощі

3. Подхалим. - підлабузник

4. Отвертка - вивертка

5. Нечаянная встреча. - несподіваназустріч

. 6.Чешуя. - луска

7. Скопление. - скупчення

8. Общешкольное мероприятие – загальношкільнийзахід

9. Течение болезни - перебігхвороби

10. Черта города - межіміста

11. Гвоздь сезона - окраса сезону

12.Остаток времени - решта часу

Ведучий 1:Покикомандипрацюють, пропонуємоболільникампослухати

вірш „СюзанСімпсон” невідомогоанглійськогопоета. Його

змоглавіртуозноперекластиукраїнськоюмовоюМарія Губко,

яку називали „княгиня слова”.

У цьомувіршівсі слова (а їх 63!) починаються з одного звука, і

він – мов струна скрипки Страдиварі, наякійпоетесавідтворила

життєрадіснумелодіюжиття, довівши, щоукраїнськоюмовою

чужумелодіюможназіграти красиво, правдиво, захоплююче.

Сонцесіло. Сутінь синя

Сповиваєсплячий сад.

Скрізьструмочкисолов’їних

Срiбнотонниx серенад.

Стогне Сюзансиньоока,

Смутоксерденькостиска.

Стрів Сюзанну СтівенСлокум

Серед сонного садка.

Стиха Cтiв сказав: „Сльозами

Серце сушить самота.

СвітлесонечкоСюзанно,

Стівусудженоюcтaнь!”

Слухаластолітня слива,

Сіраслухала сова

СміхСюзаннисоромливий,

СтіваСлокума слова.

Скількиспогадівспливає,

Сміху, сліз, солодких свят!

СюзанCiмпcoн сповиває

Сімсмішливихслокум’ят.

ІV. Конкурс на кращевиконанняукраїнськоїпісні (за 5 б.)

Ведучий 2 : Як гарнозвучитьукраїнськапісня. Красою та силою українських

народнихпісеньзахоплювалисьукраїнськіписьменники, а також

багатозарубіжнихмитців. Найбільшоговідображення в піснях

знайшлодуховнежиття народу.Будь-яківажливіжиттєвіподії

оспівувалисьпіснею. Змалечкудіточокпривчали до пісенності,

а також до шанування батька і матері, всіхближніх.

І зараз наш конкурс «Талант» виявитьчи неперевелися на нашій

землігарні голоси та вмінняпередати красу рідноїпісні .

V. Підбери епітети до слова «МОВА» (3 учасника / час -3 хв.)

Поки учасники готуються проводиться Бліц-турнір ( решта учасників відповідають на запитання . За кожну правильну відповідь – 1 б.)

Якийрозділвивчає звуки мови? (Фонетика)

Скількизвуків у слові „дзень”? (Три).

Яка наука вивчає слова та їхзначення ? (Лексикологія).

Перекладітьукраїнськоюмовою слово „галстук”. (Краватка).

Якібуквизавждипозначають два звуки? ( Ї, Щ)

Якийпригодлосний звук завждим'який ? ( Й)

Зчогоскладаєтьсясловосполучення?

Назвіть головне слово у словосполученнівишневий сад.

Чи є словосполученнямтакесполучення: настав вечір?

Чи є словосполученнямтакесполучення: брат і сестра?

Скількичастинможе бути у складному реченні?

Скількиграматичних основ маєпростеречення?

Які є речення за метою висловлювання?

Якереченняназиваєтьсяодноскладним, а яке двоскладним?

Якереченняназиваєтьсяпоширеним, а яке непоширеним?

Наякіпитаннявідповідаєдодаток?

Наякіпитаннявідповідаєобставина?

Щотаке основа слова?

Назвітьзначущічастини слова.

Виділітькорінь у словіджерельце.

У слові ПР..МУДРИЙ прфікс пре-, чи при-

Перед якими буквами префіксз-змінюється на с-?

У яких словах вживаєтьсяпрефікспрі-?

Чизмінюється у певнихвипадкахнаписанняпрефіксів без-, роз- на бес-, рос-?

Якіспособисловотворувизнаєте?

Скількисамостійнихчастинмови?

Назвітьслужбові слова

Назвітьіменник: десятий, десять, десятка, десятиденний.

Назвітьчислівник: дев’ятка, дев’ятий, дев’ятиденний.

Назвітьчасидієслів.

Визначтерідіменника: сирота

Скількивідмінмаєіменник?

Назвітьвідмінки.

Якоючастиноюмовинайчастішевиражаєтьсязвертання?

Щовивчається у розділі «Лексикологія»?

Щовивчається у розділі «Фразеологія»?

Які слова називаютьсядіалектизмами?

Які слова називаютьсянеологізмами?

Які слова називаютьсяомонімами?

Які слова називаютьсясинонімами?



VІ.Розгадай ребус ( у ребусі приховане прислів’я)

Ведучий 1 :Покиучасникипрацюють, послухайтегуморескуП.Глазового«Кухлик»

Дідприїхавіз села, ходить постолиці.

Маєгроші – не мина жодноїкрамниці.

Попросив він: Покажітькухлик той, щоскраю. –

Продавщиця: - Что? Чево? Я нєпонімаю.

- Кухлик, люба, покажіть, той, щозбокусмужка.

- Да какой же кухлікздєсь, єсліето кружка! –

Дід у руки кухликвзяв і нахмурив брови.

- На Вкраїні живете й не знаєтемови...-

Продавщицятежбулагостра та бідова.

- У мєняєсть свой язик, ні к чємумнємова!-

І сказав їймудрийдід: - Цимпишатися не слід,

Боякразтакабіда в моєїкорови:

Має,бідна, язика і не знаємови.

VІІ. Заміни фразеологізми

Ведучий 2 :Нерідко у своємумовленні ми використовуємофразеологізми.

Вони надаютьнашомумовленнюсвоєрідногозабарвлення.

Важливо правильно використовуватиїх. Пропонуємо командам

замінитифразеологічнізвороти одним словом-синонімом.

Наприклад, як оселедців у бочці – багато; за розумвзятися–порозумнішати.

1. Як зірокнанебі. (дужебагато)

2. Пасти задніх. (Відставати)

3. Збити з пантелику.(Заплутати)

4. Ні пари з вуст. (мовчання)

5. За царя Панька, як була земля тонка. (давно)

6. Прикуситиязика.(мовчати)

7.Вигріватися на печі (ледарювати)

8.Мозолити руки (працювати)

9.На всіх парах (швидко)

10.Хоч в око встрель (темно)

Ведучий 2 :Покиучасникипрацюють ми спробуємопозмагатися у

читанніскоромовок. Прошу підійти та обрати скоромовки.

(по 2 учасники)



Миші в шафішаруділи

Шістьшарфівшерстянихз`їли

ОтКіндрат, так Кіндрат,

Зуб зламав об мармелад.

Великімурахиграли у шахи,

А маленькі мурашки – у шашки.

Рак рачкує до крамниці,

Щобкупитирукавиці.

У зливужахливупідкущем

Дужезмокли жук з джмелем.

Чорно-білийчорногуз

У болото чорневгруз.

Ведучий 1 : Слово нашомувельмишановномужурі. Якірезультати у наших

знавціврідноїмови? (Журіоголошуєрезультати конкурсу.

Учасникиотримуютьзаохочувальніпризи).

Ведучий 2 :Ось і завершився наш конкурс.І на останокхочетьсянагадати

всім слова ВолодимираСосюри:

Вивчайте, любітьсвоюмову,

Як світлуВітчизнулюбіть,

Як стягів красу малинову,

Як рідного неба блакить.

Нехай в твоїмсерцілюбові

Не згаснесвященнийвогонь,

Як першепромовлене слово

На мові народу свого.

Як сонцябезсмертного коло,

Щокреслить у небіпуті,

Любітьсвоюмову й ніколи

Її не забудьте в житті....



„Покиживемова в устах народу, - казавК.Ушинський, - до того часу живий і народ”. Бережіть свою ріднумову, вдосконалюйтесвоємовлення! Тож на все добре і хай вам щастить!

Скачати 86.63 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка