«Вчись жити в мирі і злагоді» 7клас Виховна година “Вчись жити в мирі і злагоді» Мета



Скачати 113.46 Kb.
Дата конвертації11.09.2017
Розмір113.46 Kb.


«Вчись жити в мирі

і злагоді»

7клас
c:\users\людмила\pictures\организатор клипов (microsoft)\j0439545.jpg
Виховна година “Вчись жити в мирі і злагоді»

Мета: формувати в учнів навички культури спілкування в людському суспільстві, в сім’ї, в шкільному колективі; виховувати кращі моральні якості—почуття любові й поваги до рідних, шанобливе ставлення до оточуючих, ввічливість, уважність, чуйність , готовність у будь яку мить прийти на допомогу тим, хто її потребує

Вчитель. Тихо прокидається ранок. Поступово згасають зорі, і на сході світліє, голубіє небо. Тиша навкруги. А в оселях засвічуються вогні. Це встають люди, щоб іти на роботу, прокидаються від солодкого сну діти, щоб іти до школи. А от і сонечко випливло з-за горизонту. Своїми теплими чистими промінцями воно пестить людям очі і всі мимоволі посміхаються, бо ж така краса навколо! Скільки радості і щастя на святій землі!Бо це мир! А земля вітає дорослих і малих, закликає до праці і навчання, приваблює дивовижними краєвидами. І це велике щастя — жити на мирній землі. Коли нікому не загрожують страшні вибухи і руйнування, коли не чекає на кожному кроці смерть. Велике щастя – мир!

Люди йдуть вулицями і посміхаються один одному, чарівному сонечку. Цілому світові, своїй мрії, вітаються, зичать один одному здоров’я й щастя. І це чудово, бо в суспільстві мир і злагода, кожен має можливість досягти своєї мети,здійснити свою мрію. А що може бути краще? Просто чудово, коли в суспільстві мир і злагода! Мир на землі, злагода поміж людьми-це і є та гармонія, до якої прагнуть люди з давніх-давен, щоб і в людському суспільстві було все мирно і злагоджено, спокійно і радісно, щасливо і прекрасно, як у великому симфонічному оркестрі, де звучать різні інструменти, кожен виконує свою партію, а всі разом звучать злагоджено і виконують чарівну дивовижну музику.

(звучить П’ята симфонія П.І.Чайковського)

Вчитель. От і ми сьогодні зібралися тут, щоб ще раз переконатися у тому, що у школі, в класі всі діти повинні жити мирно і дружно, зростати у мирі і злагоді, щоб бути щасливими у шкільному і класному колективі. З усіма дружити, любити один одного і поважати своїх вчителів, щоб здобувати перемоги, долати труднощі, підніматися на нові вершини в роботі.

І все це можливе коли ви всі будете дотримуватися норм поведінки і моралі, яка встановлена в людському суспільстві.



Учень

Земля в барвистому суцвітті

У часі й просторі летить

Ти не один живеш на світі

Один би ти не зміг прожить.

Живеш в суспільстві ти людському,

Де є закони і мораль.

І все, що прийнято у ньому,

Повинен знати. Та на жаль…

Не всі дотримують порядку,

Законів, правил, норм людських.

Живуть на світі без оглядки

І, часом, викликають сміх.

А деколи, біду і горе

В суспільстві можуть причинить.

І страх накотиться, як море,

А як зі страхом в серці жить?

Хлопчик.

Давайте дружно жити,

Щоб легко всім було.

І кожного любити,

Усім нести тепло.

Дівчинка.

Не кривдити нікого,

Не бить, не ображатьc:\users\людмила\desktop\001 (5).jpg

Поганого нічого

Нікому не казать

Хлопчик. Давайте жити в мирі

У злагоді й теплі.

Слова хороші й щирі

Хай линуть на землі!

( діти беруться за руки і співають пісню «Пісенька друзів»-муз.В.Герчик, сл..Я.Акима)

Вчитель. У великій книзі Біблії записані десять законів , десять заповідей, які послані людству, щоб воно жило за цими заповідями. Я якби люди дотримувалися їх, то на землі

Був би блаженний рай і процвітання, ніколи б не було воєн, образ, брехні, ненависті, беззаконня та різних чвар. Бо там чітко і зрозуміло написано, як треба себе поводити , щоб жити в мирі і злагоді з людьми і з самим собою. ДАВАЙТЕ ПРИГАДАЄМО ЇХ. Хто знає ці заповіді, діти? Навіть у ті далекі-далекі часи, понад дві тисячі років тому, людям був даний наказ: не вбивати, не красти, не судити, тобто не осуджувати інших, любити і поважати своїх батьків. Почалося третє тисячоліття, але перед людьми стоять ці ж самі проблеми. І найперше-любити і поважати своїх батьків, допомагати їм, щоб їх вік на землі був довгим і щасливим. Та й народна мудрість каже: «Нащо ліпший клад, коли в сім’ї лад!», а про гарну сім’ю кажуть так:»Живуть між собою, як риба з водою.» А ще народ майбутнім поколінням нагадує: «Годуй діда на печі, бо й сам там будеш»



Отже, коли в сім’ї лад, то там щасливі всі дорослі і діти.

1. Як ви ставитеся до своїх батьків, дідусів і бабусь?

2. Чи завжди ви виконуєте доручення тата і мами?

Учениця.

Кожен хоче, щоб його любили

Тато й мама, сестри та брати.

І , щоб друзі кожен раз хвалили…

А чи їх не ображаєш ти?

Ну, поганим словом чи ділами, чи комусь в житті не допоміг?

А, можливо, не послухав мами

І з образою на серці спати ліг?

Ой, буває, все в життя буває.

Тільки ти так більше не твори.

Це тебе ніяк не прикрашає,

І поганих слів не говори.

Бо погане слово ображає,

Зло маленьке чинить більше зло.

А образа — жити заважає.

Бачиш, як тобі не повезло!

Подружки, назавжди з добротою,

Сонце в серденьку носіть своїм.

Будуть всі пишатися тобою,

Дорогим і любим станеш всім!



Вчитель.Як було чудово б жити на землі, коли б усі люди виконували Заповіді і закони! Не треба було б замикати будинки, бо ніхто б не крав, не грабував, можна було б всім довіряти, бо ніхто б не насмілився б казати не правду. І взагалі все було б так прекрасно! Але поки, що так немає. І хоч кожен знає, що всяке зло карається , а все одно роблять погано. А все залежить від самої людини. Треба , щоб кожен усвідомив, що треба робити тільки добро. Тоді на землі стане більше добрих людей. Все починається з дитинства. Треба виховувати з дитинства волю і характер, бути наполегливим і сильним. Бо все погане: погані звички, слова, вчинки — залишаються з людиною і це переходить у характер. Недарма народна мудрість говорить: !Посієш звичку — пожнеш характер» А характер змінити важко, він залишається з людиною назавжди і коли у людини слабка воля, то характер вона не змінить, так і залишиться з поганим характером. От потім такі люди часто стають злочинцями.

  • А чи є у нас в класі учні, які порушують дисципліну, не слухають старших, не поважають товаришів?

  • Таких учнів і сварять , і карають, а вони ніби не розуміють, що роблять гірше собі. У них немає сили волі, щоб гарно поводитися. Силу волі виховувати важко, але всім можливо, хто хоче вирости доброю і мудрою людиною.

Учениця. А зараз я вам прочитаю вірш про клас, в якому немає миру і злагоди.

Нема ні миру, ні любові,

Розтанула і звезла вмить.

Розбив Віталик носа Вові

І той заплаканий сидить.

Замазали весь зошит Галі,

Погане слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі…

Хтось Колі ручку поламав.

Скубнули Таню за косичку,

Вона ображена мовчить.

З книжками скинули поличку…

Ну, як в такому класі жить…?

Де хлопці і дівчата б’ються

І прозиваються весь час?

Де над бідою всі сміються…

Скажіть мені, хіба це клас?

Вчитель. А й справді, з цього класу захочеться всім утекти, бо діти йдуть додому ображені, сердиті, заплакані. Ось і накопичується в серцях образа, зло , ненависть, помста. А це дуже погано. Треба виростати добрими, вміти прощати один одному погані вчинки, носити в душі сонечка любові і доброти.

-А чи не схожий наш клас на клас із цього вірша?

Привчайте себе змалку до порядку і дисципліни. Виробляйте хороші звички. З ними легко і просто жити. Вони згодом перейдуть у хороший і добрий характер. А добра , чуйна, весела. Порядна людина — всім приємна. Такі люди з усіма вміють ладнати, жити в злагоді, з ними не виникає непорозумінь, сварок, бійок. Вони успішно вирішують усі життєві проблеми. Вони добрі, веселі. Привітні, люблять людей, вміють прощати і вибачати. А ще вміють весело пожартувати і нікого не образять. Ось такими ростіть і ви і знайте, що кожен з нас має велике щастя просто жити на Землі. Гарно поводьте себе і не будьте такими , як два Васі , про яких іде мова у вірші.

Учень. Щось немає миру в класі,c:\program files\microsoft office\media\cagcat10\j0251301.wmf

Часто б’ються хлопчаки.

Це тому, що наші Васі

Завжди роблять навпаки.

Скаже вчитель сісти тихо,

Рот закрити на замок

Наші Васі як на лихо,

Проговорять весь урок

Просять діти помовчати

І нікого не займать—

Два дружки почнуть кричати

Битись , дряпатись, плювать.

І ніхто їх не вгамує,

Трощать хлопці все підряд

Злагоди у нас бракує

Де поділись мир і лад?



(діти читають смішинки зі шкільного життя)

Дуже важливо під час спілкування дотримуватися правил ввічливості. Що означає?(не перебивати, вміти вислухати до кінця, у суперечках не вживати образливих слів тощо)

--Які ввічливі слова потрібно вживати під час розмови?

- Якщо ти хочеш втрутитися в розмову інших, як це правильно зробити?

(аналіз різних життєвих ситуацій)

--Що таке чуйність? Що означає бути чуйним?

(інсценізація оповідання Ю.Єрмолова «Чуйний хлопчик»)



Беруть участь:

Костик ---чуйний хлопчик.

Марія Петрівна—сусідка

Бабуся.


У дворі на лавочці сидить бабуся. Входить Костик

Костик (до себе). Сьогодні 8 Березня. Буду з усіма жінками найчемнішим і найуважнішим з усіх наших хлопців. Ондечки бабуся на лавочці сидить. Хай вона тільки упустить свою палицю, я одразу ж її підніму. От вона й розкаже всім: 2Ой, який же в нас Костик чуйний та вихований!» (Чекає) Чого це вона палицю не випускає?

Так цілісінький день можна чекати.



(У дворі з’являється сусідка Кості — Марія Петрівна з важкою сумкою)

О! Краще я їй допоможу… (Підбігає до Марії Петрівни) З базару, чи як?

Сусідка. Еге ж . Купила ось до свята.

Костик . Гаразд, так вже тому і бути. Донесу вам сумку. Тут зовсім близенько. Давайте, чи що?. А то пихкаєте, як маневровий паровоз. (Простягає руку за сумкою, але сусідка відсторонивши його йде далі)

Бабуся. (до себе) Ой, який грубий, який невихований хлопчик! І чого його тільки батьки вчать?

Костик. Це я— невихований? (бабусі). Та ви що, сліпі, чи що? Я ж тільки, що на ваших очах… Ну , вже більше нізащо нікому не допоможу (Біжить, підбиває ногою бабусину палицю. Та хитає головою вслід) Нізащо! Досить з мене!

--Чому бабуся назвала хлопчика невихованим?

--Як зреагував на це хлопчик?

Добрі справи можуть бути великі і малі, повсякденні. Однак усі вони приємні людям. Слід своєчасно приходити на допомогу не тільки старшим, а й ровесникам чи меншим. Треба вчитися бути уважним до чужої біди, вміти відчути чужий біль, не чекати, коли в тебе попросять допомоги



--Що говорить народна мудрість про чуйність, уважність?

1.Хто швидко допоміг, той двічі допоміг

2.Без добрих справ немає доброго імені

3.Слово ранить, слово-лікує.



Вчитель. А тепер прийшов час дати відповіді на мої запитання і підбити підсумки.

Коли вам краще жити-

Коли сміються діти,

А чи тоді, як всі кричать

І їм не можна ради дать?

Бабусі допоміг хлопчак

Він , діти, добрий хлопчик?

--Так!


--тепер усі скажіть мені:

У сварці жити добре?

-Ні!

- А як немає забіяк,



Тоді усім прекрасно?

-Так!


-А як серця у всіх ясні, то вам погано, діти7

-Ні!


-Співає хлопчик гарно як!

А вам подобається

-Так!

-А як обличчя всіх пісні,



Похмурі, злі, вам добре?

-Ні!


-Реве і трощить все чудак.

Це теж погано, діти

-Так

-Тоді і ще скажіть мені:



Як діти б’ються-добре?

-Ні!


Звичайно, краще в мирі жити

І з усіма дітьми дружити.

Щоб всі веселими були,

У мирі й злагоді жили!

І тоді до вас усміхнуться люди. І ви відчуєте красу й гармонію великого світу, в якому живете. І хай завжди у нашому класі панують любов і мир, дружба і злагода, розуміння і радість

Учениця.

-І ти , й твої товариші,

І ваші друзі всі по класу

Живіть із сонечком в душі,

На ненависть не гайте часу!

Не тратьте часу на біду

Це страшно , я скажу відразу.

Живіть, як пташечка в саду

І не носіть в душі образу.

З любов’ю в серці вчіться жить,

Умійте людям гріх прощати,

І навіть ворога любіть,

За себе вмійте постояти.

А поки ви іще малі,

Привчайтеся добро творити.

Бо ж ви людина на Землі,

З собою вчіться в мирі жити.

Звучить пісня «Пісня на добро»

«Конверт дружніх запитань»--вільний обмін думками по самим різним темам в особливо створеній дружній обстановці

Анкета «З’ясування власних рис особистості»

1. Коли ти дивишся на красиву людину, виникає в твоїй душі заздрість до неї?

2.При знайомстві з людиною на що ти звертаєш увагу в першу чергу?

3. Зараз на вулицях багато людей, що просять милостиню. Що ти думаєш про них?

4. Якщо вчитель неправильно, на твій погляд оцінив твою роботу, які почуття, думки виникають у тебе?

5.Якщо не дуже близька тобі людина, з якою ти ще й трішки полаявся, потрапила в скрутну ситуацію, чи буде в тебе бажання їй допомогти?

6.Моя зовнішність: привабливий( а), звичайний (а), негарний (а), красивий (а)

7.Звертаю увагу на: фігуру, зачіску, макіяж, звички, одяг, охайність (при знайомстві)

8.Хто для вас найбільший авторитет6 батьки, бабуся, дідусь, брат, сестра, однолітки, учителі. Чому?

9. Що ви вкладаєте в поняття ( підкресліть)

Скромність: сором’язливість, ніяковість, мовчазність, пасивність.

Запальність:активність, нестриманість, злість.

10. Якою людиною ви б хотіли стати? (1відповідь)

Спокійною, лідером, розумною, врівноваженою, умілою, байдужою, милосердною, кмітливою, діловою, непомітною, правдивою, працьовитою, товариською.

11. У якому віці ви вперше відчули : образу, стрес, жах, страх, злість, ненависть.

12. Що ви вважаєте найважливішою рисою особистості7

13.Яких рис своєї особистості ви б хотіли позбавитися?

14. Якщо тебе пригощають ласощами, які тобі не подобаються, про що ти думаєш?Що зробиш?

15. Що вкладаєте в поняття: Милосердя, щедрість, покірливість, чуйність.

Лихослів’я, нещирість, лайлива мова, брутальна лайка.

16. Які почуття у собі ви вважаєте найважливішими , вирішальними?

17.Кого ми називаємо добрим?

18.Які правила доброго поводження ви знаєте?

19.Чи любите ви когось, крім самого себе?

20. Що найбільше цінуєте в друзях?

21. Чи можете здійснити рішучий вчинок на захист справедливості, проти хамства, лицемірства?

22. Що вам найбільше подобається допомагати людям , чи , щоб вони допомагали вам?

23.Чи готові ви взяти на себе обов’язки в разі хвороби когось із членів сім’ї.?Які?

24. Чи задумуєшся ти про своє майбутнє, коли робиш погані вчинки?

25. Поміркуй. Для чого ти живеш?

Анкета самооцінки самохарактеристики учня ( 5-7 класи)

1. Прізвище, ім’я.

2. Чи задоволений ти самим собою?( так, ні)

3.Як, на твою думку, ставляться до тебе в класі?

4.Якщо тобі запропонували б перейти в інший клас, ти погодився?

5. Що ти більш за все цінуєш у своєму характері? (перелічи)

6.Чи є у тебе недоліки в характері?

7.Чи думаєш ти позбавитися від недоліків?

8. Хто твій улюблений вчитель?

9.Які в тебе навчальні успіхи з предмета цього вчителя?

10.Чи впевнений ти у своїх знаннях? ( так , ні) Як ти їх оцінюєш:ЗАДОВІЛЬНІ, ХОРОШІ, ВІДМІННІ (ПІДКРЕСЛИТИ)

11.Чи в повну міру своїх можливостей ти навчаєшся? Якщо ні, то за яких умов ти навчався б добре?



Анкета- тест

1. Ти любиш школу?

а)дуже люблю; б)не люблю;в) трішки люблю.

2. Як ти почуваєшся в школі?

а) спокійно;б)весело;в) нудно;г)страшно д) комфортно е) неспокійно; ж)самотньо

3.Які маєш проблеми взаємовідносин з однокласниками?

4. Яке ставлення до людини переважає у вашому класі?

а)розуміння; б) байдужість;в) насилля; г)повага і довіра; д) співпереживання;е)переслідування і кепкування4 є)готовність допомогти

5.Як би ти охарактеризував взаємовідносини у класі між учнями?

а) дружба, співпраця. Піклування одне про одного і водночас відповідальність перед колективом за свої вчинки.

б)товариські, але не дуже міцні й щирі;

в)цілковита байдужість, ніхто ніким не цікавиться;

г)уявна злагода та прихований тиск тих, хто дужчий4

д) ми всі підкоряємося «одному королю» або групі нахабних і небезпечних4

е) взаємовідносини різні, залежно від ситуації

6.Найкращим спілкуванням з однокласниками я вважаю:

а) разом учити уроки; б) виїздити на природу;в)брати участь у громадській діяльності ;г)триматися від них подалі; д)допомагати тим, хто потребує цього; е) проводити вільний час; є) обговорювати особисті проблеми;ж) звертатися до них за допомогою.

7.Хто має втрутитися і допомогти учневі, якщо він став на неправильний шлях?



а) ніхто;б)однокласники; в)вчителі;г)батьки; д)міліція; е) психолог;є)я особисто.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка