Усього 70 годин; текстуальне вивчення творів – 58 годин; розвиток мовлення – 4 години; позакласне читання – 4 години; резервний час – 4 години



Скачати 108.46 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір108.46 Kb.
Усього 70 годин;

текстуальне вивчення творів – 58 годин;

розвиток мовлення – 4 години;

позакласне читання – 4 години;

резервний час – 4 години


п/п

Тема уроку

Дата

Примітка

Вступ (1 година)



Література як вид мистецтва. Художній образ.

(ТЛ) Художній образ, початкові поняття про традиційний образ. Вічний образ.

(ЛК) Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві.

(УС) Традиційні образи українського і зарубіжного фольклору.

(ЕК) особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва







2

ПЧ. Моя улюблена книжка







Міфи народів світу (6 годин)

3

Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.).

(ТЛ) Міф, мотив. Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ)







4

Відображення єдності людини й природи в різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів.

(ЛК) Втілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.).

(УС) Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про природу, про добрі й злі сили).

(ЕК) Подібність елементів у міфах різних народів (образи, сюжети, мотиви). Міф і казка







5

Грецькі міфи. Міф про Прометея. Міфи про Геракла (1-2 міфи). Дедал та Ікар. Нарцис. Пігмаліон і Галатея.







6

Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп.







7

Єгипетські міфи. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.







8

РМ (У). Складання кіносценарію вибраного епізоду з міфу «Деметра і Персефона»







Мудрість байки (3 години)

9

Байка як літературний жанр, її характерні ознаки , особливості художньої будови, повчальний зміст. Езоп. «Лисиця й виноград».

(ТЛ) Байка, езопова мова. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ)







10

Езоп. «Вовк і Ягня». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа.

(УС) Поетичне переосмислення традиційних сюжетів і образів Езопа в українських байках







11

Іван Андрійович Крилов. «Квартет», «Бабка і Муравель». Моральні проблеми в байках І. А.Крилова. Яскравість алегоричних образів.

(ЛК) Втілення сюжетів і образів байок Езопа та І. А.Крилова у мистецтві.

(ЕК) Специфіка художнього втілення сюжетів Езопа в байках І.А.Крилова







12.

Контрольна робота№1 з тем «Міфи народів світу», « Мудрість байки» (тести, різнорівневі завдання)







Притчі і фантастика (18 годин)

13.

Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробовування людини в романі Ж.Верна.

(ТЛ) Поглиблення поняття про роман (пригодницький роман). Композиція.







14.

Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність.







15.

Дік Сенд і його друзі.







16.

Дік Сенд і Негоро.







17.

Проблема рабства в романі.







18.

Описи природи.







19.

Чарлз Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.

(ТЛ) Поглиблення поняття про повість.

(УС) Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). Висловлювання українських митців про творчість Ж.Верна.







20.

Чарлз Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.

(ТЛ) Поглиблення поняття про повість.

(УС) Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). Висловлювання українських митців про творчість Ж.Верна.







21.

Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.







22.

Значення образу Різдва у творі. Сюжет і композиція повісті. Елементи фольклору (казки, пісні).

(ЕК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творі Ч.Діккенса.








23.

Контрольна робота №2 з тем «Творчість Ж.Верна», «Творчість Ч.Діккенса» (тести, різнорівневі завдання)







24.

Микола Васильович Гоголь «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі.

(УС) М.В.Гоголь і Україна, музеї М.В.Гоголя в Україні (Полтавщина). Висловлювання українських митців про творчість М.В.Гоголя







25.

Микола Васильович Гоголь «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі.

(УС) М.В.Гоголь і Україна, музеї М.В.Гоголя в Україні (Полтавщина). Висловлювання українських митців про творчість М.В.Гоголя







26.

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.







27.

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.







28.

Роль фантастики в повісті.







29.

Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін..; різдвяні символи; елементи казки).

(ЛК) Втілення сюжету прочитаного твору у мистецтві.

(ЕК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творі М.В.Гоголя







30.

РМ (письмово).Вибірковий письмовий переказ улюблених епізодів повісті М.В.Гоголя «Ніч перед Різдвом»







31.

Контрольна робота №3 (класний твір)







32.

ПЧ Д. Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо»







ІІ семестр




Людські стосунки (14 годин)







33.

Антон Павлович Чехов. «Хамелеон», «Товстий і тонкий». Викриття пристосування, підлабузництва в оповіданнях А.П.Чехова.

(УС) А.П.Чехов і Україна. Літературні музеї А.П.Чехова (Ялта)







34.

Діалог як основна форма розкриття сюжету. Майстерність письменника у змалюванні персонажів.

(ЕК) Порівняння образів чеховських персонажів (Очумєлов, «товстий», «тонкий»): схожість і відмінність між ними. Зіставлення літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них







35.

Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви.

(ТЛ) Гумор, іронія, художня деталь, підтекст.

(ЛК) Втілення сюжетів прочитаних творів у мистецтві. Актуальність проблематики творів у контексті сучасної культури: ставлення до людей різних народів, рас, національностей; пошук свого місця у сучасному світі; роль мистецтва; відповідальність за долю іншого і світу загалом та ін.







36.

Джек Лондон. «Жага до життя». Проблеми життя і смерті. Дружби і зрадництва у творі.







37.

Характеристика героїв твору. Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання.

(ЛК) Актуальність проблематики твору у контексті сучасної культури: відповідальність за долю іншого і світу загалом та ін.







38.

В.Г.Короленко. «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі.

(УС) В.Г.Короленко і Україна. Літературні музеї В.Г.Короленка (Полтава) в Україні.







39.

Тема мистецтва.







40.

Петро Попельський і Евеліна.







41.

Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших.







42.

Українська природа, народні образи й традиції в повісті.

(ЛК) Втілення сюжету твору у мистецтві







43.

Антуан де Сент – Екзюпері. «Маленький принц». Людські взаємини, моральні цінності в казці – притчі «Маленький принц».

(УС) Музеї А. Сент – Екзюпері в різних країнах (Франція, Японія та ін.)

(ТЛ) Притча







44.

Філософський зміст твору.







45.

Художні образи твору.







46.

Художні образи твору.







47.

Контрольна робота №4 (класний твір) з теми «Людські стосунки»







48.

ПЧ Сенкевич Г. «Янко – музикант»







Поетичне бачення світу (6 годин)

49.

Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. (Вивчення напам’ять 3 – 4 хайку за вибором учня)

(ТЛ) Хайку, ліричний герой.

(ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різних культурах







50.

Зображення станів природи в ліриці М.Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.







51.

Роберт Бернс. «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р.Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). (Вивчення напам’ять)

(ЕК) Елементи фольклору і міфів у творах Р.Бернса







52.

Генрі Лонгфелло. «Пісня про Гайавату» (1 розділ за вибором учителя). Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату». (Вивчити напам’ять уривок, запропонований учителем)

(ТЛ) Поема, ліричний герой







53.

Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.). Образ Гайавати. Ідеї миру. Національного єднання, служіння народові.

(ЕК) Елементи фольклору і міфів у творах

Г. Лонгфелло







54.

Джанні Родарі. «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття.

(ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різних культурах

(УС) Видатні українські перекладачі творів зарубіжних поетів







55.

Контрольна робота №5 з теми «Поетичне бачення світу» (тести, різнорівневі завдання







56.

РМ (у) Виразне читання поезії напам’ять (за вибором учнів)







Образ майбутнього в літературі (4 години)

57.

Рей Дуглас Бредбері. «Посмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Посмішка».

(ТЛ) Конфлікт







58.

Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.

(ЛК) Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.)







59.

Роберт Шеклі. «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві.

(ТЛ) Поглиблення поняття про фантастику.

(ЕК) Том і Кліві: схожість і відмінності.







60.

Роздуми автора про майбутнє людини і людства. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму.

(УС) Українські письменники – фантасти, їхні твори для дітей







61.

ПЧ Бредбері Р. «Все літо в один день»







Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом (4 години)

62.

Астрід Анна Емілія Ліндгрен. «Брати Лев’яче серце». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах.

(ТЛ) Поглиблення понять про повість (психологічна повість, повість – казка) , роман (фантастичний роман)

(УС) Сучасна українська література для дітей і про дітей







63.

Моральні цінності у творах А. Ліндгрен. образи головних героїв. Перемога добра над злом.







64.

Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці ( король , Лукас, пан Ермель, пані Ваас).







65.

Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці ( король , Лукас, пан Ермель, пані Ваас).







66.

Моральні цінності, що утверджуються у творі (дружба, кохання. Повага до інших, любов до батьківщини).

(ЛК) Фентезі в різних видах мистецтва, комп’ютерних іграх тощо. Початкове уявлення про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва.

(ЕК) Порівняння образів дітей у творах українських і зарубіжних авторів







67.

РМ (письмово). Написання вітального листа на честь літературного героя за розділом «Сучасна література»







68.

Контрольна робота №6 за розділами «Образ майбутнього в літературі» та «Сучасна література» (тести, різнорівневі завдання)







Підсумки (2 години)

69.

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу







70.

Презентація курсу «Світова література», 7 клас. Рекомендації щодо читання літератури влітку.








База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка