Уроків з навчального предмета «Художня культура»



Скачати 390.57 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації18.04.2016
Розмір390.57 Kb.
  1   2   3
ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ

до уроків з навчального предмета «Художня культура» ( 9 клас )

РОЗДІЛ І.
Урок 1. Види мистецтва та специфіка їх художньо-образної мови.

  1. Я вважаю, що у майбутньому з’явиться вид мистецтва___________________,який дасть людям змогу________________________, бо буде виражати___________________________________ .

  2. Намалюйте «Сяючого Аполлона» зі своїми музами. Подаруй кожному з героїв необхідний атрибут його діяльності, поясніть позу кожного героя.

  3. Продовжіть рядок спільних слів, які характерні для різних видів мистецтва: композиція, ритм, інтонація, …

  4. З якою музою ви хотіли б спілкуватися? Який подарунок мріяли б отримати від неї?

  5. Ви – міністр освіти. Ваші пропозиції стосовно обов’язкових предметів мистецтва, необхідних у загальноосвітніх навчальних закладах.


Урок 2. Архітектура. Скульптура.

  1. Заповніть таблицю своїх уподобань мистецьких епох:

назва епох

стильові особливості архітектури

приклади споруд

Античність







Середньовіччя







Відродження







Класицизм







Новий час







Сьогодення










  1. Складіть маршрутний лист світової подорожі, яку ви бажали б здійснити з метою відвідати певні культурні об’єкти.

  2. Опишіть усно або намалюйте будівлю школи ХХІІ сторіччя.

  3. Які скульптурні споруди, на вашу думку, могли би прикрасити ваше місто, ваш район, вашу школу?

  4. У якому архітектурному стилі ви мріяли б побудувати власний будинок? Які мистецькі особливості ви бажали б бачити у ньому?


Урок 3. Графіка. Живопис.

  1. Запишіть у таблиці прізвища художників, що, на ваш погляд, залишили яскравий слід в історії мистецтва:

    країна


    прізвище(а) художника(ів)

    назва(и) твору(ів)

    епоха (стиль)

    Україна










    Росія










    Італія










    Франція










    Німеччина










    Іспанія










    США










    за вашим вибором










  2. Я вважаю, що словом «художник» називають не тільки людину що створює картини, а й…

  3. Продовжить смисловий ряд видів діяльності людини, що потребують, на вашу думку, художньої праці: кіно, мультиплікація, комп’ютерна графіка, архітектура, дизайн…

  4. Назвіть прізвища видатних діячів науки, техніки тощо, які творили і у мистецькому напрямку.

Урок 4. Декоративно-ужиткове мистецтво

  1. Знайди потрібне словосполучення, що стійко склалося с часом у зв’язку з посиленим розвитком і перевагою виробництва, або напрямку художнього мистецтва у діяльності певних країн.

    Венеціанське

    Перські


    Бразильський

    Димківська

    Петриківський

    Українська

    Китайська


    Вишиванка

    Порцеляна

    Карнавал

    Скло


    Килими

    Розпис


    Іграшка


  2. Я знаю, що найвідомішим в Україні та за її межами є ярмарок, на якому широко представлені вироби декоративно-ужиткового мистецтва. Щороку традиційно він проходить в…

  3. Я знаю, що видатний письменник… дав йому яскравий опис у повісті…., а видатний російський композитор …створив оперу…

  4. Викресліть зайве. Декоративно-ужиткове мистецтво: ринок, глечик, музей, писанка, кераміка, пейзаж, скульптура, ювелірний виріб, мозаїка, бісер, вироби з дерева, лозоплетіння, скань, дизайн, архітектура, фотографія.


Урок 5. Художня фотографія. Комп’ютерна графіка.

Художні можливості та застосування в культурі

1. Я знаю, що винахід фотографії належить … , який жив у Франції.

2. Поява фотографії втілила в дійсність слова: «Зупинись мить, ти прекрасна». Кому вони

належать?

3. Я вважаю, що комп’ютерна графіка …замінить живопис, тому що…
Урок 6. Музика вокальна, інструментальна, театральна. Музичні жанри і форми.

1. Я знаю, що поява вокальної музики була пов’язана в житті людини з…

2. Я знаю, що інструментальна музика виникла з того, що люди…

3. Розташуйте послідовно у вигляді часового відрізку появу напрямків музики згідно їх виникнення.

_______________________________________________________________________________________

давні часи сьогодення

джаз, інструментальна музика, симфонічна музика, фортепіанна музика, вокальна музика, поп-

музика, рок- музика.

4. Ви-маркетолог світової компанії звукозапису. Складіть перелік майбутньої продукції (напрямок

академічної музики), яку ви запропонуєте споживачам. Поясніть принцип, за яким ви робили

відбір.


5. Які, на вашу думку, твори академічної музики мають бути в навчальній програмі з музичного

мистецтва в загальноосвітніх закладах? Чому саме вони?

6. Заповніть таблицю:

члени родини

улюблені народні

пісні

улюблені авторські пісні

класична музика

інше















Урок 7. Музичні жанри і форми - камерно-інструментальні та симфонічні.

1. Слово «симфонія» в перекладі з грецької означає…

2. Я знаю, що «батьком симфонії» вважається…

3. З музикою якого композитора, на ваш погляд, неодмінно треба ознайомитись в

навчальних загальноосвітніх закладах?

4. Чи потрібно культурній людині ХХІ століття знати класичну музику?

5. Вкажіть у відсотках на круглій діаграмі свої уподобання відносно запропонованих вам напрямків

музичної культури: рок, джаз, поп, опера, симфонія, балет, фольклор, камерна музика, інше.


Урок 8. Музично-театральні жанри і форми. Напрямки музики масових жанрів.

1.Який зв'язок мають опера і античний театр?



  1. Викресліть зайве. Опера складається з різних номерів - це: арії, аріозо, мізансцени, дуети, хорові сцени, балетні номери, пісні, каватини, тріо, інтродукції, симфонічні антракти, діалоги, речитативи, монологи.

  2. Заповніть таблицю:




    опера

    балет

    спільне




    відмінне







  3. Заповніть таблицю власних уподобань в номінації «опера»:




    автор опери

    назва опери

    стильовий напрямок

    українська










    зарубіжна










  4. Заповніть таблицю власних уподобань в номінації «балет»:




    автор балету

    назва балету

    стильовий напрямок

    український










    зарубіжний










  5. Обміркуйте і доведіть. Рок-опера - це трансформація жанру, чи відособлення жанру, переродження чи щось інше?

  6. Ви – головний продюсер конкурсу «Гремі». Кого з виконавців ви б номінували на премію? В якій послідовності?

  7. У вас романтичне побачення. На який концерт ви б запросити кохану людину?

  8. Створіть своєрідний розклад музичних творів, які допомогли б вам провести день приємно та цікаво.

призначення музики

назва твору

автор, виконавець

для прокидання







для зарядки







для допомоги у навчанні







для спілкування з друзями







для розваг







для спілкування з родиною







для засипання









Урок 9. Основні елементи художньо-образної мови театрального мистецтва. Театральні професії.

1.Зробіть власну «алею кінозірок»:



українські актори

зарубіжні актори







2.Заповніть таблицю власних уподобань:

назва фільму

актори

режисер



















  1. Ви – продюсер. Який літературний твір ви б обрали для сценарію театральної постановки? Кого з режисерів і акторів ви б запросили?


Урок 10. Види театру. Хореографія – вид сценічного мистецтва. Види танців.

1.Доповніть неназвані види театру: оперний, драматичний, ляльковий, …

2.Висловіть свою думку відносно того, чи потрібно під час відвідування театру, вбиратися у вечірній одяг?

3.Висловіть свою думку відносно «вільної» поведінки глядачів у театрі? Які межі саме ви встановили б для цього?

4.Чи потрібен, на вашу думку, у вашій школі театральний гурток?

5.Чи допоможе початкова акторська майстерність, отримана в театральному гуртку людині в реальному житті, яке зовсім не пов’язане з театром? Обґрунтуйте відповідь, наведіть приклади.
Урок 11. Художні засоби кінематографу.

Види кіно: ігрове, анімаційне, документальне, науково-популярне.

Які види кіномистецтва вам нецікаві? Чому?



  1. Який літературний твір, на вашу думку, потрібно обов’язково екранізувати? Чому?

  2. Кому б з режисерів ви б надали спонсорську допомогу? Якими б були умови надання цієї

допомоги?

  1. Прізвища якого актора не вистачає на алеї зірок у Голівуді?

  2. Знайди переконливі аргументи і спробуй довести своїм однокласникам, що твій улюблений фільм – кращий, і що в тебе гарний смак.



Урок 12. Жанри кінематографу. Видатні режисери й актори світового кіно.

1.Заповніть таблицю:



члени родини

назва улюбленого фільму

автори

актори












2.Заповніть таблицю:

кінофестиваль

країна

місто

назва призу












  1. Який фільм ти дивився найбільше разів?

  2. Який бік життя кіномистецтво за допомогою своїх засобів має більше висвітлювати?


Урок 13. Телебачення як мистецтво і засіб комунікації. Відеокліп.

  1. Розподіліть та розташуйте, на свій роздум, за рівнем важливості видові напрямки телепередач:

    напрямки

    відсотки

    назви телепередач

    місце

    історичний










    інформативний










    спортивний










    розважальний










    ігровий










    документальний










    політичний










    науковий










    дитячі










    інші










  2. Складіть кругові діаграми часу, на яких зазначте, скільки приблизно часу приділяє кожен із членів вашої родини кіно і телебаченню. Порівняйте і проаналізуйте отримані результати.

  3. Чи повинні існувати «чисті» канали телебачення, де увесь час присвячено одному виду передач? Обґрунтуйте свою відповідь.

  4. Чи потрібна цензура Національної Ради для регламентування змісту теле - і кінопродукції?

  5. Які ваші улюблені телепередачі? Які телепередачі вам дивитись неприємно? Чому? Чи вважаєте ви, що їх потрібно закрити?

  6. Як ви вважаєте, чи є сенс читати книгу, якщо можна ознайомитись з її теле - чи кіноверсією?

  7. Що для вас цінніше: спілкування з друзями чи перегляд бажаного кінофільму чи телепередачі?


14 урок. Поліхудожні явища сучасної культури. Синтез мистецтв.

1. Спробуйте визначити, які види сучасної культури синтезуються, тяжіють одне до одного, а які відокремлюються одне від одного, розвиваючись уособлено, щоб зберегти свою індивідуальність.



  1. Заповніть пусті клітини «синтетичної» таблиці:

    види мистецтва, або культури

    синтетичне явище

    музика, література, хореографія, театральне мистецтво,

    шкільне свято «Учень року»




    новорічне телешоу

    музика, хореографія, література, сценографія







    цирк

    музика, драматургія, сценографія







    Інтернет - сайт Британського музею

    архітектурні споруди, фольклор, режисура







    комп’ютерні ігри

    музика, балет, фігурне катання




  2. Знання про які види мистецтв ви хотіли б отримати у загальноосвітньому закладі, у вищому навчальному закладі?

  3. Викресліть зайві і узагальніть поняття, що залишились: фарби, макіяж, туш, олівці, тіні, обличчя, сукня, косметика, крем, пудра, рум'яна, блиск, підводка, пензлик, помада, грим, make-up.

  4. Складіть шкільний проект, в якому будуть поєднані різні види мистецтв.


ТВОРЧІ ЗАВДАННЯ

до уроків з навчального предмета «Художня культура» ( 9 клас )

РОЗДІЛ ІІ.

Урок 1. Загальне уявлення про культуру.

Матеріальна та духовна культура. Складові духовної культури.

  1. Я знаю, що культура людини накладає свій відбиток на її поведінку, тому що…

  2. Я вважаю, що є певна закономірність і взаємозалежність між матеріальними і духовними потребами, тому що…

  3. Я вважаю, що вища освіта не робить автоматично людину культурною і освіченою, бо…

  4. Я вважаю, що людині потрібна не тільки матеріальна, але і духовна їжа. Духовна їжа означає…

  5. Назвіть критерії власного вибору майбутньої професії між матеріальним чи духовним світом людської діяльності.

  6. Заповніть таблицю:




    наука

    релігія

    мистецтво

    спільне




    відмінне










  7. Чи в змозі освіта змінити пріоритети та ціннісні орієнтири суспільства?

  8. Як пов’язані освіта і наука? Чи залежать вони одна від одної?

  9. Поміркуйте та висловіть власні судження: чи залежіть релігія від освіти? Чи є сенс в тому, щоб в програмах загальноосвітніх навчальних закладах були предмети з релігійним змістом?

  10. Ви – член комітету Верховної Ради з питання економічного переозброєння та розвитку країни у наступному році. Якою буде ваша пропозиція стосовно виділення коштів на культуру та мистецтво?

  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка