Уроки інформатики 2 клас (за підручником О. В. Коршунової) Харків Видавнича група «Основа» 2013



Сторінка1/11
Дата конвертації29.04.2016
Розмір0.73 Mb.
#24909
ТипУрок
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11

Серія «Усі уроки» Заснована 2005 року

О. П. Антонова



уроки

ІНФОРМАТИКИ

2 клас


(за підручником О. В. Коршунової)


Харків Видавнича група «Основа» 2013

УДК 004.451(07) ББК 32.953.26-018.2я7

А72

Антонова О. П.

А72 Усі уроки інформатики. 2 клас (за підручником О. В. Коршунової). — X. : Вид. група «Основа», 2013. — 151, [9] с. (Серія «Усі уроки»)

ISBN 978-617-00-1864-9.

Пропоновані конспекти уроків розроблено до програми «Сходинки до інформатики » для учнів 2 класу відповідно до підручника Коршунової О. В. Сходинки до інформатики. — К. : Генеза, 2012, що рекомендована до використання в навчально-виховному процесі в початковій школі. Конспекти уроків з інформатики в 2-му класі розроблені відповідно до вікових особливостей учнів. Розробки уроків містять завдання для розвитку логічного мислення, практичні роботи, хвилинки релаксації, домашні завдання тощо.

Для вчителів інформатики та вчителів початкової школи, які викладають предмет «Сходинки до інформатики».

УДК 004.451(07) ББК 32.953.26-018.2я7




ISBN 978-617-00-1864-9

© Антонова О. IL, 2013

© TOB «Видавнича група "Основа"», 2013

Зміст


ПЕРЕДМОВА 5

УРОК № 1. ПЕРША ЗУСТРІЧ 6

УРОК № 2. ЯК КОМП'ЮТЕР РІЗНІ ПРОФЕСІЇ ОПАНУВАВ 10

УРОК № 3. СУЧАСНІ КОМП'ЮТЕРИ 13

УРОК № 4. ПОЗНАЙОМИМОСЯ БЛИЖЧЕ 16

УРОК № 5. ХТО ГОЛОВНИЙ? 20

УРОК № 6. ПРОГРАМИ РІЗНІ ТА КОРИСНІ 23

УРОК № 7. УВАГА! ВМИКАЄМО КОМП'ЮТЕР 28

УРОК № 8. «ПРИБОРКАННЯ» КОМП'ЮТЕРНИХ ПРОГРАМ 31

УРОК № 9. ЗНАЙОМСЯ, КЛАВІАТУРА 34

УРОК № 10. КРАПКА, КРАПКА, КОМА 38

УРОК № 11. ЦІКАВІ ВИПРОБУВАННЯ 42

УРОК № 12. ЯК КОМП'ЮТЕР ДАНИЛОВІ ДОПОМІГ 45

УРОК № 13. УВАГА! ВАМ НАДІЙШЛО ПОВІДОМЛЕННЯ! 48

УРОК № 14. ЗБЕРІГАЄМО, ОБРОБЛЯЄМО, ПЕРЕДАЄМО 51

УРОК № 15. ІСТОРИЧНА ПОДОРОЖ 54

УРОК № 16. ПРИСТРОЇ РІЗНІ, АЛЕ ВСІ КОРИСНІ 59

Тест для визначення характеристик мислення 62

ЛІТЕРАТУРА 63

ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ В КОМП'ЮТЕРНОМУ КЛАСІ 65

ГРАФІЧНИЙ РЕДАКТОР PAINT 69




ПЕРЕДМОВА


Мета видання — надати допомогу вчителеві, який викладає інформатику в початковій школі, в підготовці та проведенні уроків з курсу «Сходинки до інформатики» в 2-му класі загальноосвітніх навчальних закладів за підручником Коршунової О. В. Сходинки до інформатики. — К. : Ґенеза, 2012.

У посібнику подані навчальні матеріали відповідно до «Програми з інформатики для початкового курсу «Сходинки до інформатики». Календарно-тематичне планування та розробки уроків відповідають підручнику Коршунової О. В. Сходинки до інформатики. Курс розрахований на 35 години (1 год на тиждень). Розробки уроків передбачають проведення уроків у комп'ютерному кабінеті, що працює під керівництвом ОС Windows. Під час проведення уроків учні повинні мати доступ до комп'ютерів у межах санітарних норм перебування за монітором персонального комп'ютера.

Розробки уроків структуровані за схемою: цілі, зміст вивчення матеріалу, вправи для засвоєння нового матеріалу, блок завдань для розвитку логічного мислення та завдання для практичної роботи за комп'ютером.

Для вивчення теоретичного матеріалу пропоновано різноманітні методи і форми, які перевірені на практиці. Вправи для засвоєння теоретичного матеріалу подані у формі ігрових завдань, у вигляді тестів і малюнків.

Блок вправ для розвитку логічного мислення передбачає самостійну і групову роботу учнів, містить низку цікавих завдань для розвитку уваги, спостережливості, формує вміння доводити свою думку.

Практичні завдання розраховані на 15-20 хвилин уроку, що є санітарною нормою для учнів початкової школи. Оскільки зараз є багато програм, що розраховані на розвиток розумових здібностей дитини, формування навичок роботи з клавіатурою і мишею комп'ютера, формування вміння шукати і знаходити відмінності, визначати закономірності, проводити аналогію тощо, то вчитель може на свій розсуд вибирати практичні завдання і вправи.

Учитель може використовувати весь матеріал методичного посібника або його частину залежно від навченості учнів та їх розумових здібностей. Для добре встигаючих і обдарованих дітей у методичному посібнику є додаткові вправи і завдання.

Компютери та їх застосування

УРОК № 1. ПЕРША ЗУСТРІЧ


ТЕМА. ПЕРША ЗУСТРІЧ

Цілі:

навчальна: сформувати розуміння понять «інформатика», «комп'ютер», «техніка безпеки»; ознайомити з правилами безпечної роботи з комп'ютером;

розвивальна: формувати вміння сприймати розповідь учителя;

виховна: виховувати розуміння необхідності роботи з комп'ютером, дбайливе ставлення до комп'ютерної техніки; виховувати уважність та спостережливість.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Учитель вітає учнів з початком навчального року.



II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Ви сьогодні прийшли перший раз у комп'ютерний кабінет. Разом ми будемо навчатися в комп'ютерному кабінеті, працювати з чудовим пристроєм — комп'ютером. Допоможе вам опанувати знання підручник.



Запитання до учнів

— Як ви вважаєте, що дитина знаходить у школі?



Підказки:

перший звук цього слова дзвінкий, парний до «с»;

другий — дзвінкий приголосний у слові «кіно»;

третій — голосний у слові «сад»;

четвертий та п'ятий — приголосний у слові «кіно»;

шостий — дзвінкий приголосний у слові «пісня».

Правильно, слово ЗНАННЯ. Отож, рушаємо до країни знань.

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Розповідь учителя

Жив на світі маленький Кубик. Весь час лежав він у куточку, припадав пилом і був увесь сірий. Йому було сумно. Ніхто з ним не товаришував. Навіть маленький Петрик, який колись ним грався.

Одного ранку забігла до кімнати Мишка.

— Навколо так гарно! А ти такий сумний.

— Зі мною ніхто не дружить.

— Я буду з тобою дружити. Тобі треба швидше вибратися звідси. Гайда зі мною!

Кубик із Мишкою почали мандрувати. Щодня вони багато подорожували, а ввечері завжди поверталися додому.

Кубик був дуже уважним, спостережливим, усе запам'ятовував. І незабаром він став веселим, гарним і почав зростати. Життя навколо здавалося йому чудовим. Кубик не тільки багато знав, а й міг поділитися знаннями з іншими. А коли знань було дуже багато, він почав їх складати на полички у велику коробку і завжди міг скористатися ними.

Одного ранку Петрика зацікавив великий Кубик, що стояв у кутку кімнати. Він ніби магнітом притягував хлопчика. Той підійшов, доторкнувся до Кубика. Засвітився екран, як у телевізора.

Далі буде.

Запитання до учнів

1. Як ви вважаєте, ким став Кубик? Доведіть свою думку.

2. Що допомогло Кубику змінитися?

3. Чи може змінитися людина, коли буде жити для досягнення певної мети?

4. Для чого живете ви?

5. Яка ваша найзаповітніша мрія?

6. Що треба зробити, щоб її досягти?

7. Що ви знаєте про комп'ютер?

8. Чи маєте ви вдома комп'ютер?

9. Чи вміють працювати з комп'ютером ваші батьки?

— Для того щоб комп'ютер став вашим помічником у школі і вдома, необхідно знати і виконувати правила техніки безпеки.

Правила техніки безпеки

1. Заходити в комп'ютерний кабінет слід спокійно, не бігти, не займати «кращі» місця.

2. Сідати тільки на вказані вчителем місця.

3. Вмикати і вимикати комп'ютери тільки з дозволу вчителя.

4. Сидіти на відстані 50-60 см (відстань простягнутої руки) від екрана монітора.

5. Повідомляти вчителя про всі негаразди в роботі комп'ютерів.

6. Працювати без перерви за комп'ютером можна не більше ніж 15 хвилин.

7. Не торкатися пальчиками екрана монітора.

8. У комп'ютерному кабінеті не можна їсти.

9. Необхідно дотримуватися чистоти і не смітити.

Можна запропонувати дітям гумористичні малюнки про техніку безпеки (заздалегідь роздрукувати і використати як наочність).

IV. УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

Завдання за підручником

§1,№1,2.

Додаткове завдання

На рисунку поставте «+», якщо вважаєте ситуацію правильною, або «-» — якщо неправильною. Поясніть свій вибір.







V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Навколо дерев весело підемо.

Різні листочки дружно підберемо.

Відразу вгору піднімемо,

А потім їх підкинемо,

Нехай собі летять!



VI. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК

Практичні роботи розраховані на 15-20 хвилин уроку. Вчитель пояснює, як тримати в руках мишу, як нею керувати, і нагадує про правила техніки безпеки під час роботи з комп'ютером. Учитель може вибрати з наявного в школі програмного забезпечення програму, яка відповідає темі уроку, підручнику і є дозволеною для використання в початковій школі.



Практична робота

Учні працюють з програмою «Сходинки до інформатики». Як юводитися з комп'ютером. Правила безпечної роботи.



Релаксація

Гімнастика для очей

Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокій-ю, повільно рахуючи до 5. Повторити 4-5 разів.



VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Гра «Мікрофон»

Закінчіть речення: — Я тепер знаю...

— Я тепер умію...

— Я буду пам'ятати...



VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: опрацювати § 1, № 3.

2. Додаткове завдання Намалюйте свою мрію.


Каталог: ENK -> 2014-2015 -> aspir2 -> rob asp -> 14-15 -> krushzanovsky -> files
ENK -> Східні солодощі І халва
ENK -> М'ясні копченості
ENK -> Молоко коров’яче І вершки
ENK -> Зміст Походження терміну
ENK -> Екогеографія України Гавриленко О. П
14-15 -> Мар’євич Н. К., Барський гуманітарно-педагогічний коледж ім. М. Грушевського
files -> Уроки інформатики 2 клас (за підручником О. В. Коршунової) Харків Видавнича група «Основа» 2013
14-15 -> Зб наук пр. Випуск 17 / Редкол.: І. А. Зязюн
14-15 -> Інтерактивні методи формування іншомовної професійної комунікативної компетентності фахівців автомобільного профілю постановка проблеми


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка