Урок зарубіжної літератури Подорож в країну міфів і казок



Скачати 52.66 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір52.66 Kb.
6 клас

Урок зарубіжної літератури

Подорож в країну міфів і казок

Мета: повторити матеріал про міфи Греції та казки народів світу; працювати над послідовністю викладу думок; виховувати любов до прекрасного, літератури, допитливість, наполегливість, уміння логічно мислити, дбати про культуру спілкування.

Тип уроку: урок – подорож.

Обладнання уроку: виставка книг, малюнки та плакати учнів.

Епіграф: «Із стародавнього дивовижного каміння складіть сходинки майбутнього».

М.Реріх.


Зміст урок

I.Вступне слово вчителя

Ви любите подорожувати? Сьогоднішня мандрівка незвичайна, зараз на нашому уроці – старт подорожі. Як ви думаєте, куди ми вирушимо? У космос, гори, майбутнє тисячоліття? Ні, ми будемо подорожувати в минуле. В те далеке минуле, коли люди ще не вміли писати, а щоб легше передавати свій життєвий досвід користувалися діловими засобами.



II.Робота з класом

1.Купуємо квитки

Які це засоби? ( відповідь – усна народна творчість).

Як ви розумієте значення словосполучення «усна народна творчість»?

( відповідь : усна народна творчість – це твори, що складені народом і передаються із вуст в уста, від покоління до покоління, при цьому змінюючись та доповнюючись.)

До речі, щоб подорожувати необхідно купити квиток на корабель, який чекає на нас з нетерпінням. Отож, перший квиток уже куплено. Дійсно – це була, усна народна творчість.

Другий квиток:

- Як інакше називається усна народна творчість? (фольклор)

- Які існують жанри фольклору? ( казки, міфи, прислів’я, пісні, загадки, перекази)

- Що таке міф? ( міф – це розповідь – пояснення світу, природи, людини, суспільства)

- Що таке казка? ( казка – художній твір розповідного характеру про вигадані й часто фантастичні події)

- Які види міфів ви знаєте? ( пояснювальні,оповідальні, про виникнення світу, де існують герої – напівбоги)

- Які види казок вам відомі? (фантастичні, побутові, про звірів і тварин)

- Розкажіть про будову казку? ( зачин, основна частина, кінцівка)

Вчитель: все, квитки продані.

2. Готуємо речі і пакуємо саквояж. Нагадую, що брати в дорогу.

Загадки

1.Білий камінчик розкришився, на дошці слід залишився (крейда)

2.Маленький кошик із чорного озера воду бере, біле поле поливає (ручка)

3.То в клітинку, то в лінійку

Пише навіть Неумійко

Можеш і намалювати

Хто я…спробуй відгадати (зошит)

4.Я по морю все літаю

Носом хвилі розганяю ( корабель)

5.Хоч маленька я на вид,

Та вміщаю цілий світ ( карта)

Будемо вважати, що речі зібрані. Отже, рушаймо. Ми пливемо по морю в далеку країну,де вперше були створені міфи. Але щоб корабель зупинився, потрібно отримати перепустку.

3.Конкурс істориків і знавців міфології.


  • Конкурс істориків

- Гора, яку давні греки вважали місцем перебування богів (Олімп)

- За що давні греки шанували Прометея?

- Син верховного бога у давніх греків та смертної жінки? (Геракл)

- Як називається споруда зі складною внутрішньою будовою, яку звів Дедал на острові Крит? (лабіринт).

- Богиня кохання (Афродіта)

- Бог ковальства (Гефест)

- Титан, який дав людям вогонь (Прометей)


  • Подорожуємо в казку

Щоб потрапити в казку, потрібно відгадати «Веселі загадки»

-У якій народній казці розповідається про дуже незалежного героя, який від усіх утік? ( колобок)

-У якій казці йдеться про дуже лінивого героя, який навіть ходити не хотів, а пересувався за допомогою предмета, зовсім для цього не пристосованого? («По щучьему велению»)

-Яка казка розповідає про стару жінку, у якої було багато різних бажань і яка від жадібності залишилася біля розбитих ночов? («Золота рибка»)

Так, з «Веселими загадками» ви впоралися. Перевіримо, що ви знаєте про казки?

4.Вікторина «Що я знаю про казку?»

- Якими словами розпочинаються казки? ( жили собі, одного разу…)

- Де найчастіше відбувається дія казки? ( за тридев’ять земель, у тридесятому царстві…)

- Які числа часто повторюються у народній казці? ( 3,7,9)

- Назвіть чарівні предмети, які трапляються у казках ( яблуко, дзеркальце, кили – само літ, скатерть – самобранка, жива та мертва вода, чоботи скороходи…)

-У казках зустрічаємо героїв як реальних, так і фантастичних. Назвіть фантастичних героїв казок. ( Баба Яга,Чудо – Юдо, джин, Змій – Горинич, золота рибка)

- Як зазвичай закінчується казка?

- Які слова читаємо в кінці казки?



5.Конкурс уважних читачів?

Завдання: назвати героїв казок або міфів

А) «…мав благородне, велике серце. Він перший зглянувся на людей, навчив їх будувати світлі житла, плавати на човнах, напинати вітрила, полювати на лісову звірину, приручати тварин» (Прометей)

Б) «Він вигнався високий, дужий і гарний – справжній син всемогутнього Зевса. Його рука ніколи не схибила – чи кидав він важкий спис, чи стріляв із великого лука» (Геракл)

В) «…митець зажив великої слави, бо звів кілька прекрасних споруд: Аполлонів храм із золотим дахом, штучне озеро, а для царських коштовностей – скарбницю на стрімкій скелі» (Дедал)

Г) «Дівчина у всьому догоджала старій, збивала їй подушки так сильно, що аж піря летіло, наче сніжинки, і тому жилося їй у старої дуже добре» ( «Пані Метелиця»)

Д) «Вона побігла, що було сили вперед. Назустріч їй линув цілий потік снігових пластівців, але вони не падали з неба, небо було зовсім ясне, і на ньому палало північне сяйво» (Снігова Королева)

6.Конкурс художників

Завдання: визначити, до якого твору намальовано ілюстрацію.



7.Конкурс письменників.

Завдання: скласти казку за опорними словами.

Кіт, господар, Старий, Нещасний, пішов, ліс, дерева, чорна ягода, смажений бик, лисиця, повернувся,нагодував.

8.Конкурс силачів «Хто кого?»

Виходять 2 учні, розказують уривки з казок. Суперник повинен відгадати.



9.Конкурс «Відгадай героя за речами»

  1. Стара булава (Котигорошко)

  2. Сувої яскравого краму ( Синдбад – мореплавець)

  3. Заморожений хвіст із рибою (вовк)

  4. Ріпка (дід)

  5. Ступа і мітла (Баба Яга)

  6. Смерть в яйці (Кощей Безсмертний)

  7. Пір’ячко ( Кривенька качечка)

  8. Льодяний замок ( Снігова Королева)

10.Кросворд

Розгадавши кросворд, ви прочитаєте прізвище відомого українського письменника



  1. Летіло, як міх, упало, як сніг, лопатами ходить, а рогом їсть ( гуска)

  2. Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки. Хату на хаті має, всім жабам рахунок знає. ( лелека)

  3. Назад вулиця, спереду шильце, спереду чорне сукенце, під сподом – полотенце.( ластівка)

  4. Що то воно: у воді водиться, з хвостом родиться, а як виростає, хвіст відпадає? ( жаба)

  5. Сам вечірньої години заховався в кущ калини,- та на дудочку одну грає пісню чарівну ( соловей)

  6. Має гребінь – не може ним чесатися ( півень)

Ключове слово – Глібов.

III.Підсумок

Урок закінчується, а з ним і наша подорож в світ прекрасного і загадкового. Але я сподіваюсь, що у вас виникло бажання читати.



IV.Домашнє завдання: підготовитись до уроку позакласного читання (прочитати казку чи міф на вибір)


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка