Кириківська загальноосвітня школа
І – ІІІ ступенів
Підсумковий урок – КВК
у 6 класі за темою
“Займенник”
Учитель Кузьменко О.М.
ТЕМА. Підсумковий урок за темою “Займенник”.
МЕТА: повторити й узагальнити знання учнів про займенник, закріпити уміння й навички, набуті під час вивчення цієї теми; розвивати пам’ять, мислення, увагу; виховувати інтерес та свідоме ставлення до вивчення мови.
ТИП УРОКУ: повторення й узагальнення знань, умінь і навичок.
МЕТОД ВЕДЕННЯ: КВК –урок.
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: кросворд, завдання для команд.
ХІД УРОКУ.
І. Вступне слово вчителя.
-
Сьогодні ми усі трохи схвильовані. Бо цей урок дещо незвичайний. У чесному змаганні зустрінуться знавці й умільці двох команд. Виграє та команда, яка заробить більше балів, показавши кращі знання і вміння, набуті під час вивчення теми “Займенник як частина мови. Судитиме ваше змагання справедливе і строге журі у складі... ( Учитель називає членів журі, серед яких можуть бути: колега-словесник, завуч, старшокласник, член учнівського парламенту ).
Тож почнемо, як годиться людям вихованим, із привітання команд своїм суперникам у змаганні.
ІІ. Лінгвістичне змагання на взірець КВК.
-
Привітання команд. ( Максимальна оцінка – 12 балів ).
Орієнтовні привітання.
1). Усім присутнім - наш привіт,
Найкращі побажання.
Уся команда “Первоцвіт”
З’явилась на змагання.
Ми чесно готувалися до зустрічі з вами,
Старанно вчили правила,
Відмінки, орфограми.
Займенник добре вивчили;
Усі розряди знаємо.
І вас в турнірі чесному
Перемогти бажаємо.
Ми кличем вас не на двобій,
А швидше на розмову.
І хай вирішує журі,
Хто краще знає мову.
2). Ми – команда “Соколята” –
Виклик ваш приймаємо,
Як гідного суперника
Щиро вас вітаємо.
Всі бажаєм перемоги,
Адже зовсім не секрет,
Що у школі рідна мова –
Наш улюблений предмет.
Всі ми хочем досконало
Нею володіти.
А для цього нам немало
Треба знати й вміти.
2.”Розминка” команд ( по 3 запитання – відповіді ). ( Максимальна оцінка – 6 балів ).
-
Конкурс капітанів: розгадати кросворд. ( Максимальна оцінка – 12 балів ).
-
|
|
|
|
|
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
5
|
|
|
6
|
|
|
7
|
|
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16
|
|
|
17
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18
|
|
|
|
|
|
|
|
По горизонталі.
Питальний займенник, що вказує на особу.
-
Особовий займенник 2-ої особи однини.
-
Особовий займенник 1-ої особи множини.
-
Особовий займенник 1-о особи множини у Р.в.
-
Вказівний займенник.
-
Означальний займенник.
-
Особовий займенник 3-ої особи однини чол.. роду в Р.в.
-
Присвійний займенник чол.. роду.
-
Особовий займенник 3-ої особи однини чол.. роду в Р.в.
-
Особовий займенник 2-ої особи множини
-
Питальний займенник.
-
Особовий займенник.
По вертикалі.
-
Неозначений займенник.
-
Займенник, що використовується для зв’язку частин складного речення.
-
Частина мови, що вказує на предмет, ознаку чи кількість, але не називає їх.
-
Займенник, що вживається для вираження запитання.
-
Відносний займенник, що виражає кількість.
Розгадки до кросворда.
По горизонталі: 1. Хто. 2. Ти. 3. Ми. 9. Нас. 10. Цей. 11. Кожна. 12. Інший. 13. Ним. 14. Твій. 15. Його. 16. Ви. 17. Що. 18. Я.
По вертикалі: 4. Казна-що. 5.Відносний. 6. Займенник. 7. Питальний. 8. Скільки.
-
Індивідуальне завдання ( по 1 учневі від команди ).
-
Запишіть на дошці займенники до запропонованих розрядів. ( Максимальна оцінка – 6 балів ).
1 учень: особові, зворотний, питальні, заперечні, відносні.
2 учень: неозначені, присвійні, вказівні, означальні.
-
Зробіть усне повідомлення на одну із тем:
“Займенник як частина мови”;
“Питальні та відносні займенники”. ( Максимальна оцінка – 6 балів ).
-
Самодиктант ( письмова робота для всього класу ).
-
Хто швидше занотує в зошиті по 5 неозначених займенників, які пишуться:
а) разом; б) через дефіс; в) окремо,- той принесе для команди 9 балів.
-
Фольклорний конкурс.
Яка з команд знає більше прислів’їв та приказок із займенниками. ( Учні по черзі з обох команд називають прислів’я. За кожне команда отримує по одному балу ).
-
Індивідуальне завдання біля дошки. (Максимальна оцінка – 6 балів ).
-
Складіть речення, де б одні і ті ж займенники були:
а) особовими; б) присвійними.
1 учень – його; 2 учень – її.
-
Конкурс “Хто швидше”. (Максимальна оцінка – 6 балів).
-
Складіть строфу вірша на тему “ Красуня зима”, вживаючи займенники. Хто не вміє складати віршів, напишіть вітання з Днем матері своєму класному керівникові. Вживайте займенники для виявлення ввічливості і пошани. (Поки учні творять, журі підбиває підсумки змагань).
ІІІ. Підсумок змагання. Оголошення команди-переможця.
ІV. Домашнє завдання.
Скласти 7 речень із займенниками різних розрядів. Для сильніших учнів додаткове завдання – зробити морфологічний розбір займенників у складених реченнях.
Поділіться з Вашими друзьями: |