Урок з української мови з учнями 7 класу Вчитель



Скачати 54.59 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір54.59 Kb.
#23718
Мерешорський НВК І-ІІ ст.

Відкритий урок з української мови з учнями 7 класу

Вчитель

Андрусь Олена Федорівна

Тема.Узагальнення й систематизація вмвченого з теми «Дієприслівник»

Мета:узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Дієприслівник»;

розвивати логічне мислення учнів,уміння аргументувати свої думки,форму-

вати самоосвітню діяльність;виховувати свідому потребу до знань,любов до рідної мови.

Тип уроку:узагальнення та систематизації знань

Форма проведення:урок-подорож

Хід уроку

І Організація классу

ІІ Мотивація навчальної діяльності

Вступне слово вчителя

Добрий день,діти!Ще один урок

До нас прийшов за розкладом сьогодні

Отож давайте зробимо щек рок,

Щоб знов пірнути в мовну цю безодню

-Сьогодні у нас незвичайний урок,урок-подорож до казкового острова, який називається «Дієприслівник».Він знаходиться за дрімучими лісами і широкими морями.Правив цим островом король Дієслово,у якого була дочка Обставина надзвичайної вроди.Багато мандрівників намагалися туди потрапити,але це їм не вдавалося,бо вони не знали,що оначає назва цього мальовничого острова.А назва цього острова-Дієприслівник.

Щоб ми з вами могли потрапити на цей острів-потрібно подолати багато перешкод.Але перш ніж вирушити у подорож ми подивимось як ви виконали домашнє завдання



ІІІ Перевірка домашнього завдання

Фронтальне опитування



IVАктуалізація опорних знань

-Отже,ми починаємо подорож до чарівного острова.Епіграфом до нашого уроку будуть такі слова:

Ну що б,здавалося,слова,

Слова та голос,більш нічого.

А серце б’ється,завмира,

Як їх почує

Т.Шевченко

V Оголошення теми і мети уроку

Запис числа

-Подивімось уважно,скільки багато перешкод ми повинні подолати,щоб дістатися до цього острова.Подивимось що готує нам перша перешкода.

VI Виконання системи творчих завдань на основі повторення вивченого

Перешкода №1. «Знавці»

-Перша перешкода пропонує нам розповідь про дієприслівник як особливу незмінну форму дієслова



Бесіда

-Що таке дієприслівник?

-Що спільного має дієприслівник з дієсловом?(вид і час (теп. і майб.))

-Що спільного має з прислівником? (не змінюється,пояснює дієслово-присудок,виступаючи в ролі обставини)

-Молодці,добре впорались з цією перешкодою і замість перешкоди на морі з’являється човник

Перешкода №2. Гра «Упізнай дієприслівник»

Робота в парах

-З поданного тексту виписати дієприслівники

*Учись на інших дивлячись

*Кривою дорогою йдучи,попереду мало побачиш.

*Збираючи яблуко,подякуй тому,хто його виростив.

*Добре попрацювавши,краще відпочиватимеш.

*Скінчивши діло,гуляй сміло.

*Хто слухає,а хто окунів ловить слухаючи.

-Цю перешкоду ви також подолали.Отже,ми рухаємось далі.

Перешкода №3. «Дрімучий ліс з часткою НЕ»

-Щоб подолати велику перешкоду-дрімучий ліс,необхідно пригадати написання НЕ з дієприслівниками

Словниковий диктант

Не відгукнувшись,ненавидячи,неволячи,нехтуючи,не обіцяючи,незчувшись,

невгаваючи,не почувши,недооцінюючи.

Фізкультхвилинка «Здоров’я»

Я буду читати слова.Якщо це дієслово-підніміть руки вгору із зеленою сигнальною карткою,дієприслівник-руки вперед із червоною сигнальною карткою ,іменник-присісти.



Співати,проспівавши,пісня,веселити,звеселяючи,йти,йдучи,дорога,

стоячи,місто,постоявши,танцюю,праця.

-Молодці!Ну,а ми наближаємось далі до острова



Перешкода №4. «Мовознавці»

Ця перешкода пропонує нам розповісти все що нам відомо про дієприслів-

никовий зворот

-Що таке дієприслівниковий зворот?

-Чим виступає у реченні?

-Як виділяється дієприслівниковий зворот на письмі?



*Спишіть речення.Підкресліть дієприслівниковий зворот

Квіти,стуливши барвисті пелюстки,заснули.

Зупинившись на розі вулиці,дівчинка сором’язливо звернулася до незнайо-

мої жінки.



Робота в групах

Перебудувати речення,поставивши дієприслівниковий зворот на початку і у кінці речення



Перешкода №5. «У зимовому саду короля»

-Ця перешкода пропонує нам згрупувати дієприслівники доконаного і недоконаного виду.Але перед тим як це зробити нам потрібно пригадати як утворюються дієприслівники доконаного і недоконаного виду



Розподільний диктант

Червоніючи достигнувши

Жовтіючи пожовтівши

Достигаючи почервонівши

Наливаючись вирісши

Виростаючи налившись

Кидаючи кидавши

-З цією перешкодою ми також справилися,подорожуємо далі.



Перешкода №6. «Творча робота»

-Складіть невеличкий опис зимового лісу,використовуючи дієприслівники та дієприслівникові звороти



Перешкода №7. «Розбір дієприслівника як особливої форми дієслова»

Зоровий диктант

Проходячи повз книгарню,він затримався біля вітрини



Проходячи-дієприсл.,недок. в. теп.час.

Перешкода №8. «Музична»

-Зараз ви прослухаєте пісню і випишете з неї дієслова,а потім від дієслів утворите дієприслівники



VI Підсумок уроку

-Ось і закінчується наша подорож до казкового острова Дієприслівника.Ви подолали багато перешкод,показали свої знання.Ми повторили всі відомості про дієприслівник.Все що ми подолали-це знання,це те,що завжди знадобиться в житті.

- Діти,дуже хотілося б,щоб сьогодні,вийшовши з цього уроку,ви не просто винесли знання про дієприслівник,а й любов до слова,до мови.

Як сказав Т.Шевченко:

Ну що б, здавалося,слова,

Слова та голос,більш нічого.

А серце б’ється,завмира,

Як їх почує

Т.Шевченко

І нехай ваші серця завжди завмирають,коли ви чуєте рідне слово,рідну мову,державну мову великого,могутнього українського народу



VIIОцінювання учнів

VII Домашнє завдання

Виписати з творів художньої літератури 3 речення з дієприслівниками і розібрати їх як особливу форму дієслова


Каталог: uploads -> editor
editor -> Красноармійський відділ освіти методичний кабінет адаптація п’ятикласників до навчання в умовах впровадження державного стандарту загальної середньої освіти
editor -> Розвиток позитивної навчальної мотивації учнів у системі креативної освіти реалізується в рамках роботи над обласною науково-методичною проблемою „Інноваційні технології креативної регіональної освіти”
editor -> Мотивація як рушійна сила самовдосконалення
editor -> Закон України «Про освіту» «Підготовка педагогічних і науково-педагогічних працівників, їх професійне самовдосконалення важлива умова модернізації освіти» Національна доктрина розвитку освіти
editor -> Педагогічна рада «удосконалення самоосвіти вчителя» Форма проведення – ділова гра
editor -> Готовність педагога до іноваційної діяльності маховська Ірина Геннадіївна
editor -> Неуспішні діти Чому дитина погано вчиться?
editor -> Прийоми роботи з девіантними дітьми Індивідуальний педагогічний вплив
editor -> Швидка психологічна допомога у знз допоможемо разом! м. П’ятихатки 2014 зміст
editor -> «Система роботи соціального педагога щодо профілактики негативних явищ в учнівському середовищі»

Скачати 54.59 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка