Урок з предмету «Техніка пошуку роботи» Тема уроку: Пошуки джерел вакансій та методи їх використання в процесі пошуки роботи Мета уроку



Скачати 130.72 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір130.72 Kb.
Відкритий урок з предмету «Техніка пошуку роботи»
Тема уроку: Пошуки джерел вакансій та методи їх використання в процесі пошуки роботи
Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з методами пошуку роботи та етапами оформлення на робоче місце.

виховна – виховувати в учнів творче ставлення до праці та навчання, розвивати в учнів самостійність, почуття відповідальності за виконання прийнятих рішень.

розвиваюча – розвивати творчий підхід до обраної професії, орієнтуватися у виробничих процесах.
Тип уроку: закріплення отриманих знань, удосконалення початкових умінь і формування навичок пошуку роботи та виконання операцій з кадровими документами.
Місце проведення: навчальний кабінет

Матеріально-технічне забезпечення уроку:

  • мультимедійна установка


Міжпредметні зв’язки: «Технологія управління персоналом», «Діловодство», «Етика та психологія ділового спілкування», «Техніка пошуку роботи».

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

1.1. Перевірка присутності учнів.

1.2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.

1.3. Перевірка готовності робочих місць до початку роботи.



ІІ. Вступне слово (вчитель Самиліна Т.І.)
Бесіда – опитування

  1. Які ви знаєте джерела пошуку вакансій?

  2. Назвіть будь-ласка підходи щодо пошуку роботи.

  3. Згадаємо, на які питання необхідно відповісти, коли Ви шукаєте роботу?

  4. Які методи пошуку роботи Ви знаєте?


ІІІ. Вступне слово (вчитель Самиліна Т.І.)

    1. Назвіть етапи підбору кандидатів на вакантні місця.

    2. Який документ формується при оформленні працівника у відділі кадрів (особова справа працівника).

    3. Які документи входять до особової справи працівника?

(Діти по черзі називають документи і оформляють їх на комп’ютері, виводячи на екран)

  • опис документів, які знаходяться в особовій справі;

  • резюме;

  • автобіографія;

  • характеристика;

  • особова картка;

  • заява;

  • рекомендації (при наявності);

  • копії наказів;

  • копії документів про освіту;

  • доповнення до особового листка з обліку кадрів;

  • листок заохочень і стягнень;

  • довідка та інші документи, що стосуються даної особи;

  • фотокопії сторінок паспорта громадянина України.


ІV. Підведення підсумків уроку.
V. Оцінювання, домашнє завдання.

(розгорнутий конспект уроку)
Алгоритм пошуку роботи
Пошук роботи вимагає не тільки професійних знань, але й загальних правил поведінки, вміння ефективно використовувати конкретні ситуації, що виникають на цьому етапі.
Конкуренція при прийомі на роботу досить значна і продовжує зростати, тому знання певних неписаних правил, що вже склалися на ринку праці, має стати у пригоді кожному, хто шукає роботу.
Першим кроком у здійсненні успішного пошуку роботи є прийняття рішення щодо роботи, яка Вам потрібна, і наскільки Ваша кваліфікація відповідає необхідним вимогам.
Існує декілька поширених підходів до пошуку роботи, а саме:


  1. Пошук роботи на основі власних бажань;

  2. Пошук роботи на основі врахування потреб ринку праці;

  3. Пошук роботи на основі особистого досвіду практичної роботи, професійних навичок та вмінь.

При цьому необхідно відповісти на наступні питання:




  • Ким саме я хочу бути?

  • Які для цього необхідні знання, вміння та навички?

  • Для виконання якої роботи вони потрібні?

  • Якими з цих знань та вмінь я володію?

  • Чи користується професія попитом на ринку праці?

  • Як і де можна набути професію?

  • Де і як можна працевлаштуватися за цією професією?

Для наступного кроку пошуку роботи необхідно проаналізувати джерела вакансій та визначити методи пошуку роботи.


Джерелом вакансій може бути будь-яка особа чи організація, яка може запропонувати Вам роботу. Джерело вакансій – це не тільки вакансії, про які повідомляється, а і приховані вакансії.
До джерел вакансій можна віднести:


  • засоби масової інформації (періодичні видання: газети, журнали; передачі та телетексти по телебаченню та радіо);

  • довідники місцевих організацій, щорічний телефонний довідник «Золоті сторінки України», видання, які висвітлюють благодійні заходи;

  • оголошення про вакансії на дошках оголошень (на підприємствах, біля зупинок), у транспорті та інших громадських місцях;

  • центри зайнятості та приватні агенції;

  • особисті контакти: друзі, колишні товариші по роботі, родичі;

  • Інтернет;

  • різні масові інформаційні заходи (ярмарки вакансій, аукціони спеціалістів, дні інформації та відкритих дверей тощо);

  • спілки, бібліотеки…


Джерела вакансій
Проглядайте газети, журнали. Продивляйтесь будь-які газети, що можуть нести інформацію про відкриті вакансії. Це дасть Вам можливість зробити пробні телефонні дзвінки, надсилати листи та інше. Особливу увагу приділяйте публікаціям про:


  • нові підприємства, які відкриваються у місцевості, де Ви мешкаєте;

  • підприємства, які нещодавно уклали нові контракти і мають потребу в додатковому штаті працівників;

  • підприємства, які можуть розширюватися та відкривати філії.


Ретельно читайте публікації про:


  • нові підприємства, які відкриваються;

  • підприємства, які переїжджають у Вашу місцевість;

  • підписання контрактів підприємствами, які обумовлюють збільшення штату робітників;

  • розширення підприємств, відкриття дочірних підприємств або філіалів.


Телебачення та радіо:


  • отримання інформації про новостворені підприємства, організації та установи;

  • ювілейні випуски з історії підприємств, організацій та установ;

  • про використання новітніх технологій на підприємствах, організаціях та установах;



Центри зайнятості:
Регулярно ознайомлюйтесь з інформацією про вакансію, розміщеною на стендах у приміщеннях центрів зайнятості. Кожне відвідування центру необхідно розпочинати з сектору самостійного пошуку вакансій та профінформаційного. Відвідуйте ярмарки вакансій та інші масові заходи, які організовують та проводять центри зайнятості. Центри зайнятості також забезпечують відомості про вакансії в інших регіонах України. Всі послуги, які надають центри зайнятості сприяють Вашому працевлаштуванню.

Internet
Internet – це глобальна система комп’ютерних мереж, які об’єднують у всьому світі окремих людей, університети, організації у світі бізнесу і т.ін. Вже той факт, що Ви знаєте, як працювати в Інтернеті, може сам по собі істотно підвищити Ваші шанси при прийомі на роботу. На відповідних сайтах Інтернету досить часто розміщується інформація про потребу в працівниках. Користуйтесь нею, пропонуйте свої послуги, направляйте резюме (бажано через Інтернет), телефонуйте, ведіть переговори відносно свого працевлаштування. Тут Ви можете розмістити своє резюме (оголошення) про пошук роботи. Найбільш ефективний пошук роботи через Інтернет для програмістів. А також фахівців для яких уміння працювати в Інтернеті входить у набір пропонованих вимог.
Кадрові агентства:
Щоб досягти найкращих результатів, спробуйте зареєструватись у декількох агентствах. Кадрові агенції поділяються на групи:


  1. Агентства, які працюють по заявках фірм і організацій, як державних, так і приватних. Такі агентства підбирають спеціалістів, отримуючи винагороду від роботодавців і не беруть ніякої плати з кандидатів. У таких агентствах працюють зі спеціалістами, які мають вищу освіту і певний досвід роботи.

  2. Агентства з працевлаштуванням, які працюють з кожним конкретним шукачем індивідуально до моменту, коли його приймуть на роботу і закінчиться його випробувальний термін. Консультанти агентства підшукують потрібну роботу, ведуть переговори з роботодавцем, готують до співбесіди клієнта, який і платить їм за ці послуги.

  3. Агентства, які надають комплекс психологічних, аналітичних і консультаційних послуг.

Приватні агентства не дають гарантій щодо строків пошуку роботи працевлаштування взагалі. Звертайтеся в ті фірми, що стягують невеликий початковий внесок. Переконайтесь, що агентство пропонує реальні вакансії. З’ясуйте, чи має агентство ліцензію для здійснення даного виду послуг.



Методи пошуку роботи



  • спілкування при здійснені особистих контактів (друзів, колишніх товаришів по роботі, родичі, знайомі), при зверненні на підприємстві організації, установи (зі спеціалістами підбору персоналу, роботодавцями, працівниками);

  • підготовка та розсилка резюме, рекомендаційних листів з пропозиціями щодо власних трудових послуг підприємства, організаціям та установи;

  • здійснення телефонних дзвінків на підприємства, організації та установи, в яких зацікавлені (пошукових та по рекламі).



Особисті контакти
Вам необхідно систематизувати перелік власних особистих контактів з друзями, родичами, колишніми співробітниками, які можуть інформувати Вас про наявність вакансій. Завчасно сплануйте, про що і як Ви будете просити, чітко сформулюйте своє прохання, щоб співрозмовник зрозумів, яку роботу Ви шукаєте, якими навичками і досвідом Ви володієте. Таке спілкування здійснюється з метою одержання інформації про вакантні місця, умови роботи.
1. Друзі, знайомі та люди, з якими Ви зустрічаєтесь, можуть:

- знати про певні вільні робочі місця; погодитись повідомити Вас в тому разі, якщо в них буде інформація про вакансії;

- бути знайомим з людиною, яка залишає роботу;

- знати певні підприємства чи організації, до яких є сенс звернутися в пошуках вакансій;

- мати інформацію про підприємство чи організації, які переїдають в місцеві райони, чи підприємства, які планують розшири свою діяльність.


  1. Люди, які працюють в організаціях, в яких Ви зацікавлені, можуть:

- знати про вакансії на своєму підприємстві;

- мати інформацію про звільнення з роботи людей на цьому підприємстві;

- в разі, якщо підприємство планує приймати нові кадри, повідомити директору чи менеджеру про Вашу кандидатуру;

- передати директору чи менеджеру Ваше резюме.




  1. Той, хто тільки – но почав працювати на новому підприємстві, міг:

- нещодавно звертатись у підприємство чи організацію, яка пропонувала вакансію для людини Вашої кваліфікації.


4. Той, хто працює в тій самій професійній галузі, що й Ви, може:

- взяти копії Вашого резюме та запропонувати їх особам, які можуть бути в них зацікавлені.





  1. Інші люди, які шукають роботу, можуть:

- знати або чути про вакансії, які зацікавили їх і можуть бути корисними для Вас.
Вільний пошук”
Складається з планового і системного відвідування шукачем роботи підприємств і організацій. На місцях, які зацікавили Вас залишайте свої анкети і номери телефону. А краще складене резюме.
Телефонування з привиду вакансії – один з найефективніших способів отримати запрошення на співбесіду. Телефонування може бути рекламованій вакансії та у пошуковому варіанті. Для здійснення телефонних дзвінків необхідно підготувати свої пропозиції щодо роботодавця і підготувати відповіді на запитання про себе, про Ваш досвід і чому Ви зацікавлені саме в цій вакансії. Продумайте все, що Ви будите говорити. Тримайте під рукою копію вашого резюме.

Форми та анкети, що заповнюються при прийомі на роботу
При прийомі на роботу оформлюються наступні документи:

1. Заява.

2. Автобіографія.

3. Особистий листок обліку кадрів ( анкета).

4. Копії документів про освіту.

5. Довідки про стан здоров’я.


При заповненні документів потрібно пам’ятати, що при прийомі на роботу важливе значення приділяється ознайомленню з Вашими документами. Тому заповнювати документи потрібно уважно, серйозно і добросовісно.
Заява – це документ, містить прохання або пропозиція однієї чи кількох осіб, адресовану установі або посадовій особі.
Заяви з кадрових питань складаються з таких реквізитів:

1. Адреса ( назва організації або службової особи).

2. Відомості про заявника ( прізвище, ім’я, по-батькові, адреса, іноді - посада).

3. Назва виду документа ( заява).

4. Текст.

5. Перелік додатків із зазначенням кількості сторінок.

6. Підпис автора.

7. Дата заяви.


Текст заяви має таку структуру:

  1. Прохання ( висновок).

  2. Обґрунтування прохання (докази) – для прохань для звільнення, переведення.


Автобіографія – це документ, у якому особа, яка складає його, подає опис свого життя та діяльності. Основна вимога до такого документа – досягти вичерпності потрібних відомостей і лаконізм викладу. Кожне нове повідомлення починається з абзацу.
Автобіографія складається з таких реквізитів:

  1. Прізвище, ім’я, по - батькові у називному відмінку.

  2. Дата і місце народження.

  3. Відомості про навчання.

  4. Відомості про трудову діяльність.

  5. Відомості про громадську роботу.

  6. Короткі відомості про склад сім’ї.

  7. Дата і підпис автора.



Рекомендації при написанні автобіографії:

  1. Будьте точними при викладі і пам’ятайте, що нечіткий опис обов’язків, які Ви раніше виконували, складає про Вас невизначене враження.

  2. Описуйте, яких результатів Ви досягли на своєму попередньому робочу місці.

  3. Об’єм автобіографії не повинен перевищувати двох сторінок.

  4. Не пишіть нічого, якщо Ви не можете написати про якийсь період своєї роботи щось приємне. Іншими словами, не вказуйте в автобіографії щось негативне.

  5. Обов’язково перечитайте написане, виправте орфографічні помилки, якщо є можливість, дайте ще комусь перечитати текст. Всі відомості подаються в такому порядку і з таким розрахунком, щоб можна було скласти уявлення про життєвий шлях, кваліфікацію і професійну діяльність даної людини.


Анкета

Перед тим, як почати заповнення анкети:



  1. Уважно прочитайте інструкцію ( запитання анкет).

  2. Переконайтесь, що ви зрозуміли усі запитання.

  3. Спочатку заповніть копію, потім оригінал.

  4. Тримайте у себе чорнову копію як довідковий матеріал для співбесіди.


Заповнення анкети:

1. Користуйтеся ручкою ( чорними і синіми кольорами), а не олівцем.

2. Пишіть охайно.

3. Перевіряйте орфографію.

4. Не залишайте не заповненні графи ( розділи)

5. Дайте відповіді на всі запитання, що стосуються Вас, поставте прочерк, якщо питання не стосуються Вас.

6. Підкреслюйте свої позитивні якості в розділі «інші доповнення».

7. Пам’ятайте, що досвід, одержаний поза роботою, також може мати відношення до деяких посад.

8. Переміщення по роботі вказуйте в хронологічній послідовності.

9. Не перебільшуйте і не переоцінюйте значення своїх попередніх обов’язків.

10. Зосередьтесь на позитивній інформації.

11. Не пишіть на полях, між рядками. Якщо необхідно, зробіть додаток на окремому аркуші паперу (вкажіть там своє ім’я, назву бажаної посади та код) та додайте до анкети.

12. Дайте відповідь саме на ті питання, які зазначенні у рекламному повідомленні.

13. Уникайте «хитромудрих пристосувань», наприклад, кольоровий папір, незвичайний формат, якщо посада не передбачає деякі прояви індивідуальності (маркетинг або графічний дизайн).



Після закінчення заповнення анкети:

  1. Переконайтесь, що всі дати вказані послідовно.

  2. Попросіть кого – не будь перевірити Вашу анкету.

  3. Перепишіть на чистий бланк варіант оригіналу анкет (при необхідності).

  4. Візьміть великий конверт та марку.

  5. Вкладіть супроводжуючий лист – анкета не повинна бути анонімною.

  6. Відправте на адресу роботодавцю.

  7. Тримайте у себе копію анкети.

Прочитайте вказівки, щоб впевнитись, чи повинна анкета супроводжуватись резюме. Якщо не має спеціальної вказівки, уникайте дублювання інформації, наприклад: не повторюйтесь в анкеті, резюме та супроводжуючому листі.

Якщо Ви додали резюме, не пишіть на анкеті «Див. додаток: резюме».

Пам’ятайте, що роботодавці користуються анкетою для того щоб вилучати з неї лише потрібну йому інформацію і вони не бажають вивчати резюме, відокремлюючи відому потрібну інформацію.


Резюме – це вид документа, в якому подаються короткі відомості про навчання, трудову діяльність та професійні успіхи й досягнення особи, яка його складає.

Основна вимога до такого документа - вичерпність потрібних відомостей і лаконічність викладу.

Найчастіше використовується під час прийому на роботу. Мета резюме – зацікавити роботодавця своєю кандидатурою. Подається він із супровідним листом, де висловлюється бажання отримати те чи інше місце та пояснюється, чому саме ви підходите на цю вакансію.

Немає єдиних правил написання цього документа. Для кожного конкретного випадку складається окреме резюме.


Реквізити резюме

Взагалі не встановлено якихось суворих вимог щодо розташування реквізитів резюме, але одним з найпоширеніших є зразок, коли подається:

1. Назва документа.

2. Прізвище, ім’я та по батькові особи, яка складає резюме.

3. Контакти.

4. Мета складання резюме.

5. Досвід роботи.

6. Освіта.



7. Знання мов.

8. Дата, підпис.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка