Урок з предмету «Основи здоров'я» Підготувала: вчитель початкових класів хнвк №182 Бурлака К. С. 2011 Тема уроку. Позитивні та негативні емоції. Причини, які впливають на емоції



Скачати 90.52 Kb.
Дата конвертації15.04.2016
Розмір90.52 Kb.













(урок з предмету «Основи здоров'я»)

Підготувала: вчитель

початкових класів

ХНВК №182

Бурлака К.С.

2011


Тема уроку. Позитивні та негативні емоції. Причини, які впливають на емоції.

Мета уроку. Ознайомити учнів з позитивними й негативними емоціями;

учити дітей керувати своїми емоціями з метою зміцнення свого здоров'я, вправлятися в умінні шукати вихід із ситуацій, що засмучують;

розвивати увагу, пам'ять, зв’язне мовлення;

виховувати бажання мати і примножувати позитивні емоції, розпізнавати свої почуття під час спілкування з іншими людьми.



Обладнання:

на дошці: запис теми, імена учнів, малюнки людей з різними емоціями, зображення органів чуття (ніс, очі, вуха, язик)

на партах: аркуші паперу, кольорові олівці, фломастери, клей.

інше: ММ-презентація, музичні записи, пелюстки квітки успіху, зошити з друкованою основою.

Методи та форми роботи. Словесні: розповідь, бесіда, загадки, запитання-відповідь; наочні: ММ-презентація, ілюстрації, демонстрація; практичні: практична робота, вправи; стимулюючо-мотиваційні: ігри, тренінги; творчі: малювання кольорового настрою.

Тип уроку. Урок – гра.

Зміст уроку

І. Організація класу

Станьте рівно, посміхніться,

І до гостей поверніться.

З добрим днем всіх привітайте

І за парти посідайте.
ІІ. Актуалізація опорних знань


  • На минулому уроці ми говорили про емоції. Що це таке? (Емоції – це душевні переживання, почуття, хвилювання)

  • Покажіть за допомогою міміки обличчя радість, злість, захоплення, образу.


ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

СЛАЙД 1.

На сьогоднішньому уроці ми помандруємо до Країни Емоцій.



СЛАЙД 2.

В якій розглянемо наші відчуття, переживання та їх значення для нашого здоров’я. Будемо вчитись розпізнавати свої почуття та висловлювати їх. Це нам потрібно, щоб не принести шкоди своєму здоров’ю та здоров’ю оточуючих. А також будемо зображувати мімікою і жестами відповідний настрій.

Кожному з вас країна емоцій подарує пелюстки квітки успіху та добра. За активність на уроці, відмінну дисципліну, старанну роботу ви отримуватимете по 1 пелюстку квітки успіху. Кожен пелюсток оцінюватиметься в 2 бали. Таким чином, наприкінці уроку ви порахуєте ці пелюстки і отримаєте відповідні оцінки.

А допомагати подорожувати нам будуть помічники - наші органи чуття.

Пригадаємо їх назви , відгадавши загадки.

Сюди-туди повертає,

Хропе, сопе, часом чхає . (Ніс)

П е л ю с т к а к в і т к и

(На дошці плакат з намальованими органами чуття)

***


Двоє дивляться,

одне говорить,

а двоє слухають.

/Очі, вуха, язик/



П е л ю с т к а к в і т к и

- Що ми відчуваємо цими органами? (Нюхаємо, смакуємо, бачимо, чуємо)



П е л ю с т к а к в і т к и

- Які відчуття можуть викликати у нас ці органи? (задоволення, радості, насолоди, смутку, образи, печалі, сліз…) П е л ю с т к а к в і т к и

- Якщо відчуття приємні – людина почувається якою… ? (веселою, задоволеною).

П е л ю с т к а к в і т к и

- А якщо неприємні? (засмученою, сумною). П е л ю с т к а к в і т к и


ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя про різновиди емоцій

- Людина завжди певним чином реагує на все, що її оточує, і що вона здійснює сама, а виражає свої почуття емоцією, яка з’являється на її обличчі.



СЛАЙД 3.

Емоції супроводжують нас усе життя.

В новонародженої дитини емоції охоплюють хвилювання через почуття голоду і мокрої пелюшки до спокою від близькості мами та її серцебиття, теплої, сухої пелюшки, почуття ситості.

Учневі 2 класу вже знайомі радість відкриттів, захоплення від подарунка, любов до рідних і близьких людей, насолода від перегляду мультфільмів. Відомі також сум від розлуки з дорогими людьми, зневага до нечесних вчинків, навіть, на жаль, злість і страх.



СЛАЙД4.

Тому емоції розділились на позитивні, які допомагають зберегти здоров’я (радість, упевненість, сором’язливість, веселість, захоплення, спокійність) та …



СЛАЙД 5.

… негативні, які викликають поганий настрій (страх, злість, смуток, незадоволення, недовірливість), спричиняють різні захворювання. Ці емоції небезпечні для здоров'я.


2. Бесіда про важливість позитивних емоцій для здоров'я людини

- Як ви думаєте, які емоції потрібні людині, її здоров’ю? ( позитивні)



П е л ю с т к а к в і т к и

- Дуже важливо, щоб кожній ранок починався з позитивних емоцій, гарного настрою.


3. Гра «Дружба починається з посмішки»

- У кожного з вас є рідні та друзі.

- Хто твій друг?

- Як ви думаєте, з чого починається дружба? Пісня «Улыбка» (з посмішки)

СЛАЙД 6.

- Посмішку можна дарувати. Я до вас посміхнулася - подарувала посмішку, і вам стало приємно.

- Діти, сядьте в коло на килимку, поверніться один до одного, лагідно візьміться за руки та подаруйте один одному посмішку. (Тренінг під музичний супровід «Улыбка»)

- Але щоб кожному стало ще приємніше, треба говорити компліменти, щоб у класі владарювали позитивні емоції, а ви набралися здоров’я.


4. Гра «Компліменти»

- Зробити комплімент - це значить назвати людину приємним словом, похвалити за щось добре.



(Роблю приклад компліменту: ти така весела, радісна, красива, з гарною з)

- Діти, хто бажає Рафаельчику зробити комплімент? Марійці?

- Тобі приємно? Тоді скажи «Мені дуже приємно».

- Не забувайте, що компліменти робляться з посмішкою.



(Слідкую, щоб у грі брали участь усі діти.) УСІМ по п е л ю с т ц і к в і т к и

Отже, ви посміхнулися, сказали компліменти, значить, ви друзі. Не забувайте робити компліменти мамі, татусеві, братикам, сестричкам і всім друзям.

- Сідайте за парти.

- Всі веселі? От чудово.

А тепер до праці знову.

А зараз ми потрапимо на музичну сторінку Країни Емоцій, де будемо вчитися помічати емоційне забарвлення музики та передавати його в рухах.


5. Фізкультхвилинка «Танок чотирьох рухів»

«Танец маленьких утят» - весела, швидка, жвава музика - відповідні рухи.

«Гей там на горі» - марш. Під бравурний марш діти виконують вільні рухи - притопи і прихлопи, навприсідки, кружаться.

«Песня Чебурашки» - сумна музика.

- Що ви відчували під час музики?

- Який у вас настрій?

- Які відчуття ви переживали? (веселий, бадьорий, святковий, сумний; задоволення, радості, бадьорості)

УСІМ по п е л ю с т ц і к в і т к и
6. Вправа на розпізнавання емоцій.

- А тепер ми потрапимо на сторінку настрою, де ви побачите різні емоції та як вони зображуються.



Слайд 7.

- Подивіться на дівчинку, та скажіть який настрій на її обличчі? (Дівчинка весела).

- А ось як можна зобразити її настрій.

- Коли вона може бути в такому настрої? П е л ю с т к а к в і т к и

Слайд 8.

- Який настрій на обличчі цієї дівчинки? (Дівчинка похмура, сердита )

- Що вона нахмурила? (брови).

- Чому дівчинка може бути похмурою? П е л ю с т к а к в і т к и

Слайд 9.

- Який настрій зображено? (Сумний)



- Коли дівчинка може бути сумною? П е л ю с т к а к в і т к и

Слайд 10.

- Який настрій зображено? (Спокійний )

- Що допомогло вам здогадатись?

- Перевіримо.

- А в яких випадках дівчинка може бути в такому настрої? (Коли її нічого не турбує)

П е л ю с т к а к в і т к и



V. Тренувальні вправи

1. Етюди «Тренуємо емоції»

А зараз ми потрапимо на Спортивну сторінку Країни Емоцій, де будемо тренувати свої емоції, а допомагати будуть нам всі органи відчуття.

Підведіться і станьте в півколо.

Пропоную дітям:

Уявіть себе та насуптесь, як



  • осіння хмара,

  • сердита людина,

Уявіть себе та посміхніться, як

  • саме сонце,

  • як хитра лисиця,

Уявіть себе та позлітьсь, як

Уявіть себе та злякайтеся, як

  • дитина, яка загубилася в лісі,

  • заєць, що побачив вовка;

Заморіться, як

  • людина, яка піднімає щось важке,

Уявіть себе та відпочиньте, як

  • як воїн, який заморився після перемоги.


2. Гра-тренінг «Різний настрій»

- А тепер ваше завдання зобразити руками, мімікою відповідний настрій.

Наш Сашко бува веселий,
коли друзі всі в оселі.
Наш Сашко бува сердитий,
коли лоб його набитий,
Наш Сашко сумний буває,
коли іграшки не має,
Наш Сашко, буває, плаче,
коли хтось відніме м'ячик.
Наш Сашко, бува, хитрує,
коли фокуси майструє,
А як його насварять -
він ображений стоїть.
Як незвичне щось побачить,
то дивується одначе.
А як чогось злякається -
у кущі ховається.

- Від чого буває весело?

- Від чого сумно? Страшно?

- Коли люди дивуються, сердяться?

- Коли почувають себе винними?

- Коли стомлюються?

- Коли у людини буває хитре обличчя?

П е л ю с т к а к в і т к и
3. Складання порад для покращення настрою

- Чи можна покращити свій настрій?



СЛАЙД 12.

- Ми відправимось на сторінку порад Країни Емоцій, які допоможуть нам зберегти своє здоров’я.



  • Намагатися пригадати щось приємне.

  • Перед дзеркалом зробити веселу гримасу.

  • Послухати музику.

  • Заспівати, станцювати.

  • Намалювати карикатуру.

  • Умитися - змити поганий настрій.

  • Проспівати своє ім'я в пестливій формі - Наталочка, Натуся.

Головне - переконати себе, що як візьмешся до якоїсь справи, на душі полегшає.
4. Вправа на саморегуляцію «Візьми себе в руки»

- Як тільки відчуєш, що неспокійний, хочеться кого-небудь стукнути, є досить простий спосіб довести собі свою силу: обхвати долонями лікті й сильно притисни руки до грудей - це поза стриманої людини.



УСІМ по п е л ю с т ц і к в і т к и

5. Гра «Кольорове диво»

Слайд 12.

- Мандруємо далі і наступна сторінка – «Кольорова»,а допоможуть нам мандрувати чарівні олівці та фломастери.

За допомогою кольору можна передати свій настрій.

- Якого кольору може бути гарний настрій, поганий?

Гарний настрій переливається різними кольорами.

- На що може бути схожим гарний настрій?

(На салют, веселку, квітку, кольорові кульки, сонечко… )

Пофантазуйте, поміркуйте.

Отже, головним помічником у роботі має стати колір.

(Вільне малювання під музику на аркуші паперу свого настрою)

- Виконали завдання? Молодці. УСІМ по п е л ю с т ц і к в і т к и


VІ. Підсумкова бесіда

(Підходжу до кожного, піднімаю його малюнок і пропоную учням здогадатись, який настрій і чому намальований на аркуші)
VІІ. Підсумок уроку

1. Бесіда за змістом уроку.

- Чим запам'ятався вам урок?



2. Аналіз роботи всього класу загалом та окремих дітей зокрема.

- Порахуйте пелюсточки на ваших квітках.

- На дошці написані ваші імена. Повісьте вашу квітку успіху та малюнок із зображенням настрою під ім'ям.

- Ось яка у нас сьогодні чудова успішність! Молодці!

- Любі учні, підведіться,

І до гостей поверніться.



Мило-мило посміхніться.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка