Урок з «Основ здоров’я» у 4- б класі «Позитивні та негативні емоції. Способи подолання негативних емоцій»



Скачати 264.15 Kb.
Дата конвертації14.04.2016
Розмір264.15 Kb.
Володимир-Волинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

Урок з «Основ здоров’я»

у 4- Б класі

«Позитивні та негативні емоції. Способи подолання

негативних емоцій».

Тележурнал «Все буде добре»

з Валентиною Адамчук.

Вчитель: Адамчук В.Г.



e:\основи здоров\'я\позитивні і негативні емоції\емоційнй стани\1330793473_emotion.jpg

2013 р.


Предмет: Основи здоров’я

Дата: 25.04.2013

Клас: 4-Б клас

Школа: Володимир-Волиинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

Вчитель: Адамчук В.Г.

Тема: Позитивні та негативні емоції. Способи подолання негативних емоцій.

Тележурнал «Все буде добре» з Валентиною Адамчук.



Дидактичні задачі уроку

1.Навчальна:

- уточнення уявлення про настрій, почуття, емоції та їх вплив на здоров’я людини, дати учням уявлення про роль позитивних емоцій у зміцненні здоров‘я,



- вчити розпізнавати позитивні, невизначені та негативні емоції, вчити дітей аналізувати свій внутрішній стан;

- вчити керувати емоціями;



- висловлювати свою думку щодо впливу настрою на самопочуття;

- виробити памятку по саморегуляції негативних емоцій, почуттів;

- вчити дітей самостійно виходити з поганого настрою, вмінню оточувати своє середовище предметами, що впливають на гарний настрій.

2. Розвивальна:

- розвивати вміння підтримувати гарний та радісний настрій;

- сприяти розвитку емоційної сфери, логічного мислення на основі формування вмінь розпізнавати та визначати причини гарного і поганого настрою. 



3. Релаксаційна:

- усунення емоційного напруження, створення сприятливої атмосфери на уроці.



4. Виховна:

- виховувати бажання мати і примножувати позитивні емоції, прочуття, розпізнавати свої почуття під час спілкування з іншими людьми;

- виховувати стійке позитивне ставлення до себе й оточуючих;

- розвивати розуміння краси людських взаємин;

– психотренінг і психокорекція поведінки в ігрових моделях життєвих ситуацій.



Тип проекту: творчий, груповий, коротривалий.

Вид: інформаційно-пошуковий.

Тип уроку: комбінований, нестандартний.

Форма уроку: інтерактивний мультимедійний урок-тележурнал «Все буде добре», тренінг з елементами ЧПКМ та ІКТ.

Використання освітніх технологій: розвитку критичного мислення (далі ЧПКМ – читання та письмо для розвитку критичного мислення): «Мікрофон», робота в парах, групах; проектна технологія, використання інформаційних та комунікаційних технологій (ІКТ), рольові ігри.

Обладнання: Вислови «1. Природа - джерело здоров'я. 2. Позитивні почуття - джерело здоров'я.  3. Спілкування - джерело здоров'я. 4.Улюблена справа - джерело здоров'я. 5. Знання - джерело здоров'я. 6. Сміх – джерело здоров’я», метелики, плакат зі смайлом, ємкості для досліду, «хмарки, промінці сонця» гри «Пошуки людського скарбу», «Гімн самому собі», смайли – картки, бейджики із назвами груп, карточки із назвами груп та їх девізами, мультимедійна презентація, відео ролик репортаж, виставка робіт гуртківців «Художні вироби зі шкіри», пам’ятки, дзеркальця, декорації студійного стола, фотографії учнів із різними емоціями, тема уроку, скринька «Прощення» .


ХІД УРОКУ 

I. Організація класу

II. Мотивація навчальної діяльності

1. «Мозковий штурм» 
Ліс. Уявіть собі, що ви заблукали в лісі. І раптом побачили три дороги. 
Одна дорога: Направо підеш – багатство знайдеш, а здоров'я втратиш. 
Друга дорога: Наліво підеш – половину багатства знайдеш, а половину здоров'я втратиш.

Третя дорога: Прямо підеш – нічого не знайдеш, а здоров'я збережеш. 
- Який ваш вибір?

Вчитель. Найкраще піти третьою дорогою, оскільки здоров'я – головне багатство людини. Від чого залежить наше здоров’я?

"Здоров'я не купиш, його потрібно заслужити постійною роботою над собою, 


над своїми емоціями і своїми звичками, над своїм розумом, над своїм тілом". 

Сьогодні ми будемо пізнавати, досліджувати, мислити. Вчитися жити в гармонії з природою, із самим собою, оточуючими. При навчанні читанню вивчають спочатку букви, при навчанні грі на музичному інструменті вчать ноти. А ми будемо сьогодні вчитися мистецтву спілкування. Для цього треба володіти емоційною азбукою.

Уроки бувають різні: веселі, цікаві, творчі. Давайте презентуємо цікавий, змістовний, творчий урок. Оживимо його (плакат – ескіз, на якому зображено контур смайла, де відкриваю зображення частин тіла,обличчя по черзі).


  • Нашому уроку потрібна "голова" – ми будемо думати і замислюватись; 

  • "очі" – ми будемо дивитись, бачити і придивлятись;

  •  "вуха" – ми будемо слухати, чути і прислухатись; 

  • "рот" – ми будемо спілкуватися і розмовляти; 

  • "руки, ноги, ми будемо виконувати різноманітні рухи для зміцнення духовного здоров’я;

  •  "серце", адже, як говорив Антуан де Сент-Екзюпері: "Шукати потрібно серцем - найголовнішого очима не побачиш";

  •  і щоб урок був пізнавальним – ми усі повинні працювати активно, старанно, дружно, наполегливо. 

«Якщо ви хочете, щоб життя усміхнулось вам, подаруйте йому спочатку свій чудовий настрій» (Бенедикт Спіноза)

ІІІ. Оголошення теми та представлення очікуваних навчальних результатів 

Отож, тема сьогоднішнього уроку «Позитивні та негативні емоції. Способи подолання негативних емоцій»




Вчитель. Радість, горе, здивування,
Смуток, спокій, хвилювання – 
Це емоції, мій друже.
І вони важливі дуже.
Як корисні позитивні:
Сміх і радість, спокій теж!
Злість і смуток – негативні.
За емоціями стеж!
Швидко негативний настрій 
Зіпсує здоров’я, знай.
Не сумуй, жартуй, всміхайся,
Завжди добрий настрій май!


- А щоб нам всім було на уроці цікавіше і щоб ми виконали більше завдань, ви заздалегідь об'єднались на групи за кольором та професією: науковці, психологи, аромотерапевти, кореспонденти, декоратори, сміхотерапевти, помічники (Козачук С., Тиліпська М.)

  • Синійнауковці (Сідловська Л., Антонюк В., Пилипюк В., Симчук Д.) 

  • Рожевий психологи (Булат В., Антонюк Д., Москалюк А., Стоянович А.)

  • Зелений аромотерапевти ( Сулімовська В., Макушинський Д., Фурманюк Т.,

Собчук А.)

  • Жовтий кореспонденти ( Губерук І., Остапчук І., Семенюк С., Пилипчук А.,

Клак В.)

  • Оранжевий - декоратори (Лігерко К., Павловська Т., Деребага Д., Пальонка Д.)

  • Голубий - сміхотерапевти (Чижевський М., Занько Д., Коляда К., Кузьмішин А.)




V. Усвідомлення навчального матеріалу 

Починають презентацію помічники Мирослава, Свєта

1 учень. Звідки ж почуття взялися, 
Смуток й радість повелися? 
Думу думали й гадали, 
Й до уроку готувались. 
Клас на групи роз’єднали. 

До роботи дружно взялись, 


2 учень. По чотири об’єдналися, 

Дуже-дуже ми старалися. 

Кожна група справу мала 
Цікавиночки шукала. 

Назви рубрикам дали,

В передачу «Все буде добре» їх ввели.

Вчитель. Проект прошу розпочати.

2 учень. Ми до вашої уваги.


2. Рольова-гра тележурнал «Все буде добре».

Ведуча. Всі ми переживаємо щодня безліч емоцій, які переростають у почуття. Який емоційний стан позитивно впливає на наше здоров’я та як керувати, коректувати свої емоції? Що впливає на наш емоційний стан? Про це та інше ми поговоримо у тележурналі «Все буде добре». Зустрічайте, у студії науковці. Добридень!

Рубрика «Знання - джерело здоров'я»

1 група «Науковці» . (Діти, представники групи «Науковці» займають зручні місця у студії, представляють інформацію для однокласників)


Вадим А.Доброго здоров’я!

Всі у групі - «книгомани» 


Інформації ми фани. 
Зал читальний штурмовали, 
Сайти, книги перебрали. 
Інформацію нову 
Презентуємо таку!

Інформація 1

Почуття виникли разом із людиною, коли з’явились Адам і Єва. А що ж означає саме слово «почуття»? Як ви бачили на слайді, ми звернулися до тлумачного словника. 



Почуття - відчуття людини; здатність відчувати, сприймати оточуючий світ; душевне переживання, хвилюванн. Почуття – тривалий емоційний стан людини.

Ознайомлення із висловом 
Ще у XIX ст. Лев Толстой писав: «Людина повинна бути завжди радісною. Якщо радість закінчується, шукай, у чому помилився».
Вадим П. Інформація 2 
Вплив негативних емоцій на здоров'я людини у дослідженнях вчених. Поширена раніше фраза "усі хвороби від нервів" не без підстав. Соціологи свідчать, що 75% усіх хвороб пов'язано з негативними емоціями. 30–50% людей, відвідуючих лікувальні заклади, потребують лише корекції емоційного стану. За даними статистики сьогодні 400 мільйонів людей у світі страждають на ті чи інші загострені емоційні стани.
Дослідження вчених довели, що стреси збільшують ризик мозкових серцево – судинних захворювань, летальних випадків, ракових пухлин, хвороби очей, цукрового діабету, хронічного гастриту, виразкових хвороб шлунка тощо. Отож, здоров'я не купиш, його потрібно заслужити постійною роботою над собою,  над своїми емоціями і своїми звичками, над своїм розумом, над своїм тілом". 

Сьогодні з вами будуть працювати журналісти, кореспонденти. Журналіст, кореспондент (новинар) — особа, яка займається збором, створенням, редагуванням, підготовкою та оформленням інформації. Журналіст — це дзеркало суспільства, він повинен відображати дійсність. Покликання журналіста — приносити користь людям, захищати їх інтереси й вносити світло в темряву необізнаності.



Діма С. Сміхотерапія або гелотологія — наука, яка досліджує вплив сміху на людський організм. Одночасно сміхотерапію визначають як засіб впливу на людину для зняття напруження, стресу. Сміхотерапія  — один із найпопулярніших видів сучасної арт-терапії, що застосовується як для лікування дітей віком від 2 місяців (тобто тих, хто вже вміє сміятися), так і дорослих.

Ліля.Психоло́гія (від грецького «психе»)  душа, дух; («логос») — вчення, наука) — наука, що вивчає психічні явища (мислення, почуття, волю) та поведінку людини, пояснення яких знаходимо в цих явищах.

Ароматерапі́я — це стародавнє, вдосконалене віками мистецтво використання ефірних олій, фітонцидів рослин та інших ароматних речовин для укріплення фізичного та психічного здоров'я. Використання ароматичних речовин відоме ще з часів стародавніх культур Єгипту, Індії і Китаю, античної Греції та Риму.
Ведуча. Молодці! Наскільки різними можуть бути ваші почуття? Як відверто ви можете говорити на цю тему? У школярів 4-Б класу взяли інтерв’ю наші кореспонденти, докладніше у відео-сюжеті. Ірино, Сашко!

Рубрика «Спілкування - джерело здоров'я»

2 група. «Кореспонденти» 2 учні сидять за столом і ведуть теленовини (рольова гра «Теле-новини») Іра, Саша

Разом: Добридень!

Ми-засоби масової інформації 


Дівчинка: журналіст,

Хлопчик: кореспондент 
Дівчинка: жде, чекає той момент, 
Щоб сюжет свій розпочати
Клас в новинах показати.

Слово передаю колезі.

Привіт Сашко, ти на черзі. 
Хлопчик: Дякую, Ірино.

Ми, шкільні кореспонденти, 


Брали в учнів інтерв‘ю 
Про емоції питали 
Ролик гарний змонтували. 

Час новини розпочати…

Раді в студії вітати!


(Відеоматеріали демонструються на комп’ютері. Учні ведуть діалог на перерві з учнями школи,вчителями, цікавляться їхнім настроєм, емоціями, почуттями) 

Вправа «Мікрофон» (Відео репортаж учнів про емоційні переживання)

Питання для інтерв’ю:



  • Пригадайте епізод із власного життя, коли відбувалися емоційні переживання.

Що ви відчували?
- Отож ми зробили висновок, що почуття та емоції можуть бути різними. 
2. Робота з підручником. с. 58,59. 
Ведуча. Ознайомившись зі статтею "Емоції" скажіть, які ще бувають емоції? 
Що нового ви дізналися про емоції ? (Позитивні емоції допомагають зберегти здоров‘я)

- То які ще емоції, почуття, крім тих, які ми вже називали, ви віднесете до позитивних? (Впевненість, рішучість, любов, веселість і т. д.) 


- А які до негативних? (Нечесність, розлука, страх,гнів, біль і т. д.) 

3. Робота в зошиті. С. 57, завдання

«Науковці», «Психологи» виписують позитивні емоції; 



Вдячний, веселий, впевнений, задоволений, наполегливий, рішучий, скромний, щасливий.
«Кореспонденти», «Сміхотерапевти» виписують негативні емоції;

Впертий, гордий, заздрісний, збентежений, наляканий, недовірливий, нетерплячий, ображений, роздратований, розлючений, сердитий, стривожений, схвильований. «Аромотерапевти», «Декоратори» виписують невизначені емоції.
Байдужий, ніяковілий, пригнічений, самотній, сором’язливий.
Ведуча. - Зараз … презентує свої результати, а … зачитає відповіді, … презентує свою роботу.

Учитель. Молодці!


- Дуже важливо, щоб кожний ранок починався з позитивних емоцій, гарного настрою. Потрібно, одразу розплющивши очі після сну, думати про приємне, сподіватися, що день принесе успіх, гарні оцінки у навчанні.  Добро виховується в наших душах і серцях старанням і бажанням його творити.

Створення ситуацій. Підручник с.61



  • Які емоції ти переживаєш найчастіше, якщо:

  • батьки заборонили тобі вийти погуляти;

  • учитель не запитав тебе на уроці;

  • тобі не подобається оцінка за контрольну;

  • Що відчуває людина, коли так думає?




  • Зі мною ніхто не хоче дружити;

  • Навіщо мені з ним дружити? Мені й самому добре!

  • Наступного разу обов’язково зроблю все значно краще.

  • Як добре, що я дружу з цією дівчинкою!

  • Я- найкращий! Навколо чудова природа! Прекрасні люди!

  • Він завжди все рорбить краще, ніж я!

  • Ні, я все одно зроблю по-своєму.

Довідничок: розчарування, радість, гордість, впертість, заздрість, задоволення, завзяття.

Ведуча. Якщо кожного дня ми матимемо піднесений настрій, що відбуватиметься з нашим здоров‘ям ? (Воно буде міцнішим)

Кажуть, сміх продовжує життя.



Бхагаван Шрі Раджніш стверджує:

«Сміх йде від здоров’я.
Це є якась енергія, що переливається через край.
Тому діти і сміються таким тотальним сміхом.
У нього включається все їх тіло, кожна клітка, кожен нерв».

Вчитель. З усіх емоцій кращі всіх, 
Ті, що породжують в нас сміх.
Сміятися не грішно,
Коли нам дійсно смішно!
Стежинка до здоров’я – сміх, 
В роботі гарний жде успіх.
І все нам удається,
Коли душа сміється!
Смійся, смійся від душі!
Сміх – відпочинок для душі!

Рубрика «Сміх – джерело здоров’я»

«Сміхотерапевти».Марк

Наша група не дрімала, 


З комп’ютером працювала. 
І скажу вам по секрету, 
Ми зайшли до інтернету. 
В «яндексі», «ютубі», «гуглі»,

Відшукали жартів «джунглі».

Та найкращі відібрали

І до вашої уваги.

Щиро смійтесь любі друзі,

Не давайте жити тузі.



Коля. У процесі сміху у нас скорочуються 80 груп м'язів, підвищується температура, різко змінюється кров'яний тиск, а в мозок поступає цілий потік гормонів щастя. Але самий  потужний вплив відчуває імунна система. У момент, коли ми  регочимо, збільшується кількість клітин-кілерів, що знищують віруси і навіть ракові клітини. В організмі з'являється щось на зразок "клапана безпеки", перекриває шлях гормонів стресу. Регіт також масажує кишечник та інші внутрішні органи.

Давид. Сміх збільшує тривалість життя і поліпшує її якість. Під час сміху активізуються лімфоцити, що оберігають нас від інфекції і вірусів.Після десятихвилинних веселощів наші кровоносні судини розширюються, тиск падає, зменшується біль. Людина, яка сміється, легко вирішує всі життєві проблеми, відрізняється щедрістю і готовністю прийти на допомогу. Очевидно, що похмурості та неусмішливість тягнуть за собою протилежний ефект. Так чому б нам не почати сміятися частіше?
Підраховано, що до шести років дитина посміхається і сміється приблизно 300 разів на день, а дорослі, на жаль, роблять це набагато рідше

Ведуча. Посміхнися вранці своєму відображенню в дзеркалі, посміхайся вдень і ввечері всім знайомим і незнайомим людям і будь здорова як тілом, так і душею!

Вправа психокорекції «Скринька «Прощення»»

Та в житті бувають різні ситуації. Достойно вийти з них – це мистецтво спілкування. Якщо раптом створилася напружена розмова, покажи, що ти не дуже уражений злими словами чи діями. Немає людини, яка хоча б раз не переживала почуття образи. У відповідь діти вашого віку реагують гнівом, агресією. Все це явища негативні. Ви бражаєтесь, коли на вас прозиваються, беруть щось без дозволу, смикають за коси, коли з вами не граються. Пропоную кожному написати на аркуші за що та на кого він ображається. А мої помічники допоможуть скласти їх у скриньку «Прощення». Дякую. Повторюйте за мною:



«Я вибачаю тебе, мій кривднику і більше не серджусь на тебе, але ти більше так не роби!»

Помічники виносять коробку і викидають її у смітник.



Ведуча. Як ще звільнитись від почуття злості присутнім допоможуть гості нашої передачі. Зустрічайте психологи.

V. Психокорекція поведінки, саморегуляція, психогімнастика

Рубрика «Позитивні почуття - джерело здоров'я»

3 група «Психологи».

Вчитель - Життєздатність і здоров'я людей великою мірою залежить від самої людини. Якщо людина налаштована доброзичливо, шанобливо до інших, то позитивні емоції у відповідь наповнять її позитивною енергією на творення добра, на здоровий розвиток душі і тіла. 




Настя Ст.Ми – психологи, не маги

Ми до вашої уваги.

Негатив розвієм словом.

Раз, два, три – і все готово.

Даша. Гарні знаєм психовправи

Вашу психіку направим

Позитив заселим в душу,

Позитивно думать змусим.



Тренінги та вправи на зняття втоми, роздратування

А) Психом'язове тренування "Обличчя загорає"Вероніка

Підборіддя загоряє - підставити сонечку (вдих), летить жучок, збирається комусь сісти на язичок (затримка дихання), жучок полетів (видих). Ніс загоряє - підставити сонечку (вдих), летить метелик, хоче сісти на носик (ніс зморщують, затримка дихання), полетів (видих). Брови - гойдалка - знову прилетів метелик і гойдається на бровах - вгору - вниз, полетів (видих). Хочеться спати - (розслаблення м'язів обличчя).



Б) Вправа на саморегуляцію "Урятуй пташеня". Аліна

Психом'язове розслаблення під музику.



Уяви, що у твоїх долонях маленьке безпорадне пташеня. Зігрій його. Повільно, по одному пальчику склади долоньки, сховай у них пташеня, подихай на нього, зігріваючи рівним спокійним диханням. Приклади долоні до своїх грудей, віддай пташеняті добро і ласку свого серця і дихання. А тепер розкрий долоні і побачиш, що пташеня радісно злетіло. Посміхнись йому і не сумуй, воно ще повернеться до тебе.

В) Гра-тренінг "Тренуємо емоції". Вправа «Мій емоційний стан, як у …» (перед кожною дитиною лежить дзеркальце».
Психолог 1:

насупитись, як небо перед грозою,

посміхнутись, кіт на сонці; немов би побачивши диво;

позлитись, як людина, яку вдарили;

злякатись, як дитина, яка загубилася в лісі,

заморитись, як мураха, яка притягнула велику муху;

Яка маска вам найбільше сподобалась? Чому? 
Яка - найменше? Який висновок зробимо? (При позитивних емоціях наше обличчя симпатичніше) 

Г) Вправа на саморегуляцію "Візьми себе в руки"Даша.

Як тільки відчуєш, що неспокійний, хочеться кого-небудь стукнути. Є досить простий спосіб довести собі свою силу: обхвати долонями лікті й сильно прижми руки до грудей - це поза стриманої людини.



Ведуча. На наш настрій впливають обставини, усе те, що відбувається з нами і навколо нас. Є обставини, які ми можемо змінити, проте є й такі, яких ми змінити не в силі. Як поводитися в такому разі? Чи можна покращити свій настрій?

Сьогодні тобі не щастить. Настрій поганий. Як учинити?

Ведуча. Психологи підготували психом'язове завдання "Квітка". 

Методи боротьби з негативними емоціями

А) Етюд "Квітка". Аліна
- Я, читаю уривок з оповідання, а ви зображуєте руками, мімікою відповідний настрій. 
Інструктаж: Сидячи за партою голову і руки опускаєте, потім голову піднімаєте, розпрямляєте тулуб, руки піднімаєте - квітка розквітла; голову трохи відхиляєте назад і повертаєте - це квітка повертається за сонцем; міміка під час імпровізації - очі напівзаплющені, посмішка на обличчі, м'язи розслаблені. 
Теплий сонячний промінь упав на землю й зігрів насіннячко, що лежало в землі. Із насіннячка проклюнувся паросток, а з нього виросла чудова квітка. Пеститься квітка на сонці, тягнеться до тепла і світла кожною своєю пелюсткою, повертає голівку за сонцем. 
Учитель.  - Які відчуття ви пережили?  Відповіді дітей

Рубрика «Природа - джерело здоров'я»

4 група «Аромотерапевти»


Діма. М.Аромотерапевти з класу

Научать вас методик класних.

Ми настрій гарний повернемо,

Стрес знімемо, напругу, втому,

Стан емоційний скоригуємо,

Зір, слух і сон нормалізуємо,

Бо запах квітів чудодійний,

Нервовий стан зміцнить надійно.




Повідомлення 1. "Аромотерапія". 

Настя С. Кімнатні рослини мають цілющі властивості, впливають на психо-емоційний стан людини. Сам тільки колір рослин, зелений, вже сам по собі діє на нас заспокійливо, дарує спокій і розслабляє. Квіти допомагають розвинути творчі здібності, благотворно впливають на серцево-судинну систему і на фізичний, психологічний та енергетичний стан людини в цілому.



Алое до того ж ще, будучи рослиною-донором, підтримує наш імунітет, віддаючи свою енергію.

Валерія.Алоказія та азалія підтримують в будинку енергетику бадьорості, допомагаючи сконцентруватися на головному і не звертати увагу на дрібниці. Азалія захищає від пліток, брехні і суєти, нервозності і невпевненості.

Аспарагус  захищає від розчарування, піднімаює настрій і додає впевненості у власних силах.

Тарас.Бальзамін принесе у ваше життя почуття єднання з навколишнім світом, допоможе розкрити ваші творчі здібності і проявити найкращі людські якості. Бальзамін створює навколо себе потужний вібраційний потік радості і гармонії, зглая джуС.ючи наслідки конфліктних ситуацій. Бальзамін заряджає атмосферу приміщення сонячною енергією; притягує творчі енергії.

НастГерань допомагає позбутися від головного болю, подолати втому та нормалізувати сон. Герань служить "вогнегасником "для негативних енергій, емоцій гніву й роздратування.

Кактуси притягають і вбирають в себе негативні для людини енергії, вібрації ненависті, злоби і роздратування, працюють "громовідводом".

Діма М.Кали і королівська бегонія допоможуть захистити вас і ваш будинок від негативної енергії, перетворивши її в позитивну, творчу, заспокійливу і цілющу. Калла може служити оберегом щастя в домі. Калла підвищує імунітет людини проти емоційного виснаження і стресів, наповнюючи атмосферу будинку радістю і бадьорістю. Бегонія королівська не лише трансформує негативні вібрації в позитивні, згладжує конфлікти і суперечності, нервозність.

Папороть  приводить людей до компромісу і створює в атмосфері приміщення почуття міри. Папороть здатний подарувати людина душевний спокій і рівновагу.

ВалеріяУзамбарская фіалка (сенполія). Білі фіалки очищають простір від вібрацій важких думок і поганих почуттів; вони гарні для квартир, в яких живуть маленькі діти, для їх захисту від негативних вібрацій. Фіалки з рожевими та червоними квітками полегшують енергетику квартири.

Цикламен - рослина, здатне викорінити конфлікти у вашій родині. Цикламен корисно мати в будинку, де живуть або часто бувають емоційні люди з м'яким, мінливим, слабким характером, сильно залежні від свого настрою або думки оточуючих. Завдяки цикламенів піднімається настрій, з'являється бажання щось робити; цикламен захищає від розчарування.

Тарас. Фуксія очищає квартиру від застояної енергії, забезпечуючи постійний приплив нових енергій творчості, допомагаючи вирватися із замкнутого кола неприємностей.

Фікус працює як "пилосос", що очищає простір від пилу тривог, сумнівів, переживань. Фікус поглинаючи негативні енергії і трансформуючи їх у позитивні.

Фікус і лимон очищають повітря та додають позитиву.

Ще одна рослина, яку корисно мати вдома, — мирт. Не дарма його називають «деревом сімейного щастя».

Ведуча. Кольоротерапія

Важливим фактором при виборі рослин є його колір, бо колір додає сили, здоров'я, гармонії в відносинах між людьми. Виникла ціла наука - кольоротерапія. 

Наприклад, рожевий колір сприяє посиленню емоційної активності, білий сприяє духовному розвитку, синій - розвитку творчих та інтелектуальних здібностей.

Відео «Рожевий світ» (кольоротерапія)

Головне, про що потрібно пам'ятати - про кімнатні квіти треба дбати і дарувати їм свою любов, тільки тоді вони будуть служити надійним захистом від багатьох життєвих негараздів.



VI. Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку. 
1. Гра "Пошуки людського скарбу". 

Ти ще маленька людина, але сонце у тобі може жити дуже велике. Сонце – символ добра, життя. Сонечко – це яскрава усмішка радісного дня.

Іноді людині буває прикро, сумно, некомфортно, її душа наче вкривається сірими хмарами. Коли нема сил терпіти, проливається дощ образи або вирують грім роздра-тованості чи блискавка гніву. Та від цього не стає легше. Навпаки, остаточно псується самопочуття, а значить і здоров’я, як у самого постраждалого, так і його оточення. Людина перебуває у стресовому стані, розповсюджуючи навколо себе негативну енергетику. Вона знаходиться ніби в тумані депресії.

— Яким же чином можна подолати ці негативні прояви?

На дошці прикріплено 10 «хмаринок», на яких написані негативні емоції та небажані якості: байдужість, пиха, упертість, злість, розчарування, сум, заздрість, образа, сором, гнів. На «сонячних промінцях» написані «скарби людини»: цікавість, завзяття, скромність, задоволення, усмішка, наснага, радість, доброта, відвертість, щирість, цікавість, довіра, любов.


  • Давайте здекоруємо дошку у прекрасну, позитивну картину.

(Діти перевертають слова, записані на «хмарках», на іншу сорону, тим самим міняють негативні емоції на позитивні, записані на «промінцях сонця»). 
На зміну байдужості прийде цікавість, завзяття; 
гордість замінить скромність; 
впертість поміняє задоволення; 
злість розтопить усмішка; 
розчарування замінить наснага; 
сум переможе радість; 
заздрість перемінить доброта; 
образу затушить відвертість і щирість; 
сором – цікавість; гнів – любов, довіра. 
2. Творчий підсумок "Метелики". 
- Ось і закінчується наша телепередача. 
- А зараз дізнаємося від вас про її ефективність. Пригадайте, чого ви навчились на уроці. На листку під метеликом напишіть "Цей урок мене навчив...": Метелики з написами зачитуються за бажанням дітей, а потім прикріплюються на дошку. 
3. Оцінювання результатів уроку. 
- Подивіться, яка картина пророди утворилась.  
- Підніміть руку ті, хто хоче в тут жити. 
ВИСНОВОК. Людина - сама господар свого здоров'я і відповідає за нього. А з усіх названих джерел здоров'я вона має щедро черпати позитивні емоції, натхнення, бажання бути здоровою, а отже, і красивою, щасливою, впевненою в собі. Природа також керує нашими емоціями, нашим душевним станом. Вона може зробити нас кращими, лагіднішими, добрішими. 
Так давайте і ми природі подаруємо свою доброту, радість і посмішку. 

Дослід «Чудодійне зникнення» (реакція нейтралізації)

(Вчитель демонструє ємність з чистою водою). 



Людина, яка має позитивне ставлення до інших - має таку чисту, прозору душу, як вода. Душа чиста, незаплямована ні заздрістю, ні гнівом, ні образою, ні сумом. Але ось з людиною щось трапилось і вона затаїла у душі гнів (додає фарбу), і ланцюжок потяг за собою негативні емоції одна за іншою. Душа помутніла, їй важко, вона страждає і болить. І добре, коли знайдеться інша людина, яка підтримає, розвеселить, відволікатиме від важких думок. Тоді трапляється чудодійне перетворення (додає луг). Якою стала вода? (чистою, прозорою). 

Тож і я вам бажаю жити у терпимості, добрі, радості і тоді ваша душа буде наповнена чарівною силою, як цей квітковий різномай, буде чистою і прозорою, як джерельна вода. 
Література 
1. Захарченко О. Метод проектів.- Завуч, № 32, 2003 р. 
2. Котелянець Н. Проектний метод навчання молодших школярів. 
3. Кендзьор П., Войтенко О. Організація проектної діяльності учнів.- Завуч, № 19, 2006 р.
4. Окул М., Пашковська Н. Метод проектів у дії. - Завуч № 9, 2005 р. 
5. На шляху до школи проектної культури. - Завуч, № 4, лютий 2007 р.

6. http://helpfulhints.blox.uaПозитивні та негативні емоції, їх значення для здоров'я.



7. Джерело: Сміхотерапія- ліки майбутнього! Клатч  http://www.clutch.in.ua/smihoterapiya-liky-majbutnoho/#ixzz2QhXevVLq


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка