Урок з географії 10 й клас За темою: «Поняття про глобальні проблеми людства, та шляхи їх вирішення»



Скачати 57.71 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір57.71 Kb.
Відкритий урок з географії 10 – й клас

За темою: «Поняття про глобальні проблеми людства, та шляхи їх вирішення»

Мета: Сформувати в учнів поняття «Глобальні проблеми людства»; систематизувати знання учнів про глобальні проблеми людства; сприяти розвитку екологічного мислення учнів; формувати свідоме ставлення учнів до людської діяльності і розуміння її наслідків ; виховувати любов та чуйне ставлення до природи і навколишнього середовища; розвивати вміння аналізувати, робити висновки; висловлювати і захищати власну думку; практично користуватися технічними засобами; захищати презентації, робота на контурних картах.

Урок: Урок – презентація з елементами групової, практичної роботи.

Обладнання: Підручник; Атлас; кольорові олівці; контурна карта Світу; політична карта Світу; технічні, мультимедійні засоби; картки.

ХІД УРОК


  1. Організаційний момент;

  2. Актуалізація опорних знань і умінь учнів:

Вступне слово вчителя: Людина це частина природи, фактично народжена нею. Однак саме людина в процесі своєї діяльності негативно діє на природу. НТР небувалими темпами розвинула людську діяльність, змінивши світове господарство, економіку – глобально, тобто загальнопланетарно. Так у ХХ столітті з’явилися глобальні проблеми людства, які призвели до….

Сьогоднішній урок нам розкриє ці проблеми за допомогою груп учнів, які попередньо підготували презентації з питань різних глобальних проблем людства.



«Мікрофон» Назвіть, які глобальні проблеми ви знаєте?

  1. Проблема миру і роззброєння на землі;

2

  1. Демографічна проблема;

  2. Енергетична і сировинна проблема;

  3. Продовольча проблема;

  4. Проблема подолання відсталості, країн що розвиваються;

  5. Екологічні проблеми:

  • Винищування лісів, видів рослин і тварин;

  • Забруднення літосфери (смітники, антропогенний рельєф, спустелювання земель, деградація грунтів);

  • Забруднення атмосфери (озонові діри, парниковий ефект,кислотні дощі);

  • Забруднення гідросфери (дефіцит прісної води; біоресурси океанів та морів; забруднення нафтою).



  1. Мотивація пізнавальної та навчальної діяльності учнів.

Ознайомлення з планом уроку:

  1. Захист презентацій;

  2. Робота на контурних картах, з Атласом ;

  3. Нотування в зошитах глобальних проблем, та шляхів їх вирішення ;

  4. Рішення задач на визначення, кількості років ресурсозабезпеченості, світових паливно-енергетичних ресурсів .

Розпочнемо захист презентацій з :

  1. Проблема миру і роззброєння на Землі . (Атлас с.1)

  • на контурну карту нанести країни в яких відбуваються воєнні конфлікти, або окуповані: Абхазія - Південна Осетія – Карабах - Чечня; Індія Пакистан; Ліван – Ізраїль; Лівія – Єгипет; Сербія ; Болівія;Корея Північна – Корея Південна….

  • 7 ядерних держав: Росія; США; Франція; Італія; Китай; Пакистан; Індія.

  • Вирішення цих проблем.

  1. Демографічна проблема:

  • В яких регіонах, країнах спостерігається демографічна криза, або «демографічна зима»;

  • В яких країнах, регіонах спостерігається демографічний вибух, або «демографічна весна»

3

  1. Енергетична і сировинна проблема:

  • Шляхи вирішення проблем записати в зошит;

  • Робота з картками:

  • Розрахуйте за допомогою формули , роки ресурсозабезпеченості Світа паливно-енергетичними ресурсами (вугіллям, нафтою, газом) . Використовуючи данні таблиць підручника с.283-284 додатки 7;8;9.

  • Відповіді оголосити: нафта - 43 роки; газ – 60 років; вугілля -248 років.

4. Продовольча проблема:

- 2/3 людства мають дефіцит продуктів харчування;

- Північна Америка і Західна Європа - надлишок продовольства;

- голодуючі регіони – країни Азії, Африки, Латинської Америки

- екстенсивний шлях вирішення проблеми ( вичерпав себе);

- інтенсивний (нові технології; нова техніка; біотехнології; нові ви-

соковрожайні сорти; меліорація, механізація; хімізація.


  1. Проблема подолання відсталості країн, що розвиваються:

  • Рівень доходів на душу населення у розвинутих країнах в 10 а, то й у 100 разів вищий ніж в країнах, що розвиваються. Цей розрив щорічно наростає!

  • За даними ООН, лише за одну хвилину вмирає від 25 до 30 дітей, здебільшого в країнах, що розвиваються.

  • Більше ніж 100 дітей шкільного віку не відвідують школу – 97 % з них живуть в країнах, що розвиваються.

  • Шляхи подолання проблеми.

  1. Екологічні проблеми:

  • Винищування лісів, видів рослин і тварин:

  • Рішення проблеми.

  1. Екологічна проблема:

  • Забруднення літосфери (смітники; антропогенний рельєф; спустелювання земель; деградація грунтів)

  • Вирішення проблеми.

  1. Екологічна проблема:

4


  • Забруднення атмосфери (озонові діри; парниковий ефект; кислотні дощі).

  • «Кислотні дощі» :У результаті фізико-хімічних процесів окиси сірки, азоту, фосфору перетворюються на кислоти, які разом з атмосферними опадами потрапляють на поверхню землі.(Загибель для лісів, рослин; корозія також металів, будинків).

  • « Парниковий ефект» : Унаслідок згорання органічного палива вміст вуглекислого газу СО2 у повітрі підвищується, що призводить до підвищення температури планети на 2 – 4 0С.

  • Впливає на розмноження бактерій в продуктах, воді, грунті – поширення хвороб, танення льодовиків.

  • «Озонові діри» : Руйнування озонового шару – зменшення концентрації озону О3 у стратосфері. Це зумовлює вільне проникнення на поверхню Землі ультрафіолетових променів. Це збільшує радіацію – що є шкідливо для живих організмів (ракові пухлини).

  • Шляхи вирішення проблеми.

  1. Екологічна проблема – Забруднення гідросфери:

  • Забруднення очисними промисловими; с/г вітходами; слабо очищеними стічними водами. Особливо забруднені річки Східної Європи. Вони також забруднюють при стоках моря і Світовий Океан. Діяльність людей в акваторіях океанів та морів особливо аварії танкерів з нафтою – це моря Європи, та Азії а також Перської та Мексиканської заток. (Підручник с.106 Мал.58 карта, або Атлас с.15 «Екологічні проблеми світу». Проаналізувати.

  1. Висновок до уроку

Слово вчителя: У зв’язку із загостренням екологічних проблем, фахівці ООН розробили концепцію стійкого розвитку людства, яка передбачає 2 підходи у вирішенні проблем:

  1. Стратегія тотального очищення;

  2. Стратегію обмеженого споживання.

Але як ви гадаєте? – Чи допоможуть всі організації світової громадськості у вирішенні глобальних проблем, якщо людина з малечку - екологічно себе не виховала; не змінила глобально свій погляд на ці проблеми ?

Адже народна мудрість говорить: «Чисто не там де метуть, а там

5

Де не смітять».



Тож, коли легковажно кидаєте булку на підлогу – згадайте, що в цю хвилину гине 20 – 25 дітей від голоду;

Коли запускаєте літачок з паперу – згадайте, що він виготовлений з дерева, яке росте не менш ніж 100 років;

Коли понівечили дерево,чагарник – згадайте, що воно дало б вам кисень і поглинуло б вуглекислий газ, який шкідливий для вашого здоров’я; що дерево ваш мовчазний друг, а ви його примусили усихати;

Коли зірвали квітку – згадайте, що вона б милувала десятки, сотні очей, а не тільки ваші;

Коли Ви насолоджуєтесь природою – згадайте, що після відпочинку ви повинні залишити її такою ж чистою, спокійною, не займаною, якою вона була до вашого приходу;

Коли ви затіяли бійку – згадайте, що так само воюють держави, різниця тільки в кількості постраждалих людей, а любий конфлікт можна залагодити мирним шляхом.



Тож навчайтеся любити природу, з повагою ставитися до навколишнього середовища з дитинства, щоб недоліки вашого екологічного виховання не стали глобальними проблемами в майбутньому.

  1. Домашнє завдання:

Параграф № 21; 22 с.99-103 На контурну карту нанести 10 найбільш забруднених річки Світу.

  1. Оцінювання презентацій, відповідей учнів.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка