Урок учні мають опанувати теоретичний матеріал, виконати вправи на комп’ютері



Сторінка1/7
Дата конвертації30.04.2016
Розмір1.39 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7
Передмова

Чинна програма з інформатики (стандартний рівень) розрахована на 1 годину на тиждень. За урок учні мають опанувати теоретичний матеріал, виконати вправи на комп’ютері.

Під час практичних занять учні набувають певних навичок та умінь роботи на комп’ютері. Але для того, щоб ці навички були стійкими та надійними, потрібно значно більше часу. Тому вчитель пропонує учням індивідуальні завдання – “Домашні залікові роботи” (ДЗР). Якщо деякі учні не мають комп'ютерів (а таких одиниці), то вони мають змогу працювати в комп'ютерному класі в позаурочний час. Термін виконання завдань залежить від кількості уроків, що відводяться на вивчення відповідної теми (3-7 тижнів). В цей час учні можуть звернутися по допомогу та консультацію до вчителя інформатики.

Виконуючи ДЗР, учні:



  • закріплюють навички роботи в певному програмному середовищі;

  • дисциплінуються та підвищують рівень самопідготовки;

  • розвивають вміння працювати з додатковою літературою;

  • обмінюються досвідом і допомагають один одному;

  • вчаться оформлювати свої роботи;

  • розвивають творче мислення, з’являється зацікавленість предметом;

  • мають змогу взяти участь у конкурсі під час проведення предметного тижня, якщо їхні роботи визнані найкращими.

Завдання кожної ДЗР видаються учням на початку вивчення кожного розділу (наприклад, під час вивчення розділу “Системи обробки текстів. Текстовий редактор MS Word” , “Електронні таблиці. ЕТ MS Excel”, “ Системи управління базами даних. СУБД MS Access” та ін.). ДЗР виконують роль курсових робіт у ВНЗ, а також є формою контролю знань.

Учні швидко звикають до такого додаткового навантаження та значно краще запам’ятовують матеріал, який вивчають.



Збірник містить варіанти ДЗР з різних тем шкільного курсу інформатики, критерії оцінювання робіт, контрольні питання, додатки зі зразками оформлення титульних сторінок та змісту роботи.

Домашні залікові роботи (ДЗР) необхідні для поглиблення знань, умінь, навичок учнів під час роботи на ПК.

Домашня залікова робота

з теми «Системи обробки графічної інформації.

Графічний редактор Paint»
Завдання 1. Використовуючи запропоновані орнаментальні символи створіть писанки, що символізують багатий врожай, здоров’я та довголіття, народження дітей та ін. Використати щонайбільше інструментів та графічного редактора Paint.
Завдання2. Намалювати візерунок до рушника, використовуючи якнайбільше інструментів та функцій графічного редактора Paint. Заповнити створеним елементом орнаменту рушник.
Завдання 3. Створіть у графічному редакторі малюнок на одну з вказаних тем згідно вашого варіанта.




варіанта

Тема завдання

1.

Весняний пейзаж

2.

Натюрморт (квіти, фрукти і т.д.)

3.

Листівка «З днем народження»

4.

Листівка до свята Великодня

5.

Листівка «Вітання ветеранам»

6.

Листівка до свята останнього дзвоника

7.

Плакат до дня (річниці) Перемоги

8.

Товарна етикетка

9.

Космічний пейзаж

10.

Комп’ютерна техніка майбутнього

11.

Ілюстрація до літературного твору

12.

Безпека на дорогах



Вимоги до оформлення роботи:

  • Наявність титульної сторінки;

  • Малюнки виконуються в графічному редакторі Paint і копіюються на сторінки текстового документа MS WORD;

  • Кожна сторінка роботи містить колонтитул із прізвищем та ім’ям автора, номером та варіантом завдання;

  • Кожний малюнок має підпис (наприклад, «Святкові писанки», «Весільний рушник» тощо);

Враховується:

  • Складність малюнків та якість їх виконання;

  • Використання інструментів ГР та його функцій;

  • Термін виконання.

Роботи подаються в надрукованому вигляді у папці з файлами.
Завдання 1. Використовуючи запропоновані орнаментальні символи створіть писанки, що символізують багатий врожай, здоров’я та довголіття, народження дітей та ін. Використати якнайбільше інструментів та функцій графічного редактора Paint.

Писанка  — символ Сонця; життя, його безсмертя; любові і краси; весняного відродження; добра, щастя, радості.

У міфах багатьох народів світу саме яйце є світотворчим початком. У слов'ян-язичників, на думку С. Килимника, писанки існували вже за часів антів — наших прародичів /ІІІ — VIII ст. н. е./ і були символом сонячного культу. Птахи — це вісники весняного воскресіння, Сонця, а їх яєчка — емблема сонця — життя, народження.

«Яйце птаха взагалі, — писав С. Килимник, — це зародень життя, символ бога сонця; воно в давнину символізувало — добро, радість, щастя, любов, достаток, успіх, прихилення добрих сил, захист людини від лихих сил».

Дослідники вважають, що українська писанка має понад 100 символічних малюнків. Наприклад, кривулька знаменувала нитку життя, вічність сонячного руху. Кривулька або безконечник — це символ початку і кінця. Тригвер або триніг символізував, на думку одних, небо, землю і повітря, на думку інших — повітря, вогонь і воду, треті вважали його символом життя людини. Четверті трактували його як символ неба, землі і пекла. Символічне навантаження мала і кольорова гама писанки. Червоний колір символізовував радість життя, любов, жовтий — місяць і зорі, урожай; зелений — багатство, буяння рослинного світу, його воскресіння; блакитний — чисте небо, здоров'я; бронзовий — матінку-землю; чорний з білим — пошану до померлих родичів, їхніх душ та ін.

На Київщині малюнок крупний, такий самий на Тернопільщині, Закарпатті. А на писанках Гуцульщини — дрібненький. Чому так — достеменно не знає ніхто.

Із запровадженням християнства змінюється поступово і символіка писанки. Вона стала символом радості і віри у Воскресіння Ісуса Христа як символу всепрощення. Для писанок були характерні такі орнаменти: решітки, віконця, клинці, вітрячки, кошики, грабельки, зірки, хрестики, павучки (символ працелюбства).



Писанки використовували як символ кохання, даруючи їх юнці. У народній медицині ними «викачували» хвороби. Свячені писанки закопували у землю (на високий врожай), клали у домовину, у ясла для худоби. Лушпиння із писанки кидали «на щастя» на дах оселі та ін. Цікаво, що писанкарство було притаманне лише тим етнічним групам, які стали називатися українцями.
Зразки


Завдання 2. Намалювати візерунок до рушника, використовуючи якнайбільше інструментів та функцій графічного редактора Paint.


На рушнику вишита доля українського народу: на ньому переплелися і радість, і біль, і щастя, і горе. Рушник супроводжував людину все життя: від народження і до смерті.

Приходила людина в життя – зустрічали її рушником. Мати готувала ще до народження дитини рушник долі. Із ним ішли до церкви хрестити дитину. Виряджаючи сина в дорогу, мати завжди давала йому вишитий рушник. Той шматочок полотна, вишитий руками матері, оберігав людину від лиха, від нещастя, нагадував про тепло рідної домівки, кликав із далеких доріг до отчого порогу.

Після сватання дівчина вишивала рушник, на який мали ставати молодята, та рушник, яким під час укладання шлюбу зв’язували руки, як традиційно побажання того, щоб молодята жили в парі дружно і сім’я була міцною. Саме по рушниках судили про працелюбність нареченої. Не обходилося без рушника під час зведення нової хати. Не було жодньої домівки в Україні, де не палахкотіли б вишитими візерунками рушники.

Здавна зустрічають гостей хлібом-сіллю. А подають їх на рушникові.

Рушники – це не лише прикраси кожної оселі, а й обереги, на яких вишиті магічні знаки.

Рушники бувають:

  • Побутові, призначені для витирання рук та посуду;

  • Обрядові;

  • Настінно-декоративні.



Варіант 1



Символ калини символізував

український рід і народження

життя на землі.

Тому калину вишивали на

весільних рушниках.

Варіант 2



При народженні дівчинки

мати готувала рушник долі,

на якому була вишита калина,

щоб донька була гарною,

як калина.




Варіант 3



Для хлопчика на рушниках

долі мати вишивала

дубові листочки, щоб

син був сильнім і мужнім




Варіант 4



Вишита гілочка винограду

символізує радість

і красу створення сім’ї.

Тому візерунок винограду –

це весільна символіка.




Варіант 5



Таємницю життя приховує в собі квітка лілія. Рушником, прикрашеним ліліями, батьки нареченої благословляють молодих.



Варіант 6



Вірили,

що мак має чарівну

силу, яка захищає

від усякого зла.



Варіант 7



Пишні ружі

також рясно розквітали,

бо це – улюблені квіти українців.



Варіант 8



Троянда символізує

одвічну молодість жінки, її ніжність, красу, елегантність і водночас

неприступність




Варіант 9



Птахи – символи

людської душі.

Півні, голуби, павичі

на рушниках символізують

шлюбну пару.





Контрольні питання з теми

Системи обробки графічної інформації.



Графічний редактор Paint”


  1. Що таке комп’ютерна графіка?

  2. Які існують види комп’ютерної графіки?

  3. Де застосовується комп’ютерна графіка?

  4. З яких елементів складається графічна система комп’ютера?

  5. Які існують графічні периферійні пристрої?

  6. Назвіть способи створення зображень на моніторі

  7. Що таке формат графічного файлу?

  8. Які існують растрові формати графічних файлів?

  9. Які існують векторні формати графічних файлів?

  10. Назвіть способи перетворення растрових форматів у векторні.

  11. Назвіть способи перетворення векторних форматів у растрові.

  12. Назвіть методи стискання графічних файлів.

  13. Як будуються зображення в растровій графіці?

  14. Які переваги мають растрові зображення?

  15. Які недоліки мають растрові зображення?

  16. Які переваги мають векторні зображення?

  17. Які недоліки мають векторні зображення?

  18. Де застосовується фрактальна графіка?

  19. Що таке програми-каталізатори растрових зображень?

  20. Що таке графічний редактор?

  21. Які ви знаєте растрові графічні редактори?

  22. Які ви знаєте векторні графічні редактори?

  23. Як запустити на виконання графічний редактор Paint?

  24. Які основні елементи містить вікно редактора Paint?

  25. Якими способами можна вибрати команду основного меню?

  26. Які команди основного меню впливають на вигляд вікна редактора Paint?

  27. Яким чином можна змінити розміри області малювання?

  28. Яка різниця у використанні команд збереження файла Сохранить і Сохранить как?

  29. Які типи файлів може відкривати, зберігати редактор Paint?

  30. Яке призначення мають кнопки панелі Просмотр?

  31. Які параметри можна встановити при друкуванні малюнків?

  32. Яке призначення мають основні інструменти малювання?

  33. Чим відрізняється малювання олівцем від малювання пензлем?

  34. Яким чином можна змінити колір обмеженої області малюнка?

  35. З якою метою при використанні інструментів використовують кла­вішу [Shift]?

  36. Яким чином вводиться текст у малюнок?

  37. Як можна виділити фрагмент малюнка?

  38. Яке призначення мають основні команди редагування малюнка. Які з цих команд використовують тільки для виділеного фрагменту? Тільки для всього малюнка?

  39. Чим відрізняється команда очищення виділеного фрагменту від команди вилучення?

  40. Яким чином можна перемістити, скопіювати, виділити фрагмент?

  41. Як можна змінити масштаб малюнка? Які масштаби доступні корис­тувачу?

  42. Які можливості надають користувачу команди редагування Рису­нок/Повернуть і Рисунок/Растянуть/Наклонить. Виконайте практично ці команди.

  43. Як можна вибрати основний колір або колір фону з палітри?

  44. Вкажіть призначення основних команд редагування кольору.

  45. Які кнопки панелі інструментів використовують для редагування кольору?

  46. На які кольори замінюється командою Рисунок/Обратить цвета синій, червоний, зелений, блакитний, фіолетовий кольори? Для відповіді на це запитання побудуйте який-небудь малюнок, на якому є елементи з указа­ними кольорами, а потім виконайте команду Рисунок/Обратить цвета.

  47. Яким чином можна змінити один з кольорів палітри? Виконайте практично таку зміну.

  48. Вкажіть призначення команд збереження і завантаження палітри.


Домашня залікова робота

з теми «Системи обробки текстової інформації.

Текстовий редактор MS Word »

Критерії оцінювання

Вміст роботи:

  1. Титульна сторінка.

  2. Індивідуальне завдання.

  3. Зміст.

  4. Вступна частина (короткi вiдомостi про системи обробки текстів, їх функції та призначення. Особливості текстового редактора MS Word) 1-2 ст.

  5. Основна частина (3-5 ст).

  6. Відповіді на питання.

  7. Висновки.

  8. Список літератури (інші джерела інформації).

Також враховується:

  1. Нумерація сторінок.

  2. Належне оформлення заголовків розділів та їх відповідність до електронного змісту.

  3. Грамотність написання.

  4. Термін виконання.

Вимоги до основної частини:

    • Розкриття теми

    • Заголовки

    • Форматування шрифтів (гарнітура, спеціальні ефекти, написання, колір, буковиця тощо)

    • Форматування абзаців (відступи, вирівнювання, інтервали)

    • Створення малюнків, схем власноруч

    • Вставка малюнків, фотографій

    • Створення таблиць, діаграм, графіків

    • Вставка формул

    • Автоматична нумерація підписв до малюнків, таблиць, формул і т.д.

    • Використання списків

    • Використання газетних колонок

    • Вставка колонтитулів

    • Використання рамок

    • Використання табуляції

    • Авторський бал (за особливе оформлення)

Робота подається в надрукованому вигляді в папці з файлами.


Оцінка за роботу:

Максимальний бал

Основна частина

12

Відповіді на питання

6

Загальне оформлення (вміст)

6
  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка