Урок у 6 класі Тема. Погода



Скачати 65.78 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір65.78 Kb.
#24919
ТипУрок
Урок у 6 класі

Тема. Погода.

Мета: поглибити та систематизувати знання про погоду та її елементи; формувати вміння характеризувати різні типи погоди, пояснювати причини зміни погоди; сприяти усвідомленню важливості складання точних прогнозів погоди; розвивати вміння застосовувати географічні знання в життєвих ситуаціях; виховувати цікавість та повагу до праці метеорологів.



Обладнання: підручники, зошити, кольорові олівці, слайдова презентація, тематичні малюнки, репродукції картин про природу, відеоролик «Погода», метеорологічний годинник.

Тип уроку: комбінований.

Опорні поняття: атмосфера, температура повітря, атмосферний тиск, сила і напрямок вітру, хмарність, опади.



Базові поняття: погода, типи погоди, проноз погоди, метеорологія, синоптична карта.

Очікувані результати: учні зможуть розкривати зміст поняття «погода», наводити приклади елементів погоди, характеризувати та порівнювати погоду своєї місцевості, доводити важливість спостережень за погодою.
ЗМІСТ УРОКУ
І. Організаційний момент.

Сьогодні у нас гості - привітаємося.

Перегляньте своє робоче місце (ручки, книги, зошити, олівці).

Покладіть руки на парти, заплющіть очі і налаштуємося на навчання.

Повторюйте за мною:

--Я особистість.

--Я добре підготувався до уроку тому впевнений в собі.

--Я особистіть творча.

--Я бажаю своїм однокласникам успіхів на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

Пригадаємо


  • Яку оболонку Земної кулі ми вивчаємо?

  • З яких шарів складається атмосфера?

  • Яке значення для людини має вивчення тропосфери?

Для нас найважливішим є нижній шар атмосфери - тропосфера, бо ми в ній проживаємо, дихаємо її повітрям. Вдома ви воконували творче завдання з елементами нагадування - про основні характеристики повітряного простору цієї частини атмосфери.

Перевірка домашнього творчого завдання з елементами нагадування,повторення опорних знань з тем «Температура повітря», «Атмосферний тиск», «Сила і напрямок вітру», «Хмарність», «Опади».



ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

Прийом «Фантастична добавка».

Цікаво, тепло чи холодно буде завтра? Буде вітряно чи тихо? А чи буде дощ? Якою буде погода?

Зазвичай, на­магаючись відповісти на це запитання, ми дивимось у небо, адже саме там, у повітряному океані, народжується відповідь на наші запитання.

Немає нічого більш рухливого та мінливого, ніж повітря, що утворює атмосферу, а особливо те, яке знаходиться в приземному шарі, в тропосфері.

Тож давайте з'ясуємо, як у цій лабораторії народжується погода, чому вона така мінлива, як за нею спостерігають.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Запишіть дату та тему уроку

Що така погода?



Прийом 5 речень

  • Складіть п’ять речень, що характеризують стан повітря за вікном.

  • Порівняйте стан повітря сьогоднішнього та попереднього дня. Зробіть висновок.

  • Висновок: стан повітря в тропосфері мінливий.

  • Що ж таке погода?

  • Погода – це стан нижнього шару атмосфери у певний час і в певному місці.

Запишіть визначення погоди в зошит.

Чому погода змінюється?

Першим вісником зміни погоди є зміна атмосферного тиску, напряму і швидкості вітру.

Основною причиною зміни погоди є нерівномірне нагрівання поверхні Землі, що зумовлює переміщення повітряних мас .

На більшу частину України погода приходить з заходу , повітря що приходить з Атлантичного океану де протікає тепла течія насичується вологою . І вітри приносять до нас дощ і прохолоду влітку, та відлигу взимку.



Якою ж буває погода?

Прийом «Слово підручника»

  • Відкрийте підручник на с.147.

  • Проаналізуємо таблицю 5 «Типи погоди за середніми показниками температури повітря».

У кожного з вас є улюблена погода в любу пору року.

Тож ми спробуємо відобразити її за допомогою малюнків.



Прийом « Географічна лабораторія»

За допомогою кольорових олівців охарактеризуйте погоду типового дня своєї місцевості однієї з пір року.

Характеристика малюнка.

Тип погоди - це узагальнена характеристика погоди, що охоплює відмінності про середньодобові показники температури, стан хмарності, опади, наявність або відсутність вітру.



  • Запишіть визначення в зошити.



Прогноз погоди.

Прийом «Евристична бесіда».

  • Що, на вашу думку, означає слово “прогноз”?

  • Кому потрібен прогноз погоди? Поясніть, чому.

  • Поясніть вислів британців: “ Немає поганої погоди. Є поганий одяг”.

Висновок. Прогноз погоди важливий як у повсякденному житті людини, так і для різних сфер її діяльності.

За погодою ведуться регулярні спостереження. Здійснюють їх метеорологи.



Метеорологія — наука про земну атмосферу та явища, які в ній відбуваються.

Основи метеорології було закладено давньогрецьким ученим Арістотелем. Свою наукову працю про погоду він назвав «Метеорологія», що й дало згодом назву цій науці.

За погодними елементами ведуть регулярні спостереження на метеорологічних станціях, спостерігають за погодою з космосу, запускають метеорологічні зонди

Результати спостережень передають у метеорологічні центри, де на основі здобутих і опрацьованих даних складають прогноз погоди .

У світі існує Всесвітня служба погоди центри якої розташовані у Вашингтоні, Москві, Мельбурні (Австралія). Дані отримані в ході спостережень наносять на карту яку називають синоптичною.

Коментар синоптичної кари.

Про погоду ми можемо дізнатися з всесвітньої мережі Інтернет на сайті Укр. Гідрометеоцентру. Ще є домашня метеостанція, яка оновлюючи дані кожні 16 секунд, здатна прогнозувати погоду на найближчі 24 години.
Прогнозували погоду люди з давніх- давен, спостерігаючи за природою, тваринами, рослинами, небом.

Прийом «Географічний кінозал».

Ми вже з вами переконалися що погода мінлива, вивчили причини зміни погоди.

Давайте переглянемо відео. Спробуємо описати погоду, природні явища. Пояснимо причини їх утворення та спрогнозуємо погоду наступного дня.

Прийом «Географічний калейдоскоп»


  • Погоду якої пори року ви спостерігали?

  • Яким видався ранок та перша половина дня?

  • Як змінилась погода в другій половині дня?

  • Які прикмети вказували на зміну погоди?

  • Якою була погода протягом ночі та ранку?

  • Спробуйте спрогнозувати погоду наступного дня.


Прийом «Поетична сторінка».

Ви переконалися, що про погоду складені пісні, вірші. прислів’я. У кожного з нас є своя улюблена пора року, своя погода, про які б ви хотіли говорити, малювати, співати.

Сьогодні у нас в гостях місцевий поет, який пише вірші різної тематики. В тому числі і про красу рідного краю. Тож запрошуємо Володимира Михайловича поділитися з нами своєю творчістю.

Виступ.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Прийом «Всезнайки»


  • Що ми називаємо погодою?

  • Назвіть основні елементи погоди.

  • Чому погода змінюється?

  • Що таке тип погоди?

  • Як складають прогноз погоди?

  • Чому для складання прогнозів погоди діє Світова мережа метеорологічних станцій?



VI. Підсумок уроку. Рефлексія.

Заключне слово вчителя

Погода – це стан нижнього шару атмосфери в певний час у певній місцевості.

Стан погоди характеризують взаємопов’язані елементи погоди.

Загальну характеристику погоди, що містить її основні елементи, називають типом погоди.

Погода змінюється в часі: протягом року, сезону , доби.

Вивченням погоди та складанням її прогнозів опікується метеорологія.

VII. Домашнє завдання.

1. Опрацювати текст §37 підручника.

2. Записати в зошит приклади народних прикмет, що віщують погоду.

*Скласти твір-мініатюру на тему «Моя улюблена пора року».




.
Каталог: RIZNE
RIZNE -> Закону України «Про вищу освіту»
RIZNE -> Крок 2 Загальна лікарська підготовка Медичний профіль – Без класифікації
RIZNE -> Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи пояснювальна записка
RIZNE -> Концепція гуманітарного розвитку україни на період до 2020 року (проект) київ 2011
RIZNE -> Пояснювальна записка до проекту Закону України «Про вищу освіту» (нова редакція) Обґрунтування необхідності прийняття акта Система вищої освіти України потребує реформування
RIZNE -> Рішення щодо переходу дороги,упевненої поведінки та навичок відмови від небезпечних пропозицій
RIZNE -> Закону України «Про освіту», ст ст. 14, 16 Закону України «Про дошкільну освіту»
RIZNE -> Програма навчальної дисципліни професійна підготовка: практика рекламної діяльності для студентів

Скачати 65.78 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка