Урок розв’язування задач І вправ з теми енергозбереження математика, 6 клас А. А. Довгай, вчитель – методист



Скачати 60.27 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір60.27 Kb.
УРОК РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ВПРАВ З ТЕМИ ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ

Математика, 6 клас

А. А. Довгай, вчитель – методист,

Комунальний заклад освіти «Спеціалізована середня загальноосвітня

школа №142 еколого - економічного профілю»

Дніпропетровської міської ради

Анотація: Енергозбереження є важливою та актуальною темою сьогодення. Виховувати хорошого господаря треба змалку. Урок математики для 6класу вдало поєднує навчальні, розвивальні та виховні цілі. Робота змістовна, цікава, з використанням інноваційних методик, має практичну значимість для вчителів та учнів.

Тема уроку: Розв’язування задач і вправ на всі дії з дробовими числами

Основна мета і завдання уроку:

  • засвоєння правил додавання, віднімання, множення та ділення дробів;

  • набуття вмінь і навичок записувати відсотки у вигляді звичайного і десяткового дробів;

  • розвивати творче і логічне мислення учнів, інтелект у процесі складання та розв’язування задач;

  • виховання активної життєвої позиції, розширення світогляду шляхом розв’язування задач практичного змісту з економіки та енергозбереження.

Обладнання: комп’ютер, телевізор або мультимедійний проектор, виставка дитячих малюнків з теми «Як ми зберігаємо енергію», презентація з теми «Енергозбереження», відеофільм «Берегите электроэнергию», роздавальні картки, підручник.

Зміст уроку:

І Мотивація навчання. Оголошення теми та основних завдань уроку.

Усна робота з класом

Розшифруй слово, підбираючи відсотки до відповідних частин числа.

1 п’ята частина 80% Я 20% Е

2 чверть 20% Е 25% Н

3 приблизно третина 50% Р 33% Е

4 половина 25% Н 50% Р

5 приблизно дві треті 75% І 66% Г

6 три чверті 66% Г 75% І

7 чотири п’ятих 33% Е 80% Я

Учитель.

Діти, а що ви знаєте про енергію? Учні дають відповіді.

Енергія – це важливе поняття в житті людини.

Енергія світла, теплова енергія, електроенергія – ці види енергії люди використовують у повсякденному житті.

А чи потрібно економити, зберігати енергію? Так, від доцільного та економного споживання енергії залежить екологія, економіка, існування окремих людей і країни в цілому.

Дивимось презентацію з теми «Енергозбереження». Вчитель коментує.


Енергозбереження - це дії для зменшення кількості використовуваної енергії. Використання природної енергії пов’язане з двома проблемами. Перша – запаси джерел енергії вичерпуються, друга – сучасні способи виробництва енергії завдають непоправної шкоди довкіллю та людині внаслідок шкідливих викидів, тому необхідно її заощаджувати.

В Україні проводяться заходи щодо зменшення кількості споживання енергії як в промисловій, так і в соціальній сферах, економії тепла, збереження енергоресурсів, зменшення теплових втрат. Це впровадження сучасних технічних рішень теплозахисту будівель, децентралізованого теплопостачання та локально - комбінованого виробництва теплової і електричної енергії.

Розглянемо деякі питання про енергозбереження в задачах і вправах.

ІІ Актуалізація опорних знань, умінь, навичок.

Розв’язати задачі з теми “Енергозбереження” ( робота в групах ).

Задача №1

Для запобігання втратам тепла через вікна широко використовують склопакети: пластикові, алюмінієві та дерев’яні.

Звичайні вікна втрачають 80% тепла.

Утеплені вікна втрачають тепла в 2 рази менше, ніж звичайні.

Вікна-склопакети – одну чверть від втрат утеплених вікон.

У скільки разів склопакети економніші за звичайні вікна?

Побудуйте стовпчасту діаграму теплозбереження (у відсотках).

Задача №2

Лампа розжарювання споживає в п’ять разів більше електроенергії, ніж лампа денного світла.

На освітлення школи звичайними лампами розжарювання необхідно спожити 10000 квт/год в місяць. Вартість 1 квт/год складає 25 коп.

1. Яка буде щомісячна економія від використання в школі ламп денного світла?

2. Яка буде щорічна економія від використання в школі ламп денного світла?

Задача №3

Втрати води при пошкодженому крані, з якого утікає струмінь товщиною з сірник, складають 500 літрів за добу. Вартість 1 куб.м води 5грн.

1. Які кошти втрачає школа за 1 місяць, якщо пошкоджено:

а) 1 кран; б) 10 кранів; в) 25 кранів?

2. Які кошти втрачає школа за 1 рік, якщо пошкоджено:

а) 1 кран; б) 10 кранів; в) 25 кранів?

Задача №4

Будинок загальною площею 100 кв.м опалювався гасовим котлом. Витрати на 1кв.м при опалені гасом становили 9,5 грн. в місяць. Після реконструкції було встановлено котел нового зразка тієї ж потужності, який споживає гасу на 35% менше.

Скільки коштує опалення будинку новим котлом?

Яка економія коштів мешканцями будинку?

Зробити розрахунки на 1 місяць, на 3 місяці, на 6 місяців.

Задача №5

Використання нових будівель з вищою теплоізоляцією дає можливість зменшити потреби тепла. Важливим при цьому є випуск утеплюючих матеріалів. Одним із кращих є теплоізоляційний пористий бетон.

Теплові втрати старого будинку з цегляними стінами і звичайними вікнами складають через стіни - 27%, а через вікна – 33%.

Теплові втрати нового будинку з пористого бетону і вікнами-склопакетами складають через стіни - 9%, а через вікна – 21%.

Які запитання можна поставити?

У скільки разів економніше опалення нового будинку?

Інформація

В Україні, замінивши одну лампочку на нову, людина заощаджує в середньому 15грн на рік.

Якби всі системи освітлення світу перейшли на енергозберігаючі технології, це заощадило б роботу 500 електростанцій.

В Україні економія витрат на електроенергію може скласти до 350 млн грн. на рік.

ІV Закріплення, тренувальні вправи. Повторення.

Щоб стати спеціалістами-професіоналами: будівельниками, енергетиками, інженерами, щоб впроваджувати сучасні технології енергозбереження і розробляти нові, треба добре знати математику, чим ми з вами і займаємося, вивчаючи сьогодні дії з дробовими числами.

Самостійна робота

Розв’яжи кругові приклади і прочитай речення.

Б 1,2 · 8 Т 0,25 + 2,5 П 0,5 + 5,5

С 0,8 + 0,5 Л 6 : 20 Т 10 : 15

И 12,5 · 0,8 Р 13,6 · 0,5 Е 9,6 + 4

Ж 17 – 4,5 В 5,4 – 4,8 О 0,3 · 18

Е 6,8 : 0,4 Д 1 : 0,01 У 100 : 125

О 2/3· 5/3 Е 2/3 –1/6 Л 2,75 + 0,25

В 1,3 : 13 І 0,1 ·2,5 О 3 : 2,5

БЕРЕЖИ ТЕПЛО ВОДУ СВІТЛО



V Підсумок уроку. Оцінювання.

Е
нергозбереження – дуже важливе питання. Прийнято закон України ”Про енергозбереження“. Всі громадяни держави повинні активно сприяти проведенню енергозберігаючих заходів, які у сукупності дадуть економію енергоресурсів (обговорюємо діаграму).

Діти, а як ми з вами можемо зберігати енергію в школі та вдома?

Правила хорошого господаря.

Правила збереження води:



  • Закривайте кран, поки чистите зуби, намилюєте руки.

  • Мийте посуд не під струмом, а в раковині чи в мисці для миття посуду.

  • Слідкуйте, щоб не протікав кран. За 1 хвилину з крана витікає до 20 л води.

Правила збереження електроенергії:

  • Періодично протирайте лампочки: чиста лампочка світить на 10-15% яскравіше, ніж брудна.

  • Користуйтесь настільною лампою. 60 вт у настільній лампі замінять 200 вт під стелею.

  • Не вмикайте світло без потреби.

Ми – за енергозбереження!

Дивимось відеофільм «Берегите электроэнергию



VІ Домашнє завдання.

  1. Розв’яжіть задачу. Плита товщиною 5см з пористого бетону рівноцінна за теплоізоляційними властивостями 15см цегляної стіни чи 30см бетону. Поставте запитання і складіть задачу.

  2. Складіть задачу про енергозбереження у вашій родині.

Висновки

Учні добре засвоїли програмний матеріал, викладений вчителем в цікавій формі. Учні усвідомили , що енергозбереження – це важливо, що треба бути хорошим господарем і в своїй родині і в державі.



Використані джерела

Підручники:



  1. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б.,Якір М.С. Математика, 6клас. Харків «Гімназія», 2005.

  2. Кравчук В.,Янченко Г. Математика, 6клас. Тернопіль: Підручники і посібники, 2003.

Відеофільм

«Берегите электроэнергию», творческое объединение «Экран», гостелерадио СССР, 1986.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка