Урок математики



Скачати 74.84 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір74.84 Kb.

ТИПИ І СТРУКТУРА УРОКУ МАТЕМАТИКИ І ПОЗАКЛАСНОГО ЗАНЯТТЯ З МАТЕМАТИКИ




КОМБІНОВАНОВАНИЙ УРОК МАТЕМАТИКИ


Комбіновані уроки найбільш поширені в 1 – 4 класах, що пояснюються віковими особливостями молодших школярів, а також особливостями побудови початкового курсу математики.
Тема:

Мета:


  • освітня:

  • виховна:

  • розвивальна:

Тип уроку:

Методи та прийоми: (всі традиційні методи та інтерактивні методи)

Здоров’язберігаючі технології: (рухливі фізкультхвилинки, пальчикова гімнастика, динамічні паузи, кольоротерапія, дихальна гімнастика, вправи-енергізатори)

Міжпредметна інтеграція:

Обладнання:

Література:

Хід уроку

І. Організація класу

1. Пароль уроку

2. Рефлексія

3. Девіз уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок

1. Опитування учнів вивченого на попередньому уроці

2. Усні обчислення

3. Хвилинка каліграфії

4. Математичний диктант

ІV. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

V. Вивчення нового матеріалу

1. Підготовка до вивчення нового матеріалу

2. Вивчення нового матеріалу

3. Первинне закріплення

4. (Фізкультхвилинка)

VІ. Закріплення та узагальнення знань учнів

1. Робота за підручником та записами на дошці

2. Навчальна робота за індивідуальними картками

3. Використання зошита з друкованою основою

4. Самостійна робота

VІІ. Підсумок уроку і повідомлення домашнього завдання

1. Оцінювання

2. Рефлексія

УРОК ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ


У молодших класах спеціальних уроків математики, цілком присвячених вивченню нового матеріалу, немає. Новий матеріал невеликими частинами розглядають майже на кожному уроці. Проте бувають уроки, на яких вивчення нового матеріалу є основною дидактичною метою. Цій роботі відводять більшу частину уроку, при цьому інші частини уроку також підпорядковані вивченню нового.
Тема:

Мета:


  • освітня:

  • виховна:

  • розвивальна:

Тип уроку:

Методи та прийоми: (обов’язково метод пояснення, метод вправ для повідомлення нових знань (рішення задач, прикладів), підготовчі вправи та інтерактивні методи)

Здоров’язберігаючі технології: (рухливі фізкультхвилинки, пальчикова гімнастика, динамічні паузи, кольоротерапія, дихальна гімнастика, вправи-енергізатори)

Міжпредметна інтеграція:

Обладнання:

Література:

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Відтворення і корекція опорних знань учнів (повторення матеріалу потрібного для свідомого засвоєння нових математичних знань)

ІV. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

V. Вивчення нового матеріалу

1. Підготовчі вправи

2. Сприймання нового матеріалу

3. Первинне усвідомлення нового матеріалу

VІ.Узагальнення і систематизація знань

V. Підсумок уроку і повідомлення домашнього завдання

УРОК ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК


Основне місце на уроках цього типу займає виконання учнями різних тренувальних вправ і творчих робіт. Пропонують вправи за певною системою. Структура таких уроків як правило така:
Тема:

Мета:


  • освітня:

  • виховна:

  • розвивальна:

Тип уроку:

Методи та прийоми: (обов’язково метод вправ для закріплення, формування умінь і навичок, тренувальні вправи та інтерактивні методи)

Здоров’язберігаючі технології: (рухливі фізкультхвилинки, пальчикова гімнастика, динамічні паузи, кольоротерапія, дихальна гімнастика, вправи-енергізатори)

Міжпредметна інтеграція:

Обладнання:

Література:

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Відтворення і корекція опорних знань учнів, навичок і умінь, необхідних учням для самостійного виконання практичного завдання.

ІV. Мотивація навчальної діяльності школярів, повідомлення теми, мети і завдань уроку

V. Самостійне виконання учнями під контролем і з допомогою вчителя

VІ. Узагальнення і систематизація учнями результатів роботи

VІІ. Підведення підсумків і повідомлення домашнього завдання


З метою розвитку знань, умінь і навичок на таких уроках іноді включаються елементи нового. Крім того, попутно або за допомогою спеціальних вправ здійснюють підготовчу роботу до вивчення наступних тем.

УРОК УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ЗНАНЬ


Структура цього уроку схожа на структуру уроку закріплення знань. На початку навчального року, або наприкінці семестру проводять уроки повторення вивченого, щоб повторити і систематизувати ті знання, які потрібні для вивчення нових тем. Наприкінці вивчення теми, або розділу на уроках повторення використовують вправи узагальнюючого і систематизуючого характеру.

Тема:


Мета:

  • освітня:

  • виховна:

  • розвивальна:

Тип уроку:

Методи та прийоми: (обов’язково метод вправ (репродуктивні і творчі (проблемні) та інтерактивні методи)

Здоров’язберігаючі технології: (рухливі фізкультхвилинки, пальчикова гімнастика, динамічні паузи, кольоротерапія, дихальна гімнастика, вправи-енергізатори)

Міжпредметна інтеграція:

Обладнання:

Література:

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Відтворення і корекція опорних знань учнів, навичок і умінь

ІV. Мотивація навчальної діяльності школярів, повідомлення теми, мети і завдань уроку

V. Повторення, узагальнення і систематизація знань

VІ. Підведення підсумків і повідомлення домашнього завдання

УРОК КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ


Основне місце на таких уроках відводять усній і письмовій перевірці засвоєння вивченого матеріалу. Як правило, перевірку поєднують із закріпленням знань, умінь і навичок. Самостійні письмові роботи тривають від 15 до 30 хвилин (із 40 хв), решту часу відводять на закріплення раніше вивченого. Наприкінці уроку, якщо перевірку здійснювали в усній формі, учитель, як правило, дає коротку характеристику знанням, умінням і навичкам учнів, вказує на досягнення і недоліки, і шляхи усунення їх.

Якщо перевірку здійснювали у письмовій формі, то наступний урок присвячується аналізу результатів контрольної роботи, виправленню типових помилок, повторенню і закріпленню тих розділів, які були гірше засвоєні.


Тема:

Мета:


  • освітня:

  • виховна:

  • розвивальна:

Тип уроку:

Методи та прийоми: (контрольні вправи)

Здоров’язберігаючі технології: (рухливі фізкультхвилинки, пальчикова гімнастика, динамічні паузи, кольоротерапія, дихальна гімнастика, вправи-енергізатори)

Міжпредметна інтеграція:

Обладнання:

Література:

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів, повідомлення теми, мети і завдань уроку

ІV. Контроль знань, умінь, навичок

VІ. Перевірка, аналіз і оцінка виконаних завдань

VІІ. Підведення підсумків

ПОЗАКЛАСНЕ ЗАНЯТТЯ З МАТЕМАТИКИ


У 1 класі позаурочні групові заняття з математики проводяться епізодично. У 2 і 3 класах ці заняття проводяться систематично, але не частіше 1-2 разів в місяць, так як до них потребується велика підготовка.

Тривалість групових позакласних занять з математики повинна бути в 1 класі – 20-25 хвилин, у 2 класі – 25-35 хвилин, у 3 – 35-40 хвилин.

Позакласні заняття з математики можуть бути тематичними, але частіше всього проводяться комбіновані заняття, матеріал яких звичайно непов’язаний з темами останніх уроків з математики.
Тема:

Мета:


  • освітня:

  • виховна:

  • розвивальна:

Вид заняття: позакласне заняття

Форма заняття: (математичне змагання, вікторина, цирк, математична гра («Зоряний час», «Брей-ринг», «Найрозумніщий»,) математична подорож, КВК, математичний ярморок та ін.)

Методи та прийоми: (обов’язково метод роз’яснення, метод вправ (репродуктивні і творчі (проблемні), наочні методи, інтерактивні методи)

Здоров’язберігаючі технології: (рухливі фізкультхвилинки, пальчикова гімнастика, динамічні паузи, кольоротерапія, дихальна гімнастика, вправи-енергізатори)

Обладнання:

Література:

Хід заняття

І. Організація класу

ІІ. Мотивація діяльності школярів, повідомлення теми, мети і завдань заняття

ІІІ. Основна частина



ІV. Підведення підсумків



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка