Урок математики та курсу «Я і Україна» 1 клас Вчитель Дуброва В. Є. Тема з математики: Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання. Складання задач на знаходження суми та остачі



Дата конвертації30.04.2016
Розмір55.2 Kb.
Коробківська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенівd:\диск д\мамина папка\резервное копирование\шаблони\фони\eps_tm106_butterflies_borders копия.jpg

Каховський район

Херсонська область

Інтегрований

урок математики

та курсу «Я і Україна»

1 клас

Вчитель Дуброва В. Є.

Тема з математики: Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання. Складання задач на знаходження суми та остачі.

Тема з природознавства: Тварини лісу.

Мета: Вдосконалювати навички усної лічби. Закріплювати навички додавання й віднімання в межах 20. Розвивати уміння складати, аналізувати та розв’язувати задачі вказаного виду. Збагачувати знання дітей про тварин та виховувати бережливе ставлення до них.

Обладнання: Таблиця та слайд « Мешканці лісу» , картки з прикладами для колективної та самостійної роботи, ілюстративний запис задачі,силуетні зображення звірят, геометричні фігури, мультимедійна система.

Хід уроку

І Організація класу

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

ІІ Актуалізація опорних знань учнів



  • Діти, на протязі багатьох уроків до вас «приходили» учні «лісової» школи. Вони приносили вам завдання, просили вас допомогти виконати приклади та задачі. Пригадайте, як це було. Подивіться уважно на цю картину і швидко порахуйте:

c:\documents and settings\андрей.91b732c2ac9f44c\мои документы\мои рисунки\безымянный.jpg

  • Скільки тварин ви бачите?

  • Скільки пташок?

  • Скільки квітів дзвіночків на малюнку?

  • А скільки всього кущиків квітів на цій галявині?

  • Скільки грибочків?

  • А скільки дерев росте?

  • А скільки пеньочків?

  • А сьогодні ми відвідаємо мешканців лісу у них вдома, у лісі. А щоб розпочати подорож, їжачок і білочка просять виконати завдання на картці. Буде враховуватись швидкість і правильність виконання.

c:\documents and settings\андрей.91b732c2ac9f44c\мои документы\4.jpg c:\documents and settings\андрей.91b732c2ac9f44c\мои документы\3.jpg

Завдання від їжачка Завдання від білочки

8-7+4 9-6+2

5+1-6 3+4-6

9+1+1 9+0+10

7+2+10 5+5+2

10-4-3 17-10+1

12-2-5 3+6-9



  • Отже, ви впорались із завданням, і звірята дозволяють завітати до них у гості.

Поводьтесь у лісі тихо

І не койте в ньому лиха.

Ліс не любить пустотливих

Метушливих і крикливих.

Віти, прошу, не ламайте,

І звіряток не лякайте.

І тоді в казкове диво

Ви потрапите. Щасливо!

( Відкриваю слайд « Мешканці лісу»)


  • Подивіться, які звірята тут живуть. Я буду задавати вам запитання,а ви думайте і відповідайте. Сьогодні ви дізнаєтесь дещо нове про лісових мешканців. А ще від звіряток для вас будуть математичні завдання.

Запитання про мешканців лісу: (слайд «Мешканці лісу»)

  • Знайдіть на малюнку птаха, який має міцний дзьоб та довгий язик, і це йому допомагає здобувати їжу.

  1. Сова харчується…

  2. Чи правда, що їжак може з їсти отруйну змію і не отруїтися.

ІІІ Закріплення і систематизація знань

Завдання від дятла - математичний диктант.

c:\documents and settings\андрей.91b732c2ac9f44c\мои документы\6.jpg

  • Записати числа 10, 7, 2, 9, 12, 14, 5, 16. Підкресліть двоцифрові числа.

  • Які числа ви підкреслили? Чому?

  • Запишіть «сусідів» числа 18. Як ви будете міркувати?

  • Запишіть наступне число до кожного, яке я буду показувати: 12, 16 19 15 10.

  • Поясніть свої міркування.

  • Зменшити кожне з цих чисел на 1 і запишіть: 14 11 20 17.

Запитання про мешканців лісу (слайд «Мешканці лісу»)

  1. Знайдіть на малюнку хижу тварину, яка може бути небезпечною для домашніх тварин(лисичка)

  2. Головний ворог оленів(вовк)

  3. Знайдіть на малюнку тварину, що має дуже довгі задні лапи та короткі передні, пересувається довгими стрибками(заєць)

Це завдання особливе

Подарунок для кмітливих.



Словесна математика.

  • Прочитайте слова: лив – в +си + чко –о+ а ві + о – і +т +в –т +к

  • Вовк і лисичка принесли задачу.

  • Вовк зловив 10 рибин, а лисичка – на 4 менше. Скільки рибок зловила лисичка?

  • Скільки рибок зловив вовк?

  • А що сказано про лисичку? Це точне число?

  • Чи можна взнати, скільки рибок зловила лисичка?

  • Як? (10 – 4 = 6 р.)

  • Хто скаже відповідь?

  • Яка це була задача? ( на зменшення на кілька одиниць).

  • Як ви думаєте, задоволені лисичка і вовк вашими знаннями?

Фізкультхвилинка

  • Настав час відпочити. А тепер у нас розминка, а тепер фізкультхвилинка. Ми повертаємось у ліс і трішки відпочинемо ( звучить шум лісу, спів пташок)

У лісі травичка низенька – низенька.

У лісі дерева високі – високі.

Вітер дерева колише, гойдає,

То вправо, то вліво нахиляє.

Птахи летять, прилітають,

А діти тихенько за парти сідають.

  • Продовжуємо роботу.

Запитання про мешканців лісу: (слайд «Мешканці лісу»)

  1. Назвіть трьох перелітних птахів.

  2. Яка з цих тварин не харчується їжею тваринного походження?(Білка).

  3. Хто найбільший ворог білки?(Куниця)

ІV Розвиток математичних вмінь

Завдання від білочки. c:\documents and settings\андрей.91b732c2ac9f44c\мои документы\3.jpg

Вона принесла вам горішки. Але їх отримає той, хто правильно обчислить і зможе пояснити приклад (приклади записані на папірцях і заховані у горішки).

10 + 7 17 -7+4

12 -2 14 – 1- 3

18 - 10 15 + 1 -10


  • А ще білочка принесла вам грибочки. На них приклади для самостійної роботи.

1 група ( грибочки з коричневими шапочками) 10 + 4 – 1

19 – 9 + 6



17 + 1 +1

2 група (грибочки з червоними шапочками) 9 + 2 + 4

11 – 3 +8

7 + 5 – 2



  • Перевірте. 13 16 19 (самоперевірка)

15 16 10

  • Що ми робили? Як вам працювалось?

Запитання про мешканців лісу: (слайд «Мешканці лісу»)

  1. Хто з них комаха?

  2. Назвіть 5 хижих тварин.

  3. Хто взимку впадає в сплячку?

V Робота по підручнику

  • Завдання від ведмедика. Відкрийте підручник на сторінці 106. Складіть задачу про ведмедика за малюнком.

c:\documents and settings\андрей.91b732c2ac9f44c\мои документы\7.jpg

  • Знайшов ведмідь в лісочку

4 ягідки малини.

Та ще дома в нього стільки ж.

Скільки має тих малинок?

Він не може полічить.

Просить вас: допоможіть!

(Аналіз та розв‘язування задачі).



  • Яка це задача? ( на знаходження суми).

Запитання про мешканців лісу: (слайд «Мешканці лісу»)

  • Знайдіть пташку, що живе біля водойми, бо шукає собі їжу у воді.(Качка).

  • Де робить собі гніздо качка: на дереві, у кущах чи поблизу води?

  • Ви любите складати пазли? Математичні пазли будуть із геометричних фігур.

Працюючи в парі, складіть качку.(Робота в парі)

VІ Підсумок уроку



  • Зробимо останній крок, підсумуємо урок. Розкажіть нашим гостям, чого ви навчилися, що нового дізналися, як працювали? Хто чітко і гарно скаже, може закріпити квіточку на дошці на лісовій галявинці.
    - А тепер покажіть свій настрій оплесками.

Ось і пролунав дзвінок -

Закінчився наш урок.



За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка