Урок математики: Ділення багатоцифрового числа на одноцифрові, коли частка містить нуль



Скачати 87.26 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір87.26 Kb.
#27987
ТипУрок

Міністерство науки і освіти України

Відділ освіти при Дунаєвецькій райдержадміністрації

Урок математики:

Ділення багатоцифрового числа на одноцифрові,

коли частка містить нуль

Дунаєвецька зош І-ІІІ ступенів

Вчитель початкових класів

Богуш Галина Іванівна

2010 р.

Тема уроку. Ділення багатоцифрового числа на одноцифрові, коли

частка містить нуль.

Мета уроку. Ознайомити учнів із діленням багатоцифрових чисел на

одноцифрові у випадку, коли частка містить нуль всередині.

Закріплювати вміння розв'язування задачі на зведення до -

одиниці. Розвивати логічне мислення, обчислювальні навички,

творчі здібності. Виховувати любов до вивчення математики. Обладнання уроку. Картки із завданнями для самостійної роботи;

скорочений запис задачі; картка самоперевірки; «Пам'ятка

роботи над задачею».

Хід уроку


  • У нас урок математики. Сьогодні у нас на уроці гості. Давайте
    привітаємось.

  • Девіз нашого уроку математики:

«Серце і душу в роботу вклади, кожну хвилину в труді бережи.»

І. Етап орієнтації.

1. Гімнастика розуму.

- Розпочнемо наш урок.
1). Усний рахунок.

а) Задачі - жарти.

- Розв'яжемо задачі - жарти. Будьте дуже уважні.


  • На 3-х березах по 9 груш. Скільки всього груш?

  • Що буде з козою, коли їй мине 7 років?

  • 5 картоплин варяться 20 хв. Скільки вариться одна?

б) Гра «Естафета».

- Правила гри ви знаєте? Тоді приготуйтесь. Перші учасники естафети,


прошу до дошки.

54 : 6 63 : 7 72 : 8

96 : 6 98 : 7 96 : 8

58:9 51:9 62:7

804 : 4 906 : 3 608 : 2

39 : 6 30 : 4 40 : 6

Визначення команди - переможця.

2. Перевірка домашнього завдання.


  • А тепер перевіримо домашнє завдання. Приклади № 561.

  • Потрібно знайти частку і виконати перевірку множенням. Потрібно було
    розв'язати задачу на зведення до одиниці, ускладнену.

( Один учень робить аналіз задачі і читає її пояснення).

Підсумок.

З домашнім завданням ви справились добре.
3. Хвилинка каліграфії.

- Погляньте на дошку. Пропоную вам у кожному ряду дібрати по 3 доданки
так, щоб їх сума дорівнювала виділеному числу.

200 400 800 600 500 300 2000

2 7 5 1 3 8 9


  • Складіть тепер ці два числа. Що маємо? (2009)

  • Подумайте, що означає це число. ( Рік, що минув)

  • Запишемо його. Скільки клітинок потрібно для запису цього числа? Чому?

  • Пригадаємо, як пишеться цифра 2, 0, 9.

П. Етап покладання мети. 1. Проблемна ситуація.

- Послухайте історію.

Якось один хлопчик розв'язував ось цей приклад ( вивішую на дошці):

124116:4.

Міркував він так. Одна сотня тисяч не ділиться на 4. Отже, перше неповне ділене - 12 десятків тисяч. У частці буде 5 цифр. Але коли почав ділити далі, у нього ось що вийшло ( вивішую розв'язаний приклад):

124116:14

4 |3129

11

8



36

36

0



У частці чомусь було 4 цифри, а не 5 . Хлопчик ніяк не міг зрозуміти, чому так вийшло. Може, ми йому допоможемо?

- Сьогодні на уроці ми повинні навчитись ділити числа такого виду.


Тема нашого уроку:

Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові, коли частка містить нуль.

А ще будемо закріплювати вміння розв'язувати ускладнені задачі на зведення до одиниці. Ми маємо розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, творчі здібності.

Ш. Етап проектування.

- Ми будемо працювати за планом, щоб виконати завдання уроку.



План роботи.

1.Повторення алгоритму ділення. 2.Розв'язання прикладів на вибір. 3.Самостійна робота з підручником. 4.Розв'язання задачі за схемою. 5.Самостійна робота за картками. 6.Творча робота над задачею. 7 7.Підсумок уроку.


IV. Етап організації виконання плану діяльності.

1. Підготовчі вправи.

- Перш ніж ми допоможемо хлопчикові; пригадайте алгоритм ділення трицифрового числа на одноцифрове. (Один учень біля дошки розв'язує приклад з повним поясненням). 624 16 "б |Ї04 24 "24 О

2. Робота з підручником № 562.

- Самостійно розв'яжіть приклад з №562. ( Перевіряючи, один учень
пояснює повне обчислення).

3. Первинне закріплення.

  • Подивіться ще раз на приклад, який розв'язував хлопчик?

  • Якої помилки він допустився?

4. Первинне закріплення.

  • Перед вами приклади на ділення багатоцифрових чисел на
    одноцифрове.

  • Виберіть з них три , які вам до вподоби і розв'яжіть їх самостійно. Ці
    приклади подібні до того, який розв'язував хлопчик.

  • Якщо вам буде важко виконати обчислення, то ви можете знайти
    допомогу у № 563, де є повне пояснення розв'язування прикладів цього
    виду.

1428:7 1824:6

5121:3 15325:5



5. Самоперевірка розв'язання прикладів за карткою - підказкою.

Підсумок: То якої помилки допустився хлопчик?



6. Самостійна робота.

- Ще раз прочитайте пояснення в підручнику і розв'яжіть приклади з №
564 самостійно.

I приклад - 1 ряд

II приклад - 2 ряд

III приклад - 3 ряд.

-А як перевірити, чи ви правильно розв'язали приклади? ( Треба перевірити дію ділення дією множення).


  • Якщо виникнуть труднощі, можете працювати в парі.
    Перевірка.

  • У кого не перевірилось ділення?

Я думаю, що кожен з вас може допомогти хлопчикові, бо ви навчились розв'язувати вправи такого виду.
7. Розв'язування задач.

  • Наступний етап нашого уроку — розв'язування задач.

  • Прочитайте умову і питання задачі №566.




  • Читання одним учнем вголос.

  • Ознайомлення із скороченим записом ( вивішую на дошку).

З кухарі за 6 хв - 72 в. 1 кухар за ? хв. - 28 в.

* Повторення задачі за скороченим записом.



  • Про що йдеться в умові?

  • Скільки кухарів їх ліпили?

  • За який час зліпили вареники?

  • Скільки вареників зліпили кухарі?

  • Що невідомо в задачі?




  • Подивіться на цю схему. Чи відображає вона розв'язок задачі?

  • Але до цієї задачі можна скласти ще іншу схему (вивішую другу схему





* Ознайомлення зі схемою задачі, (вивішую схему задачі)

- Чи відображає ця схема розв'язок задачі?

* Порівняння двох схем, складання ходу розв'язування задачі двома способами, самостійний запис розв'язку задачі з поясненням.


  1. Фізкультхвилинка для опорна - рухового апарату.

  2. Самостійна робота за варіантами. Робота в парах.

Розв'язування подібної задачі з використанням «Пам'ятки для роботи над задачею».
- У себе на парті ви маєте картку для самостійної роботи. На ній - задача, дуже подібна до тієї, яку ми щойно розв'язали. Уважно прочитайте її і самостійно розв'яжіть.

* Коли розв'яжете задачу, попрацюйте в парах, перевіряючи розв'язок


один в одного.
I варіант.

7 однакових автобусів за 3 рейси перевезли 1092 пасажири. За скільки рейсів перевезе один автобус 260 пасажирів?


II варіант.

Для годівлі 8 коней за 5 днів використали 240 кг буряків. На скільки днів одному коню вистачить 300 кг буряків?



10. Перевірка самостійної роботи.

Учні кожного варіанту пояснюють розв'язання задачі.



11. Фізкультхвилинка для розуму.

Робота з ребусами.



12. Творча робота над задачею.

* Складання задачі за скороченим записом на зведення до одиниці


(проста).

з 384 м -- 28 пальт

з 405 м - ? пальт


  • Аналіз задачі.

  • Розв'язування задачі (усно).

V. Етап контрольне - оцінювальний.

1. Домашнє завдання (диференціювання).

а) Розв'язати приклади №368.


II, III група - з перевіркою.

б) Задача №369.

I група - скорочений запис, дії і пояснення.

II група - дії і пояснення, вираз.



III група - схему розв'язування задачі.

2. Підсумки уроку.

  • Ви сьогодні на уроці гарно працювали. Всі приймали активну участь
    у здобутті знань.

  • На якому етапі уроку було працювати найцікавіше?

  • Де ми витратили найбільше часу?

  • Що нам заважало працювати злагоджено?

  • Що треба було зробити інакше?

















Скачати 87.26 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал