Урок геометрії у 8 класі Тема уроку: «Підсумковий урок з теми: «Чотирикутники» Мета уроку



Скачати 75.58 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір75.58 Kb.
Нижньотеплівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Вчитель: Власенко Ірина Михайлівна
Урок геометрії у 8 класі
Тема уроку: « Підсумковий урок з теми: «Чотирикутники»
Мета уроку: узагальнити та систематизувати вивчений матеріал з теми «Чотирикутники»; повторити теоретичний матеріал; розв’язувати різнорівневі задачі; навчати учнів висловлювати свою думку; розвивати самостійність учнів, логічне мислення; виховувати повагу один до одного.
Тип уроку: узагальнення та систематизації
Форми роботи: групова, колективна, індивідуальна
Обладнання: таблиці, рисунки, проектор, екран.
ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.
Учитель: Сіли рівно, озирнулись,

Один одному посміхнулись

І в роботу занурились.

Сьогодні у нас з вами не зовсім звичайний урок. Які асоціації викликає у вас слово «урок »? Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?

У – успіх

Р – радість

О – обдарованість

К – кмітливість

( Діти пропонують, а вчитель записує на дошці)

Чого ви чекаєте від цього уроку? Сподіваюсь, що на сьогоднішньому уроці на нас чекає і успіх, і радість, ви зможете продемонструвати, які ви обдаровані і кмітливі. Сьогодні підсумковий урок з теми «Чотирикутники».


ІІ Актуалізація опорних знань учнів


  1. Проектна діяльність.

З учнів класу заздалегідь були сформовані групи. Кожна група працювала над одним з проектів: «Паралелограм», «Прямокутник», «Квадрат», «Ромб», «Трапеція». Учні отримали завдання: розповісти про даний чотирикутник (означення, малюнок, властивості, ознаки, використання у побуті). На уроці проводиться захист проектів.

2.Дати пояснення схеми на дошці













ІІ. Практичне використання знань, умінь та навичок

1. Інтерактивна технологія « Робота в групах». Кожній групі треба заповнити таблицю




Властивість

Парале-лограм

Прямо-кутник

Ромб

Квадрат

Рівнобічна трапеція

1

Діагональ ділить фігуру на 2 рівні трикутника
















2

Протилежні сторони рівні
















3

Протилежні кути рівні
















4

Сума кутів дорівнює 360
















5

Діагоналі перетинаються та точкою перетину діляться навпіл
















6

Діагоналі рівні
















7

Діагоналі взаємно перпендикулярні
















Вчитель. 1. Яку властивість мають всі чотирикутники?

2. Яку властивість мають паралелограм, прямокутник, ромб, квадрат, а рівнобічна трапеція – ні?


2.Інтерактивна технологія « Мозковий штурм».
1. Учням пропонується усно навести декілька способів розв’язування задач.
а) В С б) В С


30˚


?


40˚


О

50˚

А D А D

Кути паралелограма - ?

В

в)


35˚ О

А С Найбільший кут ромба - ?

D
2.Розв’язати усно:


а) М R N б) B 4 C


? O ?

K M

A T K A 10 D
Кути MROA - ?
3.Фізкультхвилинка « Так – ні»

Вчитель задає питання, а учні, обертанням голови вгору – вниз або направо – наліво, відповідають:

1.Паралельні сторони трапеції називають основами.

2. У паралелограма діагоналі рівні.

3.Кожний прямокутник являється паралелограмом.

4.У ромба протилежні кути не рівні.

5. У трапеції середня лінія дорівнює нижній основі.

6.Якщо периметр ромба дорівнює 40 см, то його сторона дорівнює 10 см.

7.Трапеція називається рівнобічна, якщо у неї рівні основи.

8.Кожен прямокутник є квадратом.


4.Логічні задачки

а) У кожної групи на столі малюнок. Скільки всього квадратів зображено на ньому? ( 40)

б) Розшифруйте малюнок ( за допомогою алгебри) (колективно)

( 64)



2

Вчитель: А зараз я хочу звернути вашу увагу на виставку, на якій розташовані портрет та книги великого педагога-математика Льва Михайловича Лоповка

Дата і місце народження: 29.07.1916 м. Полтава

Дата і місце смерті: 29.11.1992 м. Луганськ



Біографія:

Лев Михайлович Лоповок - видатний педагог-математик, один із творців проблемного навчання та розвиваючої системи вправ з математики, автор шкільних підручників, збірників задач, методичних вказівок для вчителів та учнів, книг для позакласного читання. 30 років працював вчителем математики, німецької мови та креслення.

У 1961 за сукупністю робіт отримав науковий ступінь кандидата педагогічних наук. З 1962 року працює на кафедрі геометрії та методики математики у Луганському педагогічному інституті. А з 1963 року - завідувач кафедри геометрії та методики математики. Готував та проводив численні математичні конкурси та олімпіади, виступав на наукових конференціях, по запрошенню читав лекції в СРСР та за кордоном. Звання професора отримав у 1991 році і знову за сукупністю робіт.

Учасник Великої Вітчизняної війни Ним написані більше 70 книг та 150 статей. Його роботи видавалися російською, українською, болгарською, німецькою, угорською, чеською, польською, сербською та румунською мовами. Тільки в СРСР його роботи видавалися в Росії (Москва, Томськ, Омськ, Новокузнецк, Брянськ, Ростов), Україні (Київ, Хмельницький, Луганськ), Естонії, Литві, Білорусі, Узбекистані та Грузії.

Його статті публікувалися в найпрестижніших науково-методичних журналах "Квант", "Математика в школе", "Радянська школа". Різноманітна тематика його робіт: підручники та задачники для учнів загальноосвітніх та спеціалізованих шкіл, збірники цікавих та олімпіадних задач, статті та монографії, присвячені різним розділам елементарної математики, методичні вказівки для вчителів та студентів педвузів.

Він писав книги, в яких поєднувалися математика та література, наука та мистецтво, методика та поезія.



Нагороди: Орден Червоної Зірки, Орден Вітчизняної війни I та II ступеню, 5 медалей Відмінник Народної освіти УРСР
5. Самостійна робота
Кожен учень отримує картку з індивідуальним завданням: тестові завдання та задачі, які надруковані у «Збірнику задач з геометрії для 6 –8 класів»

Л . М.Лоповка.



  1. Три сторони трапеції дорівнюють а, кути при більшій основі дорівнюють 60˚. Знайти периметр трапеції.

  2. Кут при основі рівнобічної трапеції 60˚. Бічна сторона дорівнює 11 см і перпендикулярна до однієї з діагоналей. Знайти периметр трапеції.

  3. Бічні сторони прямокутної трапеції відносяться як 1:2. Знайти найбільший кут трапеції.


6.Інтерактивна технологія « Розв’язування проблеми».
Практичні задачки.

а) Як агроному, не вимірюючи кутів чотирикутної земельної ділянки, пересвідчитись, що вона квадрата?

б) Як будівельнику переконатися, що рів, який був викопаний під фундамент будинку, має форму прямокутника?
Вчитель: А тепер помандруємо за «квадратами» ботаніки:
а) У Китаї виявлено дерева зі стовбурами, що мають не круглий, а квадратний переріз – вони висотою 3-5 м. Це ж готові шпали!

б) В Ізраїлі в Інституті сільгоспдосліджень вирощують квадратні помідори, що мають смакові якості звичайних.

в) У США на замовлення авіакомпанії генетики видали кукурудзу з квадратними зернами, які під час повітряних обідів не скочуються з тарілок.

г) В Японії вперше ( 80-ті роки минулого століття) зуміли ( без хімікатів) змінити форму кавуна, зберігти всі інші його якості: плоди зростали, поміщені у квадратні скляні горщики. Такі кавуни легше вантажити й перевозити в контейнерах, а ще – успішно прикрашати ними вітрини в супермаркетах і столи на банкетах. ( Фото).

В 2012 році на Кубанському ярмарку в Росії теж були такі кавуни.
.
ІV. Підведення підсумків уроку.

Вчитель, пропонує учням закінчити речення.



  1. Під час уроку мені сподобалось…

  2. Під час уроку мені не сподобалось…

  3. Найважчим для мене було …

Вчитель: Чи збулися ваші очікування, які ми записували на початку уроку?
V.Домашнє завдання: повт. С. 203-204, № 1040,1041.





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка