Урок-дослідження. Обладнання: мультимедійна дошка, таблиця результатів, тестові завдання, фільм «Украдене щастя»



Скачати 29.46 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір29.46 Kb.
Тема. Драматична творчість Івана Франка. Драма «Украдене щастя» - найвизначніший сценічний твір І. Франка.

Мета: поглибити знання учнів про жанр драми, ознайомити з історією сценічного життя драми; розкрити соціально-психологічний конфлікт між героями та композиційні елементи п’єси ; формувати навички самостійно висловлювати власні думки, обирати аргументи на їх захист, вести дискусію; виховувати відповідальність за власні вчинки; розвивати логічне мислення.
Тип уроку: урок-дослідження.
Обладнання: мультимедійна дошка, таблиця результатів, тестові завдання , фільм «Украдене щастя».
Хід уроку.
Епіграф

«Мої п’єси – то мій смуток»

Іван Франко
І. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація діяльності.

Свій урок я б хотіла розпочати словами Максима Рильського: «В історії світової культури мало людей з такою різносторонністю інтересів, з таким багатством виявів свого духовного «я», як Франко. Ми говоримо про поета і бачимо в його книжках і гостро суб’єктивну лірику , і зовні спокійні, хоча внутрішньо напружені епічні картини…

Ми згадуємо прозаїка, і перед нами грає барвами ціле море епох, подій, суспільних явищ, пейзажів, характерів у їх суперечностях і колізіях, типів, індивідуальностей.

Ми думаємо про драматурга - і перед очима встають постаті сучасного поетові забитого, затурканого села, отруєного владою землі і повного жадоби щастя – «Украденого щастя»»

І сьогодні ми познайомимося з Франком-драматургом



Епіграфом до нашого уроку до нашого уроку я обрала слова самого Івана Франка: «Мої п’єси – то мій смуток». Чому саме так висловився Франко про свої драми – ми зробимо висновки, проаналізувавши весь твір.

А перед тим , як приступити до аналізу п’єси, перевіримо, як ви знаєте зміст твору, адже це найважливіша складова для аналізу дій персонажів.


ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Виконання тестових завдань на комп’ютерах . А результати внесіть в таблицю оцінювання.



ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.

  1. Літературна розминка.

  • Назвіть три роди літератури: епос, лірика, драма.

  • Драма це : зображення людини в дії, в конфлікті, в розмові.

  • За жанрами драми поділяються на : побутові; історичні; психологічні; мелодрами.

  • За жанром п’єса Івана Франка «Украдене щастя» - соціально – психологічна драма.




  1. Презентація історії створення драми та її сценічної історії.

Поштовхом до створення драми стала «Пісня про шандаря», записана сестрою Ольги Рошкевич у Лолині.



Показ відео фрагменту «Пісня».

Захист презентації групою учнів.





Чи можемо ми вже зараз дати відповідь на це запитання?

Ні. Для цього слід проаналізувати конфлікт твору.




  1. Конфлікт твору .

Зараз я пропоную вашій увазі відео фрагмент, що найповніше відтворює конфлікт твору.

Перегляд епізоду 6. 2.






  1. Проблеми:




  1. Виконання завдання на встановлення відповідності.

Композиційні елементи драми. Робота з мультимедійною дошкою.


7. Характеристика образів героїв твору.

Презентація образу Анни.




Характеристика образу Михайла. Робота з мультимедійною дошкою.





8. Психологічне дослідження образу Миколи.



ІV. Закріплення матеріалу.

Складання структурно-логічної схеми – моделі , яка б показала руйнівну дію зла на людські душі.


V. Підсумок уроку.

Хто ж украв щастя у героїв твору?


VІ. Самооцінювання . Внесення результатів до таблиці.

VІІ. Домашнє завдання.

  • Прочитати повість “Перехресні стежки”;

  • написати твір-мініатюру на тему: “Через які моральні засади переступила Анна?” або “У чому согрішив Микола?”;

  • опрацювати матеріал підручника П. Хропко “Українська література” ст.149-152


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка