Урок №9 Тема уроку: Правовідносини Мета уроку: підвести учнів до розуміння правовідносин, правоздатності та дієздатності



Скачати 41.51 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір41.51 Kb.
#19815
ТипУрок
Урок № 9
Тема уроку: Правовідносини
Мета уроку: підвести учнів до розуміння правовідносин, правоздатності та дієздатності.
Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:



  • пояснювати поняття: «правовідносин», «правоздатність», «юридичний факт», «обєкт, суб’єкт правовідносин»;

  • перерахувати структурні елементи правовідносин;

  • характеризувати ознаки, види та склад правовідносин

Обладнання уроку: Гаврик С. Правознавство: підруч. для 10 кл. загально освіт. навч. закл.: рівень стандарту, академ. рівень/ С.Б.Гавриш, В.Л. Сутковий, Т.М.Філіпенко. – К.: Ґенеза, 2010. – С.112-124; схеми і таблиці, передбачені конспектом уроку.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування знань, умінь, навичок.
Хід уроку:

(Орієнтовний план вивчення нового матеріалу)



1. Поняття і види правовідносин. Склад правовідносин.

Вчитель пропонує учням розглянути правову ситуацію і дати відповіді на питання:

У родині Сидорів двоє неповнолітніх дітей (старший син Ілля учень 11 класу, молодша сестра Ірина – у 9-му класі). У той час, коли батьки поїхали відпочивати на море, Ірина обміняла мамин золотий годинник у своєї подруги на мобільний телефон.



  • Чи правильно вчинила Ірина в цій ситуації?

  • Чи мала право Ірина робити обмін?

Учні працюють з вказаним підручником стор.112 та дають визначення поняттю «правовідносини»

Завдання учням:

  • Із запропонованих учителем правовідносин, учні поділяють їх на соціальні та юридичні ознаки, заповнюють схему, яку потім перевіряють

Ознаки правовідносин

Соціальні ознаки

Юридичні ознаки









  • Це валові відносини між суб’єктами, тобто виникають за їх волевиявленням.

  • Нерозривно пов’язані з нормами права, виникають на їх основі.

  • Суб’єкти правовідносин мають взаємопов’язанні юридичні права і обов’язки, що закріплені у правових нормах.

  • Правовідносини гарантуються державою.

  • Покликані приводити учасників до досягнення соціально значних результатів.

  • Суб’єктом може бути тільки правосуб’єктна особа.

  • В основі виникнення, зміни чи припинення правовідносин лежить юридичний факт.

Розповідь вчителя про правовідносини

Робота в групах

Клас об’єднується в групи, всі групи мають однакове завдання:



  • Опрацювати текст вказаного підручника стор. 113-114, завдання індивідуальної картки, заповнити пропуски у схемі «Види правовідносин». Звіт груп відбувається біля дошки.

Види правовідносин

Види правовідносин

Ознаки правовідносин

За галузевим принципом




За кількістю суб’єктів




Залежно від характеру об’єктів , у зв’язку з якими вони здійснюються




Залежно від особливостей суб’єкта




За дією в часі




З методом правового регулювання




Залежно від функціонального призначення




Індивідуальна картка:

  • Правовідносини у сфері правосуддя.

  • Правовідносини між адміністрацією і навчального закладу та учнем.

  • Сплата податків.

  • Порушення права власності.

  • Правовідносини між замовником та перевізником.

  • Правовідносини між слідчим та особою, підозрюється у злочині.

2. Суб’єкти права та правовідносин. Суб’єктивність осіб.

Вчитель характеризує структурні елементи правовідносин і демонструє схему на дошці:

Структурні елементи правовідносин



Робота в групах:

Кожна група отримує індивідуальні картки де є перелік суб’єктів ( учасників) правовідносин (Наприклад, громадянин України, організація, особи без громадянства, спеціальні суб’єкти, народ, нація, установа, держава, населення певного регіону) і заповнюють схему:



Суб’єкти правовідносин.



3. Особливості правосуб’єктності фізичних та юридичних осіб.

Робота учнів в групах:

схему:

1 група заповнює схему Правосубєктність:



2 група – заповнює схему Види правовідносин:



3 група заповнює схему Цивільна дієздатність фізичної особи

Зміст дієздатності

Вік дієздатності

Цивільна дієздатність:

  • у повному обсязі –




Неповна дієздатність




Часткова дієздатність




4. Обєкти правовідносин.

Завдання учням:

  • Із перелічених у підручнику(вказаного вище) стор.118 цінностей вибрати та заповнити схему:

Об’єкти правовідносин.



Домашнє завдання:

§ 9-10 (п. 1-4), стор. 112-119
Каталог: files -> 2013 -> Metodyka -> Pravo -> 10 klas
10 klas -> Урок №6 Тема уроку: Правова та соціальна держава Мета уроку: характеризувати поняття та ознаки правової і соціальної держави
Metodyka -> Тарас григорович шевченко
Metodyka -> На допомогу учителям перших класів Учителька початкових класів ссзш №45 м. Львова Попович Наталія Аркадіївна претендент на присвоєння звання «учитель-методист»
Metodyka -> Урок 22. Птахи восени. Перелітні та осілі птахи Ключові компетентності
Metodyka -> Що треба знати про природу. Нежива природа
Metodyka -> Погода та її складові. Спостереження за погодою рідного краю. Народні прикмети передбачення погоди восени
Metodyka -> Урок 3 Погода навесні. Підвищення температури повітря. Відлига. Повінь. Льодохід
Metodyka -> Уроків «Економічна і соціальна географія України»
Metodyka -> Літосфера

Скачати 41.51 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка