Урок №66 Тема уроку: Рівняння ( Повторення)



Скачати 62.49 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір62.49 Kb.
Урок № 66

Тема уроку: Рівняння (Повторення)

Мета: • Узагальнити, систематизувати, розширити і поглибити знання про квадратні рівняння та рівняння, що зводяться до квадратних.

• Розвивати логічне мислення, творчість, пізнавальний інтерес.

• Виховувати інтерес до вивчення математики, наполегливість, відповідальність за результати роботи, любов до Батьківщини та її історії.

Тип уроку: Урок комплексного застосування знань і практичних умінь

Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, роздатковий матеріал.

Хід уроку



  1. Оргмомент

- Доброго дня. Я рада всіх вас бачити сьогодні. І, сподіваюся, що ви теж прийшли на урок з гарним настроєм.

Мені дуже хочеться, щоб слово «Урок» викликало у вас у всіх такі асоціації: У – успіх, Р – радість, О – обдарованість, К – кмітливість. (сл. 1)

І так ми завершуємо вивчати курс математики за 8 клас. Яку тему ми повторювали на попередньому уроці?

ІІ. Перевірка домашнього завдання (сл. 2)


  • Візьміть зошит свого сусіда і перевірте правильність виконання домашнього завдання. ( Гра «Знайди помилку» ) і виставить відповідний бал. Один учень справляє помилки на мультимедійній дошці, з допомогою олівця. (На мультимедійній дошці, олівцем, записано виконання домашнього завдання із спеціально допущеними помилками).

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Розв’язування кросворду.

  1. Що є графіком функції у=х² ?

  2. Що є графіком функції у= k/x ?

  3. Що нам потрібно знати, щоб обчислювати вирази із коренями?

  4. Як називається число π,

  5. Чому дорівнює

  6. Чому дорівнює

  7. При діленні степенів з однаковими основами, основу залишають без зміни, а показники степенів ….

  8. Чому дорівнює ?

Ключовим словом нашого уроку є слово «рівняння».

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

Тема уроку: Рівняння (Повторення)

Мета: • Узагальнити, систематизувати, розширити і поглибити знання про квадратні рівняння та рівняння, що зводяться до квадратних.

• Розвивати логічне мислення, творчість, пізнавальний інтерес.

Учні записують тему уроку

V. Фронтальне опитування. Але, щоб досягти мети уроку, нам потрібно добре знати теоретичний матеріал. Ми з вами проведемо гру «Мікрофон»
Гра «Мікрофон». Учитель дає учням уявний мікрофон, і кожен з них відповідає на запитання учителя і по черзі віддають своєму сусідові мікрофон, відповівши на одне запитання.


    1. Що таке рівняння?

    2. Що означає розв’язати рівняння?

    3. Що таке корінь рівняння?

    4. Яке рівняння називається квадратним?

    5. Яке рівняння називається неповним квадратним?

6. Скільки коренів може мати квадратне рівняння?

7. Чому дорівнює дискримінант у квадратному рівнянні?

8. При якій умові квадратне рівняння має один корінь?

9. При якій умові квадратне рівняння має два корені?

10. При якій умові квадратне рівняння не має коренів?

е квадратне рівняння називається зведеним ?

11. Яке квадратне рівняння називається зведеним?

12. Яке рівняння називається зведеним?

13.Французький математик, «батько алгебри».

14. Як читається теорема Вієта?

15. Яким методом ми розв’язуємо зведене квадратне рівняння?

Усні вправи.

Завдання записані на 8 слайді.



VІ. Застосування знань, умінь і навичок при розв’язуванні рівнянь.

Наш урок проходе в переддень Дня Перемоги і тому ми не можемо не згадати цю подію. І тому епіграфом до нашого уроку (сл. 9) будуть такі слова: «У кожної держави, кожного народу є дати і події, які складають основу історичної пам’яті національної гордості. Для нас, для прийдешніх поколінь, такою знаковою віхою була і вічно буде Перемога у Великій Вітчизняній війні».

(сл.. 10) Велика Вітчизняна війна стала суворим випробуванням для радянської держави. 70 років віддаляють нас від тих трагічних днів, коли Вітчизна знаходилася у смертельній небезпеці. Майже чотири роки вирувало полум’я Великої Вітчизняної війни (1941 – 1945). Важким і довгим був шлях до перемоги. Головним підсумком великого протистояння стала перемога над фашизмом. Згадаймо, як це було.

У вечері 21 червня 1941 року німецько – фашистське командування за наказом Гітлера проголосило умовний пароль «Дортмунд». Це був сигнал до нападу на Радянський Союз. Рано-вранці о 3год 30хв 22 червня 1941 р. радянським військам у прикордонній зоні було завдано могутнього артилерійсько-мінометного удару. Після цього танкові й моторизовані частини гітлерівської армії перейшли державний кордон СРСР. Перший удар прийняли на себе прикордонні райони Прибалтійських республік – республіка Білорусія та західні регіони України. (сл. 11)

Відновити події тих років допоможуть задачі.

Практикум (сл. 12)

Задача 1 (сл. 13) .

Уже в перший день німецька авіація розбомбила _____ аеродромів і знищила на землі і в повітрі ______ радянських літаків.

Запишіть рівняння (х+30)(х+40)=0 у вигляді а х²+вх+с=0
та вкажіть коефіцієнти в - кількість розгромлених аеродромів і с – кількість знищених літаків.
Задача 2 (сл. 14)

План нападу на СРСР був затверджений Гітлером 18 грудня 1940 року і розрахований на миттєву блискучу перемогу, передбачав розгром збройних сил СРСР у найкоротші строки. Яку назву мав план Гітлера?


(сл.15) Завдання: Розв'яжіть рівняння: С: (х-4)(х+11)=0
О: х²=25; Р: х²-49=0; А: х²-5х=0; Б: 2,7х²=0

Учні розв’язують рівняння і заповнюють таблицю.

Відповідь: Барбаросса (сл. 16)

Задача 3 (сл. 17) Під час бою командир батальйону відправив 320 всіх своїх солдат на передню лінію оборони, а інших розділив на два загони для оборони лівого і правого флангів. На лівому фланзі захисників у 5 разів більше, ніж на правому. Скільки всього солдатів було в цьому батальйоні?
Розв'язавши рівняння х²+10х-7200=0, ви дізнаєтесь скільки солдатів було на правому флангу.

Задача 4 (сл. 18) Військові угрупування, які підготувалися до наступу, займають прямокутну ділянку місцевості, площа якої дорівнює 280км². Довжина, тобто передній край наступального фронту, на 18км довша ніж глибина сконцентрованих військових підрозділів. Визначте передній край наступального фронту.
VІІ. Валеохвилинка (сл. 19)

Вправи для очей (сл. 20)



VІІІ. Узагальнення та систематизація вивченого.

Робота в групах. (сл. 21)

Відновити події тих років допоможуть нам задачі.

Завдання роздаються учням на картках.



Задача 1. Розв’яжіть рівняння і, додавши модулі коренів рівняння, ви дізнаєтесь скільки активістів підпільної організації «Нескорена полтавчанка», яка діяла в місті Полтаві, фашисти розстріляли у 1942р.

Задача 2. Розв’яжіть рівняння, розмістіть його корені в порядку зростання і ви дізнаєтесь дату загибелі генерала-лейтенанта Зигіна. У Полтаві на честь цього полководця названа одна з найбільших вулиць.

Задача 3. Розв’яжіть рівняння У відповідь запишіть більший корінь і ви дізнаєтесь скільки тисяч радянських громадян було закатовано у 1941 – 1943 роках у Полтаві.

Задача 4. Розв’яжіть рівняння

.

У відповідь запишіть подвоєну суму коренів і ви дізнаєтесь у скільки років був розстріляний фашистами піонер Альоша Василенко.


Дослідницька робота

Заповніть таблицю



№ п/п

Квадратні рівняння

Корені рівняння

a+b+c

1









2









3









4









Зробіть висновок.

Завдання: Знайдіть корені рівняння використовуючи висновок, одержаний в попередньому завданні.

Після розв’язування задач 1, 2, 3, 4 показуються відповіді: слайди 22, 23, 24, 25. Дослідницьку роботу (сл. 26) заповнює олівцем на мультимедійній дошці один учень.

ІX. Підсумок уроку. Учитель узагальнює зроблену на уроці роботу, виставляє оцінки учням. Висновок: Не стирається пам'ять про тих, хто кував перемогу.

Побажання:

Рівняння – це не просто рівність

З однією змінною чи кількома.

Рівняння – це думок активність,

Це інтелекту боротьба.

Тож будьте творчими, активно розвивайтесь,

Долайте труднощі в своєму житті,

Але з рівняннями прошу, не розлучайтесь,

Вони послужать вам ще в майбутті.

X. Домашнє завивання.

Повторити тему 4, с.288.

Виконати № 723 (1, 2), с.288 – І рівень

№723 (1 – 6), с. 288 – ІІ рівень



№ 725, с. 288 – ІІІ рівень


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка