Урок №6 Тема: Японська народна казка ««Момотаро, або Хлопчик-Персик». Національний колорит японських казок



Дата конвертації30.04.2016
Розмір57.7 Kb.
Урок № 6

Тема: Японська народна казка ««Момотаро, або Хлопчик-Персик». Національний колорит японських казок. Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро.

Мета уроку: познайомити учнів зі своєрідністю японської культури, національним колоритом японських казок; поглибити знання про казку як жанр фольклору; розвивати навички усного малювання та асоціативного мислення; навчати учнів розкривати головну думку казки, висловлювати свої думки і враження від прочитаного твору; виховувати повагу й інтерес до культури Японії, почуття дружби й краси.

Тип уроку: урок вивчення нових знань.c:\documents and settings\admin\рабочий стол\японія\1251478601_cherry_blossoms_ninnaji_temple_grounds_kyoto_japan.jpg

Обладнання: тексти казок, фото краєвидів, предметів побуту Японії; картки; презентація.

Реалізація на уроці змістових ліній літературної освіти:

емоційно-ціннісна лінія: розкриття гуманістичного потенціалу та естетичної цінності японських казок; формування духовно-емоційного світу учнів, інтересу до культурної та літературної спадщини Японії;

літературознавча лінія: вивчення казок у єдності змісту і форми; виявленні елементів будови казки (зачин, основна частина, кінцівка, діалоги, повтори…), засобів створення національного колориту (відображення географічного положення країни, предметів вжитку);

культурологічна лінія: розкриття національного колориту казок і засобів його створення; виявлення особливостей інтерпретації казкових образів і сюжетів у творах мистецтва (зокрема живописі).

Орла по крилах пізнають, а людину - по вчинках.

Японська приказка

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Слово вчителя (під акомпанемент японської мелодії ).

Доброго нам дня! У зв’язку з тим, що успіх будь-якого творчого процесу залежить від його початку, то я рекомендую створити спокійну атмосферу для гармонізації внутрішнього стану, який потрібен для народження надихання для подальшої співтворчості. Сядемо зручніше, посміхнемося собі, своїм однокласникам, побажаємо впевненості, успіху у розкритті своїх можливостей. c:\documents and settings\admin\рабочий стол\японія\japan_top.jpg

Генрі Форд говорив: «Зібратися разом – це початок, триматися разом – це прогрес, працювати разом – це успіх». Тож разом до роботи.

Сьогодні я запрошую вас у країну, де сонце встає раніше, де найкоштовнішим скарбом є фольклор, у якому знайшло відображення поетичне бачення світу, здавна притаманне її мешканцям. Ви, звичайно ж, здогадалися, що мова піде про Японію, а точніше про японські народні казки. Усі свої цінності японці намагалися передати через зміст творів, особливо дитячих казок. Тож які вони, японські казки? На уроці ми розгадаємо секрети японської народної казки.



2. Актуалізація опорних знань.

Бесіда

  1. Що ви знаєте про Японію?

  2. Які слова в людей асоціюються з Японією?

ІІ. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

  1. Перегляд презентації про Японію.



  1. Розповідь учителя про японську культуру.

  • Любов до природи – головна риса японців і важлива складова їхньої національної традиції. Природа і людина в японській культурі – єдине ціле.

  • Традиційна страва японців – рис. До нього особливе шанобливе ставлення, як до хліба.

  • Хризантема є національною квіткою японців.

  • Японський етикет – це насамперед гарні манери.

  • Дім у японській культурі має особливе значення і користується великою пошаною. У дім не можна заходити з поганими думками, а тим більше - з поганими вчинками.



  1. Виразне читання казки учителем.



  1. Робота з текстом казки «Момотаро, або Хлопчик-Персик».

  • Словникова робота.

хмиз – це сухе гілля; рости як на дріжджах – швидко; фазан – великий птах із яскравим забарвленням.

  • Завдання 1.

  1. Самотні дід та баба.c:\documents and settings\admin\рабочий стол\японія\112_1.gif

  2. Хлопчик із персика.

  3. Юнак вирушає підкоряти Острів Чудовиськ.

  4. Слуги Момотаро.

  5. Перемога над чудовиськами.

  6. Винагорода героя.



  • Завдання 2.

Заповніть таблицю «Особливості японської культури».

Секрет японського національного дива – бути вірними традиціям свого народу.



Давні японські традиції

Приклади із твору

Любов до природи – головна риса японців і важлива складова їхньої національної традиції. Природа і людина в японській культурі – єдине ціле.




Традиційна страва японців – рис. До нього особливе шанобливе ставлення, як до хліба.




Дім у японській культурі має особливе значення і користується великою пошаною. У дім не можна заходити з поганими думками, а тим більше - з поганими вчинками.




  • Завдання 3.

знайдіть у казці приклади засобів творення національного колориту:

  • назви предметів побуту;

  • імена персонажів;

  • мова.



  1. Слово учителя.

Особливості японської народної казки.c:\documents and settings\admin\рабочий стол\японія\112_2.gif

Казка в кожного народу — це своєрідне дзеркальце, в якому відображено його культуру і традиції.   Японські казки передусім вражають надзвичайною своєрідністю.



  • Персонажі японських казок — люди ,птахи та звірі, божества, чудовиська й перевертні, духи морів і гір.

  • Сюжет казки - боротьба бідного з багатим, людини з чудовиськами, злими духами і перевертнями.

  • За тематикою казки можна поділити на героїчні, соціально-побутові, чарівні, казки про тварин.

Завдання 5.

Інтерактивний прийом «Гроно»

слухняний радісний



Момотаро

радісний добрий

працьовитий

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу


  1. Підсумкова бесіда.

  • Робота з епіграфом: подумайте, які риси характеру розкривають вчинки Момотаро?

  • Поміркуйте, які моральні цінності японського народу утверджуються у казці? (Мудрість. Здоров’я. Радість. Працьовитість. Сміливість. Доброта. Життя в гармонії з природою).

  • Чому ця казка нас навчає?

  1. Інтерактивний прийом «Гроно» сакура

нецке Японія ікебана

кімоно

IV. Рефлексія


  • що найбільше сподобалося на уроці?

V. Заключне слово вчителя.

А тепер візьміть у ліву долоньку, вона ближче до серця, ті знання, які у вас є. У праву – ті знання ,які отримали сьогодні. З’єднайте долоньки і покладіть їх до душі. І пам’ятайте, за добро – добром платять. Залишайтеся добрими, ніжними до самих себе і до всіх, хто вас оточує.



VI. Оцінювання.

VII. Домашнє завдання.

  1. Розповідати про Японію.

  2. Переказувати улюблений епізод казки.

Автор: Жигунова Альона Сергіївна, учитель світової літератури ІІ кваліфікаційної категорії.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка