    Конспект уроку «Сходинки до інформатики»
у 2 класі
Урок №4
Тема. Складові комп’ютера: системний блок, пристрої введення (клавіатура, миша), пристрої виведення (монітор, принтер)
Мета: ознайомити учнів зі складовими частинами комп’ютера (системний блок, монітор, клавіатура, миша, принтер, пристрої введення та виведення); їх призначенням;
вчити розрізняти основні пристрої комп’ютера; слідкувати за дотриманням учнями правил поведінки і БЖ при роботі з комп’ютером; вчити слухати інформацію та раціонально планувати час;
формувати навички роботи з мишею, зокрема знайомство з операцією “перетягни й кинь”; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення; виховувати культуру навчальної праці при роботі з комп’ютером.
Обладнання: Ломаковська Г. В. Сходинки до інформатики: підруч. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закладів/ Г. В. Ломаковська, Г. О. Проценко, Й. Я. Ривкінд, Ф. М. Рівкінд. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – 160 с.,картки для проведення ігор, для групової роботи, мультимедійна презентація, малюнки для бесіди.
Програмне забезпечення: комп’ютерна програма « Скарбниця знань», гра « Гриби та ягоди»;« Сходинки до інформатики»,правила роботи з комп’ютером.
Використана література: Ломаковська Г. В. Сходинки до інформатики: підруч. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закладів/ Г. В. Ломаковська, Г. О. Проценко, Й. Я. Ривкінд, Ф. М. Рівкінд. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – 160 с.
Хід уроку
І. Організаційний етап
|
Дії вчителя та поради щодо проведення етапу
|
Дії учнів
|
Доброго ранку, доброго дня!
Я вам бажаю здоров’я й добра!
Всі на уроці? І не сумуємо?
В світ інформатики дружно крокуємо!
Урок інформатики у нас незвичайний,
Він дуже корисний і дуже повчальний!
А тепер подивіться один на одного і посміхніться.
|
Вітаються.
Діти посміхаються один до одного і бажають успіху.
|
|
|
ІІ. Перевірка домашнього завдання
|
Дії вчителя та поради щодо проведення етапу
|
Дії учнів
|
-
Гра « Встанови послідовність»
-Назвіть комп’ютери в порядку збільшення їх розмірів.
2.«Мозковий штурм»
-Пригадайте,де на нашій планеті використовується комп’ютер?
|
Діти відповідають: стаціонарні персональні комп’ютери, ноутбуки, нетбуки, кишенькові комп’ютери, мікрокомп’ютери.
Мікрокомп’ютери, кишенькові комп’ютери, нетбуки, ноутбуки, стаціонарні персональні комп’ютери
Діти відповідають, створюючи асоціативний кущ (у магазинах, банках,квиткових касах, на кіностудіях, у салонах краси, в проектних інститутах, у школах, бібліотеках, в управліннях літаком,кораблем, автомобілем,вмонтовані у побутову техніку)
|
|
|
ІІІ. Мотивація навчання
|
Дії вчителя та поради щодо проведення етапу
|
Дії учнів
| -
Розповідь учителя
Людина завжди уважно придивлялася до довкілля. І саме природа підказала людині багато винаходів.
-
Розгляньте малюнки. Завдяки кому людина винайшла подані технічні засоби? Здогадайся, який винахід не відображений на малюнку. (Птах – літак, риба – підводний човен, бабка - … вертоліт)
-
А на кого схожий комп’ютер? (На людину.)
-
Комп’ютер теж, як і людина, працює з інформацією. Він вміє запам’ятовувати, розв’язувати задачі, робити креслення, зчитувати інформацію, озвучувати її, показувати текст, малюнки.
Сьогодні ми дізнаємося завдяки яким частинам комп’ютера це відбувається.
|
Діти відповідають, аргументуючи свої відповіді.
|
|
|
ІV. Робота з підручником.
|
Дії вчителя та поради щодо проведення етапу
|
Дії учнів
|
1.Вчитель промовляє текст підручника (ст..24-25).
2.Вибіркове читання. Вчитель читає початок речення:
Перед вами знаходиться …
Поріч з монітором ви бачите …
Перед монітором розташована …
Клавіатура, миша, сканер – …
У будь-якого комп’ютера є …
|
Діти слухають і запам’ятовують.
Учні знаходять це речення у тексті і продовжують його читати.
|
|
|
V. Первинне закріплення матеріалу (робота в друкованих зошитах «Сходинки до інформатики».
|
Дії вчителя та поради щодо проведення етапу
|
Дії учнів
|
За змістом зошита.( с.8)
-
Робота в парах.
-
Подумайте та розгадайте ребуси.
-
Гра « З′єднайка».
- Серед предметів знайдіть ті, які можуть бути складовими комп′ютера.
|
Діти працюють за змістом зошита(Розгадують ребуси та презентують свою роботу).
Взаємореревірка.
Виконують завдання.
Фронтальна перевірка.
|
|
|
VІ. Фізкультхвилинка. (2 хв.)
|
Дії вчителя та поради щодо проведення етапу
|
Дії учнів
|
Любить вчитися наш клас,
Та відпочивати час.
Нумо, разом всі присіли
І нагору полетіли.
Піднімаємось все вище,
Висота стає все ближче!
|
Учні виконують вправи, проказуючи текст фізкультхвилинки.
|
|
|
VІІ. Робота з підручником.
|
Дії вчителя та поради щодо проведення етапу
|
Дії учнів
|
1.Гра «Встанови відповідність»( с.26-27,завд.7)
Робота в парах.
Встановіть відповідність між зображеннями пристрою і його назвою працюючи вдвох.
2.Гра « Для кмітливих»( с. 28)
|
Один учень показує зображення пристрою, а інший показує його назву. Потім міняються ролями.
Діти виконують завдання підручника.
|
|
|
VІІІ. Формування практичних навичок. (робота за комп’ютером) (15 хв)
|
Дії вчителя та поради щодо проведення етапу
|
Дії учнів
|
Діти, давайте пригадаємо правила поведінки у комп'ютерному класі.
Варіант 1. За ПМК «Сходинки до інформатики» (2 клас):
Опрацювання прийомів роботи з мишею.
-
Діти, поставте праву руку ліктем на парту і покажіть двома пальчиками як рухаються вусики у комашки.
-
А тепер подивіться на мишку і знайдіть на ній дві клавіші, покладіть на них “вусики” комашки і по черзі кожним “вусиком” натисніть на клавіші. Повторіть 3 – 4 рази.
-
Діти, хто справився з завданням? Покажіть одне одному як ви це робите.
-
Коли ви пересуваєте мишку по килимку, на екрані рухається стрілочка. Покладіть мишку на килимок і не натискуючи клавіш порухайте нею у різних напрямках.
-
Що відбувається зі стрілкою?
2. Гра “Гриби та ягоди»
а) Знайомство з правилами гри – опрацювання статті за карткою.
б) Відпрацювання прийомів:
- переміщення і точне фокусування вказівника миші на об’єкті, виконання операції «Перетягни й кинь»;
- клацання лівою / правою кнопкою.
в) Проведення гри.
Варіант 2: За програмою GCompris. Ст.26
|
Діти розповідають правила техніки безпеки.
Діти виконують вказівки вчителя.
Відпрацювання прийомів на комп’ютері.
|
|
|
ІХ. Фізкультхвилинка (вправи для очей) (2 хв.)
|
Дії вчителя та поради щодо проведення етапу
|
Дії учнів
|
Учитель: ваші очі стомились, тому виконаємо кілька вправ для них.
-
В середньому темпі зробити 3-4 кругових рухів очима праворуч і так само ліворуч, «малюючи сонечко». Розслабивши м’язи очей, подивитись у вікно, спостерігаючи, як гойдаються віти дерев і пливуть хмарки. Швидко поморгати, закрити очі і, рахуючи до 10, уявити як іде дощик (летять сніжинки).
-
Очки вліво подивились
Там нічого не змінилось!
Вправо поведем зінички..
Ні зайчати, ні лисички...
Ми нікого там не бачим?
Знову вліво... і направо...
Це не вправи, а забава!
-
Очі вгору, очі вниз!
Не лінуйся! Посміхнись!
Ще раз вгору,
Знову вниз!
І на цьому – зупинись!
Оченятам зняли втому,
До роботи, нумо, знову!
|
Учні виконують вправи, проказуючи текст фізкультхвилинки
|
|
|
Х. Перевірка знань.
|
|
Дії вчителя та поради щодо проведення етапу
|
Дії учнів
|
1.Гра « Доповни речення»
-Відобажає інформацію, з якою працює комп’ютер…
- До нього приєднуються інші пристрої. Це…
- За його допомогою можна надрукувати текст, малюнок. Це…
- Для введення інформації використовують…
2.Бесіда за запитаннями підручника ( с.26-27,завд.1-6)
| -
Індивідуальна робота з картками, самоперевірка.
Відповіді учнів, доповнення відповідей іншими учнями.
|
|
|
ХІ. Підсумок уроку.
|
|
Дії вчителя та поради щодо проведення етапу
|
Дії учнів
|
1.Гра «Крісло вражень»
Коригує відповіді дітей
|
Будують речення за початком.
Я знаю…
Я вмію…
Я ціную…
|
|
|
ХІІ. Домашнє завдання.
|
Дії вчителя та поради щодо проведення етапу
|
Дії учнів
|
Прочитати текст на ст.24-25.
Дати відповіді на запитання ст.26-27 (усно).
Виконати завдання на сторінці 9 зошита.
|
Діти записують домашні завдання до щоденника.
|
Поділіться з Вашими друзьями: |