Урок 27. Тема уроку: Побудова зображень, що дає тонка лінза. Освітленість



Скачати 57.17 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір57.17 Kb.
____________7 кл

Урок 27.

Тема уроку: Побудова зображень, що дає тонка лінза. Освітленість.

Мета уроку: сформувати вміння та навички в побудові предмета за допомогою збиральної та розсіювальної лінзи, виховувати охайність при накреслені зображень. Розширення та поглиблення знань учнів про явище заломлення світла та використання цього явища в оптичних системах. Формування понять про різні типи  лінз, їх оптичні властивості. Формування знань про формулу тонкої лінзи та початкових навичок  побудови зображень, що дає тонка лінза.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: різні лінзи, плакати.

Структура уроку

І. Організаційний етап.(1-2 хв)

ІІ. Актуалізація опорних знань (2 – 3 хв)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу. (25 – 30 хв)

IV. Підбиття підсумків уроку. (5 – 7 хв)

V. Домашнє завдання. (1-2 хв)

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Привітання, перевірка наявності учнів на уроці.



ІІ. Актуалізація опорних знань.

Перевірка домашнього завдання.

  1. Що таке лінза? (скляне тіло обмежене опуклими або ввігнутими поверхнями.)

  2. Де використовуються лінзи? (мікроскоп, астрономія, лабораторії)

  3. Які бувають лінзи? (збиральні та розсіювальні)

  4. За якими ознаками збиральну і розсіювальну лінзу? (Якщо середня частина товща ніж її краї - то лінза збиральна, якщо навпаки – то розсіювальна.)

  5. Нарисуйте хід променів крізь розсіяну лінзу.

  6. Нарисуйте хід променів крізь збиральну лінзу?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Сьогодні ми з вами розглянемо як побудувати зображення за допомогою збиральних та розсіювальних лінз. Вивчимо поняття освітленості.



План вивчення нової теми

  • Побудова зображення які дає збиральна лінза.

  • Побудова зображення які дає розсіювальна лінза

  • Фотометрія

  • Світловий потік

  • Сила світла

  • Освітленість

  1. Побудова зображення які дає збиральна лінза

Наприклад у вас є таке завдання6 нам необхідно отримати зображення свічки. Ми з вами знаємо що основна характеристика лінзи це фокусна відстань.

  1. Розташуємо свічку між фокусом і центром лінзи. То отримаємо таке зображення: ми отримаємо уявне зображення, збільшене, пряме.

  2. Розташуємо свічку у фокусі то отримаємо: таке зображення буде розмите.

  3. Якщо ми поставимо свічку між фокусною відстанню і подвійною фокусною відстанню то тоді зображення матиме вигляд: воно буде перевернуте, дійсне і віддалятися від лінзи.

  4. Якщо свічку поставити на другу фокусну відстань, то тоді отримаємо таке зображення: воно буде дійсне, перевернуте і рівне за величиною предмета.

  5. А ось коли нашу свічку розмісти за дугою фокусною відстанню тоді ми отримаємо таке зображення6 дійсне, перевернуте і зменшене. Чим далі ми будемо відносити свічку тим ближче отримане зображення буде до центру лінзи.

  1. Побудова зображення які дає розсіювальна лінза

Побудова предмету в розсіювальній лінзі не залежить від його положення, тобто де б предмет не знаходився малюнок матиме такий вигляд: зменшене, уявне зображення по ту ж саму сторону, що й предмет. Фокусна відстань від’ємна.

  1. Фотометрія

Фотометрія – це розділ оптики, який розглядає вимірювання енергії світла.

Цей розділ допоможе вам дізнатися яке світло повинно бути в вашій класній кімнаті для того щоб ви могли без шкоди для зору читати і писати? Яке світло слід використовувати для освітлення без шкоди для зору: штучне чи природне.



  1. Світловий потік

Багато з джерел світла є температурою випромінювання (сонце, зорі, лампочки.) Лампи денного світла належать до люмінесцентних джерел. Вони більш енергетично вигідні порівняно з тепловими.

Джерело світла характеризує світловий потік, який воно випромінює.



Світловий потік – величина світлової енергії, що потрапляє на освітлювану поверхню за одиницю часу.

Ф = Есв / t.

Есв – енергія світла

Ф – світловий потік

t – час за який світло потрапляє на поверхню.

Одиниці вимірювання світлового потоку – Люмени (лм).



  1. Сила світла

Розглянемо приклад: лампочки яка горить з абажуром і без. Що ми бачимо, що світловий потік лампи з абажуром значно більший ніж без. Щоб охарактеризувати здатність джерела випромінювати світловий потік вводять поняття «Сила світла»

Сила світла визначає світловий потік, який випромінює джерело світла у певному напрямку. Силу світла позначають буквою І вимірюється в канделах (кд)

  1. Освітленість

Як і сила світла освітленість предметів має важливе значення, особливо для тих хто читає або креслить, малює, збирає пристрої.

Освітленість – це величина яка вимірюється відношенням світлового потоку, що падає на поверхню, до площі цієї поверхні.

Е = Ф / S одиниці вимірювання – люкс (лк).

Освітленість залежить від сили світла джерела, від відстані до джерела, від кута падіння променів на джерело.

IV. Підбиття підсумків уроку.

Задача

Світловий потік у 5 люмен (лм), падає перпендикулярно на аркуш паперу площею 500 см2. Визначити освітленість аркуша паперу.

Дано одиниці СІ Розв’язання

Ф = 5лм S = 0,05 см2 Підрахувати освітленість

S = 500 см2 Формула Е = = 5 лм / 0,05 м2 =100 лк

Е = ? Е =

Отже ми з вами сьогодні розглянули як будується зображення в збиральній лінзі та розсіювальній.

Де ж треба розмістити джерело світла, щоб воно мало зменшений вид.



Отже хто мені скаже для чого нам потрібна освітленість? Учні самостійно приводять різні приклади.

V. Домашнє завдання.

§ 24,26






А

P
В

F O F


A


B O 2F

2F F F b

a





Шановні вчителі!
Запрошую Вас

на урок з фізики,

яки пройде у 7 класі

на 4 уроці.

Морозова Анна Дмитрівна
18.04.2012
План вивчення нової теми

  • Побудова зображення які дає збиральна лінза.

  • Побудова зображення які дає розсіювальна лінза

  • Фотометрія

  • Світловий потік

  • Сила світла

  • Освітленість

Відкритий урок з фізики

7 клас


Вчитель фізики.

Морозова Анна Дмитрівна



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка