Урок 11 Тема. Логічні функції



Скачати 63.43 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір63.43 Kb.
Урок 11

Тема. Логічні функції.
Мета уроку:

навчальна:

  • ознайомити учнів з логічними функціями в середовищі електронних таблиць;

  • формувати навички використання логічних функцій у формулах для опрацювання табличної інформації;

  • закріпити вміння роботи з «Майстром функцій» електронної таблиці MS Excel;

  • вдосконалювати навички роботи на ПК.

розвиваюча:

  • розвивати логічне мислення;

  • розвивати навички порівняння і узагальнення в обробці інформації;

  • розвивати властивості уважності;

  • розвивати пам’ять;

  • розвивати образне мислення.

виховна:

  • виховувати розвиток пізнавального інтересу;

  • виховувати навички акуратності та уважності в роботі з табличними даними;

  • виховувати самостійність;

  • виховувати інформаційну культуру.


Тип уроку:

урок формування умінь і навичок.


Дидактичні матеріали:

  1. файл Додаток 1. Питання до гри Так-ні.doc;

  2. файл Додаток 2. Таблиця істинності.doc;

  3. файл Додаток 3. Приклади.xls;

  4. файл Додаток 4. Завдання 1.xls;

  5. файл Додаток 5. Завдання 2.xls;

  6. файл Додаток 6. Завдання 3.xls;

  7. файл Додаток 7. Завдання 4.doc.


Обладнання та наочність:

  1. системне і прикладне ПЗ;

  2. проектор, інтерактивна дошка.


План уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

ІІІ. Мотивація вивчення теми

ІV. Вивчення нового матеріалу

V. Закріплення нових знань учнів

VІ. Підсумок уроку

VІІ. Домашнє завдання

Хід уроку
І. Організаційна частина

Вчитель:


«Логічні функції» - тема нашого уроку. Спробуйте сформулювати мету нашого уроку. (Учні під керівництвом вчителя формулюють мету уроку).

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Індивідуальна робота учнів.

Один учень записує на дошці формули для знаходження значення функцій: у = , у = , значення х записані у клітинці А1.(Домашнє завдання). Другий – виконує на ПК, складене дома завдання із використанням функції для опрацювання текстової інформації.


Фронтальна робота з класом.

Гра «Так – ні»

Умови гри

Вчитель задає учням запитання, на які дається коротка відповідь: так або ні. (Питання висвітлюються на інтерактивній дошці).

Питання (Додаток 1).
ІІІ. Мотивація вивчення теми
Питання для учнів.

Що потрібно робити, якщо формула обчислення залежить від того, які одиниці виміру використовуються (грн. або $)?

Прогнозована відповідь учнів.

Треба скористатися логічними функціями.


ІV. Вивчення нового матеріалу (евристична бесіда)
Питання для учнів.

Які логічні функції ви знаєте?

Прогнозована відповідь учнів.

І (И), АБО (ИЛИ), НЕ (НЕ), ЯКЩО (ЕСЛИ), ІСТИНА (ИСТИНА), ХИБА (ЛОЖЬ).

Вчитель:

Будь-яка логічна функція може набувати одне з двох можливих значень: «хиба», «істина». Аргументами логічних функцій І, АБО, НЕ є логічні вирази, що також можуть набувати одне з двох значень: - істина чи хиба.

Наприклад, логічними виразами є (вирази висвітлюються на інтерактивній дошці): С2>9; F1=«школа», В3–В23>6. Такі вирази можуть набувати значень істина чи хиба залежно від конкретних значень, що зберігаються у клітинках, на адреси яких існує посилання у виразах.

Якщо під час введення даних до клітинок таких логічних виразів на екрані (вчитель демонструє на дошці), як бачимо, замість тексту з’являється значення істина, хиба.

Розглянемо спочатку логічні операції І (логічне множення), АБО (логічне додавання). (На дошку проектується таблиця істинності – Додаток 2, учні роблять записи у зошит). Аналізуючи дані таблиці можна задати правила визначення результатів виконання логічних функцій:


  • результатом обчислення значення логічної функції І буде істина тоді і тільки тоді, коли істинні всі складові логічні вирази, що є аргументами такої функції;

  • результатом обчислення значення логічної функції АБО буде істина, якщо істинний хоча б один з логічних виразів, що є її аргументом.

Розглянемо приклади для з’ясування властивостей та використання логічних функцій. (Усні вправи).

  1. І(ІСТИНА;ІСТИНА) дорівнює… (ІСТИНА);

  2. І(ІСТИНА;ХИБА) дорівнює… (ХИБА);

  3. І(2*3=6;4-1=3) дорівнює… (ІСТИНА);

  4. Якщо інтервал А1:А3 містить значення ІСТИНА, ХИБА, та ХИБА, то І(А1:А3) дорівнює… (ХИБА);

  5. АБО(ІСТИНА;ХИБА) дорівнює… (ІСТИНА);

  6. АБО(4-6=2;2*1=4) дорівнює… (ХИБА).

Наведіть свої приклади для з’ясування властивостей та використання логічних функцій. (Учні наводять приклади).

Завдання для учнів.

Визначіть істинні чи хибні значення набуває логічна функція:

И(А2<6;D2>=9),


  1. Відкрийте вікно табличного процесора MS Excel.

  2. До клітинки А2 введіть число 5. До клітинки В2 введіть – 8. До клітинки С2 введемо формулу із використанням логічної функції И.

  3. Виділіть клітинку С2. Виберіть команду Вставка/Функція.

  4. У діалоговому вікні Вставка функции виберіть категорію Логические. У списку Выберите функцию виділіть елемент И та клацніть на кнопці ОК.

  5. Клацніть у полі Логическое_значение 1, клацніть на клітинці А2 і введіть <6.

  6. Клацніть у полі Логическое_значение 2, клацніть на клітинці В2 і введіть >=9. Клацніть на кнопці ОК.

Питання для учнів.

Що отримали в результаті?

Прогнозована відповідь учнів.

ЛОЖЬ.


  1. Змініть значення клітинок А2 – 4, В2 – 9. В результаті одержали… (ИСТИНА).

Аналогічно визначіть істинні чи хибні значення набуває логічна функція: ИЛИ(A4>6;B4<0). Значення аргументу вибирайте такі, щоб логічна функція набувала істинне, хибне значення. Результати запишіть у зошит. (Завдання учні виконують самостійно).

Розглянемо логічну функцію ЯКЩО (ЕСЛИ). Вона має формат ЯКЩО(логічний вираз; вираз1; вираз2). (Учні записують у зошит).

При виконанні функції ЕСЛИ в табличному процесорі перевіряється істинність вказаного логічного виразу і до тієї клітинки, в якій знаходиться ця функція, заноситься значення змінної Вираз1, якщо логічний вираз істинний, або значення змінної Вираз2, якщо логічний вираз хибний.

Розглянемо приклади використання логічної функції ЕСЛИ. (Додаток 3). (Вчитель аналізує кожен приклад).



V. Закріплення нових знань учнів
Учні виконують завдання на закріплення використання логічної функції ЕСЛИ. Кожне завдання містить підказки.

Завдання 1 (Додаток 4) учні виконують з коментуванням кожного кроку.

Завдання 2 (Додаток 5) – виконують з допомогою вчителя.

Завдання 3 (Додаток 6) – виконують самостійно.

Учні, які справились із трьома завданнями перші виконують завдання 4 (Додаток 7).
VІ. Підсумок уроку
Вчитель перевіряє виконанні завдання і враховуючи роботу учнів на уроці, оцінює їх.

Запитання до класу

  1. Які категорії функцій ви знаєте?

  2. Які функції належать до логічних?

  3. Операція И – це логічне додавання чи множення?

  4. Якщо функція ИЛИ має логічні вирази хиба, хиба, то результат буде…?

  5. Який формат має логічна функція ЕСЛИ?

  6. Як викликати функцію ЕСЛИ в табличному процесорі?


VІІ. Домашнє завдання


    1. Опрацювати із Розділу 1 § 6 приклад 6.

    2. Скласти формулу для знаходження значення функції,



х2, х<8

y = х +12, 8х10 , якщо значення х записано до клітинки В4.

5 – x, x>10.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка