Урок- змагання з теми



Скачати 65.38 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір65.38 Kb.
Підсумковий урок- змагання з теми «Літосфера»

Цілі:


  • узагальнити і систематизувати знання учнів по темі " Літосфера ".

  • розвивати вміння працювати в групах та самостійно робити висновки;

  • використовувати ігрову форму навчання для активізації розумової діяльності учнів.

  • удосконалювати вміння аргументувати відповідь, обгрунтовувати свою точку зору, вислуховувати товаришів, дотримуючись принципу толерантності.

Обладнання: географічна карта півкуль, зразки гірських порід, конверти із завданнями, аркуші паперу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Етап підготовки до активного і свідомого засвоєння матеріалу

Вступне слово вчителя, в якому підкреслюється значення матеріалу теми, повідомляється мета уроку.

Сьогодні ми завершуємо вивчення твердої оболонки нашої планети - літосфери. Протягом багатьох уроків ми знайомилися з особливостями внутрішньої будови Землі, гірськими породами і мінералами, причинами землетрусів і вулканізму, головними формами рельєфу, вчилися працювати з географічною картою. Нам належить зробити унікальну подорож, де нам дуже знадобляться ваші знання. Всі зміни в природі відбуваються під впливом внутрішніх і зовнішніх сил Землі. Вчені намагаються пізнати сили природи, виявити її закономірності. Особливо мало вивчені надра Землі. Люди змогли проникнути на глибину лише 12 км, пробуривши на Кольському півострові найглибшу свердловину. Уявіть себе важливими діячами науки, які вже достатньо обізнані про особливості твердої оболонки Землі.

На цьому уроці, вам доведеться провести складне дослідження літосфери, для того, щоб довести всьому світові, що земна поверхня змінюється під впливом внутрішніх і зовнішніх сил.

III. Етап оперування знаннями і способами діяльності в стандартних і нестандартних ситуаціях.

Залежно від кількості дітей у класі створюється 2-3 команди. Команди отримують завдання - протягом 30 секунд придумати назву команди, яке б було пов'язано з темою «Літосфера», наприклад: «Вулкан», «Гейзер», «Магма», «Граніт», «Еверест» і т.д.

Отже, приступимо до змагань,

Де кожен може показати

І майстерність, і силу знань,

І лідером у боротьбі наукової стати.

1 конкурс - «Розминка» (бере участь вся команда)

Командам видаються конверти із завданням «Що означають ці цифри?»:

до 200м – це…

5642м – це …

вище 2000м – це …

більш 500м - це …

8848м - це…

200-500м – це …

1000-2000м- це …

За кожну правильну відповідь - 1 бал, завдання виконується на аркушах паперу.

Починаємо проводити складне дослідження літосфери. Отже, ми на поверхні Землі, а тепер давайте поглиблювати наші знання, щоб це зробити потрібно, спуститися до центру Землі. Обережніше, ви відчуваєте, що стає жарко, чому? (температура зростає на 3 С на кожні 100 м в глибину).

2 конкурс - «Вулканологи» (всі учені отримають завдання)

Які перепони нам доведеться перетнути, щоб потрапити до центру Землі? Робота зі схемою «Будова вулкану».

А) Діти підписуються основні складові елементи .

Б) Напишіть назви вулканів , які відповідають цим координатами.



Координати

Назва вулкана

35 пн.ш., 138 сх.д.




55 пн.ш., 160 сх.д.




3 пд.ш., 37 сх.д.




2 пд.ш., 78 з.д.




19 пн.ш., 97 з.д.




Взаємний контроль «Експерти» (учні іншої команди перевіряють схеми та назви вулканів).

3 конкурс - «Геологи» ( бере участь 2 учня з кожної команди)

Учитель: «Вони народжуються, живуть і вмирають як живі істоти». Про що йдеться? Чому обрано такий епіграф? Магма виливається і застигає на глибині, або проривається на поверхню, стаючи лавою. Так з'являються … породи?

Опинившись на земній поверхні гірські породи, змінюються під дією чого? (вітру, води, сонячних променів, температур, живих організмів і т.д.) з'являються … гірські породи.

А ще, також як і з людьми, з гірськими породами трапляються різні метаморфози (зміни) і тоді з'являються метаморфічні породи.

Більше 2000 твердих речовин, складають земну кору, і людина не втрачає можливості ними скористатися. Гірські породи, що використовуються людиною в господарстві, називають ...? (корисними копалинами).

Робота з гірськими породами. Учні отримують 6 зразків різних гірських порід за 3 хвилини треба за різними ознаками вгадити назву цієї породи.

Вчитель оцінює роботу «Геологів».

Фізкультурна пауза:

Всі ми трішечки втомились,

Біля парт ми опинились.

Всім потрібно відпочити,

Гору нам потрібно уявити,

Та до неї дотягнутися

На вершину подивитися.

Покружлялити головою,

Хлопнуть лівою ногою.

Та на місці пострибати

В лузі квітку пошукали.

І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Один і два, три і чотири —

Набираємося сили.

Нахилились, повернулись,

До товариша всміхнулись.



4 конкурс - «Дослідники» (робота в парах за допомогою атласу)

Люди бояться вулканів і разом з тим обожнюють їх. Ці гіганти приносять людині загибель і в той же час допомагають жити. Їх схили стали домом для багатьох мільйонів людей. Виверження вулканів завжди хвилювали уми й душі людей, багато з них описані поетами, художниками.

Використовуючи вірш О.С.Пушкіна, де він описує трагедію Помпеї. За допомогою координат визначте, назву цього вулкану, який описуються в цьому вірші. На якому материку від розташован, та яка його висота.

Загибель Помпеї.

…. зев открыл - дым хлынул клубом - пламя

Широко развилось, как боевое знамя.

Земля волнуется - с шатнувшихся колонн

Кумиры падают! Народ гонимый страхом,

Толпами, стар и млад, под воспаленным прахом

Под каменным дождём, бежит из града вон. (А.С. Пушкин)

Координати: 410 пн.ш., 130 сх.д. (Відповідь -Везувій, Євразія, 1279 м)

Про який згаслий вулкан цей вірш? За допомогою координат визначте, назву цього вулкану, на якому материку від розташован, та його висоту.

Жил я, великан средь великанов,

Той незабываемой порой.

Думал ли я, будучи вулканом,

Что придется стать простой горой?

Мирным и спокойным стал характер,

Нет во мне ни ярости, ни сил,

Ни огня... И мой заглохший кратер

Так давно в последний раз дымил.

Зря меня еще боятся люди:

«Мало ли чего ждать от него...»

Я-то знаю: ничего не будет,

Ни огня, ни лавы – ничего!

И века проходят за туманом,

И тысячелетий череда...

Да и был ли прежде я вулканом?

Может, я им не был никогда?

Координати: 44 пн.ш., 35 сх.д. (Відповідь- Карадаг, Евразія, 577м)



5 конкурс - «Теоретики» (усі учні)

«Під час спокою улоговина наповнена чистою водою, яка біля поверхні досягає + 82оС! Раптом лунає підземний шум: він в слабкій формі нагадує ті ж звуки, якими супроводжується виверження вогнедишною гори. Шум триває кілька секунд. А потім він змовкає і знову повторюється з підвищеною силою. Вода спучується, вигинаючись у вигляді опуклого зводу, з'являються бульбашки пари, вони лопаються на поверхні, і води злітають на кілька метрів вгору. Потім все стихло, густий білий пар огортає на деякий час улоговину ».

Як називається це явище?

(Виверження гейзера)

Де на планеті можна зустріти гейзери?

6 конкурс - «Картографи» ( естафета)

Учні по черзі показують на карті світу: гори, рівнини.

IV. Заключный етап.

Вчитель підводе підсумок, учні разом підраховують набрані бали конанд та кожного учня окремо. Виставляються оцінки



V. Домашнє завдання

Розробити кросворд з теми «Літосфера».


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка