Управління освіти Первомайської міської ради Міський методичний кабінет Первомайська багатопрофільна гімназія



Скачати 196.06 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір196.06 Kb.

Управління освіти Первомайської міської ради

Міський методичний кабінет Первомайська багатопрофільна гімназія

Екскурсія з ознайомлення дітей з правилами дорожнього руху 2 клас

Підготували учителі початкових класів : Побочна О.В. – вища категорія, старший вчитель,

Вєтрова М.Я. – вища категорія, старший вчитель,

Демиденко О.М. – спеціаліст ІІ категорії.

Назви екскурсії. Екскурсія з ознайомлення дітей з правилами

дорожнього руху.


Мета. Розширити знання дітей про правила дорожнього

руху, які вивчалися раніше. Вчити користуватися цими правилами в різних ситуаціях, розрізняти дорожні знаки. Закріпити вміння переходити вулицю на регульованому та нерегульованому перехрестях. Виховувати культуру і дисциплінованість пішохода.


Маршрут: - гімназія;

  • спортивний майданчик;

  • регульоване перехрестя;

  • спортивний майданчик;

  • агітаційний майданчик;

  • спортивний майданчик;

  • агітаційний майданчик;

  • гімназія.


Центральні поняття для засвоєння учнями:

  • перехрестя;

  • регульоване і нерегульоване перехрестя;

  • сигнали світлофора;

  • правила переходу перехресть та вулиць.


План реалізації: - зустріч з представниками команди юних інспекторів

дорожнього руху гімназії, обговорення з ними плану проведення екскурсії;

- зустріч з інспектором ДАІ.
Гасло. « Руху правила єдині знати добре ми повинні.»
Цільовий інструктаж з техніки безпеки.

Йтимемо групою - колоною по два.

Будемо чітко триматися правого боку тротуару.

Без дозволу вчителя не можна виходити зі строю.

Йти треба кроком, не бігти і не затримуватись.

В колоні не можна гратися, штовхатися, кричати чи

голосно спілкуватися.

Ви повинні поважати інших людей, не відволікати їхньої уваги, бути дисциплінованими та уважними.


Зміст екскурсії
Підготовка учнів до екскурсії.

  1. Поділ учнів класу на групи для повторення раніше вивчених правші дорожнього руху, дорожніх знаків, сигналів світлофора.

  2. Розучування віршів, загадок про правила дорожнього руху,

  3. Підготовка обладнання для проведення екскурсії.


Організація класу.
Діти шикуються біля гімназії.
Вступна бесіда, повідомлення теми і мети екскурсії
Вчитель. Правила дорожнього руху - це своєрідна дорожня грамота.

Володіти нею повинні всі, щоб не продовжити сумний список жертв на дорозі.

Місто, в якому ми живемо, можна порівняти з цікавою книгою. А щоб розумно її читати, щоб не підстерігала нас біда, знати азбуку вулиць, проспектів, доріг повинні і дорослі, і малі. Метою нашої екскурсії буде розширення ваших знань про правила дорожнього руху, формування умінь безпечного руху на вулицях і дорогах.

Зараз ви прочитаєте гасло нашої екскурсії: « Руху правила єдині знати добре всі повинні.» (Виходять діти з табличками-словами, учні класу складають гасло екскурсії з поданих слів)


Актуалізація знань учнів.
Вчитель. Зараз ми перевіримо, як ви підготувалися до нашої

екскурсії. Я читатиму віршовані рядочки - загадки, а ви мені будете допомагати - останнє слово додавати.


Правила руху у нашій країні Для водіїв і пішоходів... (єдині)
Щоб не трапилось біди. Ти, мій друже, не спіши.

Щоб не скалічить ні ногу, ні руку, Вивчи правила.. .(дорожнього руху)


Щоб не трапилось біди, Пам'ятай, мій друже, Що забави на дорозі Небезпечні.. .(дуже)
Пильнує порядок, поможе в біді, Він завжди на посту, Це інспектор...(ДАІ)
Дорожні знаки — це твої Друзі і ... (помічники)
Основна частина екскурсії.
Вчитель. Я вам сказати мушу,

Що живемо ми лише раз. Бережіть себе і друзів Та згадуйте ГІДР щораз.


- Діти, а що таке ПДР?
1. Виступ юних інспекторів дорожнього руху.
.Вчитель. Разом з нами у екскурсії беруть участь представники команди юних інспекторів дорожнього руху нашої гімназії.

Член команди ЮІД № 1.

Наша гімназія та ваші домівки знаходяться поряд з великою дорогою. Це - шосе. Якщо ми прислухаємося уважніше, то почуємо гул від рух багатьох автомобілів. Вони мчаться на великій швидкості. Поруч з шосе прокладена дорога для пішоходів - тротуар. Вам часто приходиться переходити шосе. Щоб спокійно переходити вулицю, треба знати правила дорожнього руху.

Член команди ЮІД №2.

Відгадайте загадки:

1. Лежить Гася, простяглася,


Як устане, то й неба дістане.

(Дорога)


2. Я і в місті, і в селі,

Обабіч мене будинки великі й малі.

(Вулиця)

3. Всім перехожим я моргаю, Щоб пильно глянули на мене. Очей же я аж троє маю: Червоне, жовте і зелене.

(Світлофор)
Вистава в виконанні команди ЮТД

( Всіх персонажів грають члени команди )


Ведущая. Дети, к нам прибыл гость из сказочного Цветочного города, сейча он появится. (Входит Незнайка) Вы узнаете, дети, нашего гостя? Кто это? Дети. Незнайка!

Ведущая. Но Незнайка чем-то смущен, огорчен. Скажи, Незнайка, что с тобой случилось?

Незнайка. Попав в большой и шумный город, Я растерялся, я пропал... Не зная знаков светофора, Чуть под машину не попал!

Кругом машины и трамваи,


То вдруг автобус на пути.
Признаться честно, я не знаю,
Где мне дорогу перейти.
Ребята, вы мне помогите
И, если можно, расскажите,
Дорогу как переходить,
Чтоб под трамвай не угодить!
Ведущая. Наши дети уже знакомы с самыми главными правилами
дорожного движения. Они тебе, Незнайка, расскажут и покажут, как надо
вести себя на улицах большого города. А поможет им в этом наш
милиционер-регулировщик. (Выходит регулировщик.)
Регулировщик.

Милиционера пост

Очень важен и не прост.

Кто следит, чтоб все в пути

Знали, как себя вести?

Внимание, глядит в упор

На вас трехглазый светофор —

Зеленый, желтый, красный глаз.

Он каждому дает приказ.

Ведущая с детьми подходит к переходу. Среди детей Незнайка с мячом в руках.

Ведущая. Наши ребята идут в детский сад,

Наши ребята очень спешат! В это время регулировщик вставляет в кармашек на светофоре красный кружок — загорается красный свет. Регулировщик. Хоть у вас терпенья нет,



Подождите: красный свет!

(Зажигается желтый свет.)

Желтый свет на пути —

Приготовьтесь идти!

(Зажигается зеленый свет.)

Свет зеленый впереди —

Вот теперь переходи! Дети с ведущей идут по переходу. Среди них две девочки, которые рассматривают на ходу книгу и разговаривают между собой. Милиционер останавливает их.

Регулировщик. Подождите-ка, подружки!

Где глаза у вас, где ушки?

Дело кончится печально,

Может быть немало бед.

Ведь дорога — не читальня

И не место для бесед! Регулировщик берет у девочек книгу, закрывает ее и пропускает их через переход. Затем вставляет в светофор красный сигнал. Ребенок, подошедший к переходу, останавливает товарищей. Ребенок. Светофор дает приказ —

Зажигает красный глаз.

И когда зажжется он,

Все стоят — таков закон.

По дороге проезжает транспорт: велосипеды, самокаты. Снова загорается зеленый свет.

Ребенок. Гляди, Незнайка, до сих пор

Сигналил красный светофор.

Теперь горит зеленый свет —

Свободен путь, препятствий нет!

Оставшиеся дети переходят через улицу, рассаживаются на стулья. Незнайка идет последним, играя мячом об пол.

Незнайка. Мой веселый, звонкий мяч,

Ты куда помчался вскачь?

Красный, желтый, голубой

Не угнаться за тобой!

Регулировщик (отбирает у Незнайки мяч).

На проезжей части, дети,

Не играйте в игры эти.

Бегать можно без оглядки

Во дворе и на площадке.

Ведущая. А теперь послушайте стихи. Там, где нужно, вы должны отвечать: «Это я, это я, это все мои друзья!» ( Игра с учениками)

Кто из вас идет вперед

Только там, где переход?

Ученики. Это я, это я,

Это все мои друзья




Ведущая. Кто летит вперед так скоро,


Что не видит светофора? (Дети молчат.) Кто из вас, идя домой,

Держит путь по мостовой? (Дети молчат.)

Знает кто, что красный свет –

Это значит — хода нет?




Ученики . Это я, это я,

Это все мои друзья!



Член команди Ю1Д №3.

Діти, ми побачили, що ви дуже гарно розбираєтеся у правилах дорожнього руху і зараз ми це перевіримо на практиці.
Член команди ЮІД №4.

Ми рухаємося з вами до регульованого перехрестя. Ваше завдання: поспостерігати за людьми, які переходять дорогу на регульованому переході, обговорити поведінку пішоходів.


2. Зустріч з інспектором ДАІ.


Вчитель

Відгадайте загадку Пильнує порядок, Поможе в біді, Він завжди на посту, Це інспектор ... (ДАІ)



Державні автоінспектори - мужні люди, які несуть свою службу і в жару, і в холод. Вони перевіряють готовність автомашин до руху, слідкують за виконанням правил дорожнього руху, першими приходять на допомогу постраждалим у автомобільних аваріях.


Сьогодні на нашій екскурсії присутній інспектор ДАІ.
Виступ інспектора ДАІ. Місце, де ми з вами стоїмо і де перехрещуються дороги та вулиці, називається перехрестям. (Інспектор показує таблиці, де зображені види перехресть)



Перехрестя

Перехрещення Прилягання Розгалудження

Діти, перехрестя є одним з самих небезпечних місць на наших вулицях.



  • Чому? (Відповіді дітей)

Всі перехрестя поділяються на дві групи: регульовані і нерегульовані.

- Як ви думаєте, чим вони відрізняються? (Відповіді дітей)

- Як ви бачите, регульоване перехрестя має добрих помічників для пішоходів. Яких саме? (Відповіді дітей)

Подивіться уважно і скажіть, що саме допомагає пішоходу правильно перейти дорогу. (Відповіді дітей)

Якщо не перехресті немає світлофора або він не працює, відгадайте, хто допомагає дорожньому руху?
Стоїть вартовий на посту трудовім,

Пильнує порядок у місті моїм.

Є паличка в нього в руці чарівна —

За мить всі машини зупинить вона.

(Постовий з жезлом)
Отже, якщо рухом на перехресті керує світлофор або регулювальник, то таке перехрестя називається регульованим. Переходити перехрестя можна пішохідними переходами на зелене світло світлофора або якщо регулювальник стоїть боком до пішоходів. До речі, у світлофора є своя цікава історія виникнення.

Світлофору вже більше трьохсот років. Він почав свій трудовий шлях на залізниці. Перші світлофори були незручними - поруч з ними стояла людина і міняла скло. Довгий час світлофор був двосекційним. У 1929 році перший світлофор з'явився в Москві. Він був схожий на годинник : по його червоному, жовтому, зеленому секторах бігала стрілка. Тепер у великих містах працюють світлофори , які самі можуть пропускати транспорт, їм допомагає електроніка.


-Діти, а хто з вас знає віршики про світлофор?

Учень. Світлофор три ока має,

Він про все розповідає:
Учень. Жовтий стій і роздивись.

Враз замри - не ворушись. Учень. А червоний запалає,

Він іти забороняє. Учень. А зелений засвітився -

Це для тебе шлях відкрився.


Практичні вправи.

Групою, під керівництвом інспектора ДАІ, учні переходять дорогу на регульованому переході:



  • по переходу,

  • на зелене світло,

  • мовчки,

  • нормальним темпом,

- притримуючись правої сторони.
Інспектор. Нагадайте мені, як треба переходити нерегульоване

перехрестя, вулицю. Відповіді дітей: - перед дорогою зупинитися;



  • подивитися наліво, потім направо, якщо дорога вільна, зосереджено дійти до осьової лінії розмітки;

  • знову глянути направо, якщо машин немає , то закінчити свій перехід.

Інспектор. Я побачив, то ви знаєте правила переходу перехрестя, вулиці. Прошу вас дотримуватися правил дорожнього РУХУ-

(Діти разом з вчителем та юними інспекторами дорожнього руху повертаються до спортивного майданчика.)


3. Гра « Світлофор»

Вчитель. Діти, зараз ми з вами перевіримо, як ви засвоїли розповідь

інспектора ДАІ. Пропоную вам пограти у гру «Світлофор». Я швидко змінюю в руках кружечки із сигналами світлофора.

Червоний - стоїте на місці,

Жовтий - стоїте на місці і плескаєте у долоні,

Зелений - йдете вперед, роблячи два кроки.


4. Вікторина

Вчитель. Наші помічники - юні інспектора дорожнього руху - зараз

проведуть для вас вікторину, але для цього ми перейдемо до агітаційного майданчика.

Питання вікторини.



  1. Що виконує роль букв у дорожній абетці.(Дорожні знаки)

  2. Людина, що йде вулицею. (Пішохід)

  3. Людина, яка їде у транспорті. (Пасажир)

  4. Номер телефону «Швидкої допомоги» (103)

  5. Який сигнал світлофора забороняє рух? (Червоний)

  6. Смугастий перехід для пішоходів. (Зебра)

  7. Людина, яка керує рухом транспорту. (Інспектор ДАІ)

  8. Які автомобілі мають право їхати на червоне світло?(Швидка допомога, міліція, рятувальна служба)

9. Частина вулиці, призначена для пішоходів. (Тротуар)
10.Де небезпечно грати дітям?

11 .Чи можна стояти біля краю тротуару? 12.Як обходити автобус?

13.Чому не можна перебігати дорогу перед транспортом, що рухається?
5. Естафети
Вчитель. Зараз ми з вами повертаємось на спортивний майданчик, де

проведемо естафети, до участі у яких ми залучаємо три команди.


Зміст естафет.

  1. Від старту до фінішу розставляємо кеглі (10штук). Завдання -«проїхати» між ними «змійкою» із іграшковим кермом у руках, подаючи при цьому звукові сигнали уявним пішоходам.

  2. Котити від старту до фінішу іграшкову вантажівку із вантажем, на фініші розвантажити машину. Другий учасник завантажує машину, тобто через одного.

  3. Крокувати від старту до фінішу, називаючи на кожний крок марку автомобіля. Хто швидше дійде і при цьому пригадає найбільшу кількість марок автомобілів, гой перемагає.

  4. Серед поданих дорожніх знаків вибрати дозволяючи знаки і розкласти їх по доріжці від старту до фінішу.

  5. Дійти до фінішу і на фініші закинути м'ячик в один із сигналів світлофора. На фініші стоїть світлофор, виготовлений з листа фанери чи картону, у якому прорізані 3 кружечки, обведені відповідаючи ми кольорами.

Червоний - Ібал

Жовтий-2 бали

Зелений - 3 бали (Вчитель разом з юними інспекторами дорожнього руху підводять підсумки естафет)

6. Дорожні знаки

Вчитель. А зараз до нас у гості завітали дорожні знаки. Привітаємо їх.

(Виходять учні з картками дорожніх знаків. Вони зачитують вірші, а інші учні класу визначають, як називається знак.)

1. Мій любий друже, пам'ятай!


Дорогу не перебігай.
Вмить авто не зупинити.

Можна лиха наробити. ( Рух пішоходів заборонено)


2. Усіх рятує пішоходів
Від аварій, травм і бід

ї безпечне й зручне місце — Пішохідний перехід. Не ходіть через дороги . Навпростець - це шлях біди. Перехід усім нам радий

Завертайте всі сюди ! (Пішохідний перехід)
3. Правил руху дотримуйся завжди,
По тротуарах праворуч ходи,

А де пішохідних доріжок немає,

Вас інше правило оберігає:

Зійдіть на узбіччя проїжджої частини,

Щоб не знайшла вас нещастя година.

Крокуйте сміливо назустріч машинам,

Щоб бачити руху повну картину. (Доріжка для пішоходів)
4. Є зупинки на маршрутах,
Там ти транспорту чекай.
Стоячи на тротуарі.

На дорогу не ступай,

Рухові не заважай. ( Місце зупинки автобуса)
5. Висить знак на виднім місці.
В чому є його секрет ?

- Заборонено водити Людям тут велосипед. Знак усіх застерігає :

« Небезпечне тут катання!» (Рух на велосипедах заборонений)
6. Водії нехай всі знають
І дорогу цю минають,
Бо цей знак попереджає,

Що в'їзд сюди забороняє. ( В'їзд заборонений ) - Діти, а для чого потрібні дорожні знаки?




Підсумок екскурсії


  • Чому була присвячена наша екскурсія?

  • Чому треба дотримуватись правил дорожнього руху?

  • Яка частина дороги створена для пішоходів?

А зараз ми пограємо у гру «Заборонено-дозволено» і

перевіримо ваші знання.

І проспекти, і бульвари —

Всі шумливі в наші дні,

Ти проходь по тротуару

Лиш по правій стороні!

Пустувати тут, де люди, — ... (заборонено).

Стань взірцевим пішоходом!

Це —... (дозволено).

Як заходиш до трамвая,

Краще уперед пройди,

Не крутись, це заважає,

Стій спокійно чи сиди,

їхать "зайцем" — знають всі —

Це — ... (заборонено).

А бабусі дати місце —

Це —... (дозволено).

Якщо ти гуляєш десь там,

Бігаючи, не забудь:

Переходиш перехрестя —

Особливо пильним будь.

Йти, коли червоне світло, — ... (заборонено).

На зелене навіть дітям

Йти ... (дозволено).

В. Семерін
Любіть себе та інших поважайте,

Своє життя й здоров'я бережіть

І правильну дорогу вибирайте,

Якщо бажаєте до старості дожить.

Щоб не спізнитись, ви не поспішайте,

Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.

А по дорозі рот не розкривайте,

Щоб і життя й здоров'я зберегти.

Дорогу виберіть до рідної вам школи,

Щоб світлою й безпечною була.

І навпростець теж не ходіть ніколи,

Собі та іншим не бажайте зла.

Н. Красоткіна



Література

Три сигнала светофора: Дидакт. игры, сценарии вечеров досуга.- М.:

Просвещение, 1989.- 62с. Поляков В.В. Основы безопасной жизнедеятельности: учебник для 2 кл.-

М: Дрофа; Д и К, 1996. Юрмин Г.И. Светофор. - М: Детская литература, 1971. Изучение правил дорожного движения: сценарии театрализованных

занятий.- Волгоград: Учитель, 2007.-89с. Рубля к В.Э. Правила дорожного движения: Учебное пособие для 2 кл.- 9-е

изд. - М.: Просвещение, 1984.-47с.

Гетьман В.Ф. Экскурсии по природоведению во 2 и 3 классах: Пособие для учителей.- К.: - Рад. школа , 1983.-95с.

Друздь З.В. Пізнавальні завдання з ознайомлення з навколишнім світом у 1-2 кл. чотириріч. Почат. шк.: Посїбн. для вчителя .- К.: Рад. шк., 1990.-128с.





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка