1.
|
Український культурний менталітет:
|
A.
|
патріархальний;
|
B.
|
державницький;
|
C. *
|
персоналістський;
|
D.
|
колективістський;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
2.
|
На скільки періодів традиційно поділяють українську культуру:
|
A.
|
три;
|
B.
|
шість;
|
C. *
|
сім;
|
D.
|
чотири;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
3.
|
У системі цінностей української культурної традиції домінує:
|
A.
|
розум;
|
B. *
|
серце;
|
C.
|
воля;
|
D.
|
дія;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
4.
|
“Літопис Биховця” доведений до:
|
A. *
|
1506 р.;
|
B.
|
1560 р.;
|
C.
|
1406 р.;
|
D.
|
1566 р.;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
5.
|
Хто одним з перших зробив опис території України та народів, що її населяли:
|
A. *
|
Геродот;
|
B.
|
Боплан;
|
C.
|
Сократ;
|
D.
|
Нестор;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
6.
|
Де і коли з’явилися перші колонії на території сучасної України:
|
A.
|
у Подніпров’ї в середині Х ст.;
|
B.
|
на Правобережжі у V ст.;
|
C.
|
на Лівобережжі у ХІ ст.;
|
D. *
|
на острові Березань проти Дніпровського лиману вкінці VII ст. д. н. е.;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
7.
|
Антропогенез на території України бере початок з:
|
A.
|
білогрудівської культури;
|
B. *
|
найдавніших ашельських комплексів у с. Королеве на Закарпатті ;
|
C.
|
трипільської культури;
|
D.
|
комарівської культури;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
8.
|
Кам’яна Могила – це культурна пам’ятка періоду:
|
A.
|
палеоліту;
|
B.
|
неоліту;
|
C. *
|
мезоліту;
|
D.
|
протоенеоліту;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
9.
|
Керамічний посуд з’являється у добу:
|
A. *
|
неоліту;
|
B.
|
палеоліт;
|
C.
|
мезоліту;
|
D.
|
раннього заліза;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
10.
|
Автором теорії “трьох світів” і “двох натур” був:
|
A.
|
П. Куліш;
|
B.
|
М. Драгоманов;
|
C. *
|
Г. Сковорода;
|
D.
|
І. Огієнко;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
11.
|
У працях І. Огієнка висунуто концепцію історії культури українців від:
|
A. *
|
найдавніших часів;
|
B.
|
середньовіччя;
|
C.
|
античності;
|
D.
|
Відродження;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
12.
|
“Українська культура” за редакцією Д. Антоновича видана:
|
A. *
|
у Подєбрадах в 1940 р.;
|
B.
|
у Києві у 1939 р.;
|
C.
|
у Варшаві в 1940 р.;
|
D.
|
у Львові в 1938 р.;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
13.
|
Головний зміст культури за Д. Донцовим полягає:
|
A.
|
у об’єднанні народів в ім’я спільного майбутнього;
|
B.
|
у запозиченні українською культурою “чужих ідей”;
|
C. *
|
у її відповідності “духу нації”;
|
D.
|
у волюнтаристському трактуванні суті культури;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
14.
|
Суть концепції культури М. Хвильового полягала у тому, що;
|
A. *
|
він висунув ідею “азіатського ренесансу”;
|
B.
|
він висунув ідею європейського Відродження;
|
C.
|
він висунув ідею прилучення до джерел минулого;
|
D.
|
він висунув ідею реалізації сподівань народу;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
15.
|
Хронологічно культура кіммерійців охоплює період:
|
A.
|
з 2000 по 1800 рр. до н. е.;
|
B. *
|
з 1500 по 700 рр. до н. е.;
|
C.
|
з 800 по 500 рр. до н. е.;
|
D.
|
з 1000 по 500 рр. до н. е.;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
16.
|
Мідний вік на Україні датується:
|
A.
|
2000 – 1500 рр. до н. е.;
|
B.
|
3000 – 2500 рр. до н. .е;
|
C.
|
3500 – 3000 рр. до н. е.;
|
D. *
|
3300 – 2800 рр. до н. е.;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
17.
|
Бронзовий вік на Україні датується:
|
A.
|
2500 – 2100 рр. до н. е.;
|
B.
|
2200 – 1500 рр. до н. е.;
|
C. *
|
2800 – 1200 рр. до н. е.;
|
D.
|
2900 – 2600 рр. до н. е.;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
18.
|
У V – VI ст. на території сучасної України сформувалися два великих слов’янських об’єднання:
|
A. *
|
склавини та анти;
|
B.
|
гуни і сармати;
|
C.
|
кіммерійці та скіфи;
|
D.
|
трипільці та анти;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
19.
|
Оранта – це зображена:
|
A. *
|
Богоматір з піднятими до неба руками, на рівні її грудей розміщено круглий медальйон, у якому зображено Ісуса Христа, якого ще називають Спас Емануїл;
|
B.
|
Богоматір з маленьким Ісусом на руках, Спаситель однією рукою благословляє, а в другій тримає Своє вчення;
|
C.
|
Богоматір, схилившись до Ісуса, обнімає й пестить Сина, Ісус ніжно обнімає Матір за шию, притулившись до її щоки;
|
D.
|
Богоматір з піднятими до неба руками, Спаситель однією рукою благословляє, а в другій тримає Своє вчення;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
20.
|
Про географію розселення слов’ян-венедів і поширення їхньої культури свідчить:
|
A.
|
Прокопій Кесарійський;
|
B. *
|
Певтінгерова карта;
|
C.
|
Маврикій Стратег;
|
D.
|
Менандр Протиктор;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
21.
|
Основу празької культури складають:
|
A.
|
білогрудівська і комарівська культура;
|
B.
|
мізинська і черняхівська культцура;
|
C.
|
культура Ноа і київська;
|
D. *
|
черняхівська і київська культура;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
22.
|
Індоєвропейці, на думку О. Пріцака, принесли на територію України важливий культурний елемент в суспільній сфері:
|
A.
|
культ роду;
|
B.
|
матріархат;
|
C. *
|
патріархат;
|
D.
|
культ общини;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
23.
|
Геокультура України включила її у сферу впливу культури:
|
A. *
|
давньогрецької;
|
B.
|
давньоримської;
|
C.
|
давньосхідної;
|
D.
|
передньоазійської;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
24.
|
Модель часу, втілена у структурі слов’янського святилища:
|
A.
|
позачасова;
|
B. *
|
циклічна;
|
C.
|
спіральна;
|
D.
|
лінійна;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
25.
|
В яку епоху людина винайшла першу механічну зброю дистанційної дії – лук і стріли:
|
A.
|
енеоліту;
|
B.
|
неоліту;
|
C.
|
палеоліту;
|
D. *
|
мезоліту;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
26.
|
Перший метал яким оволоділа людина:
|
A.
|
залізо;
|
B.
|
бронза;
|
C. *
|
мідь;
|
D.
|
олово;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
27.
|
Назвіть дві галузі господарства, що складали основу життя первісних людей:
|
A.
|
мисливство і рибальство;
|
B. *
|
полювання і збиральництво;
|
C.
|
збиральництво і бортництво;
|
D.
|
полювання і землеробство;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
28.
|
Назва основного матеріалу, який використовували для виготовлення більшості знарядь праці та зброї на початку І тис. до н. е.:
|
A. *
|
залізо;
|
B.
|
мідь;
|
C.
|
бронза;
|
D.
|
олово;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
29.
|
Чи мала трипільська культура пряме генетичне продовження:
|
A.
|
трипільці – безпосередні родоначальники українців;
|
B.
|
так;
|
C.
|
трипільці – прямі нащадки українців;
|
D. *
|
ні;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
30.
|
Які джерела української культури можна вважати автохтонними:
|
A.
|
комарівську культуру;
|
B.
|
білогрудівську культуру;
|
C. *
|
трипільську культуру, кіммерійсько-скіфсько-сарматський культурний симбіоз;
|
D.
|
культура східних слов’ян;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
31.
|
Для культури кіммерійців була характерна:
|
A.
|
висока культура обробки заліза;
|
B.
|
невисока культура обробки бронзи та кераміки з кольоровими інкрустаціями;
|
C. *
|
висока культура бронзи та кераміки з кольоровими інкрустаціями;
|
D.
|
низька культура обробки заліза;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
32.
|
З якого часу бере початок писемний період української історії та культури:
|
A.
|
мізинської культури;
|
B. *
|
грецької колонізації;
|
C.
|
празької культури;
|
D.
|
палеоліту;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
33.
|
Як називалася культура, що функціонувала на території сучасної України у ІІІ – ІІ ст. до н. е.:
|
A. *
|
зарубинецька культура;
|
B.
|
комарівська культура;
|
C.
|
празька культура;
|
D.
|
мізинська культура;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
34.
|
Як ще називають трипільську культуру:
|
A.
|
мізинська культура;
|
B.
|
антична культура;
|
C. *
|
культура мальованої кераміки;
|
D.
|
первісна культура;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
35.
|
Коли вперше були відкриті і досліджені пам’ятки трипільської культури:
|
A.
|
у 1900 р.;
|
B. *
|
у 1896 р.;
|
C.
|
у 1950 р.;
|
D.
|
у 1850 р.;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
36.
|
Яку територію займали кіммерійці:
|
A. *
|
між річками Дністром і Доном, Кримський і Таманський півострови;
|
B.
|
межиріччя Тигрі і Євфрату;
|
C.
|
Кримський півострів, Іран, Ірак;
|
D.
|
Таманський і Кримський півостріви, річку Ельбу і Сян;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
37.
|
Що лежало в основі світогляду стародавніх слов’ян:
|
A.
|
вчення про Всесвіт;
|
B.
|
вчення про Космос;
|
C.
|
вчення про людину;
|
D. *
|
вчення про єдність людського, божественного і природного розуміння світу;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
38.
|
Як трипільські гончарі виготовляли посуд:
|
A.
|
вони не виготовляли посуд;
|
B.
|
завозили з інших країн;
|
C. *
|
ліпили вручну;
|
D.
|
на гончарному крузі;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
39.
|
Зображення оленя, барана, коня, фантастичного грифона, гірського козла є характерним для культури:
|
A. *
|
скіфської;
|
B.
|
кіммерійської;
|
C.
|
трипільської;
|
D.
|
мізинської;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
40.
|
Основним стилем скіфської кераміки був:
|
A.
|
тотемістичний;
|
B. *
|
анімалістичний;
|
C.
|
класичний;
|
D.
|
готичний;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
41.
|
Зображення бога Папая – оригінальна пам’ятка:
|
A.
|
пізньопалеолітичного мистецтва;
|
B.
|
мізинської культури;
|
C.
|
трипільської культури;
|
D. *
|
скіфської скульптури;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
42.
|
Шедевром скіфського мистецтва є:
|
A.
|
малюнки людської руки у Піренеях;
|
B.
|
зображення на скелях;
|
C. *
|
золота пектораль з Товстої Могили;
|
D.
|
золотий меч;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
43.
|
Скільки синів за легендою мав перший скіф Таргітай (Таргітаон):
|
A. *
|
трьох;
|
B.
|
двох;
|
C.
|
чотирьох;
|
D.
|
п’ять;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
44.
|
З якою культурою пов’язана культура антів найбільше:
|
A.
|
комарівською;
|
B.
|
зарубинецькою;
|
C. *
|
черняхівською;
|
D.
|
мізинською;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
45.
|
Як вироблялася кераміка зарубинецької культури і який колір був домінуючим:
|
A.
|
на гончарному крузі, зелений колір;
|
B. *
|
вручну, чорний колір;
|
C.
|
вручну, жовтий колір;
|
D.
|
на гончарному крузі, білий колір;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
46.
|
Як вироблялася кераміка черняхівської культури і який колір був домінуючим:
|
A.
|
на гончарному крузі, білий колір;
|
B.
|
вручну, жовтий колір;
|
C.
|
вручну, чорний колір;
|
D. *
|
на гончарному крузі, сірий колір;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
47.
|
Одним із релігійних культів у сарматів був:
|
A. *
|
культ коня;
|
B.
|
культ вівці;
|
C.
|
культ тигра;
|
D.
|
культ орла;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
48.
|
Одним із найбільших скіфських курганів вважається:
|
A.
|
Ольвія;
|
B.
|
Солоха;
|
C. *
|
Чортомлицький;
|
D.
|
Товста Могила;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
49.
|
На чолі скіфського пантеону богів була богиня;
|
A.
|
Астарта;
|
B. *
|
Табіті;
|
C.
|
Афіна;
|
D.
|
Велика матір;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
50.
|
Основними у сарматів були культи:
|
A.
|
землі, води, Табіті, бога врожаю;
|
B.
|
неба, гір, Афіни, бога добра;
|
C.
|
води, лісу, Гери, бога спокою;
|
D. *
|
сонця і вогню, Астарти, бога війни;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
51.
|
У Херсонесі найпопулярнішим був культ:
|
A. *
|
Діви;
|
B.
|
Табіті;
|
C.
|
Астарти;
|
D.
|
Афіни;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
52.
|
У VI – V ст. до н. е. найголовнішим божеством у Північному Причорномор’ї вважався:
|
A.
|
Зевс;
|
B.
|
Гермес;
|
C. *
|
Аполлон;
|
D.
|
Посейдон;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
53.
|
До якого періоду європейської культури належить культура Київської Русі:
|
A.
|
до античного;
|
B.
|
до готичного;
|
C. *
|
до середньовічного;
|
D.
|
до первісного;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
54.
|
Одигітрія – це зображена:
|
A.
|
Богоматір, схилившись до Ісуса, обнімає й пестить Сина, Ісус ніжно обнімає Матір за шию, притулившись до її щоки;
|
B.
|
Богоматір з піднятими до неба руками, на рівні її грудей розміщено круглий медальйон, у якому зображено Ісуса Христа, якого ще називають Спас Емануїл;
|
C. *
|
Богоматір з маленьким Ісусом на руках, Спаситель однією рукою благословляє, а в другій тримає Своє вчення;
|
D.
|
Богоматір, схилившись до Ісуса, Спаситель однією рукою благословляє, а в другій тримає Своє вчення;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
55.
|
Елеус – це зображена:
|
A.
|
Богоматір з маленьким Ісусом на руках, Спаситель однією рукою благословляє, а в другій тримає Своє вчення;
|
B. *
|
Богоматір, схилившись до Ісуса, обнімає й пестить Сина, Ісус ніжно обнімає Матір за шию, притулившись до її щоки;
|
C.
|
Богоматір з піднятими до неба руками, на рівні її грудей розміщено круглий медальйон, у якому зображено Ісуса Христа, якого ще називають Спас Емануїл;
|
D.
|
Богоматір з піднятими до неба руками, , Спаситель однією рукою благословляє, а в другій тримає Своє вчення;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
56.
|
Акафістні ікони – це:
|
A.
|
ікони, що мають чітку іконографічну традицію;
|
B. *
|
Неопалима Купина, Руно Орошене, Гора Нерукотворна;
|
C.
|
ікони, що не були поширені у православній іконописній традиції;
|
D.
|
ікони, що не були поширені;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
57.
|
Гривня Володимира Мономаха (“чернігівська гривня”) – це:
|
A.
|
чеканний золотий медальйон ХІІ ст.;
|
B.
|
змійовик на одному боці якого зображено чоловічу голову в клубку восьми змій;
|
C. *
|
змійовик на іншому боці якого зображено архангела Михаїла, що має захищати власника гривні;
|
D.
|
чеканний золотий медальйон ХІІІ ст.;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
58.
|
На златниках Володимира Великого зображували:
|
A.
|
з одного боку князя, його родовий знак з написом “Ярославъ на столе”;
|
B. *
|
з іншого – Христа з Євангелієм з написом “Владимир, а сє є злато;
|
C.
|
у центрі монети;
|
D.
|
з лівого боку монети;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
59.
|
“Повчання Володимира Мономаха” складається з:
|
A.
|
однієї частини;
|
B.
|
двох частин;
|
C. *
|
трьох частин;
|
D.
|
п’яти частин;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
60.
|
Крім Нестора-літописця над “Повістю минулих літ” працював і остаточно її відредагував монах:
|
A.
|
Никон;
|
B.
|
Алімпій;
|
C. *
|
Сильвестр;
|
D.
|
Ярослав;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
61.
|
Тематично апокрифи поділяються на:
|
A. *
|
старозавітні, новозавітні, есхатологічні;
|
B.
|
біблійні, апокрифічні, євангельські;
|
C.
|
старозавітні, апокрифічні, євангельські;
|
D.
|
есхатологічні, євангельські, біблійні;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
62.
|
Новозавітні апокрифи поділяються на:
|
A.
|
перекази про життя і діяльність Іакова, Хоми і Никодима;
|
B. *
|
апокрифічні “ходіння” апостольські, які розвивали і доповнювали книгу “Діянь апостольських”;
|
C.
|
потойбічне і загробне життя, про рай і пекло;
|
D.
|
загробне і потойбічне життя;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
63.
|
Основою для есхатологічних апокрифів послужили апокаліпсичні:
|
A.
|
“Одкровення апостола Петра”;
|
B.
|
“Одкровення Никодима Патарського”;
|
C. *
|
“Одкровення Іоанну Богослову на горі Фаворській”;
|
D.
|
“Одкровення апостола Івана”;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
64.
|
Автором п’ятитомного видання “Апокрифи і легенди з українських рукописів” (1896 – 1910) був:
|
A.
|
І. Котляревський;
|
B. *
|
І. Франко;
|
C.
|
М. Коцюбинський;
|
D.
|
Т. Шевченко;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
65.
|
Найдавнішою книгою, що вийшла у київській майстерні при Софійському соборі є:
|
A.
|
Остромирове Євангеліє;
|
B. *
|
Реймське Євангеліє;
|
C.
|
Мстиславове Євангеліє;
|
D.
|
Міланське Євангеліє;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
66.
|
У Києві існували осередки писемної школи у:
|
A.
|
Десятинній церкві;
|
B.
|
Троїцькому монастирі;
|
C. *
|
Видубицькому монастирі;
|
D.
|
Почаївській лаврі;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
67.
|
Хто з вказаних осіб відіграв важливу роль у розробці “Правди Ярославичів”:
|
A.
|
львівський воєвода Микула Чудин;
|
B.
|
чернігівський посадник Коснячко Перенег;
|
C. *
|
княжий радник Никифор Киянин;
|
D.
|
новгородський радник Микула Чудин;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
68.
|
Згідно норм “Правди Ярослава” штраф у розмірі 12 гривень встановлювався за:
|
A.
|
втрату пальця;
|
B. *
|
за удар батогом, жердиною, рогом, неоголеним мечем;
|
C.
|
за вбивство княжого радника;
|
D.
|
втрату руки;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
69.
|
“Розширена Правда” складається з таких частин, як:
|
A. *
|
“Суд Ярослава Володимировича. Правда Руська” (52 статті);
|
B.
|
“Найдавніша Правда” (121 стаття);
|
C.
|
“Устав Володимира Великого” (з 153 по 221 статті);
|
D.
|
“Первісна Правда” (123 статті);
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
70.
|
Найдавнішими розділами медицини у Київській Русі були:
|
A. *
|
акушерство та хірургія;
|
B.
|
хірургія та терапія;
|
C.
|
аптечна справа;
|
D.
|
хірургія та аптечна справа;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
71.
|
Доместики – це:
|
A.
|
учителі математики;
|
B.
|
учителі початкових класів;
|
C. *
|
учителі мистецтва церковних співів;
|
D.
|
учителі малювання;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
72.
|
У центрі Софійського собору лежить тип:
|
A. *
|
п’ятинефного хрестовобаневого храму;
|
B.
|
тринефного храму;
|
C.
|
семинефного храму;
|
D.
|
однонефного храму;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
73.
|
За київською традицією в апсиді вміщували:
|
A. *
|
Богоматір Оранту, під нею “Причастя”, ще нижче – “Поклоніння Офірі”;
|
B.
|
“Стрітення” та апостолів Павла і Петра;
|
C.
|
“Благовіщення”, “Успіння Богоматері”;
|
D.
|
всі відповіді правильні;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
74.
|
“Галицько-Волинський літопис” складається з:
|
A. *
|
двох частин;
|
B.
|
трьох частин;
|
C.
|
чотирьох частин;
|
D.
|
п’яти частин;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
75.
|
У науковій літературі галицька частина літопису називається:
|
A.
|
“Літописець”;
|
B.
|
“Літописець Юрія”;
|
C. *
|
“Літописець Данила Галицького”;
|
D.
|
“Літописець Галицький”;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
76.
|
Галицько-Волинський літопис складається із таких самостійних частин:
|
A. *
|
галицької (1201 – 1261 рр.), волинської (1262 – 1292 рр.);
|
B.
|
волинської (1201 – 1261 рр.), чернігівської (1360 – 1390 рр.);
|
C.
|
стрийської (1262 – 1292 рр.), галицької (1262 – 1292 рр.);
|
D.
|
львівської (1262 – 1292 рр.), галицької (1201 – 1261 рр.);
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
77.
|
Волинська частина літопису починається роком:
|
A.
|
1199;
|
B.
|
1240;
|
C.
|
1260;
|
D. *
|
1261;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
78.
|
Ченстоховська ікона Божої Матері, що зберігається у монастирі Павлинів на Ясній горі в Ченстохові (Польща) насправді ж є:
|
A.
|
українською іконою ХV ст.;
|
B. *
|
Белзькою чудотворною іконою 1362 р.;
|
C.
|
українською іконою ХІІ ст.;
|
D.
|
Перемишльською чудотворною іконою 1362 р.;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
79.
|
Про фортецю Тустань вперше згадується в польських літописах:
|
A. *
|
1340 р.;
|
B.
|
1245 р.;
|
C.
|
1365 р.;
|
D.
|
1532 р.;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
80.
|
Повчання “О п’янстві”, “К попам” відомі як твори:
|
A.
|
князя Данила;
|
B.
|
монаха Юрія;
|
C. *
|
Григорія Філософа;
|
D.
|
митрополита Купріяна;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
81.
|
Панівним типом письма в рукописних пам’ятках ХІІІ ст. був:
|
A.
|
напівустав;
|
B. *
|
устав;
|
C.
|
скоропис;
|
D.
|
звіриний стиль;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
82.
|
До галицько-волинських літературних пам’яток належать:
|
A. *
|
Бучацьке Євангеліє ХІІІ ст.;
|
B.
|
Холмське Євангеліє Х ст.;
|
C.
|
Галицьке Євангеліє 1066 – 1100 рр.;
|
D.
|
“Бесіди” Григорія Богослова Х ст.;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
83.
|
У великих містах магістратські музики служили:
|
A.
|
трубачами на околицях міста;
|
B.
|
трубачами на княжому дворі;
|
C. *
|
трубачами на ратушах;
|
D.
|
трубачами на ринках;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
84.
|
Головними осередками церковного співу були:
|
A.
|
парафіяльні церкви;
|
B. *
|
єпископські кафедри;
|
C.
|
монастирські школи;
|
D.
|
церковно-приходські школи;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
85.
|
У Свято-Юрському соборі у Львові зберігається:
|
A. *
|
дзвін з 1341 р., якого відлив Яків Скора;
|
B.
|
дзвін з 1440 р.; відлитий невідомим монахом;
|
C.
|
дзвін з 1290 р., якого відлив ігумен Григорій;
|
D.
|
дзвін з 1435 р., якого відлив монах Нестор;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
86.
|
Порядок і способи дзвоніння на різних службах регламентувалися:
|
A.
|
розпорядженням парафіяльного священика;
|
B. *
|
церковними “Типіконами”;
|
C.
|
розпорядженням єпископа;
|
D.
|
монастирськими розпорядженнями;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
87.
|
“Паренесис” – це:
|
A.
|
збірник повчань світського характеру;
|
B.
|
збірник повчань дидактичного характеру;
|
C. *
|
збірник “Повчань” Єфрема Сирина;
|
D.
|
збірник “Повчань” Кипріяна;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
88.
|
Як називається найбільша за масштабом композиція у соборі Софії Київської, що розміщена під постаттю Марії-Оранти в апсиді у вигляді пояса:
|
A.
|
“Сім’я Ярослава Мудрого”;
|
B.
|
“Скоморохи”;
|
C.
|
“Розп’яття”;
|
D. *
|
“Євхаристія”;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
89.
|
Як називається вид мистецтва Київської Русі, який використовувався при оформленні книжок:
|
A. *
|
книжкова мініатюра;
|
B.
|
станкове мистецтво;
|
C.
|
малярство;
|
D.
|
живопис;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
90.
|
Яку техніку використовували під час роботи ювеліри Київської Русі:
|
A.
|
палення, ліплення, декорації;
|
B. *
|
скані, штампування, тиснення;
|
C.
|
штампування, оздоблення, пластики;
|
D.
|
тиснення, сканування, палення;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
91.
|
Які імена поетів, композиторів і виконавців зафіксувала нам писемна спадщина Київської Русі:
|
A.
|
Алімпій (ІХ ст.), Григорій (Х ст.);
|
B.
|
Никодим (ХІ ст.), Никодим (ХІІ ст.);
|
C. *
|
Боян (ХІ ст.), Митуса (ХІІІ ст.);
|
D.
|
Боян (ХІ ст.), Петро (ХІІ ст.);
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
92.
|
Визнані майстри малярства Київської Русі:
|
A.
|
Боян, Петро;
|
B.
|
Никодим, Павло;
|
C.
|
Григорій, Боян;
|
D. *
|
Алімпій, Григорій;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
93.
|
Де утворився перший осередок церковного співу в Київській Русі:
|
A.
|
у соборі св. Юра;
|
B. *
|
у Києво-Печерській лаврі;
|
C.
|
у Видубицькому монастирі;
|
D.
|
у Почаївській лаврі;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
94.
|
Де в мозаїчному ансамблі Софії Київської знаходяться найбільш довершені мозаїки:
|
A. *
|
під “Євхаристією”;
|
B.
|
при вході;
|
C.
|
в апсиді;
|
D.
|
в куполі;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
95.
|
Де розгорталася основна літургічна дія у Софії Київській:
|
A.
|
при входу у храм;
|
B.
|
у боковому нефі;
|
C. *
|
у підкупольному квадраті, де стояв амвон;
|
D.
|
в апсиді;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
96.
|
Хто є автором “Ізборника Святослава” (1073):
|
A.
|
Боян;
|
B.
|
диякон Григорій;
|
C. *
|
диякон Іоанн;
|
D.
|
Митуса;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
97.
|
Котрим роком датується найстаріша літописна згадка про килими в Київській Русі:
|
A.
|
1000 р.;
|
B.
|
1100 р.;
|
C.
|
990 р.;
|
D. *
|
997 р.;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
98.
|
Офіційною датою хрещення Київської Русі вважається:
|
A. *
|
988 р.;
|
B.
|
998 р.;
|
C.
|
1057 р.;
|
D.
|
1089 р.;
|
E.
|
немає вірної відповіді.
|
99.
|
“ |