Україна під час Другої світової війни (1939-1945 рр.)



Скачати 76.67 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір76.67 Kb.
#23573
ТипУрок


Відділ освіти Великописарівської райдержадміністрації

Сумської області

Розробка

відкритого уроку з історії України

на тему:

«Україна під час Другої світової війни (1939-1945 рр.)»

Підготував і провів

вчитель історії вищої категорії

Рябиніської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Великописарівської районної ради

Сумської області

Клець О.О.

2015 р.


11 КЛАС. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

Тема: Україна під час Другої світової війни (1939-1945 рр.)

Мета: систематизувати і закріпити знання учнів з теми; домогтися розуміння учнями причинно-наслідкових зв’язків в основних явищах і процесах періоду ІІ світової війни, знань учнів з хронології; продовжувати виробляти в учнів вміння давати різнопланові відповіді на питання; виховувати в учнів почуття патріотизму; виробляти в учнів інтерес до вивчення історії.

Тип уроку: повторювально-узагальнюючий.

Час : 45 хв.

ХІД УРОКУ

ЕПІГРАФ

«Зазнавши величезних втрат у Другій

світовій війні, український народ

зробив гідний внесок у перемогу

Об’єднаних Націй над фашизмом.»

Сьогодні ми спробуємо використати багато документів, бо історія – це факти, а також звернемо велику увагу на події ІІ світової війни в нашому країні.

Після цього уроку Ви зможете:


  1. Назвати винуватців Другої світової війни;

  2. Оцінити внесок жителів нашого краю над фашизмом;

  3. Оперувати основними подіями та хронологіями цього періоду;

  4. Мати власну ґрунтовну думку та реалії історії.

  1. Історичний диктант (усний) (3-4 хв.)

  1. Окупація;

  2. Радянізація;

  3. Остарбайтер;

  4. Галичина;

  5. Голокост;

  6. Колабораціонізм;

  7. Рух опору;

  8. Терор;

  9. Корінний перелом у ході війни;

  10. УПА.

  1. Ми переходимо до другого етапу нашого уроку, найбільшого. Домашнє завдання Вам було повторити розділ «ІІ світова війна». В кінці розділу питання на повторення( ст.63-64 підручника) .

  1. Включили Галичину, а потім в1941 р. і Буковину , придунайські землі, бо підписали договір з Німеччиною (тези-пояснення на запитання).

  2. Що позитивного, що негативного.

  3. Назвіть причину невдач Червоної Армії .Чому війну назвали Велика Вітчизняна війна ( радянсько – німецька).

  4. Карта.

  5. Витяг з плану «Барбароса» - що ; План «Ост» - знищити Україну ;( Книга Скорботи ст. 7).

  6. - Хто керівники? Мельник і С. Бандера (ось чому жителів западної України називають бандерівцями). - Створення « Нахтігаль» і «Роланд» - справді українці були запроданцями і в радянських селищах. Бабин Яр. - Хто краще підготовлений . - Чому радо вітали німців. - Плани насправді.



  1. З яких подій на фронтах Великої Вітчизняної війни розпочалося визволення України. ( Сталінградська битва. Осінь 1943 року.)

  2. Коли визволили Суми. ( вересень 1943р.)

  3. Що таке «Східний вал». Які події на нього?

  4. Які перші кроки радянської влади на визволених територіях. А що чекали українці?

  5. Чи тільки українців чекала така доля? (Виселення татар, греків, вірменів – Депортація 1944 року Крим).

  6. Але все ж-таки, коли закінчилося визволення України?

  7. Чому історики говорять про трагізм відновлення радянської влади в західних регіонах України?

  8. Назвіть будь-ласка втрати України в роки війни ( 8 млн втратили – 1/5 всього населення, 2,5 млн – загинуло;5,5 військовополонені і цивільні особи)

Демографічні втрати (голод, депортовані, емігранти) – 15 млн чоловік (45 %).

  1. Давайте спробуємо переключити свою розумову діяльність на хронологію.




І варіант

1 вересня 1939 рік –

22 червня 1941 року –

Серпень-грудень 1943 року

9 травня 1945 року –

28 жовтня 1944 року –



ІІ варіант

23 серпня 1939 року –

17 вересня 1939 року –

6 листопада 1943 року –

2 вересня 1945 року –

2вересня1945року –



  1. Охарактеризуйте історичні постаті ( фото на дошці):

  1. Жуков.

  2. Сталін.

  3. Молотов.

  4. Бандера.

  5. А.Шептицький.

  6. С. А. Ковпак.

  1. Я не випадково, останнім прізвищем назвав Ковпака, адже, ми переходимо до слідуючого етапу уроку: наш край під час війни.

  1. Чи були ми окуповані?Коли?

  2. Кого з керівників партизанських загонів нашої Сумщини ви ще знаєте? Чи був у нас на Великописарівщині партизанський загін? Що про нього знаєте?( доповідь учня)

  3. Що знаєте про Героїв Радянського Союзу Великописарівщини ? (доповідь учня)

VI. Виконайте тестові завдання.

1. Вкажіть дату, яку пропущено в цьому тексті: «Успіхи німців на Каховському плацдармі створили загрозу бути оточеними і для захисників Одеси. Вони героїчно обороняли місто 73 дні: з 5 серпня по 16 жовтня ... р.»


А) 1941р.; Б) 1942 р.; В) 1943 р.; Г) 1944 р.

2. Вкажіть, яке (які) з тверджень є правильним:



  1. За умов війни влада розпочала проведення заходів із мобілізації людських ресурсів і матеріально-технічних засобів — призови до діючої армії.

  2. За умов війни влада розпочала проведення заходів із мобілізації людських ресурсів і матеріально-технічних засобів: призови до діючої армії, створення народного ополчення.

  3. За умов війни влада розпочала проведення заходів із мобілізації людських ресурсів і матеріально-технічних засобів: призови до діючої армії, створення народного ополчення, створення з цивільного населення у прифронтових районах винищувальних батальйонів та навчання військовій справі.

А)1; Б) 2,3; В) 1,3; Г) 1,2,3.

3.Коли визволено Київ від німецьких загарбників:

А) 6 листопада 1941 р.; В) 6 листопада 1943 р.;

Б) січень 1942 р.; Г) 6 листопада 1944 р.?

4. Вкажіть, яке прізвище в цьому переліку є зайвим: С. Бандера, С. Ковпак, А. Мельник, Я. Стецько:

А) С. Ковпак; Б) А. Мельник; В) Я. Стецько; Г) С. Бандера.

5. Вкажіть на основі документа, як називалася тактика німецько-фашистських загарбників: «Вищому керівництву військ СС і поліції в Україні... Необхідно домогтися, щоб при відході з районів України не залишалося ні однієї людини, ні однієї голови худоби, ні одного центнера зерна, ні однієї рейки, щоб не вціліло ні одного будинку, ні однієї шахти, яка б не була виведена з ладу на довгі роки, щоб не залишилося ні однієї не отруєної криниці. Противник повинен мати дійсно тотально спалену та зруйновану країну» :

А) «спалена земля»; Б) «рейкова війна»; В) «дивна війна»; Г) «окопна війна».

6. Вкажіть, коли розпочалося визволення України:

А) 6 листопада 1943 р.; В) 18 грудня 1942 р.;

Б ) 8 вересня 1943 р.; Г) 23 серпня 1943 р.

7. Вкажіть, коли відбулася Східно-Карпатська військова операція, яка завершила вигнання гітлерівських військ з території УРСР:

А) 8 квітня— 12 травня 1944 р.; В) 20—29 серпня 1944 р.;

Б) 13 липня — 29 серпня 1944 р.; Г) 8 вересня— 28 жовтня 1944 р.

8. Яке визначення розкриває зміст поняття «депортація»:

А) вигнання, вислання з країни, примусове переселення окремих осіб, груп, народів;

Б ) форма політичної організації суспільства, що характеризується участю народу в управлінні державними справами;

В) процес зміни, розвитку, перетворення;

Г) добровільне чи вимушене переміщення населення з країни постійного проживання в інші країни з економічних, політичних або інших причин?

9. Вкажіть, яке з наступних тверджень відображає нову тактику ОУН і УПА, визначену в 1944 р.:

А) основний ворог створення української держави — радянська влада.

Б) основний ворог створення української держави — німецька окупаційна влада.

В) основний ворог створення української держави — радянська та німецька окупаційна влада.

Г) основний ворог створення української держави — радянські партизани.

10. Вкажіть, яке з наведених визначень розкриває сутність поняття «геноцид»:

А) система поглядів, згідно з якою зовнішня політика держав визначається географічними чинниками (місцезнаходженням країни, природними ресурсами, кліматом тощо);

Б) політично-ідеологічна течія, яка прагне поєднати зміни в суспільстві із збереженням традиційних, перевірених досвідом минулого цінностей, традицій і форм життя суспільства;

В) каральні заходи, покарання, застосовані державними органами;

Г) знищення окремих груп населення, окремих народів з расових, національних або релігійних мотивів.

11. Установіть відповідність між історичними подіями та датами:



  1. вигнання нацистів з Києва А) 30 червня 1941 р.

  2. оборона Севастополя Б) 28 жовтня 1944 р.

  3. «акт проголошення відновлення В) 30 жовтня 1941 р. - 4 липня 1942 р.

Української держави» Г) червень 1944 р.

4)визволення Закарпаття Д) 6 листопада 1943 р.

від нацистів

12. Установіть послідовність названих подій:

А) Львівсько-Сандомирська операція; В) оборона Севастополя;

Б) початок визволення України; Г) пакт Молотова-Ріббентропа.



VІI.Давайте спробуємо підвести підсумок:

  • Хто винен у ІІ світовій війні, а хто у ВВВ?

  • Втрати України – жахливі цифри (50 % населення).

  • ОУН-УПА – чи можна урівняти в правах з партизанами?

  • На дошці які слова залишати ( щоб ніколи не повторилося)

Домашнє завдання . Повторити параграф 1-7, пит. ст. 64-65, група А -№ІІ, група В - №III.

Каталог: wp-content -> uploads -> 2015
2015 -> Навчальний посібник Харків нфаУ 2011 (07) к 15 Рецензенти: В. О. Тюріна
2015 -> Київська духовна академія української православної церкви київського патріархату новітні релігійні та містичні рухи: системний аналіз Збірник наукових праць
2015 -> Положення про підготовку науково-педагогічних І наукових кадрів { Із змінами, внесеними згідно з Постановами км n 960 ( 960-2000-п ) від 14. 06. 2000 n 1124 ( 1124-2004-п ) від 27. 08. 2004 n 254
2015 -> Положення про організацію освітнього навчального процесу Миколаїв-2015 ббк 74. 202 П 52 Затверджено вченою радою Миколаївського національного університету імені В. О
2015 -> Міністерство освіти І науки україни технолого-економічний коледж миколаївського національного аграрного університету
2015 -> Матеріали VІІІ міжнародної науково-практичної конференціїз питань патріотичного виховання молоді
2015 -> Гарбадин Андрій Стефанович робоча програма

Скачати 76.67 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2022
звернутися до адміністрації

увійти | реєстрація
    Головна сторінка


завантажити матеріал